Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2012, 13:38   #61
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Over welke bedrijven en welke buurlanden heb je het in concreto ?
ik ken geneen land waar je meer belastingen betaalt dan in belgie, en ivm die vermogensbelasting, zelfs belgie heft belastingen op vermogens op de meest creatiev emanieren.

De vermogens die ontsnappen zijn mensen die gewoon alles oppotten in vennootschappen en vzw's, en terug ook dat is niet eerlijk
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 13:46   #62
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de rechtse stem staat niet zo zwak, volgens mij, en het is niet zeker dat de N-VA in de regering zo heel veel meer rechtse maatregelen zou genomen hebben. Nu spelen ze de rol van de oppositie, vergeet dat ook niet.
Klopt natuurlijk niet gezien hun democratische macht hadden ze natuurlijk heel wat meer besparingen kunnen eisen (als dat echt hun hoofddoel is). Zo werkt de representatieve democratie... wij stemmen en de grootsten halen de trofee binnen.
Citaat:
maar hoedanook, als de OVLD en CD&V samen met de N-VA "neen" hadden gezegd tegen de nota van Di Rupo en zelf een nota hadden geschreven, kon alles anders geweest zijn.

hoe je draait of keert, De Croo is meegestapt in een onderhandeling op basis van een nota die hij totaal niet goed vond en heeft enkel maar wat gerommel in de marge kunnen veranderen. Had hij neen gezegd tegen die nota, hij had nu niet in deze situatie gestaan.
Alles kon anders geweest zijn... klopt. We zouden bijvoorbeeld nu nog steeds geen regering kunnen hebben. Onze spread met Duitsland zou nu bijvoorbeeld niet onder de 200 bp kunnen gekropen zijn... Veel had kunnen gebeuren positief en negatief. Had de N-VA de nota wel geaccepteerd dan zaten we nu daarentegen zeker in een betere positie; hadden we een representatieve regering en een gezonde oppositie.
Citaat:
het probleem van die nota was niet of ze te rechts of te links was, ze was redelijk gematigd, maar wel of er genoeg systematische veranderingen gingen komen, zowel op instituoneel vlak als op sociaal-economisch vlak. Op beide zaken kan je zeggen dat er niets echt verandert, het is wat geschuif van bevoegdheden en wat vestzak/broekzak-operaties op sociaal-economisch vlak.
Mij lijkt er toch wat veranderd... als je ziet dat je het beste nooit kan halen neem je het tweede beste. Punt uit zoals ik al schreef er is geen excuus voor onkunde... zeker niet op dat niveau. Met 17% van de Belgische stemmen had de N-VA niet de democratische kracht een nota te eisen die enkel hun eisen bevatte.
Citaat:
maar er is geen richting ingebouwd, dit land is nog steeds stuurloos, de problemen gaan zich blijven opstapelen.

en dat is de fout van diegenen die op basis van de nota van Di Rupo wilden onderhandelen, in de hoop dat Di Rupo die nota compleet in de vuilbak ging smijten. je kan diegenen die niet wilden mee onderhandelen over dat onding dit niet verwijten.
Ik denk het niet... dit land houdt goed stand. We hebben juist bewezen een erg stabiele basis te hebben die tegen een stootje kan. Maar dat laat niet weg dat er steeds naar beter moet worden gezocht...
Internationaal hebben we een grotere tik gekregen door de farce die zich de voorgaande jaren heeft afgespeeld dan voor ons echt systeem. België is een prachtig land en één van de toonvoorbeelden voor de wereld... zij die het kapot willen maken zijn niet goed wijs.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 13:54   #63
de atoombom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Klopt natuurlijk niet gezien hun democratische macht hadden ze natuurlijk heel wat meer besparingen kunnen eisen (als dat echt hun hoofddoel is). Zo werkt de representatieve democratie... wij stemmen en de grootsten halen de trofee binnen.

Alles kon anders geweest zijn... klopt. We zouden bijvoorbeeld nu nog steeds geen regering kunnen hebben. Onze spread met Duitsland zou nu bijvoorbeeld niet onder de 200 bp kunnen gekropen zijn... Veel had kunnen gebeuren positief en negatief. Had de N-VA de nota wel geaccepteerd dan zaten we nu daarentegen zeker in een betere positie; hadden we een representatieve regering en een gezonde oppositie.

