Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2012, 09:01   #61
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dat is ook hier zo.
Onderzoek toont ook aan dat Vlaams Blok stemmers een lager IQ hebben en behoren tot de lagere klassen.
Hoe zou het eigenlijk komen dat partijen die zichzelf arbeiderspartijen noemen alleen mensen met een hoog IQ aantrekken? Is het omdat die rijk genoeg zijn om zich een links gedachtengoed te kunnen veroorloven?
Anders gezegd: je kan de causaliteit ook omdraaien.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 09:12   #62
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Ja, in Nederland hebben Henk & Ingrid, de partij van Wilders, ook allemaal een héél laag IQ. Net zoals de stemmers van Le Pen. Hoe ze dat meten weet ik niet, want ik dacht dat in al die landen de stemming geheim was.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 09:40   #63
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ja, in Nederland hebben Henk & Ingrid, de partij van Wilders, ook allemaal een héél laag IQ. Net zoals de stemmers van Le Pen. Hoe ze dat meten weet ik niet, want ik dacht dat in al die landen de stemming geheim was.
ze kijken naar het kiespubliek die zo jolig op de vergaderingen staat, en zien dan één nozem met tatoos staan en veralgemen daan racistisch dat gans die groep zo het IQ moet hebben van die hellsangel-look-alike. Dat de partij toevallig openstaat voor iedereen, terwijl zij zich intellectueel afgezonderd hebben, ontglipt hen natuurlijk eventjes.

Laatst gewijzigd door brother paul : 10 februari 2012 om 09:41.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 09:49   #64
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onderzoek toont ook aan dat Vlaams Blok stemmers een lager IQ hebben en behoren tot de lagere klassen.
Conclusies i.v.m. toekennen van stemrecht?
Oud 10 februari 2012, 10:45   #65
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Conclusies i.v.m. toekennen van stemrecht?
ha gewoon hé: eenmaal men weet dat lomperikken en mentaal-andersvaliden op een bepaalde partij stemmen, dan zet je die partij toch gewoon achter een schutskring. en als je vermoed dat er nog een aantal debielen op de verkeerde partij stemmen, dan zet ge die partij mee achter de schutskring. Wie waren het nu alweer?
Oud 10 februari 2012, 13:56   #66
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ha gewoon hé: eenmaal men weet dat lomperikken en mentaal-andersvaliden op een bepaalde partij stemmen, dan zet je die partij toch gewoon achter een schutskring. en als je vermoed dat er nog een aantal debielen op de verkeerde partij stemmen, dan zet ge die partij mee achter de schutskring. Wie waren het nu alweer?
Alleen de B.U.B. gaat nog overschieten, let er op.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 10 februari 2012 om 13:56.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 14:21   #67
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Seggregatie om raszuiverheid te bewaren, mag wat kosten.
dat hebben ze al eens gedaan dacht ik.
Oud 10 februari 2012, 14:24   #68
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
ha, den diene waarvan Europa besloten heeft dat er te weinig "allochtonen" bijzitten tiens.

nee, dingeske van de 7de dag heeft het gevraagd aan de moslimexecutieve muzel van dienst. Ge kunt het nog herbekijken.
Ik heb gekeken, en die mijnheer die er was voor de moslimexecutive gaf geen blijk van "niet willen".

Citaat:
blijkbaar niet,
Inderdaad, blijkbaar niet.
14% van de Chiro leden is van allochtone afkomst, dan kan je niet spreken van "niet willen".
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 14:26   #69
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik heb gekeken, en die mijnheer die er was voor de moslimexecutive gaf geen blijk van "niet willen".

Inderdaad, blijkbaar niet.
14% van de Chiro leden is van allochtone afkomst, dan kan je niet spreken van "niet willen".
je hebt dan niet gehoord dat hij "naar eigen maat" wou hebben? (wat zou die eigen maat zijn denk je? verplichte bikini's en varkenscoteletjes?).

die 14% was in Mechelen.... ge hebt niet écht gekeken hé, of anders moet je het toch nog eens gaan bekijken. Ge weet zelfs niet waar het over gaat!

de muzelman had het over ALLAHTONEN, Somers had het over ALLOCHTONEN.

voor sommigen is het verschil totaal niet te bevatten zie ik. Maar ik begrijp dat men door het politiek correct jargon ook niet altijd weet waarover het gaat.

zullen we er dan maar van uitgaan dat de Raad van Europa zich heeft zorgen gemaakt over het gebrek aan assyrische christenen in de chiro? of over het ontbreken van hindoe's bij de scouts?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 10 februari 2012 om 14:30.
Oud 10 februari 2012, 14:41   #70
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
je hebt dan niet gehoord dat hij "naar eigen maat" wou hebben? (wat zou die eigen maat zijn denk je? verplichte bikini's en varkenscoteletjes?).
Heb je niet gehoord wat hij er mee bedoelde? Hij heeft het nochtans uitgelegd.
Atheïsten en vegetariërs stellen het ook op prijs als met hun eigenheid rekening gehouden wordt. Begrijp je dat niet?
Citaat:
die 14% was in Mechelen.... ge hebt niet écht gekeken hé, of anders moet je het toch nog eens gaan bekijken. Ge weet zelfs niet waar het over gaat!
Is je geheugen zo slecht of zo selectief? Zijn er 95.000 Chiroleden in Mechelen?

