Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moet er een wettelijk verbod komen ?
Akkoord: er moet een wettelijk verbod komen 19 27,54%
Niks verbod, gewoon beroep doen op het gezond verstand. 50 72,46%
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2011, 16:31   #61
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

'Binnenkort'...de wetgever in uw woonkamer en slaapkamer. Omhels oogklepperig een van de meest ingrijpende mensknechtende evoluties...en dat in het zogenaamde 'vrije' westen. De mens gereduceerd tot tandwielletje in een systeem. Bij elke handeling je als een reflex beginnen af te vragen of 'het wel mag'...

Nee, de toekomst ziet er niet prettig uit voor een vrijheidslievend iemand als dit soort van controlementaliteit zich blijft verder zet onder de bevolking. Alsof ze met open armen een dictatuur willen omhelzen, de angstigen en de dwazen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 29 november 2011 om 16:34.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2011, 16:34   #62
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Tja, daar heeft hij nochtans wel een punt: je kinderen tegenwoordig in de rook laten opgroeien is wel iets voor marginalen.
FIFY

40-50 jaar geleden was dit 'normaal' door een gebrek aan informatie en het laconieke klimaat tov roken...

Dat men nu meer weet over de gevolgen van langdurige blootstellingen is nog geen excuus om over 'kindermishandeling' te spreken....diezelfde mensen geven wel gsm's aan hun pubers terwijl een verband tussen hersentumoren en gsm stralingen nog steeds niet uitgesloten is...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2011, 16:36   #63
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
'Binnenkort'...de wetgever in uw woonkamer en slaapkamer. Omhels oogklepperig een van de meest ingrijpende mensknechtende evoluties...en dat in het zogenaamde 'vrije' westen. De mens gereduceerd tot tandwielletje in een systeem. Bij elke handeling je als een reflex beginnen af te vragen of 'het wel mag'...

Nee, de toekomst ziet er niet prettig uit voor een vrijheidslievend iemand als dit soort van controlementaliteit zich blijft verder zet onder de bevolking. Alsof ze met open armen een dictatuur willen omhelzen, de angstigen en de dwazen.
Wees blij Johan, 1 zaak schaffen ze nooit af, dat je voor alles "mag bijdragen".
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2011, 16:46   #64
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
FIFY

40-50 jaar geleden was dit 'normaal' door een gebrek aan informatie en het laconieke klimaat tov roken...
Ik heb het dan ook niet over 40 of 50 jaar geleden, maar over nu.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2011, 16:57   #65
subocaj

Standaard

Citaat:
Ik heb het dan ook niet over 40 of 50 jaar geleden, maar over nu.
Zuig maar even lang aan je uitlaat als ik aan een sigaartje.
Kijken wie dat het langste volhoud.
Een echte aanrader voor niet rokers!
Oud 29 november 2011, 17:00   #66
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Nogmaals, dat is een belachelijk argument. Ik voel altijd een beetje plaatsvervangende schaamte wanneer iemand het gebruikt.

EDIT: en ik ben geen niet-roker.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 29 november 2011 om 17:00.
Oud 29 november 2011, 17:12   #67
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
FIFY

Dat men nu meer weet over de gevolgen van langdurige blootstellingen is nog geen excuus om over 'kindermishandeling' te spreken....diezelfde mensen geven wel gsm's aan hun pubers terwijl een verband tussen hersentumoren en gsm stralingen nog steeds niet uitgesloten is...
Welk verband?
Datgene dat nog niet aangetoond is?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 29 november 2011 om 17:13.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2011, 17:13   #68
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Intelligente en 'boenk erop' reactie in het HLN :

'De verstandigen roken nu al niet meer in het bijzijn van kinderen, en voor de anderen helpt het toch niet..'
Oud 29 november 2011, 17:17   #69
subocaj

Standaard

Citaat:
Nogmaals, dat is een belachelijk argument. Ik voel altijd een beetje plaatsvervangende schaamte wanneer iemand het gebruikt.