Mij lijkt er toch wat veranderd... als je ziet dat je het beste nooit kan halen neem je het tweede beste. Punt uit zoals ik al schreef er is geen excuus voor onkunde... zeker niet op dat niveau. Met 17% van de Belgische stemmen had de N-VA niet de democratische kracht een nota te eisen die enkel hun eisen bevatte.

Ik denk het niet... dit land houdt goed stand. We hebben juist bewezen een erg stabiele basis te hebben die tegen een stootje kan. Maar dat laat niet weg dat er steeds naar beter moet worden gezocht...
Internationaal hebben we een grotere tik gekregen door de farce die zich de voorgaande jaren heeft afgespeeld dan voor ons echt systeem. België is een prachtig land en één van de toonvoorbeelden voor de wereld... zij die het kapot willen maken zijn niet goed wijs.
Kan je eens een openbare dienst opnoemen die normaal werkt?
de atoombom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 13:58   #64
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de atoombom Bekijk bericht
ja er zijn er, nu het steunt altijd op mensen...
Oud 27 januari 2012, 13:58   #65
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Natuurlijk wel. Jij hebt helemaal niet te zeggen dat ik mijn mening niet mag verkondigen. En ik ben wel degelijk kiespubliek. Ik mag hier nog altijd mijn democratisch stemrecht laten gelden. En als ze mij voor aanvang van de verkiezingen dergelijke beloftes maken mag ik daar uiteraard op reageren als ze die beloftes niet nakomen. Dat ik niet op hen gestemd heb is irrelevant. Ze hebben die beloftes gemaakt en elke stemmer in Vlaanderen en niet alleen aan diegenen die achteraf op hen hebben gestemd.

Verder vraag ik u nogmaals om on topic te blijven. Als u het wenst te hebben over het feit dat N-VA langs de kant werd geschoven, kan u daar misschien een ander topic over openen.
Het zit blijkbaar diep dat de N-VA zich aan de kant zou hebben laten schuiven.

Awel, bij mij zit dat ook diep.

Het punt is nu dat de N-VA zo snel mogelijk hun noodregering moet opstarten met de coalitie onder hun leiding. Op sociaaleconomische thema's heeft de N-VA veel de mosterd gehaald uit de programma's van Open VLD. Met de N-VA er bij en een regering onder het premierschap van Bart De Wever gaan ze veel meer van deze programma's kunnen waarmaken. Bart De Wever heeft nog altijd de geloofwaardigheid aan zijn kan en hij is het beste geschikt om structurele maatregelen aan de bevolking verkocht te kunnen krijgen.

Ondertussen kan de Open VLD zich niet permitteren om aan de kant te gaan staan. Ze hebben er al eens op een onverantwoordelijke wijze de stekker er uitgetrokken en dergelijks is voor mij persoonlijk niet voor herhaling vatbaar.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 27 januari 2012 om 14:00.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 14:07   #66
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
in de onderhandelingen had je 2 partijen die het been stijf hielden: de N-VA en de PS.

de andere partijen hadden de keuze om ofwel de ene partij te steunen ofwel de andere, het was perfect mogelijk om een regering te vormen zonder 1 van deze 2.

SPa, OVLD en CD&V hebben er voor gekozen om de kant van de PS te nemen. het excuus "jamaar, de Franstalige partijen gingen nooit de PS laten vallen en wij hebben dus onze verantwoordelijkheid genomen en de N-VA laten vallen" kon perfect omgekeerd gebruikt worden.
maw, het kon evengoed geweest zijn dat CDH, Ecolo en MR samen met de Vlaamse partijen een regering gingen gevormd hebben, zonder de PS met als excuus "jamaar, de Nederlandstalige partijen gingen nooit de N-VA laten vallen en wij hebben dus onze verantwoordelijkheid genomen en de PS laten vallen".

ik zie dus geen enkele reden waarom de OVLD moet klagen dat de N-VA niet mee onderhandeld hebben tegen de PS, dat is een keuze die ze zelf volledig hebben genomen.
De regering is er gekomen onder externe druk. De tijd van onderhandelingen was reeds ruim overschreden. Ik vind het nogal zwak om te argumenteren dat de N-VA geen tijd heeft gekregen om iedereen achter hun kar te spannen.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 27 januari 2012, 14:13   #67
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
uw deductievermogen bereikt een all time low.

Trouwens, enkel een Belgicist vindt het volkomen normaal dat beleidsmensen het tegenovergestelde doen van wat ze beloven.
Je bent zelf een Belgicist.

Blijkbaar heb je het moeilijk om toe te geven dat je uitermate blij bent dat de liberalen in de federale regering zitten.

Oud 27 januari 2012, 14:31   #68
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik ken geneen land waar je meer belastingen betaalt dan in belgie, en ivm die vermogensbelasting, zelfs belgie heft belastingen op vermogens op de meest creatiev emanieren.

De vermogens die ontsnappen zijn mensen die gewoon alles oppotten in vennootschappen en vzw's, en terug ook dat is niet eerlijk
Tenzij er fraude mee gemoeid is of oneigenlijk gebruik van subsidies zie ik niet in waarom men zijn vermogen niet zou mogen oppotten, ook al is het in vennootschappen. Vzw's mogen geen winstoogmerk hebben en mogen dus ook niet fiscaal misgebruikt worden om vermogens in op te potten.

Liberalen zijn trouwens ook voorstander van een correcte aanpak van de fraude. Ze geloven echter meer in fiscale rulings ipv ellenlange vruchteloze processen, duidelijkheid over de regularisaties van grijs en zwart geld ipv generatie-overspannende onzekerheid.

Oud 27 januari 2012, 14:34   #69
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

nu aan die grafiek zie je wel dat we een joekel van een depressie hebben hoor, dus zelfs de depressie van 1930 was er maar kak bij...
Oud 27 januari 2012, 14:38   #70
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de atoombom Bekijk bericht
De openbare toilet in Poperingen. Zelfs het doorsjassen werkte normaal.

Oud 27 januari 2012, 14:43   #71
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oud 27 januari 2012, 14:56   #72
andy.v
Burger

andy.v's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in de praktijk is dat altijd op de kap van de gewone mensen terwijl hij en de blauwen niets liever doen dan cadeautjes geven aan de bedrijven en deze buiten de wind zetten.
Zonder de bedrijven zou er geen economie zijn. Bedrijven zijn het gevolg van investeringen door mensen.

Een mens wil dat zijn investering opbrengt. Indien men het de bedrijven moeilijk maakt, maakt men het de werknemers op termijn ook moeilijk want geen winst betekent geen nieuwe investeringen. Dit betekent op termijn minder bedrijven dus minder werkgelegenheid. Dit is de harde realiteit.

En neen, ik ben geen werkgever maar een bediende.
andy.v is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 14:58   #73
andy.v
Burger

andy.v's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben ook van Poperinge en hier is alles perfect, dus is dit geen referentie voor de rest van het land

C. Dejaegher (burgemeester) zal het graag lezen

Laatst gewijzigd door andy.v : 27 januari 2012 om 14:59.
andy.v is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 21:23   #74
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Deze regering heeft toch geen meerderheid aan vlaamse kant?
Klopt !
Ik heb dat ook niet beweerd.
Ik merk op dat met het eventueel opstappen van de O-VLD , de federale regering nog altijd een meerdrheid heeft.
Weliswaar met een NOG grotere minderheid langs Vlaamse kant, maar nationaal nog altijd een meerderheid .
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 21:35   #75
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Had de N-VA de nota wel geaccepteerd dan zaten we nu daarentegen zeker in een betere positie; hadden we een representatieve regering en een gezonde oppositie.
Hetzelfde is uiteraard waar voor de PS en de note van Dewever (of Dehaene, of Vandelanotte, of Beke, etc...)

Jullie zouden mij een groot plezier kunnen doen door elke keer jullie op het punt staan dit doodgetrapte paard nog een boven te halen eerst te kijken of je die eenvoudige transpositie kan maken, en zo ja het gewoon te laten. Het probleem is dat je dan natuurlijk geen enkel argument meer hebt, en dat weet je zelf ook. Dat stoort mij tegenwoordig aan de belgo-nationalisten, het kan jullie niet meer schelen dat je liegt.

Feit is dat de NVA aan de onderhandelingstafel niets, maar dan ook NIETS heeft geëist dat niet rechtstreeks uit het verkiezingsprogramma van de VLD kwam. De VLD die verklaart dat de NVA niet genoeg wou toegeven is dus ronduit belachelijk.

De VLD die de NVA liet vallen ten bate van de PS was gewoon oliedom, punt. In de eerste plaats naar haar eigen kiezers toe.

De tweede achterlijkheid was natuurlijk om een Vlaamse minderheidsregering te eisen. Dat deksel gaat ook nooit meer op de pot.

Laatst gewijzigd door Nyquist : 27 januari 2012 om 21:36.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 22:34   #76
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Decroo gaat meer de richting van.imf uit hoor al de rest interesseert hem niet
http://m.demorgen.be/article/portal/...essiequot.html
Oud 27 januari 2012, 22:37   #77
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zit blijkbaar diep dat de N-VA zich aan de kant zou hebben laten schuiven.

Awel, bij mij zit dat ook diep.

Het punt is nu dat de N-VA zo snel mogelijk hun noodregering moet opstarten met de coalitie onder hun leiding. Op sociaaleconomische thema's heeft de N-VA veel de mosterd gehaald uit de programma's van Open VLD. Met de N-VA er bij en een regering onder het premierschap van Bart De Wever gaan ze veel meer van deze programma's kunnen waarmaken. Bart De Wever heeft nog altijd de geloofwaardigheid aan zijn kan en hij is het beste geschikt om structurele maatregelen aan de bevolking verkocht te kunnen krijgen.

Ondertussen kan de Open VLD zich niet permitteren om aan de kant te gaan staan. Ze hebben er al eens op een onverantwoordelijke wijze de stekker er uitgetrokken en dergelijks is voor mij persoonlijk niet voor herhaling vatbaar.
Man toch jij kan nogal een zaag spannen zeg. Dit is allemaal zever en dat weet je. Ik laat je het zelf becommentariëren.

Citaat:
De regering is er gekomen onder externe druk. De tijd van onderhandelingen was reeds ruim overschreden. Ik vind het nogal zwak om te argumenteren dat de N-VA geen tijd heeft gekregen om iedereen achter hun kar te spannen.
Neemt niet weg dat de N-VA geen serieuze kansen heeft gekregen.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 27 januari 2012 om 22:38.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 22:42   #78
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Hetzelfde is uiteraard waar voor de PS en de note van Dewever (of Dehaene, of Vandelanotte, of Beke, etc...)

Jullie zouden mij een groot plezier kunnen doen door elke keer jullie op het punt staan dit doodgetrapte paard nog een boven te halen eerst te kijken of je die eenvoudige transpositie kan maken, en zo ja het gewoon te laten. Het probleem is dat je dan natuurlijk geen enkel argument meer hebt, en dat weet je zelf ook. Dat stoort mij tegenwoordig aan de belgo-nationalisten, het kan jullie niet meer schelen dat je liegt.

Feit is dat de NVA aan de onderhandelingstafel niets, maar dan ook NIETS heeft geëist dat niet rechtstreeks uit het verkiezingsprogramma van de VLD kwam. De VLD die verklaart dat de NVA niet genoeg wou toegeven is dus ronduit belachelijk.

De VLD die de NVA liet vallen ten bate van de PS was gewoon oliedom, punt. In de eerste plaats naar haar eigen kiezers toe.

De tweede achterlijkheid was natuurlijk om een Vlaamse minderheidsregering te eisen. Dat deksel gaat ook nooit meer op de pot.
Inderdaad, Open-VLD verraadt zijn eigen verkiezingsprogramma door bewust in te stappen in een minderheidsregering langs Vlaamse kant. Hoe gaan ze dat uitleggen bij de volgende verkiezingen? Het confederalisme in ons programma was maar een grapje? Eigenlijk zijn we altijd al voor meer belastingen geweest? Rood is zo slecht nog niet?
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2012, 10:29   #79
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Decroo gaat meer de richting van.imf uit hoor al de rest interesseert hem niet
http://m.demorgen.be/article/portal/...essiequot.html
Sandertje verkoopt wat holle blabla voor de camera's. In februari slikt hij een reeks belastingsverhogingen. Met nog een indexsprong erbovenop, om ook de blauwtjes content te stellen. Maar een ding staat vast: dank zij Sandertje zal de gewone man bloeden.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2012, 10:54   #80
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Sandertje verkoopt wat holle blabla voor de camera's. In februari slikt hij een reeks belastingsverhogingen. Met nog een indexsprong erbovenop, om ook de blauwtjes content te stellen. Maar een ding staat vast: dank zij Sandertje zal de gewone man bloeden.
Een probleem echter voor de zoon van de hofnar: het bloed van de 'gewone' man volstaat niet meer en steeds meer moet het mes alsmaar dieper in de brede laag van de hardwerkende middenklasse. Maar geen nood: de Franstaligen hebben het dit keer echt begrepen...
den ambetantsten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be