![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Jasper u bent eerlijk.En ik geef het NVA ook nog krediet.Ik zal ze nu niet meer aanvallen.Hopelijk blijven ze bij hun belofte
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan maar terug naar het onderwerp.
Is er nog iemand die Miet Smet vanavond hoorde op Canvac? Of ben ik de enige? Met het Vlaams Blok kan niet geregeerd worden, zei ze want wat denk je wel! Ze willen België splitsen! Boem, baf! Maar met de N-VA kan wél geregeerd worden. Nochtans is/was hun eerste programmapunt: Een onafhankelijk Vlaanderen. België splitsen dus. Wie kan mij hier een verklaring voor geven?
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de uitzending niet gezien, maar ik denk dat Staaf de juiste verklaring gegeven heeft. Het Bok hou je helemaal niet zo makkelijk in bedwang als de N-VA. Het Blok is veel groter en radicaler, en spelen het spel graag hard.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Seffens krijgt ge het predicaat Belgicist opgeplakt. Zomaar dezelfde analyse maken als een ideologische tegenstander. Dat gaan de knikkende partijslaafjes van de N-VA u niet in dank afnemen. Citaat:
Alleen al i.v.m. B-H-V gaan ze om de week anders door (uit?) de bocht. ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"De mensen pikken het niet langer dat de journalisten VB politici op een overdreven sarcastische manier bejegenen, behandel het VB als elke ander partij" of iets in die strekking! En dan de pure statement die Knuppel reeds aanhaalde! Het tij begint inderdaad te keren. Men kan 1/4 van de vlamingen niet blijven demoniseren onder het mom dat ze achterlijk zijn ![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De belgicisten weten maar al te goed waarom ze zo te keer moeten gaan tegen de N-VA (nietwaar Superstaaf).
Deze partij kan namelijk geleidelijk zijn stempel gaan drukken op een verdere decentralisering van het land, in de richting van de confederale staat of de volledige onafhankelijkheid. Het Vlaams Blok kan dat niet, ondanks hun veel grotere macht in zetels uitgedrukt, omdat ze hun "breekpunten" zodanig scherp stellen dat ze "onbespreekbaar" zijn in regeringsonderhandelingen. (ik krijg nu waarschijnlijk de verenigde blokjes terug op mijn dak; geen probleem als iemand mij eens de onderhandelingstactiek zou kunnen uitleggen om bijvoorbeeld de sociale zekerheid te splitsen). Het is een eer voor de N-VA dat belgicisten niet ophouden deze partij voortdurend aan te vallen. Ze weten dat ze hiervoor meer beducht moeten zijn dan voor het Blok.
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
NV-A macht om verdere decentralisering van het land te verwerven?? ik geloof dat het meneer Bourgeois was die onlangs zei ''voor splitsing moet je met 2 zijn in een federale staat'' wat correct is natuurlijk maar met een splitsing van België hebben de walen geen baat dus meneerke Bourgeois zal altijd alleen zijn!...daar gaat zijn theorie dan! Ik zal het nog zoveel herhalen als je wil - VLD of CD&V/NV-a - op het gebied van leugens, één pot nat! |
|
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag ik het falen van mijn ideologische wederstrevers niet in de verf zetten? Mag ik de zich herhalende volksuniegeschiedenis niet met leedvermaak toejuichen? Gouden tip als mijn tekstjes te pijnlijk overkomen: sluit rap aan bij het forum voor flaminganten. Daar worden kritische stemmen uitgesloten. Daar mogen vuile Belgicisten niet eens meelézen.
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#72 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het VB is de grootste partij van Vlaanderen en mag niet meeregeren.
Regenbuien schrobben straten, spoelen land en steden nat. 't Vuil en stof der democraten heeft zijn laatste kans gehad. Tot de misten weer verdwijnen, uit het Dietse vergezicht. Tot de zon ook hier zal schijnen, en ons land weer straalt in 't licht. |
||
![]() |
![]() |
#73 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#74 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat krijgen we in de plaats?
Maar in een ding heb je gelijk: eens het Vlaamsblok veroordeeld en geëlimineerd (hoe ondemocratisch ook) rest er enkel nog het doodknijpen van het laatste stukje VU-restafval. Dan is het gevaar voor een Belgische splitsing uit politieke hoek weer eventjes afgewend. Dan is België weer een tijdje gered, zo mag ik althans verhopen.
![]() |
![]() |
#75 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De volksunie is dood, maar eigenlijk wel de grootste partij als men alle ex-en optelt, misschien de gelegenheid om een nieuwe volksunie te stichten, een echte volks-unie. Inmiddels heb ik me bij het flaminganten-forum aangesloten (een luxe die belgicisten tot nu toe niet kennen, omdat ze misschien niet met genoeg zijn?), maar ik heb dit niet gedaan omdat uw teksten "pijnlijk" overkomen, eerder grappig.
![]() |
![]() |
#76 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() hoe vaak heeft bourgeois het verhaaltje over de 5 kilometer en de 3 kilometer al niet verteld ?
is het echt zo moeilijk. bij sommigen is het demagogie; bij anderen moet het domheid zijn ... |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister-President
|
![]() Ik ga even een kleine randopmerking geven: De regering is nog niet gevormd, en de onderhandelingen zijn nog niet bezig. Dus voorlopig heeft het Vlaams Kartel hun woord nog niet gebroken. Dat kan je maar pas zeggen de dag dat de regering aantreedt.
Thomas
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het échte verhaal bestond uit geven en toegeven. En uit 'Leve België' roepen. Zo dom zijn degenen die niet langer in verhaaltjes geloven dus niet. Integendeel zou ik zeggen.
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik herinner Yves Leterme even aan zijn woorden : wij stappen niet in een Vlaamse regering vooraleer B-H-V gesplitst is. Waarop de VLD in paniek geraakte en Guy met de grote chaos-theorie kwam aanzetten. Benieuwd of Leterme woord houdt ? Of was dat splitsingsargument een pure tjevenstreek? |
|
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tsjeven blijven tseven.
Net zoals de opvolgers van de VU VU-ers lijken te blijven.