![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarde pan-theïst, als god 'alles' is, wat is dan 'niets'?
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja,in een ander draadje hebt u blijkbaar ook weinig respect voor diegenen die de vrijheid nemen om in géén enkele godsdienst te willen geloven ..
U noemt hen zelfs.... Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als u claimt dat uw denkbeeldige vriendje weldegelijk bestaat, dan is het aan u om zijn bestaan te bewijzen. U mag er wat mij betreft idiote woordspelletjes voor gebruiken. Maar tot hiertoe heb ik nog geen enkel bewijs gelezen, noch gezien, noch gehoord, nog gevoeld.
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de islam bestaat er een 'telrijmpje', de 99 Schone namen (eigenschappen) van God, om Hem en Zijn 'Grootsheid' te kunnen vatten en makkelijker te onthouden. God wordt helaas vaak gereduceerd (tot een 'fractie' van wat Hij allemaal is) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Niets bestaat. 2. Als iets zou bestaan, dan zouden wij het niet kunnen kennen. 3. Als wij dat iets wel zouden kunnen kennen, zouden wij het niet kunnen meedelen. Maar natuurlijk parodieerde hij de noeste theses van andere sofisten. Om maar te zeggen: het heeft weinig zin om daarover te redeneren. Wat buiten de zintuigen ligt, hoeft niet gerationaliseerd te worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent. Is he able, but not willing? Then he is malevolent. Is he both able and willing? Then whence cometh evil? Is he neither able nor willing? Then why call him God? Een zeer mooi raadsel, maar het gaat altijd maar zo ver als de logica erachter reikt. Citaat:
Als ik nu morgen zeg dat er een onderzeelasagna goddelijke eigenschappen heeft, en u vindt dat belachelijk - stoort ge u er dan zo hard aan dat ge bewijslast oplegt?
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Concludeer je dan samen met mij dat goden niet rationeel zijn?
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij persoonlijk valt het nogal mee. Dat geef ik toe. Citaat:
Wanneer iemand in alle ernst kond doet van het bestaan iets fantastisch, met een combinatie van eigenschappen die elk apart al niet te geloven zijn, maar gecombineerd totaal onmogelijk zijn, dan wil ik die onderzeelasagne best eens zien, proeven.... Is dat dan zo raar voor een nieuwsgierig mens?
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 27 december 2011 om 08:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet meteen, al wil ik graag samen met jou concluderen dat het menselijk onmogelijk is om god rationeel te herkennen.
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zien immers nog steeds waar dat in de theokratieën toe leidt.
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Had religie enkel een opinie in een tijdschrift geweest, het zou veel miserie gescheeld hebben. Citaat:
Als ze echter merendeels met 'on-' beginnen, voeg er dan voor mijn part 'onbestaande' aan toe en spaar je de moeite.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alomvattend. Oneindig (in tijd en ruimte). Overal aanwezig. Alwetend. Scheppend. Almachtig. Rechtvaardig.
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() volgens mij was maria een onbevlekte ontvangenis
nu maagdenvlies reconstructie deden ze nog niet anno jaar 0 (hein voor de multiculs moeten we de jaartelling niet veranderen en een andere jaartelling gebruiken ?) nu het onbevlektontvangen kun je door lozing tussen de benen (is bewezen en werkt) bij deze bombardeer ik jozef als de grootste dommekloot van het christendom bizar dat zijn zoon dan enige vorm van intelligentie vertoonde |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zijn mensen die kwaad doen, kwaad zien en kwaad interpreteren: wie zijn wij om te denken dat God er iets om geeft en "moet" tussenkommen in zulke gevallen?
![]() |
![]() |
#78 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat we een ander begrip van "rechtvaardig" hebben.
![]() |
![]() |
#80 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |