Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2012, 18:59   #61
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Toch niet. Die yanks zijn vreemdelingen in Afghanistan.

Dank u. Voor hielenlikkers van de yanks moet het op z'n minst "raar" zijn.

En waar heb ik dat gesteld?
Gij hebt wel degelijk een eenzijdige anti-europese uitlating gedaan.
julian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 19:01   #62
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Taliban mag dus gerust onze soldaten fileren en voor een bende geile bavianen smijten?
Ze hebben dat recht volgens u?
Zij zullen doen wat in hun aard ligt. Gij kunt daarover zeggen wat gij wilt. Ze zullen eens goed met u lachen.
Oud 13 januari 2012, 19:16   #63
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
In een oorlog is elke vijand toch minderwaardig? Of ken jij een oorlog waarbij de verschillende partijen een ridderlijk steekspel organizeren met een "after you" intermezzo?

Of dacht U dat degenen die de bermbommen plaatsten (vb. die talibans die ze gedood hadden) zich zorgen maken over de manier waarop de ontplofte mariniers bijeengegraaid worden om in hun lijkzak naar huis te worden gestuurd?
In de serie "Our war" van BBC wordt zeer duidelijk gemaakt wat ik bedoel. De oorlog in Afghanistan is gestart volgens jouw filosofie dat de vijand minderwaardig is, en dat je maar gewoon moet doden. Alleen ga je zo nooit de sympathie van het volk winnen, het volk gaat je steeds minachten en als reactie op je handelingen ga je steeds meer en meer tegenstanders krijgen.

Dat hebben ze ook ingezien na een tijdje oorlog voeren in Afghanistan, en de nieuwe strategie is geworden om vijanden te ontwapenen, gevangen te nemen, ... maar niet te doden. De Afghanen beschouwen als evenwaardige mensen en er ook zo naar handelen. Ze hadden een naam voor deze strategie, maar ik ben hem vergeten... Niet schieten om te doden dus.

Ik heb geen boodschap aan het feit dat die talibanstrijders geen respect hebben voor hun Amerikaanse vijanden. Ik heb ook geen boodschap aan Amerikanen die de ganse Afghaanse bevolking minachten en die ganse regio tegen het westen opzetten. Het spreekt voor zich dat je door de lokale bevolking te minachten, je nooit structurele verbetering in die regio kan brengen...

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 19:18   #64
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Dat is trouwens de core-business van oorlog; de vijand op een zo angstaanjagend en gruwelijk mogelijke manier naar het hiernamaals helpen.
Het verzwakt het vijandige leger in getal en moreel.
Nee hoor, kijk naar de Afghaanse oorlog. Zolang je zo handelt, creëer je meer terroristen dan dat je er uitschakelt. Idem bij de Israël - Palestina oorlog.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 19:28   #65
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
wat is echt nieuws?
Een moslim die op een amerikaan pist?
Het verschil in promilles interesten op je spaarboekje?
Taliban die vrouwen stenigen, met zuur bewerken en vermoorden wanneer die vrouw niet als vuilzak gekleed rondloopt of wanneer ze niet uitgehuwelijkt wil worden. Om maar een voorbeeld te geven...

Sure, die kerels geven blijk van niet veel respect, maar langs de andere kant krijgt geen één van hen dat wanneer zij als varken gekeeld worden. No big news dus, de vreontwaardiging niet eens waard.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 21:17   #66
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan wordt het hoog tijd dat je eens met een paar Afghanen praat! Ik heb het gedaan (gevluchte mannen en vrouwen), en geloof me vrij: deze mensen waren weldegelijk héél blij dat de Amerikanen hun kwamen bevrijden van die Taliban.
Waarom dacht je dat die mensen gevlucht waren? Omdat ze de Taliban zo graag zagen komen?

IK heb gesproken met iemand die met de verplichte burka moest rondlopen zonder dat ze scholing kreeg: geloof me vrij, deze mevrouw draagt hier géén hoofddoek en b�*�*lt van de achterlijken die menen dat ze zich daardoor laten bevrijden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door julian Bekijk bericht
Meestal doden ze hun eigen landgenoten maar dat is iets dat gij natuurlijk niet wil zien.
Overigens is er geen bezetting.
sorry maar dat is nonsens
er is gewoon geen geld voor een totale bezetting noch voor de vernietiging van de Taliban.
Obama gaat de troepen meer en meer localiseren in het Verre Oosten en de Taliban, die gaan een akkoordje krijgen.
Let op mijn woorden. Eer, waarden en het doel is allemaal tijdelijke bullshit. Zelfs het tegenovergestelde - de tactiek van de vernedering - is een tijdelijk tijdverdrijf. Dat akkoord komt er en daarmee is de kous af. Bye bye afghanistan. En de eremoorden gaan maar voort.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 21:18   #67
Steben

Standaard

Citaat:
Zij zullen doen wat in hun aard ligt. Gij kunt daarover zeggen wat gij wilt. Ze zullen eens goed met u lachen.
Ik volg je niet.
Ik vroeg of je vindt of dat hun recht is of niet volgens uw stelling.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 13 januari 2012 om 21:18.
Oud 13 januari 2012, 21:30   #68
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Taliban die vrouwen stenigen, met zuur bewerken en vermoorden wanneer die vrouw niet als vuilzak gekleed rondloopt of wanneer ze niet uitgehuwelijkt wil worden. Om maar een voorbeeld te geven...
Wat een blijk van naïviteit. Alsof de oorlog daar om draait. Alsof een oorlog ooit daar over zal gaan. Alsof de Taliban vrome moslims zijn daarenboven ...

Citaat:
Sure, die kerels geven blijk van niet veel respect, maar langs de andere kant krijgt geen één van hen dat wanneer zij als varken gekeeld worden. No big news dus, de vreontwaardiging niet eens waard.
No big news zou het zijn als iedereen hier ook de westerse strijdkrachten aldaar zou zien als even roekeloze geslagen marionetten in een zinloos gedoe. Maar er zijn er in mijn ogen veel te veel die de zaak aldaar niet alleen goedpraten, maar ook dergelijk gedrag gaan bejubelen.

Men klaagt graag over belastingsgeld dat naar kinderen gaat van kansarmen, want dat is diefstal, maar als het naar dezelfde kinderen gaat als ze wat groter worden (veel van die pissoldaten zijn minstens van eenvoudige afkomst te noemen, de meeste anderen die geld hadden gaan liever op reis naar de caraïben hoor) is het allemaal terecht en verdedigen ze principes.
leve de manmanman club
Oud 13 januari 2012, 22:09   #69
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Als je dan nog zo idioot bent om het te laten filmen en het op internet te zetten is dit een blamage voor de gemiddelde Amerikaanse soldaat, die probeert zijn dienst zo correct mogelijk te vervullen.
Dit lekt niet toevallig, een dergelijke publicatie is de psychologische oorlogsvoering. Hoe gaat de taliban dit anders zien?
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 22:19   #70
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...9412/1.1194198

Die gasten spelen niet alleen gevaarlijk spel met hun pietje maar ook dat van ons
Is het bewezen dat het om US soldaten gaat ? Gelijk wie kan zo een kostuum aantrekken.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 22:29   #71
zomdupar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Is het bewezen dat het om US soldaten gaat ? Gelijk wie kan zo een kostuum aantrekken.
Ze zijn alle vier herkend door het VS leger.

Busted !
zomdupar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 22:51   #72
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een blijk van naïviteit. Alsof de oorlog daar om draait. Alsof een oorlog ooit daar over zal gaan. Alsof de Taliban vrome moslims zijn daarenboven ...

No big news zou het zijn als iedereen hier ook de westerse strijdkrachten aldaar zou zien als even roekeloze geslagen marionetten in een zinloos gedoe. Maar er zijn er in mijn ogen veel te veel die de zaak aldaar niet alleen goedpraten, maar ook dergelijk gedrag gaan bejubelen.

Men klaagt graag over belastingsgeld dat naar kinderen gaat van kansarmen, want dat is diefstal, maar als het naar dezelfde kinderen gaat als ze wat groter worden (veel van die pissoldaten zijn minstens van eenvoudige afkomst te noemen, de meeste anderen die geld hadden gaan liever op reis naar de caraïben hoor) is het allemaal terecht en verdedigen ze principes.
*Yawn*

Als ik moet kiezen tussen naïef zijn, of me druk maken in zo'n non-nieuws, dan kies ik met plezier voor naïviteit

Maar applausje hoor, je hebt jezelf heel belangrijk gemaakt nu door daar ff boos om te zijn!
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 01:53   #73
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan wordt het hoog tijd dat je eens met een paar Afghanen praat! Ik heb het gedaan (gevluchte mannen en vrouwen), en geloof me vrij: deze mensen waren weldegelijk héél blij dat de Amerikanen hun kwamen bevrijden van die Taliban.
Waarom dacht je dat die mensen gevlucht waren? Omdat ze de Taliban zo graag zagen komen?

IK heb gesproken met iemand die met de verplichte burka moest rondlopen zonder dat ze scholing kreeg: geloof me vrij, deze mevrouw draagt hier géén hoofddoek en b�*�*lt van de achterlijken die menen dat ze zich daardoor laten bevrijden.
De Afghanen gaan zelf wel beslissen wat er in hun land moet gebeuren. Als ze de Taliban aan de macht willen, dan kunnen/mogen die er ook komen. De NATO-troepen hebben hun krediet bij een aanzienlijk deel van de bevolking verspeeld.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 01:56   #74
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
gelukkig is dit niet het gedacht van de gewone Afghaan maar wel van een paar gekke westerse neo nazi's

Vandaar allicht dat gans dat oorlogje ginder aan het mislukken is. Omdat het daar allemaal gekke neonazi's zijn die vermomd als Taliban en ander Afghaans verzet aan het strijden zijn.
Oud 14 januari 2012, 02:00   #75
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Meestal doden ze hun eigen landgenoten maar dat is iets dat gij natuurlijk niet wil zien.
Tuurlijk wel, maar ik meen dat buitenlanders zich niet hoeven te bemoeien met interne aangelegenheden van een land. Mensenrechten-bullshit als glijmiddel voor onvervalst imperialisme.

Citaat:
Overigens is er geen bezetting.
Neen jong, de NATO-troepen zijn daar gewoon een weekje op vakantie in Sun Parcs Kabul en Kandahar beach.

Oud 14 januari 2012, 03:25   #76
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
gelukkig is dit niet het gedacht van de gewone Afghaan maar wel van een paar gekke westerse neo nazi's
Bewijs?
Oud 14 januari 2012, 03:29   #77
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aard? Hoezo aard? Heeft u dan al ooit eens met iemand van "daar" gepraat? Enige literatuur waarop u zich kunt baseren?
Oud 14 januari 2012, 08:38   #78
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het spijt me maar ik begrijp dat frontsoldaten soms zo ver gaan......en ook de Taliban zijn geen doetjes...

In plaats van met het schuim op de mond van verontwaardiging verklaren dat dit "niet zou mogen kunnen",zou men beter de Marines,en alle andere troepen terugtrekken uit Aghanistan,nadat ze,ten aanschouwe van-,of zelfs samen met wat Taliban,hebben mogen pissen op een uitgelezen selectie van Westerse politici die hen daar gebracht worden....

...om het goed te maken...en wapenbroeders onder mekaar....

Men brengt militairen aan om een niet-militair probleem op te lossen,en dan is men verontwaardigd dat het allemaal scheef schijnt te lopen...Het is als een loodgieter aan het werk zetten in de dakgoot en ondertussen verwonderd zijn dat de een deur niet geschilderd raakt

Laatst gewijzigd door kelt : 14 januari 2012 om 08:41.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 09:45   #79
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik volg je niet.
Ik vroeg of je vindt of dat hun recht is of niet volgens uw stelling.
Ik ga daarover geen stellingen verkondigen omdat dat zinloos is want betrokkenen zullen daarom niet anders gaan handelen.
Oud 14 januari 2012, 09:47   #80
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
De Afghanen gaan zelf wel beslissen wat er in hun land moet gebeuren. Als ze de Taliban aan de macht willen, dan kunnen/mogen die er ook komen. De NATO-troepen hebben hun krediet bij een aanzienlijk deel van de bevolking verspeeld.
Gij wilt dat zo bekijken. De taliban zullen niet echt de mening ven de afghaanse burger vragen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be