EDIT: en ik ben geen niet-roker.
Ik ben nogal "eigenzinnig" in mijn argumentatie.
Weerleg ze even.
Oud 29 november 2011, 17:18   #70
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Welk verband?
Datgene dat nog niet aangetoond is?
inderdaad, net zoals het verband tussen (mee)roken en kanker ooit ook nog niet aangetoond was..

Maar het is natuurlijk een pak makkelijker om anderen iets te verbieden..voor hetgeen men zelf doet heeft altijd een écht excuus..
Oud 29 november 2011, 17:24   #71
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ik ben nogal "eigenzinnig" in mijn argumentatie.
Weerleg ze even.
Goh, om te beginnen zijn de gezondheidseffecten cumulatief. Met andere woorden: je krijgt al vervuilde lucht binnen, wat geen reden is om opzettelijk extra hoeveelheden vervuilde lucht binnen te zuigen. Integendeel. Daarnaast is er het ontegensprekelijk economisch nut van "gewone" luchtvervuiling: zelfs de meest verstokte fietser of wandelaar maakt er nog steeds gebruik van door de distributie en productie van goederen en dergelijke. Ik vind - als roker - niet dat anderen in de rook moeten zitten omdat ik een verslaving heb, dat is in deze discussie dan ook helemaal niet mijn argument. Ouders die roken in het bijzijn van hun kinderen zijn marginalen (en niet alleen om gezondheidsredenen, maar ook omdat ze de kans aanzienlijk vergroten dat hun kinderen later ook verslaafd zullen worden). Ik denk alleen dat we hier al meer dan genoeg nutteloze wetten die niet toegepast worden en dat het dus alles behalve productief is tijd te verschijten door er nog een paar extra te verzinnen.
Oud 29 november 2011, 17:25   #72
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
inderdaad, net zoals het verband tussen (mee)roken en kanker ooit ook nog niet aangetoond was..

Maar het is natuurlijk een pak makkelijker om anderen iets te verbieden..voor hetgeen men zelf doet heeft altijd een écht excuus..
Wat is dat gsm-verhaal toch voor onzin?

Waarom wachten we niet op pakweg het verband tussen het eten van mollen en het verdwijnen van lintwormen?
Oud 29 november 2011, 17:27   #73
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Van de uitlaat kak je niet in je broek?
Oud 29 november 2011, 17:28   #74
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tabak indelen bij verboden producten zoals heroine, xtc...en dergelijke is voldoende.
Deze had ik nog niet gezien. Waarom alcohol dan ook niet ineens? Want dat heeft uiteindelijk veel meer gemeen met bijv. XTC dan tabak.
Oud 29 november 2011, 17:39   #75
subocaj

Standaard

Citaat:
Goh, om te beginnen zijn de gezondheidseffecten cumulatief. Met andere woorden: je krijgt al vervuilde lucht binnen, wat geen reden is om opzettelijk extra hoeveelheden vervuilde lucht binnen te zuigen. Integendeel. Daarnaast is er het ontegensprekelijk economisch nut van "gewone" luchtvervuiling: zelfs de meest verstokte fietser of wandelaar maakt er nog steeds gebruik van door de distributie en productie van goederen en dergelijke. Ik vind - als roker - niet dat anderen in de rook moeten zitten omdat ik een verslaving heb, dat is in deze discussie dan ook helemaal niet mijn argument. Ouders die roken in het bijzijn van hun kinderen zijn marginalen (en niet alleen om gezondheidsredenen, maar ook omdat ze de kans aanzienlijk vergroten dat hun kinderen later ook verslaafd zullen worden). Ik denk alleen dat we hier al meer dan genoeg nutteloze wetten die niet toegepast worden en dat het dus alles behalve productief is tijd te verschijten door er nog een paar extra te verzinnen.
Heb mijn leven lang gedronken en gerookt.
Mijn zoon rookt niet en drinkt niet, kom me dus niet af met kinderen worden er later ook verslaafd aan.
Had een vriend, gestorven op zijn 47 jaar. Hij zei al op zijn 35 tegen mij, jij haalt de 50 niet. Hij rookte niet, alcoholische dranken lustte hij niet, en iedere avond na zijn werk een uur sporten.
Was het voorval al vergeten, tot zijn zuster vorige week in de krantenwinkel zei, weet je nog dat Wim dat toen tegen je gezegd heeft.
En jij loopt nog altijd rond.
Oud 29 november 2011, 17:41   #76
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