"Uit onderzoek van 2011 blijkt dat 14 procent van de ruim 95.000 Chiroleden van niet-Belgische afkomst is. Een laag cijfer, dat de inspanningen die geleverd worden om hen te bereiken niet weerspiegelt, zegt de jeugdbeweging in een mededeling"

Uit hetzelfde krantenartikel (die de mening van de jeugdbewegingen weergeeft)
Het is niet gemakkelijk om kwetsbare jongeren, allochtoon of niet, bij de jeugdbeweging te betrekken. Maar een aparte jeugdbeweging voor allochtonen oprichten is niet het juiste antwoord, vindt Chirojeugd Vlaanderen, de grootste jeugdbeweging van Vlaanderen. "Ruimte creëren binnen de bestaande jeugdbeweging om experimenten op te zetten en echt open te staan voor allochtone jongeren kan dat wel zijn", klinkt het.
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...beweging.dhtml

Uit een studie in opdracht van de dienst Jeugd van de Vlaamse Gemeenschap bleek :
De omvangrijke studie schetst over het algemeen een positief beeld van de jeugdbewegingen. Veel doemberichten ten spijt, gaat het hen goed. Toch blijkt dat er op het vlak van diversiteit nog wat te verbeteren valt: het merendeel van de leden van Vlaamse jeugdbewegingen is immers blank en afkomstig uit de middenklasse. De jeugdbewegingen zelf geven aan dat hun inspanningen inzake diversiteit nog verbeterd kunnen worden. Daarbij stoten ze soms op hindernissen. De geloofsovertuiging van veel allochtonen bijvoorbeeld, en het feit dat de ouders van allochtone jongeren zelden zelf in een jeugdbeweging zaten, maken dat deze groep jongeren moeilijk warm te maken is voor een lidmaatschap.
Ook de financiële beperkingen van mensen uit lagere sociale klassen vormen soms een (al dan niet vermeende) belemmering.
http://www.sociaalcultureel.be/jeugd...sonderzoek.pdf

Het is dus niet enkel een kwestie van te weinig allochtonen, maar ook van te weinig kinderen uit de lagere sociale klassen.
http://forum.politics.be/showthread....17#post5973117
Oud 10 februari 2012, 14:45   #71
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Somers had het niet over de Chiro, hij had het over 14% dat te weinig zou zijn.

Misschien willen de lagere klassen gewoon niet meer met de chiro worden geassocieerd? en wordt het een elitair groepje atheisten?

als het dan toch over allochtonen gaat, waarom is 14% dan niet voldoende? Me dunkt wil men ons toch steeds laten geloven dat het aantal allochtonen 5 �* 6 procent is (behalve in het gevang dan).

Wordt er in de chiro trouwens gescreend op etnie dan? Mag dat wel van turtelboom? Geen gevaar voor verkeerde vooroordelen of zoiets?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 10 februari 2012 om 14:48.
Oud 10 februari 2012, 15:03   #72
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Atheïsten en vegetariërs stellen het ook op prijs als met hun eigenheid rekening gehouden wordt.
Noch met mijn ideologische voorkeur, noch met mijn gastronomische voorkeur moet de overheid rekening houden en ze hoeft geen bewegingen ervoor te subsidiëren.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 10 februari 2012 om 15:04.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 15:16   #73
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Atheïsten en vegetariërs stellen het ook op prijs als met hun eigenheid rekening gehouden wordt. Begrijp je dat niet?
nee, niet echt.
Kan je me de quote+link eens geven van de atheistische en vegetarische ouders die hun kinderen niet willen meegeven met bosklassen omdat aan hun voedingseisen niet wordt voldaan als niet heel de groep vleesloos de week doorbrengt of heb je de atheisten al eens horen eisen dat het wettelijk geslachte vlees enkel door atheisten mocht geslacht worden, waarbij nadien heel de voedselketen door Atheist-only controlepersoneel moet worden goedgekeurd?

Ik heb ook nog geen atheistische ouder horen eisen dat het scoutsuniform of chirouniform moet voorzien worden van atheistische accessoires zoals hoofddeksels die enkel door atheisten mogen worden gedragen.

