Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2012, 22:24   #61
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ken jij persoonlijk één hoger opgeleid persoon die mee gaat staken? Ik geen kat. De mensen op mijn werk die wel in de vakbond zitten zijn ook degenen met lagere profielen.
Ja. Meer dan één.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 22:31   #62
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ken jij persoonlijk één hoger opgeleid persoon die mee gaat staken?
Tochwel!
Mijn secretaresse heeft gestaakt hoewel ze hoger opgeleid is in de cursus powerpoint for dummies (wordt gegeven op de 5e verdieping!)
Oud 31 januari 2012, 12:39   #63
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ga hun beroep uitoefenen, in weer en wind in de haven of in de bouw of in drieploegenstelsel aan de lopende band.
Dan betaal ik met plezier voor jouw brugpensioen. Je zal het goed kunnen gebruiken.
Wij moeten niet opdraaien voor hun beroepskeuze en/of leven.

Dat ze eens zelf verantwoordelijkheid nemen voor hun leven. Van job veranderen is niet zo een drama hoor....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2012, 13:28   #64
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Awel verander dan de wereld, ik heb niet liever.
Wat u wel vergeet is dat mijn ouders vooral voor onze huidige rechten en voordelen gevochten hebben en dat als er niet voor blijft gevochten worden dat ze evenzeer u afgenomen zullen worden. Praten zal er niet bij helpen trouwens zolang mijn en uw generatie in het systeem blijft hangen en zich erdoor laat indoctrineren.
Hebzucht en financieel egoïsme hebben ons geleid tot waar we nu zijn en als dit verder toegelaten wordt zal dat ons tot 100 jaar terugzetten.
Ook even niet vergeten dat ondertussen mensen gemiddeld 78jaar worden.
Het systeem en vooral de sociale maatregelen die getroffen moesten worden om het leefbaar te houden zijn de remmers en versnellers van de ondergang van het systeem. Er komt een vierde generatie aan dus de vergrijzing neemt toe en dat zal zijn tol eisen op het reeds dunne en breekbare structuren.

Vraag u nu eens echt af gaat langer werken in een falende economie en financiële markten nu écht dé redding uitmaken? Denk dat niet, ben daar zelfs zeker van van niet.
Tenslotte de wereldbevolking stijgt, onze opgedrongen energie en consumptiehonger evenzeer en alsmaar meer productie vraagt minder mensen (stijgende werkloosheid). Al die productie, de "economische groei" is dan ook eindig en kan niet eindeloos groeien op een eindige planeet.

Ofwel erkennen we dat voor het écht te laat is ofwel blijven we ervoor blind en sukkelen verder zoals we nu bezig zijn onszelf in de afgrond, into oblivion.

In feite de focus zou daar op moeten liggen en niet op de staking. Een staking die niet zou mogen bekritiseerd worden of ze nu iets uithaalt of niet.
Voor zogezegd hoog opgeleide jongeren wordt er dan ook vaak zeer beangstigend enggeestig gedacht. Snap je wat ik bedoel?

Je kan er wel iets aan veranderen maar niet zolang je toegeeft aan de status quo. Niet zolang je blijft oplappen en herbouwen wat vorige generaties verkeerd gedaan hebben of naar de filistijnen geholpen hebben. Dat is niet uit fouten leren en oude wijn in nieuwe flessen.
Een zeer concrete en juiste post. Ik wil inderdaad ons sociaal hervormen om het duurzaam te maken en voorbereid op de uitdagingen van morgen (vergrijzing usw). Daarom stem ik op een progressieve partij genaamd N-VA.

Maar laten we eerlijk zijn, de staking van gisteren was gericht TEGEN hervormingen en VOOR status quo. Voornamelijk gericht op het behouden van het brugpensioen voor 52jarige luiaards. Daar ben ik het niet mee eens en daarom wilde ik gaan werken. Ik ben echt niet dom, grootkapitaal aanpakken gaat enkel wereldwijd waardoor ik VOOR de europese staking van 29 februari ben. Echter op Belgisch niveau heeft dit geen enkele zin daar zich hier andere hervormingen opeisen zoals het hervormen van het sociaal stelsel om misbruik te elmineren. Snapt u dat of gaat u in slogans blijven praten?

Laatst gewijzigd door Effect : 31 januari 2012 om 13:29.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2012, 13:31   #65
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wij moeten niet opdraaien voor hun beroepskeuze en/of leven.

Dat ze eens zelf verantwoordelijkheid nemen voor hun leven. Van job veranderen is niet zo een drama hoor....
Neen, we moeten niet opdraaien.
Je mag blij zijn dat er mensen zijn die die zware beroepen uitoefenen.
Jij gaat het niet doen. En elk zijn eigen huis bouwen en zijn eigen goederen lossen in de haven; zit er ook niet direct in.
Oud 31 januari 2012, 13:34   #66
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Een zeer concrete en juiste post. Ik wil inderdaad ons sociaal hervormen om het duurzaam te maken en voorbereid op de uitdagingen van morgen (vergrijzing usw). Daarom stem ik op een progressieve partij genaamd N-VA.

Maar laten we eerlijk zijn, de staking van gisteren was gericht TEGEN hervormingen en VOOR status quo. Voornamelijk gericht op het behouden van het brugpensioen voor 52jarige luiaards. Daar ben ik het niet mee eens en daarom wilde ik gaan werken. Ik ben echt niet dom, grootkapitaal aanpakken gaat enkel wereldwijd waardoor ik VOOR de europese staking van 29 februari ben. Echter op Belgisch niveau heeft dit geen enkele zin daar zich hier andere hervormingen opeisen zoals het hervormen van het sociaal stelsel om misbruik te elmineren. Snapt u dat of gaat u in slogans blijven praten?
Nog iemand die niet weet waar voor en waar tegen gestaakt werd.
Oud 31 januari 2012, 14:16   #67
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, we moeten niet opdraaien.
Je mag blij zijn dat er mensen zijn die die zware beroepen uitoefenen.
Jij gaat het niet doen. En elk zijn eigen huis bouwen en zijn eigen goederen lossen in de haven; zit er ook niet direct in.
Awel als ze 45 zijn, en dat beu zijn, mogen ze gerust ergens anders soliciteren. Hardwerkende vakmannen die kunnen veel dingen aan (veel knelpuntberoepen).

Maar ze doen het niet, omdat ze dan misschien wat minder vakantiedagen of loon hebben.

Wel, dat is de keuze die ZIJ maken. Ik wil daar niet voor opdraaien.
Oud 31 januari 2012, 14:32   #68
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Awel als ze 45 zijn, en dat beu zijn, mogen ze gerust ergens anders soliciteren. Hardwerkende vakmannen die kunnen veel dingen aan (veel knelpuntberoepen).

Maar ze doen het niet, omdat ze dan misschien wat minder vakantiedagen of loon hebben.

Wel, dat is de keuze die ZIJ maken. Ik wil daar niet voor opdraaien.
Dat is geen kwestie van 45 zijn en het beu.
Dat is een kwestie van 50 zijn en je rug is versleten.
Oud 31 januari 2012, 14:39   #69
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is geen kwestie van 45 zijn en het beu.
Dat is een kwestie van 50 zijn en je rug is versleten.
Daarom zoek je een job waar je minder fysieke arbeid moet leveren.

Of zijn die dokwerkers allemaal robotten zonder enige flexibilteit dat ze bvb ipv zware lasten dragen ook niet eens in een magazijn kunnen werken, of kwaliteitscontrole kunnen doen, of productiearbeid van electronica ?

Als uw dokter zegt: uw rug is kapot, dan zoekt ge een andere job. Tis een kwestie van soliciteren. En gij maakt de afweging: is een verlies van loon belangrijker als mijn gezondheid.

Jullie willen die verantwoordelijkheid niet nemen. Jullie willen dat de staat voor jullie zorgt.
Oud 31 januari 2012, 14:42   #70
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

De verantwoordelijkheid van vakbonden en reguleringen om het moeilijker te maken voor mensen om een nieuwe job te zoeken is natuurlijk ook wel waar, Tavek.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2012, 14:44   #71
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
De verantwoordelijkheid van vakbonden en reguleringen om het moeilijker te maken voor mensen om een nieuwe job te zoeken is natuurlijk ook wel waar, Tavek.
Loon naar ancienniteit is een manier om werkloosheid bij ouderen te promoten, dat is waar.
Oud 31 januari 2012, 14:50   #72
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Loon naar ancienniteit is een manier om werkloosheid bij ouderen te promoten, dat is waar.
En natuurlijk allerlei beschermingen tegen ontslag.

Maar het loon naar ancienniteit zal waarschijnlijk het grootste probleem zijn.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2012, 17:51   #73
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Het is gisterenavond nog eens duidelijk naar voor gebracht op TV1 : In heel wat bedrijven worden NU regelmatig mensen ontslagen als ze meer dan 40 zijn !!! Het zijn dezelfde kerels v.h. VBO die willen dat we allen langer werken !
(Zoek maar eens werk aan die leeftijd: je zult zeer lang zoeken en �*ls je geluk hebt zul je ook "iets" vinden...)
Hypocrieten !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2012, 17:53   #74
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het is gisterenavond nog eens duidelijk naar voor gebracht op TV1 : In heel wat bedrijven worden NU regelmatig mensen ontslagen als ze meer dan 40 zijn !!! Het zijn dezelfde kerels v.h. VBO die willen dat we allen langer werken !
(Zoek maar eens werk aan die leeftijd: je zult zeer lang zoeken en �*ls je geluk hebt zul je ook "iets" vinden...)
Hypocrieten !

Just Bo.
Heel misschien als uitzendkracht en dan ben je voorgoed de sigaar.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2012, 18:37   #75
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Hypocrieten !

Is het dan begrijpelijk dat iemand in die situatie kiest voor een ambtenarenjobke ?
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2012, 22:02   #76
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Is het dan begrijpelijk dat iemand in die situatie kiest voor een ambtenarenjobke ?
Ja, natuurlijk.
Kiezen, ja maar je moet wel door een reeks selektie-examens raken.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2012, 00:23   #77
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Mja, veel niveau moet je niet verwachten van dat tuig. Ik vermoed dat het de meest simpelen van ziel zijn die zich hebben laten overhalen door de vakbond.
Want degenen die politici en bazen geloven zijn slim ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2012, 00:25   #78
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Niks te tuig.

Maar wel mensen die zich gemakkellijk laten verleiden door de holle slogans van de vakbonden.
Zeg eens een goede slogan om NIET te staken ?
Oud 1 februari 2012, 00:29   #79
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen.

Tmoet wel gezegd worden dat de meeste van mijn collegas nu thuis werken (velen pendelen met de trein). Vergaderingen worden uitgesteld. Maar aangezien wij gewoon kunnen inloggen van thuis uit, zal de schade beperkt worden.
Goede tip : internetverkeer lamleggen is beter dan staken.
Oud 1 februari 2012, 00:35   #80
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik werk al een kleine 7 jaar.
Het is voor jouw toekomst dat er gestaakt word, ventje...Besef je dat niet ? Jij moet nog 35 jaar werken, ik werk reeds 35 jaar. Ik zal nog wel een pensioen trekken , maar jij ?
Wie weet leef je binnen tien jaar in een tent, of een ouwe caravan, zonder werk noch centen...
Terwijl ik ergens ver weg in de zon lig...
Toch staakte ik. Uit protest tegen al die sociale onrechten tegenwoordig, voor de volgende generatie hun rechten te behouden...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be