Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2012, 11:17   #61
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Worden wegenwerken niet dan uitbesteed aan de privésector?
Ja dat wordt gedaan, maar dat is niet hezelfde.
De staat bepaald hoe, wie wat waar.
Oud 4 januari 2012, 11:39   #62
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
En op zich is er niets mis met een 9 to 5 mentaliteit: men wordt betaald van 9 tot 5 dus men werkt van 9 tot 5, tenminste als er ernstig gewerkt wordt, wat bij ons wel het geval is. (en niet van 9 tot 5 maar op onregelmatige uren die echter op voorhand gekend zijn). In veel privé-bedrijven worden werknemers verplicht langer te blijven, dikwijls niet extra betaald, dat heet uitbuiting.
't Gebeurt niet vaak, maar dit keer ben ik het met je eens
Oud 4 januari 2012, 14:21   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
veel bedrijfsleiders trekken het af van de belastingen dus ook op kosten van de belastingsbetaler, net als het feit dat ze hun bedrijfswagen oof privé gebruiken.

En op zich is er niets mis met een 9 to 5 mentaliteit: men wordt betaald van 9 tot 5 dus men werkt van 9 tot 5, tenminste als er ernstig gewerkt wordt, wat bij ons wel het geval is. (en niet van 9 tot 5 maar op onregelmatige uren die echter op voorhand gekend zijn). In veel privé-bedrijven worden werknemers verplicht langer te blijven, dikwijls niet extra betaald, dat heet uitbuiting.
Als een werknemer er het gevoel heeft uitgebuit te worden, of onvoldoende gewaardeerd, dan zal hij wel ander werk zoeken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 03:14   #64
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als een werknemer er het gevoel heeft uitgebuit te worden, of onvoldoende gewaardeerd, dan zal hij wel ander werk zoeken.
niet als hij een huis af te betalen heeft, en andere vaste kosten, en geen uitzicht op een andere job. Dat weten werkgevers natuurlijk en ze maken er van misbruik. In veel privé-bedrijven durven mensen zich ook niet aansluiten bij de vakbond omdat ze denken dat ze dan vlug ontslagen zullen worden. Daar moet iets aan gedaan worden, er is inderdaad een te groot verschil tussen de beschermde status van ambtenaren en werknemers van grote bedrijven en de rest.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 09:01   #65
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ja dat wordt gedaan, maar dat is niet hezelfde.
De staat bepaald hoe, wie wat waar.
En wie doet dat bij "de staat"?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 09:47   #66
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
niet als hij een huis af te betalen heeft, en andere vaste kosten, en geen uitzicht op een andere job. Dat weten werkgevers natuurlijk en ze maken er van misbruik. In veel privé-bedrijven durven mensen zich ook niet aansluiten bij de vakbond omdat ze denken dat ze dan vlug ontslagen zullen worden. Daar moet iets aan gedaan worden, er is inderdaad een te groot verschil tussen de beschermde status van ambtenaren en werknemers van grote bedrijven en de rest.
dat heb je als je bij kmo's gaat werken he..bah, zou er nooit willen werken.
Lang leven de multinational's waar ge gewoon uw uren doet, en elke minuut extra, extra betaald wordt
Oud 5 januari 2012, 10:24   #67
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
dat heb je als je bij kmo's gaat werken he..bah, zou er nooit willen werken.
Lang leven de multinational's waar ge gewoon uw uren doet, en elke minuut extra, extra betaald wordt
En de overheid. West-Vlaamse KMO's zijn het ergste, zijn met niets in orde, proberen U altijd op te lichten bij de uitbetaling (en liefst zoveel mogelijk in het zwart, wat negatief is voor de werknemer, telt immers niet mee voor pensioen), laten je uitchecken en dan nog de boel opkuisen...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 11:16   #68
jodewa
Lokaal Raadslid

Standaard Houding

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Welke houding ? Is er iets speciaals ? Mij is alleszins niets opgevallen.
idd. ik denk dat mijn houding tegenover d'"ambtenaren" niet veel verschilt van de modale "prive" belg.
IEDEREEN zou moeten besparen, OOK de ambtenaren en ZELFS een 1/2 dag om te feesten of een sportdag of een vlaamse feestdag of een dynastiedag of.....kan gerust vervangen worden door een gewone werkdag.
Zoals in de "prive".
feesten...? na de uren of het laatste uurtje van de dag....zoals in de "prive".