Heb je bij je chirogroepje al eens gehoord dat de kinderen van de vegetariers het recht opeisen om met een omgedraaide pompoen op hun hoofd te moeten rondlopen (uit eigen vrije wil natuurlijk, zolang ze hem maar niet afzetten)?

hewel ik ook niet.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 10 februari 2012 om 15:18.
Oud 10 februari 2012, 15:25   #74
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Noch met mijn ideologische voorkeur, noch met mijn gastronomische voorkeur moet de overheid rekening houden en ze hoeft geen bewegingen ervoor te subsidiëren.
Het gaat niet over de overheid, maar over jeugdbewegingen.
Er zijn afdelingen die rekening houden met de eigenheid (atheïst, moslim, vegetariër,..) van hun leden.
Oud 10 februari 2012, 15:28   #75
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat niet over de overheid, maar over jeugdbewegingen.
Het gaat over Minister Smet die jeugdbewegingen wil subsidiëren.
Behoort een minister tot de overheid of niet?
Citaat:
Er zijn afdelingen die rekening houden met de eigenheid (atheïst, moslim, vegetariër,..) van hun leden.
Elk clubje mag rekening houden met wie en wat het wil, tot ze allemaal een ons wegen, maar als het enigszins kan: niet op mijn kosten.
Dank u.
Oud 10 februari 2012, 15:29   #76
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad

Dat is ook hier zo.
Dat mijn beste, is racisme en onversneden discriminatie op basis van een politieke overtuiging..

Proficiat 10/10
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 15:30   #77
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Atheïsten en vegetariërs stellen het ook op prijs als met hun eigenheid rekening gehouden wordt. Begrijp je dat niet? Is je geheugen zo slecht of zo selectief? Zijn er 95.000 Chiroleden in Mechelen?

"Uit onderzoek van 2011 blijkt dat 14 procent van de ruim 95.000 Chiroleden van niet-Belgische afkomst is. Een laag cijfer, dat de inspanningen die geleverd worden om hen te bereiken niet weerspiegelt, zegt de jeugdbeweging in een mededeling"

Uit hetzelfde krantenartikel (die de mening van de jeugdbewegingen weergeeft)
Het is niet gemakkelijk om kwetsbare jongeren, allochtoon of niet, bij de jeugdbeweging te betrekken. Maar een aparte jeugdbeweging voor allochtonen oprichten is niet het juiste antwoord, vindt Chirojeugd Vlaanderen, de grootste jeugdbeweging van Vlaanderen. "Ruimte creëren binnen de bestaande jeugdbeweging om experimenten op te zetten en echt open te staan voor allochtone jongeren kan dat wel zijn", klinkt het.
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...beweging.dhtml

Uit een studie in opdracht van de dienst Jeugd van de Vlaamse Gemeenschap bleek :
De omvangrijke studie schetst over het algemeen een positief beeld van de jeugdbewegingen. Veel doemberichten ten spijt, gaat het hen goed. Toch blijkt dat er op het vlak van diversiteit nog wat te verbeteren valt: het merendeel van de leden van Vlaamse jeugdbewegingen is immers blank en afkomstig uit de middenklasse. De jeugdbewegingen zelf geven aan dat hun inspanningen inzake diversiteit nog verbeterd kunnen worden. Daarbij stoten ze soms op hindernissen. De geloofsovertuiging van veel allochtonen bijvoorbeeld, en het feit dat de ouders van allochtone jongeren zelden zelf in een jeugdbeweging zaten, maken dat deze groep jongeren moeilijk warm te maken is voor een lidmaatschap.
Ook de financiële beperkingen van mensen uit lagere sociale klassen vormen soms een (al dan niet vermeende) belemmering.
http://www.sociaalcultureel.be/jeugd...sonderzoek.pdf

Het is dus niet enkel een kwestie van te weinig allochtonen, maar ook van te weinig kinderen uit de lagere sociale klassen.
http://forum.politics.be/showthread....17#post5973117
Zoals in 'halal' eten voor iedereen op school ?
Zoals in hoofddoekjes in openbare functies ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 15:34   #78
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Somers had het niet over de Chiro, hij had het over 14% dat te weinig zou zijn.
Hij heeft inderdaad niet gespecificeerd waar die 14% op sloeg. Daarom heb ik het opgezocht.

Citaat:
Misschien willen de lagere klassen gewoon niet meer met de chiro worden geassocieerd? en wordt het een elitair groepje atheisten?
"Ook de financiële beperkingen van mensen uit lagere sociale klassen vormen soms een (al dan niet vermeende) belemmering."
Citaat:
als het dan toch over allochtonen gaat, waarom is 14% dan niet voldoende? Me dunkt wil men ons toch steeds laten geloven dat het aantal allochtonen 5 �* 6 procent is.
5 a 6%? Daar heb je zeker geen bron voor.
Het hangt er van af hoe men "van allochtone afkomst" definieert.
Citaat:
Wordt er in de chiro trouwens gescreend op etnie dan? Mag dat wel van turtelboom? Geen gevaar voor verkeerde vooroordelen of zoiets?
Hier heb je wel een punt.
Ik vraag me ook af hoe ze geteld hebben.
Oud 10 februari 2012, 15:35   #79
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vraag me ook af hoe ze geteld hebben.
Afgaand op kleur, geur en taalkennis.
Oud 10 februari 2012, 15:38   #80
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat over Minister Smet die jeugdbewegingen wil subsidiëren.
Behoort een minister tot de overheid of niet?
Jeugdbewegingen worden al jaar en dag gesubsidieerd.

Citaat:
Elk clubje mag rekening houden met wie en wat het wil, tot ze allemaal een ons wegen, maar als het enigszins kan: niet op mijn kosten.
Dank u.
Jij wil niet dat Chiro en Scouts nog subsidies ontvangen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be