Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2011, 12:37   #61
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Overigens is er misschien nog een tussenweg. Waarom niet in elke grote gemeente een open kantoorruimte inrichten? Je gaat filevrij - eventueel per fiets - naar die kantoorruimte in je eigen gemeente. Je neemt een bureau, plugt je laptop in, en connecteert naar je eigen werkgever. Geen files, wel alle voordelen van een kantooromgeving, en sociaal contact - indien niet met collega's, dan toch met buurtbewoners.
Inderdaad, leuk idee voor wie dat verkiest.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 12:40   #62
Sfax
Banneling

Standaard

Discuz: aangezien mijn vraag nog niet beantwoord is: welke firma biedt het wel?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 12:41   #63
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Iets dat ge trouwens ook zelden hoort is compensatie voor extra kosten thuis. In de winter is thuiswerken een kostelijke zaak: je verwarming staat de hele dag op, terwijl die gewoon uit zou staan als je op kantoor zat. Een handige manier van het werk om te besparen op verwarmingskosten natuurlijk. Ook extra electriciteitsverbruik heb ik nog nooit gecompenseerd geweten.

Op m'n vorige job is de verwarming zelfs een tijdlang kapot geweest - in de winter - maar dat kon geen probleem zijn want we konden tenslotte thuis werken en het thuis zo lekker warm maken als we wilden
Natuurlijk moet er compensatie zijn. Er is trouwens onderzoek gedaan naar het verwarmen van bedrijfsruimten vs eigen huis, en het verbruik van kantoorgebouw lag altijd hoger dan de individuele huizen opgeteld.
Oud 23 december 2011, 12:43   #64
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Positief brainstormen! Mooi initiatief, je hebt mijn steun.

Ik zie daar ook grote mogelijkheden in. Misschien enkele dagen per week? Zodoende blijft er nog ruimte voor persoonlijk contact, wat ook belangrijk is.

PS: In de nabije toekomst zal dit zelfs kunnen in 3D, met hologrammen. De virtuele ongewenste sexuele aanrakingen komen er aan.
Inderdaad, de besparingen en andere voordelen zijn heel groot. Maar toch komt het niet massaal van de grond. Veel tegenstand van werkgevers?
Oud 23 december 2011, 12:48   #65
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Discuz: aangezien mijn vraag nog niet beantwoord is: welke firma biedt het wel?
Ja Sfax, elke IT'er die het zout op zijn pattatten waard is zou je daarin moeten kunnen adviseren. Het probleem is vaak dat in bedrijven gekozen wordt voor een centrale mastodont-oplossing, die dan ook meteen verouderd is.

Zoals ik als zei, met enkele smartphones, webcams, een vpn en een ongelimiteerd en snel data-abonnement kom je al heel ver. Oh ja, en een deftige belichting en micro natuurlijk. Maar da's minder IT maar meer TV/Video werk.

Ik heb ervaring in beide, dus stuur me maar een pm voor een offerte
Oud 23 december 2011, 12:53   #66
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Ja Sfax, elke IT'er die het zout op zijn pattatten waard is zou je daarin moeten kunnen adviseren. Het probleem is vaak dat in bedrijven gekozen wordt voor een centrale mastodont-oplossing, die dan ook meteen verouderd is.

Zoals ik als zei, met enkele smartphones, webcams, een vpn en een ongelimiteerd en snel data-abonnement kom je al heel ver. Oh ja, en een deftige belichting en micro natuurlijk. Maar da's minder IT maar meer TV/Video werk.

Ik heb ervaring in beide, dus stuur me maar een pm voor een offerte
Zo zijn er nog; ik ken zelf meer dan genoeg van hardware om te weten dat wat ik zeg klopt

Webcams, smartphones, unlimited data en een vpn bereiken in de verste verte nog niet het niveu van interactie dat ik voor ogen heb om degelijk teamwork mogelijk te maken.
Oud 23 december 2011, 12:54   #67
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Hier en daar en occasioneel kan dat wel eens natuurlijk.

