![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En welk 'ander' regime zal je dan hebben?
![]() |
![]() |
#62 |
Minister-President
|
![]() In de buurlanden hebben ze beter bestuur. Wij betalen hogere belastingen, de pensioenen zijn lager, de wegen zijn vaak in slechte staat, de elektriciteit is hier veel duurder, de werkdruk is hier hoger... Echt, als ze zo nog lang doorgaan, wordt dit land echt onleefbaar. Vlaanderen is nu al overbevolkt. Ze bouwen nu al in overstromingsgebieden. Als het even hard regent, dan hebben we overstromingen. En dan halen ze hier al die vreemdelingen erbij. Er is hier gewoon geen plaats voor al die vreemdelingen. Oh ja, dan is er nog de puinhoop bij justitie... Dat zou ik nog bijna vergeten. Ik pik dat gewoon niet dat ze gevaarlijke gangsters loslaten op de maatschappij. Ik zeg niet dat ze 't heel slecht moeten hebben in de gevangenis, maar dat kan niet om ze te integreren in de maatschappij. Je moet onschuldige mensen beschermen. Dat gaat voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk liever eerst eens na, en probeer te beseffen dat al wat je daar (voor een stuk terecht) aanklaagt, voor het grootste deel de schuld is van... de Vlaamse politici.
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() SP.A, VLD, CDenV en Groen! treft zeker schuld. Zonder twijfel. Nu ja, toen de groenen nog in de regering zaten heetten ze Agalev. Toch blijf ik erbij dat België weg moet. De transfers zijn te hoog, de PS misbruikt haar macht... Zo kan het niet verder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En ik blijf erbij dat de gewesten en gemeenschappen weg moeten en enkel het federale moet blijven. De kostprijs van al dat splitsing gedoe en de bijhorende administraties kost je per jaar stukken meer, dan de onzin die N-VA verkoopt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister-President
|
![]() België terug unitair, zoals het vroeger was, zou nooit werken. Ik denk dat dit een heel raar voorstel is. We h�*dden alleen maar het federaal niveau en ze hebben de staat hervormd omdat 't niet ging. En zelfs indien het wel kon werken: De PS is corrupt en misbruikt haar macht. Het FDF is nogal anti-Vlaams. Hoe minder ik daarmee te maken heb, hoe liever. En dus moet België weg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In juni 2010 wou ik helemaal geen staatshervorming, ik wou onafhankelijkheid. In juni 2010 vond ik dat een héél slecht idee om over een volgende staatshervorming te onderhandelen. De Vlamingen hadden moeten zeggen: Wij willen daar niet van weten, wij willen onafhankelijkheid. Dat zou normaal geweest zijn, maar ja... Die anti-Vlaamse gevoelens zitten blijkbaar nogal diep bij de Vlamingen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() Ik bedoel maar: We moeten niet doen alsof de Vlamingen in hun eentje beslist hebben over de staatshervorming. In tegendeel. De Vlamingen mogen niets doen zonder toestemming van de Franstaligen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() Die Belgische staat IS het regime. En als België weg is, dan verdwijnt ook het regime. En kijk maar eens wie België weg wilt: Alleen het Vlaams belang. De NVA later misschien, maar nu nog niet. Kijk maar hoe veel moeite Bart De Wever gedaan heeft om België te redden in de zomer van 2010. Het regime is enkel en alleen maar VOOR België en als ze dat verliezen... Wat hebben ze dan nog over.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |