![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Kiezen we ? IK kies nergens voor, en heb ook niks in de pap te brokkelen over in welke taal die zangers zouden moeten zingen. Van mij mag het gerust in het Nederlands zijn, maar als die nu liever in het Engels zingen, bvb om een groter publiek te raken, dan kan ik daar ook niks aan doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Weg met de Jeans Weg met de italiaanse keukens en andere meubels Weg met Ikea, Aldi, Lidl, Subway, Carrefour, AH, ... Weg met rijst, aardappelen en pasta. Weg met U2, Simple Minds (sic), en Pavarotti Weg met topgear, dogwhisprer en Neighbours. Weg met alle Duitse, Japanse, Franse, Italiaanse, ... auto's en moto's oh ... wait .. what? Edit voor Circe [/sarcasme]
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 18 december 2011 om 15:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar dus, de Vlaamse cultuur, wat is dat?
We are everywhere. Laatst gewijzigd door An Arkos : 18 december 2011 om 15:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]()
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 18 december 2011 om 15:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Burger
|
![]() U noemt gewoon de vrije markt op. De Ikea brengt al zijn inwoners niet mee.
![]() Drogredenen om te laten uitschijnen dat de vreemde lieverdjes met hun achterlijke culturen gewenst zouden zijn. Je zal toch met iets straffer moeten afkomen. Laatst gewijzigd door StrikeForce : 18 december 2011 om 15:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() hewel, hetzelfde als Marokkaanse cultuur, maar dan andersom. Marokkaanse cultuur ken je wel zeker hé?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() Niet nodig, gij brengt genoeg argumenten aan.
![]()
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Ik vind dat de eigen cultuur de bovenhand moet hebben in ons land, net zoals in China de Chinese cultuur de bovenhand moet hebben.
Dat is echter geen legitimatie voor racisme, omgekeerd zelfs, net zoals in China het Jodendom en de Islam zich hebben kunnen aanpassen aan de Chinese cultuur, kan dat hier ook. Het Jodendom heeft dat gedaan, de Islam nog niet volledig, maar dat is niet de schuld van de Moslims, maar van ons eigen gebrek aan waardering voor onze cultuur. Synagoges en moskeeën zijn niet gelimiteerd tot één bepaalde stijl, noch zijn kledingstijlen dat. Je ziet toch genoeg Joden en Moslims in Westerse kleren, met als enige verschil eventueel het hoofddeksel. Ik zie daar geen problemen in. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Burger
|
![]() Alle moskees en synagogen slopen heeft niets met racisme te maken.
Alle vreemde religieuse kleding verbieden in het straatbeeld heeft niets met racisme te maken. Alles met respect voor de eigen cultuur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
![]() Citaat:
Persoonlijk vind ik dat cultuur is wat ge er zelf van maakt. Ik eet voor 90% niet-Belgische gerechten, draag voor 90% niet-Belgische kledij, ga winkelen in 90% buitenlandse vestigingen, en 90% van wat in mijn huis staat is van 'vreemden origine' (made in china incluis). En ik den dat dit voor 90% van de Belgen zo is. Ik ben niet voor religie, maar als kerken een plaats moeten hebben in onze cultuur, dan vind ik het hypocriet om andere religieuze gebouwen te verbieden. Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Maar als ge mensen wilt discrimineren op basis van afkomst, dan wel. En dat blijkt hier het geval te zijn Respect moet van 2 kanten komen en daar wringt het schoentje.
![]() |
![]() |
#74 |
Burger
|
![]() Kerken mogen van mijn part ook gesloopt worden.
Idd, zij hebben geen respect voor onze cultuur. Anderzijds heb ik ook geen respect voor hun cultuur, maar dat hoeft ook niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 18 december 2011 om 16:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Marokkaanse cultuur daarentegen kennen enkel eigen keuken, eigen kleding, eigen gebruiken en eigen bedrijven. Eigen halal dus. Snappie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Of kun je de eigen cultuur alleen definiëren in negatieve termen: "Wij zijn zeker niet dat..." of "Vlaamse cultuur is zeker geen Marokkaanse, Waalse, Nederlandse, ... cultuur." ? Juist, Marokkanen, dragen geen adidas en eten geen frieten.
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Cultuur dien je te zien als een levend lichaam dat in volledige ontwikkeling is en niet begrensd door België of Vlaanderen. Indien men echt cultuur kende kon men inspiratie opdoen en iets ontwikkelen in onze gebruiken gegoten en daar stel je niet de vraag bij 'wat is dat precies?' maar is een evidentie die niet te definiëren valt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Even een intermezzo:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 18 december 2011 om 17:45. |
|
![]() |