Voor de rest ?
Als de kat van huis is dansen de muizen.
Zie, nu komen we denk ik bij de kern van de weerstand die werkgevers ertegen hebben.

Verlies van controle, en de angst dat er niet gewerkt wordt als de werknemers de hete adem van de baas niet in de nek voelen.

Langs de ene kant wijst dat toch op een gebrekkig management, of een paar rotte appels bij de werknemers. Aan de andere kant, de technologie biedt genoeg mogelijkheden om het tijsgebruik van het werkvolk te blijven controleren, zelfs al zitten ze een paar tientallen km verder.
Oud 23 december 2011, 12:57   #68
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Zo zijn er nog; ik ken zelf meer dan genoeg van hardware om te weten dat wat ik zeg klopt

Webcams, smartphones, unlimited data en een vpn bereiken in de verste verte nog niet het niveu van interactie dat ik voor ogen heb om degelijk teamwork mogelijk te maken.
Ik ben niet overtuigd, Sfax. Jij kan als team leader op je bureau je teamleden op verschillende schermen zien zitten, en je kan hen roepen, en individuele gesprekken hebben, elkaars schermen sharen indien nodig.

Wat wou je dan nog meer?

Laatst gewijzigd door discuz : 23 december 2011 om 12:57.
Oud 23 december 2011, 12:59   #69
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bieselke Bekijk bericht
Livemeeting => Share desktop. Et voila, perfect mogelijk. Wij zitten met een 20-30 -tal op verschillende locaties, telkens op 100+ kilometer van elkaar, de perfecte oplossing.
Het enige nadeel is inderdaad het sociale contact en daarom komen we eens per maand samen in ons hoofdkantoor in Frankfurt (+de enkele dingen die inderdaad beter bespreekbaar zijn als ge fysiek aanwezig zijt zoals functioneringsgesprekken). (lees: 6 uur rijden zonder files) Als ik dat voor elke ietwat belangrijke meeting zou moeten doen (pak ongeveer 2x per week), dan was ik allang ander werk aan het zoeken. (en dan heb ik het nog niet over de economische en ecologische footprint van zo'n tripje).

Het enigste wat ge nodig hebt zijn: de juiste tools, een beetje ervaring er mee en weten wat wel en wat niet kan via livemeeting (vermijd verhitte discussies e.d.).

Waarom zou tweetaligheid ineens meer een probleem zijn?
Voil�*, zo werkt het dus wel.
Oud 23 december 2011, 13:06   #70
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben niet overtuigd, Sfax. Jij kan als team leader op je bureau je teamleden op verschillende schermen zien zitten, en je kan hen roepen, en individuele gesprekken hebben, elkaars schermen sharen indien nodig.

Wat wou je dan nog meer?
Dat heb ik al aangegeven; voor degelijk teamwork binnen hetgeen mijn teams doen, heb je al quasi VR nodig. Je onderschat het interpersoonlijke aspect binnen teamwerking. Als ik 's ochtends binnen kom, dan weet ik met 1 minuut observeren al meer over het hele team, dan dat ik via 5 minuten direct chat per teamlid zou weten.

En zoals ik al aangaf: ik ben niet tegen het concept van thuiswerk, ik zie het enkel met de huidige technologie niet algemeen bruikbaar voor alle functies.
Oud 23 december 2011, 13:33   #71
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Het kwam zelfs zo ver dat ze om den duur werkbonnen zelf begonnen te ondertekenen om te gebaren dat ze wel degelijk gewerkt hadden. Gingen ze nadien wel eens inhalen natuurlijk...ware het niet dat ze dan nadien ook geen tijd meer hadden en om den duur vergaten of zo. Uiteindelijk stuur je dan facturen naar de klant in de overtuiging dat ze dus wel degelijk gedaan zijn (ondertekende werkbon op datum) en die stuurt dan zijn factuur terug met een boze brief bij of hun opzeg.

