![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Imho is hij, met zijn autoritaire en pretentieuze dictatoriale denkwereld, vol non-argumenten, hier gewoon op zoek naar "argumenten" voor zijn doctoraatsthesis. Hij geeft me altijd goesting om een dikke lekkere beefsteak te gaan eten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Al de tegenargumenten tegen het B12-supplement van de veganisten zijn geforceerd. Je doet er beter aan, eerlijk te zijn, en die zwakte toe te geven. Deze opvatting van mij en zijn logische conclusie leidde ertoe, zoals ik zei, een discussiedraad daarover van mij te sluiten op www.veganisme.org. Ik post daar niet meer sedertdien. Wegens die censuur. Laatst gewijzigd door eno2 : 14 januari 2012 om 20:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vlees en zuivel zijn helemaal geen supplementen, maar essentiële onderdelen van een volwaardig voedingspatroon. Mensen zijn immers omnivoren. Wil je dat jezelf graag ontzeggen om gelijk welke reden, dan heb ik daar geen enkel probleem mee, maar het feit dat je er pillen moet bijnemen, zegt meer dan genoeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat mensen omnivoren zijn, betekent dat ze vegetarisch kunnen leven De Amerikaanse diëtistenvereniging (de meest invloedrijke ter wereld) bestempelt veganisme als een volwaardige voedingswijze, als je B12 supplement neemt. Laatst gewijzigd door eno2 : 14 januari 2012 om 20:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
welke zwakte? en welke tegenargumenten eigenlijk?
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() OK, mensen zijn ook dieren. Maar mogen ze daarom geen dieren eten? Dieren eten dieren:
katten eten vogels en muizen, vogels eten insekten, leeuwen eten herten, ..... maar leeuwen eten geen leeuwen, katten eten geen katten, mensen eten geen mensen. Maak het toch niet te moeilijk deepeco.
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kannibalisme is ook vlees eten. Het taboe daarop is een eerste stap in een ontwikkeling De tweede is geen vlees meer eten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Steak zei me al niks meer na een paar maand abstinentie. Maar vis blijf ik missen. Als hij op zoek is naar argumenten, dan heb ik hem al een paar zeer slechte zien debiteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
terwijl anderen toch gemakkelijker spieren kweken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Anyway, veganisme is geschikt, ook voor topsporters, zegt de American Dietetic Association. En als je kritiek wil geven op de ADA, moet je sterk staan, want dat is wetenschap. Citaat:
Citaat:
Je kunt gewoon kiezen wat je eet. Het is een kwestie van de meest ethische keuze. Citaat:
ga jij ook zo moeilijk doen over ons tandpastagebruik? Trouwens, met de wereldwijde B12 productie die nu aan de veedieren wordt gevoederd, kun je 6 keer de B12 behoefte van de huidige wereldbevolking dekken via kauwtabletten. Dus we moeten zelfs niet extra B12 gaan produceren. http://www.cahiers-antispecistes.org...php?article405
Rationeel: accuraat in overtuigingen, doeltreffend in middelen, consistent in doelen http://stijnbruers.wordpress.com Laatst gewijzigd door Deepeco : 14 januari 2012 om 21:00. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Ethiek is geen universeel gegeven, geen stelsel van eeuwige waarheden. Het bestaat niet voor iemand die zich als uniek en enig beschouwd. Het bestaat in gemeenschappen met individuele leden met gemeenschappelijke verantwoordelijkheden. Planten en dieren maken geen deel uit van de menselijke gemeenschap en ze staan daarom als individu los van de moraal en ze hebben geen natuurlijke rechten. In principe zullen wij dieren behandelen zoals dieren elkaar behandelen. Het principe is volgens mij 'leven en laten leven' en zo nodig opeten of anderszins gebruiken, maar niet onnodig wreed behandelen. Misschien heb ik nog een ander argument: Zodra u van een leeuw gedaan krijgt dat hij besluit geen vlees meer te eten uit mededogen voor prooidieren geef ik u gelijk. Evenzo mag u nog elf roofdieren noemen waarvoor hetzelfde geldt. Bijvoorbeeld een slang, een adelaar, een buizerd, een vos en ga zo maar door. Met weinig moeite vinden we dan meer dan 12 argumenten om net als andere dieren vlees te mogen eten. Een voedselkringloop is trouwens de basis van elk ecosysteem. Tenslotte worden wij door de wormen opgegeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat betekent dat? Weird Ik denk al direct aan verabsoluteerd anti-anthropocentrisme. En aan veganisten die beweren dat alle dieren zelfbewust zijn, van welk niveau dan ook. En zelfs planten Citaat:
Ik voel er geen nood aan, mijn humanisme theoretisch te onderbouwen Citaat:
Ik bekeek dat eens snel. Misschien later eens wat beter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dierlijke eiwitten zijn biologisch hoogwaardiger Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
en door B12 in gefabriceerd voedsel. Dat laat niet staan dat biologische vleeseters die wel kunnen vermijden. En dat laat niet staan dat vega's nog altijd hun medicamenteuze pilletjes moeten blijven slikken. Laatst gewijzigd door eno2 : 14 januari 2012 om 21:17. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
http://stijnbruers.wordpress.com/201...ransplantatie/ Dat is één mogelijk antwoord op de vraag waarom bepaalde vormen van predatie nog wel mogen. En er is misschien nog een tweede, dat te maken heeft met onzekerheidsaversie en ecologische neveneffecten. Citaat:
En in stresssituaties zien we wel vaker kannibalisme tussen dieren... Trouwens, maken we het met dierenwlezijnswetten ook niet te moeilijk dan? Want dat hebben leeuwen ook niet.
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() Als je echt te veel proteïnen binnenkrijgt, dan kan je last krijgen van je nieren. Maar dan moet je het echt al uithangen (lees: een paar liter melk per dag drinken en van die ongein).
|
![]() |
![]() |