![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De staat bepaald hoe, wie wat waar.
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() niet als hij een huis af te betalen heeft, en andere vaste kosten, en geen uitzicht op een andere job. Dat weten werkgevers natuurlijk en ze maken er van misbruik. In veel privé-bedrijven durven mensen zich ook niet aansluiten bij de vakbond omdat ze denken dat ze dan vlug ontslagen zullen worden. Daar moet iets aan gedaan worden, er is inderdaad een te groot verschil tussen de beschermde status van ambtenaren en werknemers van grote bedrijven en de rest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Lang leven de multinational's waar ge gewoon uw uren doet, en elke minuut extra, extra betaald wordt ![]()
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En de overheid. West-Vlaamse KMO's zijn het ergste, zijn met niets in orde, proberen U altijd op te lichten bij de uitbetaling (en liefst zoveel mogelijk in het zwart, wat negatief is voor de werknemer, telt immers niet mee voor pensioen), laten je uitchecken en dan nog de boel opkuisen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
IEDEREEN zou moeten besparen, OOK de ambtenaren en ZELFS een 1/2 dag om te feesten of een sportdag of een vlaamse feestdag of een dynastiedag of.....kan gerust vervangen worden door een gewone werkdag. Zoals in de "prive". feesten...? na de uren of het laatste uurtje van de dag....zoals in de "prive". Blijkbaar is het altijd de "prive" die voor het gelag moet opdraaien en DAT ben ik eigenlijk kostbeu... Bij de staat is het altijd besparen, maar nooit in eigen rangen...of niet soms....? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Er is totaal geen spake van afgunst.
Ik vraag enkel toepassing van de 1ste grondwet nl. "Alle belgen gelijk voor de wet". Blijkbaar zijn er dankzij de vakbonden in België 4 bevolkingsgroepen ontstaan: 1. de eurocraten = ongenaakbaar + overbetaald 2. de ambtenaren = veel rechten, maar geen plichten 3. de "prive" = de citroenen die 1,2 en 4 rechthouden 4. de profiteurs = vreemdelingen, etc.... Daar moeten we echt wel van afstappen, want als we op lange termijn kijken (iets wat ze aan de staat blijkbaar taboe vinden) graven we ons eigen graf. Ik ben niet hooggeschoold, maar dat hoef je echt niet te zijn om te zien dat de huidige situatie niet meer houdbaar is. Ik wil gewoon dat alle werkenden een gelijke behandeling krijgen naar pensioen, vakantie,etc....op basis van het aantal gewerkte jaren en NIET op basis van de werkgever. Ik baal echt wel van het profitariaat van de staat, zeker als ik maandelijks mijn loonfiche zie én alle belastingen die ik op alles moet betalen. Ik constateer dat ik 3 weken moet werken om het gelag te betalen. Uw gelag...ambtenaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Maar U trouwens geen illusies. Ik kom regelmatig in contact met staatsambtenaren van de Post, OCMW, stadspersoneel, FAVV,...
Ik zou voor geen geld ter wereld in jullie wereld willen instappen, daarvoor heb ik iets te veel zelfrespect. Jullie leven bestaat voor een belangrijk deel uit: Verveling door teveel personeel en te weinig en onefficient werk: - dus controleren of het verlof goed is ingevuld, - dus dubbel controleren of alle premie's zijn betaald, - dus afgunst op jullie colllega's door de constante geruchtenstroom, - frustratie om incompetentie... - Zuipen (ga zie maar eens aan het zuidstation, de ladingen halve liters bier die naar brussel X versluist worden...) - Communicatie met de vakbond Indien echt nodig: neuken met de collega's uit verveling (zie maar het GSM verkeer en de gesprekken op de pendeltrein) én met de baas voor omhoog te raken. Termen als: Efficientie? motivatie?ambitie? Zijn nog steeds totaal vreemd aan het staatspersoneel. Het staat jullie altijd vrij om mij het tegendeel te bewijzen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie zijn dan al die mensen hier die afgunstig zijn op de ambtenarij? Kleine bedienden? Assistent managers? Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 januari 2012 om 12:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat ze de facto ook betere lonen hebben, dat is een uitspraak die ik op jouw conto laat. 't Ishier immers nog steeds wachten op de fameuze ambtenaar die hier stelt dat hij minder verdient dan gelijkaardige functies in de privé, dat zijn/haar loonbrief er het bewijs van is en die hier dan ook durft aangeven wat er concreet op die loonbrief staat. Ambtenaren die het eerste doen hebben we hier genoeg; ambtenaren die het laatste ook durven doen, die zijn er hier niet ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Onze gevangenissen ? Over die treinen en betaalbare hospitalen en onderwijs zullen we maar zwijgen zeker? ![]() Alles draait vierkant , dus ik vraag mij echt af wat die ambtenaren daar godsganse dagen zitten uit te vreten.
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laat me dus toe om ook eens goed te lachen met de "hoge werkdruk" waarmee ambtenaren te kampen hebben tijdens hun 9 to 5 job.....als ze niet staken tenminste.
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Banken moeten gered worden. Onze zieken, kinderen, criminelen en infrastructuur zijn minder belangrijk. |
|
![]() |
![]() |