![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik houn mij aan de Joodse traditie, daar staat "Gij zult niet moorden". Later heeft men dit verandert. En braaf hoef je mij niet te noemen, ik ben ook een armzalig schepsel. En wanneer hij terugkomt, dat weet alleen God, en ik draag die hoop met mij. En zijn tekenen werken nog steeds door in de wereld, want zonder hem is er geen wereld. En over die pastoorkes, laat deze mensen die dag en nacht voor anderen klaar staan met rust. En oneindig groot is de God die het "Al" is die met zijn onzichtbare en zichtbare krachten alles met alles met elkaar verbindt en daarmee zijn grootsheid toont door het bestaan van alles wat is en zal zijn ! Niets is groter als God!
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 12 januari 2012 om 21:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Om God werkelijk te leren kennen moet je mijn nieuwe Bijbel lezen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
God is niet het AL, maar de Geest die het AL geschapen heeft. Citaat:
En pas als zodanig kan GOD ook werkelijk bewezen worden. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Essa komt uit het Armeens Grieks. Liefde is allesomvattend en maakt ook de band tussen mensen, dieren, planten, God, alles dus. En God is liefde. Door de Bijbel heen spreekt God tot de mensen en daar luister ik graag naar. En de Bijbel is géén gesloten boek maar openbaart zich nog elke dag aan ons door Jezus de Christus!
![]() |
![]() |
#65 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En Theo betekent GOD en theoretiseren in diepste betekenis is nadenken over God. Citaat:
Want willekeurige woorden tevoorschijn toveren heeft geen enkele zin noch enige betekenis. Citaat:
Bovendien is de christelijke liefde geen echte liefde, maar meer eigenliefde en haat dan liefde. Nog nooit heb ik iets van die zogenaamde christelijke liefde ervaren. Het is een pure leugen. 2000 Jaar "christendom"heeft dat wel afdoende bewezen. Citaat:
De waarheid wordt geopenbaard in de nieuwe bijbel van harriechristus over de microwezentjes, die de ware goden zijn. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar dat is ook niet wat Jezus bedoelde. Je moet naar Hem als persoon kijken in een persoonlijke relatie. Hij zegt toch immers :Wie Mij volgt, wie in Mij gelooft, zijn vertrouwen stelt. De dicipelen hadden een persoonlijke relatie en daar gaat het om. Jezus wilde geen systeem of instituut maken, maar een familie van mensen die hun vertrouwen in Hem stellen. En daar gaat het om, de kerk die Jezus bedoelt is geen organisatie, maar een organisme. En ga eens vanuit dat gezichtsveld de bijbel lezen vanuit het gezichtsveld dat Hij hierdoor tot jou persoonlijk spreekt. Bij Hem telt het individu.
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het gaat om het doorleven van zijn leer. Het geeft licht en rust in je leven te doen zoals Jezus ons heeft voorgedaan, dit ook ter heiliging van de mens. Alle regels, normen en waarden uit de Bijbel zijn ten dienste van de mens én van God tegelijkertijd. God heeft het allerbeste met ons voor! ![]() ![]()
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 13 januari 2012 om 10:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Immers: zijn leer hangt van onzin aan elkaar en stelt verder ook heel weinig voor. En gezien je eigen uitlatingen weet ik ook zo goed als zeker dat jij niet iemand bent die Jezus persoonlijk volgt, wat ook niet kan want de beste man heeft nooit bestaan en is volgens de Bijbel ook al lang dood. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed: ondanks rampen en ziektes en oorlogen heeft God natuurlijk het beste met ons voor. Rare God is dat..... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2 Matteüs 18:20 Want waar twee of drie mensen in mijn naam samen zijn, ben ik in hun midden.’ Duidelijk en helder dus. Het woord van God is levend voor wie hem zoekt. Voor wie hem niet zoekt is hij dood en omgekeerd. Nog een bewijs middels de eucharistie/avondmaal: 6 Johannes 6:56 Wie mijn lichaam eet en mijn bloed drinkt, blijft in mij en ik blijf in hem. Helder en duidelijk dus..... Voor wat betreft rampen: de kringloop van het leven is ook in zijn hand en dus het leven zelf. Maar God bestemd voor wat hij wil voorbestemmen, die kennis hebben wij niet. Die ligt bij God zelf.... Zonder hem is er niets en ook geen kringloop van leven en dood..........
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 13 januari 2012 om 23:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En je stelligheid bewijst ook je "in zeer kleine kringetjes denken"...... God is groter dan jouw microdeeltjes en wezentjes.... ![]()
![]() |
![]() |
#72 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In werkelijkheid zijn de microwezentjes onder ons (in ons) en harriechristus, ik ben er ook. Citaat:
Voor hen is de dode letter. Ik zoek God wel en ook heb ik hem gevonden in mijn atoomtheorie. Citaat:
En ook heeft het christendom duidelijk bewezen helemaal niet christelijk te zijn, maar net zo slecht als andere mensen. Citaat:
Wie werkelijk in Jezus gelooft, gelooft in Mij, want ik ben de wedergeboorte van God zelf. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() daaruit blijkt wel duidelijk dat je niks van mijn atoomtheorie af weet.
Citaat:
Want de microkosmos is een hogere wereld. En in het grote is nog nooit een GOD gevonden, noch een hemel in den hoge. Het grotere op zichzelf is het primitievere. Dat God vooral groot moet zijn is een kinderlijke manier van denken, afgeleid van het geloof in reuzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() Ik vraag me soms af aan wie de grootste kosten zijn:
Aan harrie of mensen die met harrie proberen te dialogeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de kosten moet je bij de kapitalisten zijn, die weten alles in geld uit te drukken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |