Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 15 januari 2012, 18:51   #61
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Ach water onder de brug. Het verwondert mij vooral dat jij dergelijke plaatjes verzamelt. Op mijn harde schijf staan geen plaatjes van mevrouw Brepoels, Homans, Geybels, etc. Ik zou het niet beter verzinnern kunnen : 'Rood rukkertje'
Tip: Je hoeft haar foto album op google (afbeeldingen) maar te openen, plaatje 1.
Jakko is offline  
Oud 15 januari 2012, 18:54   #62
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Tip: Je hoeft haar foto album op google (afbeeldingen) maar te openen, plaatje 1.
Sjonge, jij weet aardig de weg op mevrouw Vandenbossches foto album. Bij deze claim ik de ontdekker te zijn van een nieuwe seksuele aberratie : de gauchefilie

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 15 januari 2012 om 18:57.
4x10E6 is offline  
Oud 15 januari 2012, 18:57   #63
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Sjonge, jij weet aardig de weg op mevrouw Vandenbossches foto album.
Het verwondert me dat jij dit nog niet wist? Je hebt daar geen harde schijf voor nodig. Ik had hier eerder een woordje van dank verwacht. Lijkt me toch een beetje hypocryt na het lezen van jouw bijdragen?

Citaat:
Bok, ouwe jongen, geef jij nu warempel toe dat op politcs.be zich beperkt tot vlaams-populistisch 'gesnok'?

Laatst gewijzigd door Jakko : 15 januari 2012 om 19:12.
Jakko is offline  
Oud 15 januari 2012, 19:26   #64
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tiens, als het zo zou zijn dat er sluitende definities gegeven werden, moet het voor u een fluitje van een cent zijn om aansluitend op deze post mee te delen welk volk verraden werd/wordt.

Komaan, Dirk, wees nog een keer constructief en vertel welk volk werd/wordt verraden?
Nog 1 keer constructief! Blijkbaar, heb je de draad dan toch niet gelezen. Zoek maar eens naar de woordjes case my rest I.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 15 januari 2012, 19:32   #65
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Nog 1 keer constructief! Blijkbaar, heb je de draad dan toch niet gelezen. Zoek maar eens naar de woordjes case my rest I.
Dirk, daar ontgoochel je me toch wel. Zou het kunnen dat ook jij - in al je voluntaristisch constructivisme - hoegenaamd geen benul hebt welk volk er verraden wordt? Vooruit Dirkie-man, welk volk wordt/werd er verraden?

4x10E6 is offline  
Oud 15 januari 2012, 19:35   #66
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het verwondert me dat jij dit nog niet wist? Je hebt daar geen harde schijf voor nodig. Ik had hier eerder een woordje van dank verwacht. Lijkt me toch een beetje hypocryt na het lezen van jouw bijdragen?
Van hypocrisie gesproken: een woordje van dank verwachten een erkend trol?

4x10E6 is offline  
Oud 15 januari 2012, 19:35   #67
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dirk, daar ontgoochel je me toch wel. Zou het kunnen dat ook jij - in al je voluntaristisch constructivisme - hoegenaamd geen benul hebt welk volk er verraden wordt? Vooruit Dirkie-man, welk volk wordt/werd er verraden?
Kom, Rik Torfs, hou op met je gelul!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 15 januari 2012, 19:38   #68
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Kom, Rik Torfs, hou op met je gelul!
Betrapt. Anderzijds, Bok, weet jij van het bestaan van volksverraders af en weet jij welk volk er verraden werd/wordt door die infamen?

4x10E6 is offline  
Oud 15 januari 2012, 19:42   #69
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Van hypocrisie gesproken: een woordje van dank verwachten een erkend trol?
Oeps, ik dacht dat het een schrijffoutje was.
Jakko is offline  
Oud 15 januari 2012, 19:42   #70
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oeps, ik dacht dat het een schrijffoutje was.

een dt fout

Laatst gewijzigd door born2bewild : 15 januari 2012 om 19:43.
born2bewild is offline  
Oud 15 januari 2012, 20:07   #71
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou zeggen herhaal het nog een paar keer. Ga voor het record herhalen op dit forum (zoals #ceststupido en andere onzin)
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 15 januari 2012, 20:08   #72
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Betrapt. Anderzijds, Bok, weet jij van het bestaan van volksverraders af en weet jij welk volk er verraden werd/wordt door die infamen?
Je kan er misschien een draad over starten, en u daar tot beperken want hier is het
stuyckp is offline  
Oud 15 januari 2012, 20:28   #73
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sjonge, jij weet aardig de weg op mevrouw Vandenbossches foto album. Bij deze claim ik de ontdekker te zijn van een nieuwe seksuele aberratie : de gauchefilie
Knap, dat jij met één hand (de linkse?) zulke onzin kunt typen en met je andere hand (rechter dus) ergens anders bezig bent.
HRobin is offline  
Oud 16 januari 2012, 14:32   #74
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Je kan er misschien een draad over starten, en u daar tot beperken want hier is het
Juist !
Even weer over het onderwerp.
De analyse van Maddens is ook hier weer helder en "to the point".
Alleen dat een meerderheid van de V-partijen in het Vlaamse Parlement als breekpunt voldoende zou zijn om de ommekeer tot Vlaamse zelfstandigheid te realiseren lijkt mij te optimistisch.
In dat geval zal het federale niveau er alles op zetten om de invloed van de gewesten te minimaliseren.
Zelfs met slechts +/- 30% van de Vlaamse stemmen heeft het huidig establishment de mogelijkheid om alles in het federaal parlement te blokkeren.

