Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 8 december 2011, 21:44   #61
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
Dus verkondig het hier niet als de waarheid. Waarom heb je het niet over de politieke spelletjes die hier gespeeld werden én toegegeven door de spelers zelf.
Je vond Wim Devilder waarschijnlijk ook objectief in het journaal?
Alle politieke partijen spelen politieke spelletjes, het draait tenslotte om macht en geld. Of dacht je dat de N-VA een vrolijke bende idealisten is, met De Wever als Robin Hood ???
En dat journalisten "hier" gedecimeerd worden, als ze kritische vragen aan De Wever "durven" stellen, ben ik allang gewend geraakt.
Pietje is offline  
Oud 8 december 2011, 21:44   #62
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U moet er niet zoveel over blijven zaniken want het bewijst alleen maar dat u een slecht geweten hebt.

Het is nochtans heel eenvoudig: de NVA is gaan lopen!

Hoe u het ook draait en keert. Punt uit.
Jij en Pietje zijn hopeloos...

Laatst gewijzigd door matthias999 : 8 december 2011 om 21:45.
matthias999 is offline  
Oud 8 december 2011, 21:46   #63
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Het lijkt dat N-VA liever blijft teren op het kiezersaantal, en in de oppositie wilt blijven. Mee onderhandelen stond gelijk aan compromissen, want een bedreiging vormt voor de N-VA moet oog op de volgende verkiezingen.
Dat is niet het punt. Ook al neemt de N-VA deel aan een federale regering dan nog moeten ze geen verkiezingsnederlaag lijden. Zolang ze Bart De Wever en goede mentale gezondheid hebben zullen ze een succes boeken bij de volgende verkiezingen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 8 december 2011, 21:47   #64
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Alle politieke partijen spelen politieke spelletjes, het draait tenslotte om macht en geld.
Het regime heeft u zodanig platgeslagen dat u zelfs niet meer durft hopen op iets dat van ver op een integere politicus lijkt?

Citaat:
Of dacht je dat de N-VA een vrolijke bende idealisten is, met De Wever als Robin Hood ???
En dat journalisten "hier" gedecimeerd worden, als ze kritische vragen aan De Wever "durven" stellen, ben ik allang gewend geraakt.
Oud 8 december 2011, 21:48   #65
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat is niet het punt. Ook al neemt de N-VA deel aan een federale regering dan nog moeten ze geen verkiezingsnederlaag lijden. Zolang ze Bart De Wever en goede mentale gezondheid hebben zullen ze een succes boeken bij de volgende verkiezingen.
Ze zullen niet meteen wegkwijnen, maar de aantallen van nu zullen ze niet meer halen in die situatie.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 8 december 2011 om 21:48.
Albrecht is offline  
Oud 8 december 2011, 21:48   #66
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Dat eeuwige welles niettes spelletje ofdat nva eraf is gereden of niet...

Ik ga een allerlaatste poging doen om de mensen die er van overtuigd zijn dat nva zich zelf buiten spel gezet heeft proberen te overtuigen in hun ongelijk..

Waarom wij denken dat nva eraf is gereden?

Simpel. Men stelt een nota op en stuurt een kopie naar elke partij die momenteel aan tafel zit. Elke partij was vrij om JA of NEEN te zeggen. Vld en cd&v zeiden JA, niet omdat men die nota zo fantastisch vond, nee. Men vond die nota ook slecht. Maar toch zei men JA omdat ze de macht hadden geroken. En men toch dacht dat men van die slechte nota nog wel iets goed konden maken. Di Rupo vond dit een gouden kans om eindelijk nva te kunnen lozen. Dus stelde hij algauw voor om verder te gaan onderhandelen ZONDER nva. Geen enkele partij protesteerde. Terwijl vld en cd&v het hele jaar door hebben verkondigt dat een regering zonder nva onmogelijk was. Cd&v spartelde wat tegen, maar werd al direct het zwijgen opgelegd omdat Di Rupo de koning naar hem afstuurde. Een poging om deze bitter pil te slikken. Vanaf dan was het officieel gebeurd: Vld, en cd&v hadden nva geloosd om verder te kunnen onderhandelen. Toch wel vreemd dat cd&v op deze nota JA zeiden en op de nota van VDL NEEN, terwijl de nota VDL veel beter was.