Of ze beginnen zo een beetje zelfstandig te foefelen, de baas is er toch niet en als de klant niet moeilijk doet doen ze het wel eens voor zichzelf in de werktijden natuurlijk. Dubbel geld op zijn minste.

Rare situaties om den duur. En je leert er van. Je leert dat weinigen te vertrouwen zijn en wie het meest beloofd het minst waarmaakt meestal.
Tja, dat lijkt me toch reden genoeg voor ontslag.
Oud 23 december 2011, 13:38   #72
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Dat heb ik al aangegeven; voor degelijk teamwork binnen hetgeen mijn teams doen, heb je al quasi VR nodig. Je onderschat het interpersoonlijke aspect binnen teamwerking. Als ik 's ochtends binnen kom, dan weet ik met 1 minuut observeren al meer over het hele team, dan dat ik via 5 minuten direct chat per teamlid zou weten.

En zoals ik al aangaf: ik ben niet tegen het concept van thuiswerk, ik zie het enkel met de huidige technologie niet algemeen bruikbaar voor alle functies.
Hier bij ons zijn er daar mensen serieus mee bezig. Deze wel vanuit de kunstwereld, maar toch interessant:

http://crewlab.wordpress.com/2010/11...-environments/

http://www.crewonline.org/art/home

Citaat:
Eric Joris, tekenaar en regisseur, staat aan het hoofd van CREW, een Belgisch collectief waarin onderzoekers, schrijvers, acteurs en filosofen samen op zoek gaan naar troeblerende contexten en realiteiten waarbinnen de aanwezigheid en de positie van de kijker in vraag gesteld wordt. Halfweg tussen performance en theater ontwikkelt hij sinds meer dan tien jaar voorstellingen waarin hybride technologieën worden gecombineerd met immersieve ervaringen.

Laatst gewijzigd door discuz : 23 december 2011 om 13:39.
Oud 23 december 2011, 13:47   #73
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk moet er compensatie zijn. Er is trouwens onderzoek gedaan naar het verwarmen van bedrijfsruimten vs eigen huis, en het verbruik van kantoorgebouw lag altijd hoger dan de individuele huizen opgeteld.
'k heb nog nooit ergens gewerkt waar een compensatie 'natuurlijk' gevonden wordt. Het enige 'voordeel' dat ik al gehad heb is dat we eerste keuze kregen om afgedankte pc's te kopen. Op twee jobs kreeg ik geen laptop om thuis te werken.

Wat de verwarming van kantoorgebouwen betreft: dat zal afhangen van het type kantoor eh. Eén van m'n vroegere jobs was gewoon in een rijhuis. De andere rijhuizen ernaast waren gelijkaardig qua bouw. Alle werknemers apart in een huis in die straat zetten zal vast niet goedkoper uitkomen dan samenhokken in één huis. En als je 8 werknemers samenduwt in een ruimteke ter grootte van een doorsnee slaapkamer, kan ik me moeilijk inbeelden dat die meer energie verstoken dan als ge 8 individuele livings moet verwarmen. Tenzij ge natuurlijk van die monumentale hallen tussen twee opeengeduwde bureautjes zet. Maar dan nog: als 6 van de 8 werknemers thuis werken in plaats van in hun sardienenblik, wordt die hal evengoed verwarmd, en het sardienenblik zelf gaat ook moeten verwarmd worden.
Oud 23 december 2011, 13:56   #74
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Planning? Ja het werk van maandag zullen ze dinsdag wel eens inhalen zie. Dinsdag gaan ze woensdag doen en a ja nog de helft van maandag ook want dinsdag kwam er toch wel iets tussen zeker?
Donderdag en vrijdag..de donderdag werken ze meestal, de vrijdag zo een beetje de helft want tenslotte het is vrijdag voor iedereen hé.
In sommige jobs maakt dat niet uit eh Mambo.
Als ge op maandag de opdracht krijgt dat ge een rapport moet afhebben tegen de maandag daarop, maakt het niet uit of ge dat nu netjes tussen de werkuren doet, of 's nachts, en het maakt ook niet uit of op donderdag in den hof gaat liggen met een cocktail en de boel afwerkt in het weekend. Tot zolang het af is en de gewenste kwaliteit heeft, volstaat het. Het enige wat ge moet afspreken is wanneer ge bereikbaar zijt en op welke manier. Van mijn part moeten mensen zelfs niet thuis zijn. Genoeg collega's gehad die om de outline van een tekst uit te tekenen ergens op locatie gaan (het bos, bijvoorbeeld).
Probleem is dat dit gewoon niet voor iedereen werkt, en sommigen beter functioneren als ze netjes tussen 9 en 6 op hun bureau zitten op 't werk zelf en daar niet buitenkomen.
Oud 23 december 2011, 14:00   #75
eno2
Banneling

Standaard

My home is my castle
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 20:18   #76
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
In sommige jobs maakt dat niet uit eh Mambo.
Als ge op maandag de opdracht krijgt dat ge een rapport moet afhebben tegen de maandag daarop, maakt het niet uit of ge dat nu netjes tussen de werkuren doet, of 's nachts, en het maakt ook niet uit of op donderdag in den hof gaat liggen met een cocktail en de boel afwerkt in het weekend. Tot zolang het af is en de gewenste kwaliteit heeft, volstaat het. Het enige wat ge moet afspreken is wanneer ge bereikbaar zijt en op welke manier. Van mijn part moeten mensen zelfs niet thuis zijn. Genoeg collega's gehad die om de outline van een tekst uit te tekenen ergens op locatie gaan (het bos, bijvoorbeeld).
Probleem is dat dit gewoon niet voor iedereen werkt, en sommigen beter functioneren als ze netjes tussen 9 en 6 op hun bureau zitten op 't werk zelf en daar niet buitenkomen.
Ik heb zo de indruk dat jullie soms op werken zitten waar niks gebeurd tijdens de dag.
Krijgen jullie nooit eens telefoon met dringende oproepen of zo?
Nee? Niks?
Hebben jullie echt waar zomaar tijd om tijdens het werk een beetje in het bos te gaan liggen?
En in het weekend dan werken voor het werk? Hebben jullie zo niks in huis te doen of zo?
Shit wat een lamme bedoening is me dat allemaal zeg!
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2011, 00:14   #77
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Ik heb zo de indruk dat jullie soms op werken zitten waar niks gebeurd tijdens de dag.
Krijgen jullie nooit eens telefoon met dringende oproepen of zo?
Nee? Niks?
Hebben jullie echt waar zomaar tijd om tijdens het werk een beetje in het bos te gaan liggen?
En in het weekend dan werken voor het werk? Hebben jullie zo niks in huis te doen of zo?
Shit wat een lamme bedoening is me dat allemaal zeg!
Naar het bos of museum gaan om inspiratie op te doen heb ik de laatste zes jaar niet gedaan. Te druk. Maar ieder zijn ding.

Wat ik wel doe is in de lente en zomer buiten werken. Terrastafelje, laptop met een zonnekapje, parasol, (fris)drankje erbij. Online natuurlijk en draadloze telefoon en gsm op tafel.

Een heel groot voordeel is dat je de werkjes in en rond het huis 1) sneller opmerkt en 2) niet hoeft op te sparen tot het weekend.
Oud 24 december 2011, 00:38   #78
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok mensen, een reeks van topics waarin we niet eindeloos mekkeren over wat er fout gaat, maar waar we OPLOSSINGEN aanbieden.

1) Thuiswerken.

Elke dag staan er een groot deel van de mensen compleet onnodig in de file. Diegenen die hun werkdag voornamelijk aan een pc, telefoon en vergadertafel doorbrengen. Wie dat wil, moet kunnen beslissen om dat van thuis uit te doen. De technologie is er.