En aan wat is Wim precies gestorven?
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2011, 17:47   #77
Steve_M

Standaard

Citaat:
Heb mijn leven lang gedronken en gerookt.
Mijn zoon rookt niet en drinkt niet, kom me dus niet af met kinderen worden er later ook verslaafd aan.
Had een vriend, gestorven op zijn 47 jaar. Hij zei al op zijn 35 tegen mij, jij haalt de 50 niet. Hij rookte niet, alcoholische dranken lustte hij niet, en iedere avond na zijn werk een uur sporten.
Was het voorval al vergeten, tot zijn zuster vorige week in de krantenwinkel zei, weet je nog dat Wim dat toen tegen je gezegd heeft.
En jij loopt nog altijd rond.
Jaja, dat zijn allemaal van die interessante anekdotes die weinig relevant zijn. Gemiddeld sterft een roker nu eenmaal jonger dan een niet-roker als rechtstreeks gevolg van het roken. Kinderen met een rokende ouder beginnen nu eenmaal gemiddeld vaker zelf te roken en zijn vaker op jongere leeftijd ook al zware rokers.

(11 Gilman, SE, et al., “Parental Smoking and Adolescent Smoking Initiation: An Intergenerational Perspective on Tobacco Control,” Pediatrics
123(2): e274-e281, February 2009. Bauman, K, et al., “Effect of parental smoking classification on the association between parental and
How Parents Can Protect Their Kids From Becoming Addicted Smokers / 4
adolescent smoking,” Addictive Behaviors 15(5):413-22, 1990. See also, Osler, M, et al., “Maternal smoking during childhood and increased
risk of smoking in young adulthood,” International Journal of Epidemiology 24(4):710-4, August 1995.)
Oud 29 november 2011, 18:42   #78
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Roken is niet het gezondste dat weet iedereen maar vrije keuze geen relevant argument dan stopt het helemaal voor mij hoor.
Mooi eufemisme.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2011, 18:43   #79
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wat is dat gsm-verhaal toch voor onzin?

Waarom wachten we niet op pakweg het verband tussen het eten van mollen en het verdwijnen van lintwormen?
Niet dat ik er wakker van lig, maar dit is een bericht van hetzelfde clubje dat roken bij kinderen een mishandeling vindt :

http://www.kanker.be/index.php?optio...d=6121&lang=nl
Oud 29 november 2011, 18:45   #80
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Jaja, dat zijn allemaal van die interessante anekdotes die weinig relevant zijn. Gemiddeld sterft een roker nu eenmaal jonger dan een niet-roker als rechtstreeks gevolg van het roken. Kinderen met een rokende ouder beginnen nu eenmaal gemiddeld vaker zelf te roken en zijn vaker op jongere leeftijd ook al zware rokers.

(11 Gilman, SE, et al., “Parental Smoking and Adolescent Smoking Initiation: An Intergenerational Perspective on Tobacco Control,” Pediatrics
123(2): e274-e281, February 2009. Bauman, K, et al., “Effect of parental smoking classification on the association between parental and
How Parents Can Protect Their Kids From Becoming Addicted Smokers / 4
adolescent smoking,” Addictive Behaviors 15(5):413-22, 1990. See also, Osler, M, et al., “Maternal smoking during childhood and increased
risk of smoking in young adulthood,” International Journal of Epidemiology 24(4):710-4, August 1995.)
Sommige rabiate anti's moeten toch regelmatig met de nuancerende realiteit geconfronteerd worden om niet hysterisch te worden...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be