Ook Gennez heeft hier aan meegewerkt. Zij heeft toen zonder schaamte aan Le Soir verkondigt dat men Elio de raad gaf om de nota zo op te stellen dat er voldoende snoepjes zaten voor vld en cd&v in de nota, en waar helemaal geen standpunten van nva in te vinden waren. Zodat nva niets anders dan NEE kon zeggen.

De verklaring in Le Soir: http://www.lesoir.be/actualite/belgi...ver-850028.php

Enkele weken geleden toen de onderhandelingen weer vast waren gelopen bij de begroting stelde nva voor om een noodregering op te starten zonder de ps. Niemand had hier oren naar. Dat is toch nogmaals een bewijs dat de traditio's nva gewoonweg niet willen..

Wat is er dan fout aan om zonder nva verder te gaan?

- Omdat nva de grootste partij van het land is. Het is puur ondemocratisch om de grootste partij opzij te zetten.

- Omdat de franstaligen op de nota van Bart De Wever ook NEEN hadden gezegd. Had er iemand toen het voorstel gelanceerd om zonder de ps verder te gaan?

- Omdat er in de nota van Di Rupo heel veel belastingen zaten. Vld is tegen belastingsverhoging maar toch wou men verder onderhandelen??

- Omdat deze nota (bijna) een kopie was van het ps programma...

Conclusie: de partijen hebben hun ganse programma overboord gegooid om toch maar mee te kunnen spelen. Trouwens, cd&v en vld waren ook voor een confederatie. Maar deze onderhandelingen gingen over het behoud van het federale België... En dat vond men toch maar geen probleem?

Misschien wou nva helemaal geen compromis?

Ook deze stelling is helemaal onjuist. Nva heeft de afgelopen maanden genoeg pogingen gedaan om de gesprekken terug op gang te brengen. Remember de nota de Wever. Daar zaten ook heel veel toegevingen in maar toch was het niet voldoende voor de franstaligen. Nva wou daarna zelfs opnieuw een nota samenstellen maar dat mocht niet van de koning, en van de franstaligen, uiteraard.

Enkele dagen geleden heeft VDL zelf nog gezegd dat nva wel degelijk naar een compromis wou streven. Ik ben niet voor de sossen, maar VDL kan ik ergens wel appreciëren.

Geen kinderachtige reacties aub.

Er moet veel aan gelegen zijn voor het nv-a om hun schaamtelijke aftocht uit de regeringsonderhandelingen te willen voorstellen als zou men het nv-a eruit gebonjourd hebben.

Helaas pindakaas, meneer De Wever en kornuiten gokten en overspeelden hun hand door uit de onderhandelingen zelf weg te stappen. Meneer De Wever en co speelden één tactisch spelletje teveel.

Jan Jambon geeft hier toe dat het nv-a het zelf afbolde : "Of het niet frustrerend is, zo aan de kant staan, en werkloos moeten toezien hoe de onderhandelingen dit weekend een kookpunt bereiken? 'Ja, dat is frustrerend', knikt Jan Jambon. 'Maar het zou nog veel frustrerender zijn om wel deel uit te maken van de meerderheid en toch niet onze programmapunten te kunnen realiseren. Daarom vind ik dat wij een logische keuze hebben gemaakt. Wij konden niet waarmaken wat we onze kiezers hadden beloofd. "

