![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of herformuleer begrijpelijk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En volgens de jurisprudentie van het Hof van Justitie is kritiek op meerderen voor een EU-ambtenaar een soort misdaad.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben tegen het verbieden van meningsuitingen. Het is een zwaktebod: als je overtuigende argumenten hebt, heb je de dienaren der wet niet nodig om ze kracht bij te zetten. Zolang alleen de Turken hun leugens met een strafwet in stand moesten houden, gaven ze daarmee eigenlijk toe dat het leugens waren, en ook, dat 's mensen zoektocht naar waarheid in echte djihâd-stijl met het kromzwaard dient te worden beslecht. Want wat een eeuw geleden is gebeurd, zegt niets over de huidige Turken zolang deze daarover geen standpunt innemen. Maar nu de Fransen: zij stemmen niet in het luchtledige voor deze wet. Wat eraan vooraf is gegaan zijn twee dreigementen: de Turkse strafwet voor waarheidszoekers, en een diplomatieke rel. Als ik, als Frans parlementariër, mijn twijfels had gehad over de wenselijkheid van deze wet, zouden de Turkse represailles mij zeker niet gunstiger hebben gestemd voor hun realiteitsontkenning. Eigenlijk zeiden de Turken dat parlementsleden van een ander land bereid moeten zijn, te zwichten voor oorlogstaal, en dus dat zij hun eigen volk niet mogen vertegenwoordigen. Tja, als je zo begint... Als deze rel één ding nog maar eens duidelijk bewezen heeft, is het de stelselmatig onvolwassen omgang van mohammedanen met iedere vorm van schuldvraag. Ik heb nog nooit een mohammedaan "mea culpa" horen zeggen. Het is een van de redenen waarom ik mijn kostbare tijd niet meer steek in de uitzichtloze omgang met dat soort mensen.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Ik vind de Belgische negationisme-wet belachelijk, de Franse ook en de Turkse evengoed. Ik weet liever wat iemand werkelijk over iets vindt. Dat zulke wetten bestaan zegt veel over het rad dat we onszelf voor de ogen draaien. Onze mond vol over wetenschap, democratie, vrijheid van meningsuiting, ... en dan tot zulke toestanden over gaan ... Laat mensen toch de holocaust ontkennen als ze daar zin in hebben. En bestraf dan de mensen niet die door zoveel onzin door het lint gaan en iemand me zulke mening het ziekenhuis in knuppelen. Als ge achterlijk wilt doen kunt ge achterlijk terug krijgen.
Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 25 januari 2012 om 08:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen krijg je nu dubbel-paspoortigen die in Frankrijk niet mogen zeggen dat er géén genocide was en evenmin mogen zeggen dat er wèl een genocide was van hun turkse vaderland. De tijd van de grote stilzwijgendheid is blijkbaar aangebroken. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 25 januari 2012 om 08:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze mochten die genocide nochtans wel herdenken. Turks commemorated the Armenian Genocide http://www.a1plus.am/en/politics/2011/04/24/istambul Ik heb je dat al verteld. http://forum.politics.be/showthread....96#post5883496 Je blijft dit ontkennen. Laatst gewijzigd door artisjok : 25 januari 2012 om 09:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We kunnen het aan Anne Frank niet meer vragen... Vrijheid van meningsuiting is nooit absoluut geweest en kan dat niet zijn. Ik ga wel akkoord dat de verboden zoveel mogelijk moeten beperkt worden. Laatst gewijzigd door eno2 : 25 januari 2012 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1 de Armeense Genocide erkennen. 2 Het ontkennen strafbaar maken. 3 De Armeense Genocide opnemen in de geschiedenislessen. Wat zal het voor wie opbrengen wanneer het algemeen wordt? Zullen we dan het verdrag van Lausanne (1923) heronderhandelen. Laatst gewijzigd door artisjok : 25 januari 2012 om 11:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misschien dat er wel een aantal Armeense overlevenden zich getroost weten nu tenminste erkend wordt dat de helft of meer van hun familie werd omgebracht? uit wiki: Verschillende landen en internationale organisaties erkennen de genocide, onder meer zijn dit: Argentinië, Armenië, België, Canada, Cyprus, Europese Unie, Frankrijk, Griekenland, Italië, Libanon, Nederland, Polen, Raad van Europa, Rusland, Uruguay, Vaticaanstad, Zweden en Zwitserland Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 25 januari 2012 om 12:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben er voorstander van als het algemeen wordt Zoiets mag zelfs door de UNO opgelegd |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
As of 26 December 2011, 21 states have officially recognized the historical events as genocide. Notably, 20 out of 193 (10%) United Nations member states, 11 out of 27 (41%) European Union member states, 4 out of 12 (33%) Union of South American Nations member states have recognised the face. Turkey refuses to recognise it.http://en.wikipedia.org/wiki/Recogni...nd_governments |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.epress.am/en/2012/01/25/s...-protests.html |
|
![]() |
![]() |