Denk eens aan de invloed op de benzineprijzen, co2-uitstoot, kosten aan infrastructuur en bedrijfsgebouwen, doden en gewonden, stress, burnout, pesten, enzovoort.

OK, er gaan er dat voelen. Minder auto's verkopen, industriebouw, dokters en psychologen ...

Maar de voordelen zijn veel en veel talrijker.

En let op, ik zie dit breed. Een milieutop waar honderden deelnemers heel de planeet rondvliegen om een paar dagen te vergaderen is krankzinnig en obsceen. Van in hun zetel met de webcam, dat is milieuvriendelijk.
Thuiswerk is onzin.
1° er is niemand die nog enige echte controle kan uitvoeren.
2° vaak werken mensen met gegevens die niet voor iedereen zijn ogen zijn bestemd, maar via het internet wel vrij komen voor iedereen.
Kom niet af met beveiligingen, want elke beveiliging is te kraken.
3° het is onpersoonlijk tegenover de klant.
4° collega's kennen elkaar niet meer en kunnen dus niet meer op elkaar ingewerkt geraken.
5° zeer duur voor het bedrijf, want het moet dan de mensen van 1001 zaken voorzien, die gemeenschappelijk goedkoper zijn.
6° De meeste mensen werken niet als bediende, maar als arbeider of technische bediende. Een technische bediende moet vaak beschikken over zeer dure programma's die op een gesloten netwerk staan.
Veel PC bij de mensen thuis zijn zelfs te zwak om die programmas' te kunnen draaien.
7° mensen hun pc thuis raakt dan overbelast met bedrijfsgegevens.
8° het werkt bedrijfsspionage in de hand, de werkgever heeft immers geen controle meer over wie welke gegevens in zijn handen krijgt.
9° het zou telefoon en internet netwerken volledig overbelasten.
Als je al de gespreken rond het werk in de bedrijven via telefoon of internet zou laten plaats vinden, moeten de proviaders heel hun systeem geen 10 maal, maar 1000 maal verzwaren.
Enkel het verzenden van kerst en nieuwe jaarswensen veroorzaakt al een vertraging in die netwerken, beeld je dus in dat alle bedrijven dagelijks alle communicatie via deze weg zouden laten verlopen.
En dan moet je alle doorschakelingen nara de telefoons thuis nog eens in rekening brengen, want bediendes en verkopers moeten bereikbaar blijven voor klanten en/of ander personeel.

Thuiswerk is dus een uitvinding van de overheid om ambtenaren nog minder te moeten laten werken.
Voor rendabel en goed werk is het onmogelijk en zelfs schadelijk en dus bedrijfslogisch onzin.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2011, 00:46   #79
discuz
Minister

Standaard

Jongens, bedankt voor de discussie tot nog toe. Willen jullie, voor ik een tweede oplossingdraad start, nog even nadenken over de bredere economische en sociale gevolgen van een hoge graad van thuiswerken?
  • Meest in het oog springende gevolg zijn drastisch gereduceerde files en gebruik van openbaar vervoer op piekmomenten.
  • Bedrijven zullen hun gebouwen downsizen, zij die in immateriële goederen handelen gaan misschien helemaal werken zonder centrale locatie.
  • Mensen die thuiswerken gebruiken meer lokale diensten. Onderzoek heeft uitgewezen dat wie zich niet verplaatst voor het werk dat ook minder doet bij het shoppen en de vrijetijdsbesteding.
  • Zijn er gezondheidsvoordelen? Minder stress, minder ongevallen, minder griepepidemies?
  • Sociale gevolgen zijn een dichtere band met familie en vrienden, want je partner met een kantoorbaan werkt wellicht ook van thuis. En je hoeft je kinderen niet van 7 uur 's morgens tot 7 uur 's avonds in de opvang te stoppen.
  • Als we ons kantoorwerk van thuis kunnen doen, waarom kan een deel van de opleiding ook niet op dezelfde manier? Dat is een radikale hervorming van het onderwijs, maar die is ook nodig.
  • En veiligheid? Er zijn veel mensen thuis, dus minder inbraken? Waarschijnlijk wel meer deur-aan-deur-charlatans.