Blijkbaar is het altijd de "prive" die voor het gelag moet opdraaien en DAT ben ik eigenlijk kostbeu...
Bij de staat is het altijd besparen, maar nooit in eigen rangen...of niet soms....?
jodewa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 11:18   #69
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jodewa Bekijk bericht
idd. ik denk dat mijn houding tegenover d'"ambtenaren" niet veel verschilt van de modale "prive" belg.
IEDEREEN zou moeten besparen, OOK de ambtenaren en ZELFS een 1/2 dag om te feesten of een sportdag of een vlaamse feestdag of een dynastiedag of.....kan gerust vervangen worden door een gewone werkdag.
Zoals in de "prive".
feesten...? na de uren of het laatste uurtje van de dag....zoals in de "prive".

Blijkbaar is het altijd de "prive" die voor het gelag moet opdraaien en DAT ben ik eigenlijk kostbeu...
Bij de staat is het altijd besparen, maar nooit in eigen rangen...of niet soms....?
Op welke manier bespaar jij concreet?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 11:28   #70
jodewa
Lokaal Raadslid

Standaard Afgunst?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Afgunst is een lelijke karaktertrek...
Er is totaal geen spake van afgunst.
Ik vraag enkel toepassing van de 1ste grondwet nl.
"Alle belgen gelijk voor de wet".
Blijkbaar zijn er dankzij de vakbonden in België 4 bevolkingsgroepen ontstaan:
1. de eurocraten = ongenaakbaar + overbetaald
2. de ambtenaren = veel rechten, maar geen plichten
3. de "prive" = de citroenen die 1,2 en 4 rechthouden
4. de profiteurs = vreemdelingen, etc....
Daar moeten we echt wel van afstappen, want als we op lange termijn kijken (iets wat ze aan de staat blijkbaar taboe vinden) graven we ons eigen graf.
Ik ben niet hooggeschoold, maar dat hoef je echt niet te zijn om te zien dat de huidige situatie niet meer houdbaar is.
Ik wil gewoon dat alle werkenden een gelijke behandeling krijgen naar pensioen, vakantie,etc....op basis van het aantal gewerkte jaren en NIET op basis van de werkgever.
Ik baal echt wel van het profitariaat van de staat, zeker als ik maandelijks mijn loonfiche zie én alle belastingen die ik op alles moet betalen. Ik constateer dat ik 3 weken moet werken om het gelag te betalen.
Uw gelag...ambtenaar.
Oud 5 januari 2012, 11:34   #71
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jodewa Bekijk bericht
Er is totaal geen spake van afgunst.
Ik vraag enkel toepassing van de 1ste grondwet nl.
"Alle belgen gelijk voor de wet".
Blijkbaar zijn er dankzij de vakbonden in België 4 bevolkingsgroepen ontstaan:
1. de eurocraten = ongenaakbaar + overbetaald
2. de ambtenaren = veel rechten, maar geen plichten
3. de "prive" = de citroenen die 1,2 en 4 rechthouden
4. de profiteurs = vreemdelingen, etc....
Daar moeten we echt wel van afstappen, want als we op lange termijn kijken (iets wat ze aan de staat blijkbaar taboe vinden) graven we ons eigen graf.
Ik ben niet hooggeschoold, maar dat hoef je echt niet te zijn om te zien dat de huidige situatie niet meer houdbaar is.
Ik wil gewoon dat alle werkenden een gelijke behandeling krijgen naar pensioen, vakantie,etc....op basis van het aantal gewerkte jaren en NIET op basis van de werkgever.
Ik baal echt wel van het profitariaat van de staat, zeker als ik maandelijks mijn loonfiche zie én alle belastingen die ik op alles moet betalen. Ik constateer dat ik 3 weken moet werken om het gelag te betalen.
Uw gelag...ambtenaar.
Dikke proficiat Jodewa , goe gezegt . Kwou dat wij eens de tijd en het recht kregen om hun een keer schade toe te brengen door staking of dergelijke , ze zouden wel anders piepen .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 11:41   #72
jodewa
Lokaal Raadslid

Standaard afgunst?