Laatst gewijzigd door Anselmo : 16 januari 2012 om 14:34.
Anselmo is offline  
Oud 16 januari 2012, 18:30   #75
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Juist !
Even weer over het onderwerp.
De analyse van Maddens is ook hier weer helder en "to the point".
Alleen dat een meerderheid van de V-partijen in het Vlaamse Parlement als breekpunt voldoende zou zijn om de ommekeer tot Vlaamse zelfstandigheid te realiseren lijkt mij te optimistisch.
In dat geval zal het federale niveau er alles op zetten om de invloed van de gewesten te minimaliseren.
Zelfs met slechts +/- 30% van de Vlaamse stemmen heeft het huidig establishment de mogelijkheid om alles in het federaal parlement te blokkeren.
Oh maar als het zo hard tegen hard moet gaan, dan zullen er wel wat belangenconflicten komen vanuit dat Vlaams parlement.
En dan blokkeert alles.

Ge moet de Franstaligen niet onderschatten: ze weten hoe ver ze te ver mogen gaan;
maar ze weten ook zeer goed wanneer ze zullen verliezen; denk maar aan plan W, dat ontkend wordt want de centen vloeien nog, maar ....

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 17 januari 2012, 12:35   #76
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Oh maar als het zo hard tegen hard moet gaan, dan zullen er wel wat belangenconflicten komen vanuit dat Vlaams parlement.
En dan blokkeert alles.

....
Vraagje !
Is bij het inroepen van een belangenconflict (alarmbel) een gewone Vlaamse meerderheid voldoende of moet men een 2/3 meerderheid behalen ?
Anselmo is offline  
Oud 17 januari 2012, 13:47   #77
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vraagje !
Is bij het inroepen van een belangenconflict (alarmbel) een gewone Vlaamse meerderheid voldoende of moet men een 2/3 meerderheid behalen ?
Hangt er van af.
Een belangenconflict kan ingeroepen worden door een parlement, dan is er een 3/4 (!) meerderheid nodig binnen de taalgroep (dat laatste niet voor eentalige parlementen natuurlijk).Er is nog een aparte regeling voor de Brussels GGC.
Een belangenconflict kan ook door eender welke regering worden ingeroepen. Daar is dus geen parlementaire meerderheid voor vereist,
fonne is offline  
Oud 17 januari 2012, 14:37   #78
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vraagje !
Pijnlijk opgemerkt:

Citaat:

Afdeling 3. - De voorkoming en de regeling van de belangenconflicten.
Art. 143. § 1. Met het oog op het vermijden van de belangenconflicten nemen de federale Staat, de gemeenschappen, de gewesten en de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie, in de uitoefening van hun respectieve bevoegdheden, de federale loyauteit in acht.
§ 2. De Senaat doet, bij wege van gemotiveerd advies, uitspraak over de belangenconflicten tussen de vergaderingen die wetgevend optreden bij wege van wet, decreet of de in artikel 134 bedoelde regel, onder de voorwaarden en op de wijze die een wet, aangenomen met de meerderheid bepaald in artikel 4, laatste lid, vaststelt.
§ 3. Een wet, aangenomen met de meerderheid bepaald in artikel 4, laatste lid, stelt de procedure in om de belangenconflicten tussen de federale Regering, de Gemeenschaps- en Gewestregeringen en het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie te voorkomen en te regelen.
Overgangsbepaling.
De gewone wet van 9 augustus 1980 tot hervorming der instellingen blijft, wat de voorkoming en de regeling van de belangenconflicten betreft, van toepassing; maar zij kan slechts worden opgeheven, aangevuld, gewijzigd of vervangen door de wetten bedoeld in §§ 2 en 3.

Art. 4. België omvat vier taalgebieden : het Nederlandse taalgebied, het Franse taalgebied, het tweetalige gebied Brussel-Hoofdstad en het Duitse taalgebied.
Elke gemeente van het Rijk maakt deel uit van een van deze taalgebieden.
De grenzen van de vier taalgebieden kunnen niet worden gewijzigd of gecorrigeerd dan bij een wet, aangenomen met de meerderheid van de stemmen in elke taalgroep van elke Kamer, op voorwaarde dat de meerderheid van de leden van elke taalgroep aanwezig is en voor zover het totaal van de ja-stemmen in beide taalgroepen twee derden van de uitgebrachte stemmen bereikt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 11 februari 2012, 03:32   #79
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ne mens leert zoals eens iets bij.

Een 'flipflopper' is een Engelstalige uitdrukking voor een politicus die van mening verandert.

En De Standaard rapporteert en citeert prof. Maddens:

We gaan akkoord met Maddens zijn hoop voor de toekomst:

want,

Lees het gerust na op http://www.nieuwsblad.be/article/det...tm_campaign=pm

maar wees samen met mij pessimistisch. Strijdvaardig blijven, maar helaas pessimistisch.

Strijdvaardig, want elke betonnering en elke toegeving zal afgebroken worden; hoe sterker de betonnering, hoe langer en kostelijker de strijd zal zijn.
Pessimistisch dus alleen voor de korte termijn.

zut
Men kan in t engels ook zeggen dat een politieker die flipflopt waffelt. Vind ik toepasselijk voor die huisnegers van volksveradende Belgicisten...
Oud 11 februari 2012, 22:17   #80
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
volksveradende Belgicisten...
Volksveraders, is dat zo iets als Limburgers die kruipen voor Brabantse en Vlaamse overheersers?
pajoske is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be