Allee, ik zie vooral voordelen. Kan er iemand het tegendeel argumenteren?

Laatst gewijzigd door discuz : 24 december 2011 om 00:47.
Oud 24 december 2011, 01:08   #80
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Thuiswerk is onzin.
1° er is niemand die nog enige echte controle kan uitvoeren.
2° vaak werken mensen met gegevens die niet voor iedereen zijn ogen zijn bestemd, maar via het internet wel vrij komen voor iedereen.
Kom niet af met beveiligingen, want elke beveiliging is te kraken.
3° het is onpersoonlijk tegenover de klant.
4° collega's kennen elkaar niet meer en kunnen dus niet meer op elkaar ingewerkt geraken.
5° zeer duur voor het bedrijf, want het moet dan de mensen van 1001 zaken voorzien, die gemeenschappelijk goedkoper zijn.
6° De meeste mensen werken niet als bediende, maar als arbeider of technische bediende. Een technische bediende moet vaak beschikken over zeer dure programma's die op een gesloten netwerk staan.
Veel PC bij de mensen thuis zijn zelfs te zwak om die programmas' te kunnen draaien.
7° mensen hun pc thuis raakt dan overbelast met bedrijfsgegevens.
8° het werkt bedrijfsspionage in de hand, de werkgever heeft immers geen controle meer over wie welke gegevens in zijn handen krijgt.
9° het zou telefoon en internet netwerken volledig overbelasten.
Als je al de gespreken rond het werk in de bedrijven via telefoon of internet zou laten plaats vinden, moeten de proviaders heel hun systeem geen 10 maal, maar 1000 maal verzwaren.
Enkel het verzenden van kerst en nieuwe jaarswensen veroorzaakt al een vertraging in die netwerken, beeld je dus in dat alle bedrijven dagelijks alle communicatie via deze weg zouden laten verlopen.
En dan moet je alle doorschakelingen nara de telefoons thuis nog eens in rekening brengen, want bediendes en verkopers moeten bereikbaar blijven voor klanten en/of ander personeel.

Thuiswerk is dus een uitvinding van de overheid om ambtenaren nog minder te moeten laten werken.
Voor rendabel en goed werk is het onmogelijk en zelfs schadelijk en dus bedrijfslogisch onzin.
Aah Jantje, een anti-thuiswerkfundi, welkom.

Jouw puntje 2 en 5-9 zijn in feite 1 argument en dat is technische mumbo-jumbo. Als je zoveel staatsgeheimen behandelt dan staat er niks lokaal en logt iedereen gewoon centraal in. En als de persoon die achter de knoppen zit niet de juiste is, geen toegang.

Ja, iemand die voor een firma werkt heeft een goeie pc nodig. Een goeie pc is voor de meeste thuiswerkende kantoormensen een eigen laptop. En een goeie. De rommel die hij heeft is wel te gebruiken als randapparatuur. Maar de investeringen op kantoor vallen weg. Dus ik zie niet in hoe dat durder zou zijn.

En wat de capaciteit betreft, sorry maar als het internet niet meer verkeer aankan dan zit het slecht in elkaar. Dat geloof ik niet.

Puntje 3 snap ik niet. Wie klanten bezoekt, blijft dat natuurlijk doen. Als de klant akkoord is om voortaan virtueel af te spreken moet dat natuurlijk ook kunnen.

Punt 4 is overdreven. Je hoeft geen 40 uur per week tegenover iemand te zitten om daar een goeie professionele en collegiale band mee te hebben. Wekelijkse, maandelijkse of kwartaal networking evenementen plus het dagelijks dataverkeer zal genoeg zijn zeker?

En dan punt 1. Waar wil jij controle op uitoefenen, Jantje? Op het werk dat er moet gebeuren, of op hoe en wat je werknemers denken?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be