Overigens weet ik niet wat te moeten denken van het doorslaggevende argument "ik ben niet voor de sossen, maar open vld kan ik appreciëren"; zelf ben ik ook niet voor de bearnaise saus van D&L, maar de currysaus van Vandemoortele kan ik wel degelijk appreciëren.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 8 december 2011 om 21:57.
4x10E6 is offline  
Oud 8 december 2011, 21:49   #67
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
nee, die Rupo liet de collabo's onderhandelen op ZIJN nota.
Waarom onderhandelde la Rupette niet op de Wever zijn nota? Je weetwel, de eerste nota geschreven door de WINNENDE partij die 1.135.615 stemmen haalde.
Simpel. Bart De Wever zijn gat was te dik voor Elio Di Rupo. Hij heeft geprobeerd te vermageren om Elio Di Rupo te plezieren. Het is inderdaad een gedeelde verantwoordelijkheid/schuld tussen Elio Di Rupo en Bart De Waver. Elio Di Rupo enculeert liever smalle kontjes.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 8 december 2011, 21:50   #68
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Of regering Di Rupo nu dankzij de N-VA tot stand is gekomen of door de schuld van de N-VA. Dit is in wezen hetzelfde.
nu nog mooier het is dus de schuld van de N-VA dat di Rupo I tot stand gekomen is? De BELGEN zoals jij blijven mij verbaasen

Laatst gewijzigd door Maikel Joosten : 8 december 2011 om 21:50.
Maikel Joosten is offline  
Oud 8 december 2011, 21:51   #69
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Jij en Pietje zijn hopeloos...
time to move on... laat ze maar zitten in hun (zelf)haat
Oud 8 december 2011, 21:51   #70
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Er moet veel aan gelegen zijn voor het nv-a om hun schaamtelijke aftocht uit de regeringsonderhandelingen te willen voorstellen als zou men het nv-a eruit gebonjourd hebben.

Helaas pindakaas, meneer De Wever en kornuiten gokten en overspeelden hun hand door uit de onderhandelingen zelf weg te stappen. Meneer De Wever en co speelden één tactisch spelletje teveel.

Jan Jambon geeft hier9 toe dat het nv-a het zelf afbolde : "Of het niet frustrerend is, zo aan de kant staan, en werkloos moeten toezien hoe de onderhandelingen dit weekend een kookpunt bereiken? 'Ja, dat is frustrerend', knikt Jan Jambon. 'Maar het zou nog veel frustrerender zijn om wel deel uit te maken van de meerderheid en toch niet onze programmapunten te kunnen realiseren. Daarom vind ik dat wij een logische keuze hebben gemaakt. Wij konden niet waarmaken wat we onze kiezers hadden beloofd. "
Mister steeds-beter-weten,

Jambon bedoelt de keuze om NEE te zeggen tege de nota van Di Rupo. Of is voor jou een NEEN gelijk aan het "afbollen"? Nva heeft daarna nog openlijk duidelijk gemaakt dat ze wel verder wouden onderhandelen, maar niet op de BASIS VAN NOTA DI RUPO!!!

Versta het nu eens, aub!!!!

Laatst gewijzigd door matthias999 : 8 december 2011 om 21:53.
matthias999 is offline  
Oud 8 december 2011, 21:55   #71
freelancer
Banneling

Standaard

Laat die belgicistjes toch zeveren...
freelancer is offline  
Oud 8 december 2011, 21:55   #72
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
De N-VA heeft nooit een compromis nagestreefd, omdat die partij er ook geen wenst. Die partij heeft maar één einddoel het einde vd Belgische Staat, en dat weten ze ten zuiden van Samber en Maas ook.
Trouwens, zie je De Wever ("den Bart" pour les intimes) of eender welke andere N-VAer "trouwheid aan de koning" gaan zweren, op het Paleis ??
Daar zou hun rechtstreekse achterban, en al zeker de "overgelopen VB-ers" niet mee kunnen lachen.
De hele boel laten verrotten, dat was hun strategie.
N-VA heeft enorm personeel aangenomen na hun verkiezingsuitslag om hun partijdotaties te kunnen spenderen. Dat zijn heus niet allemaal hardcore soeveriniteitsuitroepers. Ook bij de militanten zijn het niet allemaal diehard republikeinen.

Van de miljarden euro's die onlangs zijn ingeschreven in de staatsbon van Koninkrijk België zijn er een groot deel naar de N-VA achterban en electoraat gegaan.

De vraag is hoeveel invloed de meest fervente aanhangers van Republiek Vlaanderen hebben op Bart De Wever.

Oud 8 december 2011, 21:56   #73
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mister steeds-beter-weten,

Jambon bedoelt de keuze om NEE te zeggen tege de nota van Di Rupo. Of is voor jou een NEEN gelijk aan het "afbollen"? Nva heeft daarna nog openlijk duidelijk gemaakt dat ze wel verder wouden onderhandelen, maar niet op de BASIS VAN NOTA DI RUPO!!!