Citaat:
Maar U trouwens geen illusies. Ik kom regelmatig in contact met staatsambtenaren van de Post, OCMW, stadspersoneel, FAVV,...
Ik zou voor geen geld ter wereld in jullie wereld willen instappen, daarvoor heb ik iets te veel zelfrespect.
Jullie leven bestaat voor een belangrijk deel uit:
Verveling door teveel personeel en te weinig en onefficient werk:
- dus controleren of het verlof goed is ingevuld,
- dus dubbel controleren of alle premie's zijn betaald,
- dus afgunst op jullie colllega's door de constante geruchtenstroom,
- frustratie om incompetentie...
- Zuipen (ga zie maar eens aan het zuidstation, de ladingen halve liters bier die naar brussel X versluist worden...)
- Communicatie met de vakbond
Indien echt nodig: neuken met de collega's uit verveling (zie maar het GSM verkeer en de gesprekken op de pendeltrein) én met de baas voor omhoog te raken.
Termen als:
Efficientie? motivatie?ambitie? Zijn nog steeds totaal vreemd aan het staatspersoneel.
Het staat jullie altijd vrij om mij het tegendeel te bewijzen.
Oud 5 januari 2012, 11:49   #73
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar wel gaan janken over die vele voordelen die men in de privé heeft in functies die hoger zijn dan hun eigen functie in de ambtenarij...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 12:10   #74
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Maar wel gaan janken over die vele voordelen die men in de privé heeft in functies die hoger zijn dan hun eigen functie in de ambtenarij...
Die bestaan toch helemaal niet?
Oud 5 januari 2012, 12:32   #75
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Die bestaan toch helemaal niet?
Functies in de privé die hoger zijn dan de functies in de ambtenarij? Zo zijn er massa's
Oud 5 januari 2012, 12:36   #76
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Functies in de privé die hoger zijn dan de functies in de ambtenarij? Zo zijn er massa's
Er zijn massa's mensen die hogere functies hebben en betere lonen dan in de ambtenarij?
Wie zijn dan al die mensen hier die afgunstig zijn op de ambtenarij?

Kleine bedienden?
Assistent managers?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 januari 2012 om 12:37.
Oud 5 januari 2012, 12:56   #77
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn massa's mensen die hogere functies hebben en betere lonen dan in de ambtenarij?
Er zijn massa's mensen die hogere functies hebben in de privé, dat klopt. Moeilijk is dat niet om een hogere functie te hebben dan een ambtenaar.
Dat ze de facto ook betere lonen hebben, dat is een uitspraak die ik op jouw conto laat.

't Ishier immers nog steeds wachten op de fameuze ambtenaar die hier stelt dat hij minder verdient dan gelijkaardige functies in de privé, dat zijn/haar loonbrief er het bewijs van is en die hier dan ook durft aangeven wat er concreet op die loonbrief staat. Ambtenaren die het eerste doen hebben we hier genoeg; ambtenaren die het laatste ook durven doen, die zijn er hier niet .

Citaat:
Wie zijn dan al die mensen hier die afgunstig zijn op de ambtenarij?

Kleine bedienden?
Assistent managers?
Zeg het maar; jij ziet ze klaarblijkelijk dus dan zal je ze wel kunnen aanwijzen zeker?
Oud 5 januari 2012, 13:19   #78
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zonder ambtenaren geen staat, zonder staat anarchie, geen wegen, geen gevangenissen, geen treinen, of betaalbare hospitaals en onderwijs.
Al eens naar ons wegennet gekeken ?
Onze gevangenissen ?
Over die treinen en betaalbare hospitalen en onderwijs zullen we maar zwijgen zeker?

Alles draait vierkant , dus ik vraag mij echt af wat die ambtenaren daar godsganse dagen zitten uit te vreten.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 13:24   #79
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De mateloze arrogantie en minachting waarmee je ambtenaren de les spelt pleiten niet voor U.

Ja, er zijn nog mensen die hard werken, dikwijls met erg onregelmatige uren, en alles aangegeven aan de belasting. (anders dan veel KMO'ers)
Ik ben een bediende en ik werk voor een KMO ...... een officiele dag begint om 7u30 en stopt om 18u30. Ik ben al supergelukkig als k om 19u weggeraak op mijn werk. Overuren??? Kennen ze bij ons niet....niet uitbetaald en ook niet recup.....en ja alles is tot op de laatste eurocent aangegegeven.

Laat me dus toe om ook eens goed te lachen met de "hoge werkdruk" waarmee ambtenaren te kampen hebben tijdens hun 9 to 5 job.....als ze niet staken tenminste.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 14:33   #80
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Al eens naar ons wegennet gekeken ?
Onze gevangenissen ?
Over die treinen en betaalbare hospitalen en onderwijs zullen we maar zwijgen zeker?

Alles draait vierkant , dus ik vraag mij echt af wat die ambtenaren daar godsganse dagen zitten uit te vreten.
Daar is allemaal geen geld voor.
Banken moeten gered worden.
Onze zieken, kinderen, criminelen en infrastructuur zijn minder belangrijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be