Versta het nu eens, aub!!!!
Arrch .. wat hou ik ervan als je smeekt.

4x10E6 is offline  
Oud 8 december 2011, 21:56   #74
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
time to move on... laat ze maar zitten in hun (zelf)haat
Ik weet wel dat tegengestelde meningen hier niet welkom zijn. Denk er wel aan dat zonder een tegengestelde mening, er geen discussie meer is.
Nee, dan krijg je één grote collectieve masturbatie ter ere van "die ene partij".
Enfin, je kan er maar deugd van hebben.
Pietje is offline  
Oud 8 december 2011, 21:58   #75
Silverfields
Burgemeester

Silverfields's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De verrottingsstrategie van de gulzige De Wever heeft zich tegen hem gekeerd. Hij en de NVA hadden BHV moeten splitsen, want het was het strijdpunt bij uitstek van de Vlaams-nationalisten.

En daarom ben ik het eens dat het kerstrapport 2011 van Bart De Wever uitblinkt door een grote 0/10.
Denken jullie nu werkelijk dat de Vlamingen bezig zijn met de vraag wie compromissen kan maken?

Heb jij al gehoord over de financiële situatie van België? Over de non-onderhandeling van de traditionele partijen met betrekking tot het Fortis dossier? Het Dexia debacle? Onze energieprijzen, het immigratiedossier...noem maar op. Het minste wat je kan zeggen is dat de traditionele partijen hierin hebben gefaald, en nog niet zomaar een beetje he, echt gefaald bedoel ik!
Silverfields is offline  
Oud 8 december 2011, 21:58   #76
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
Klopt. Het is uit pure frustratie dat de collabo's zo tieren. Tante nonneke moest ook iets zeggen. Ze vroeg wie de ziekenhuisfactuur betaalde. Weten de nonnekes van de CVP nog altijd niet dat de Vlamingen dat doen?
De sociale zekerheid is een federale bevoegheid. De bijdrages hiervoor zijn gelijk over heel het land. De uitkeringen ook.

Oud 8 december 2011, 21:58   #77
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt. Het is uit pure frustratie dat de collabo's zo tieren. Tante nonneke moest ook iets zeggen. Ze vroeg wie de ziekenhuisfactuur betaalde. Weten de nonnekes van de CVP nog altijd niet dat de Vlamingen dat doen?
De sociale zekerheid is een federale bevoegdheid. De bijdrages hiervoor zijn gelijk over heel het land. De uitkeringen ook.

Oud 8 december 2011, 22:00   #78
Jan Meuleman
Europees Commissaris

Jan Meuleman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De sociale zekerheid is een federale bevoegheid. De bijdrages hiervoor zijn gelijk over heel het land. De uitkeringen ook.
Denk je dat echt? Waarom kost een ziekenhuisopname in Wallonië dan meer dan het dubbele dan in Vlaanderen? De Vlaming moet dus meebetalen voor het waals gesmos. Hoeveel bedraagt de maandelijkse transfert alweer? 1 miljard.
Oud 8 december 2011, 22:02   #79
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De sociale zekerheid is een federale bevoegdheid. De bijdrages hiervoor zijn gelijk over heel het land. De uitkeringen ook.
Ik meende dit al bij de eerste keer verstaan te hebben, doch dank om mij eraan te herinneren. Warempel : de sociale zekerheid is een federale bevoegdheid. De bijdrages hiervoor zijn gelijk over heel het land. De uitkeringen ook.

4x10E6 is offline  
Oud 8 december 2011, 22:02   #80
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Denk je dat echt? Waarom kost een ziekenhuisopname in Wallonië dan meer dan het dubbele dan in Vlaanderen? De Vlaming moet dus meebetalen voor het waals gesmos. Hoeveel bedraagt de maandelijkse transfert alweer? 1 miljard.
Niet dat ik je niet geloven zou, doch wat is de bron hiervan ?

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 8 december 2011 om 22:04.
4x10E6 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be