![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en ik ben op een bepaald moment gewoon autistisch geworden :/ Ik heb meer zin om de gigantische hoeveelheid goeie muziek die ik al ken een triljoen keer te herbeluisteren dan iets nieuws te leren kennen. Snie goe eh :/
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() ![]() ----------- 1985: kaping van de Achille Lauro door een commando van de PLO olv Abu Abbas ![]() Aan boord wordt de Amerikaanse jood Leon Klinghoffer geëxectueerd. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in het zelfde "genre" had ik het meer voor the Smashing Pumpkins, in de jaren 90. En The Cure was idd "top". Bewijs, ze komen dit jaar terug naar Werchter denk ik.
Laatst gewijzigd door Pietje : 4 februari 2012 om 14:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Red Zebra! Hoe kon ik d�*t nu vergeten
![]()
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() van Sonic Youth herinner ik mij enkel "Sugar Kane" uit het album "Dirty", en dat was al 1992 (dus geen 80-ties meer)
![]() |
#70 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Marshallnoise!
Gekocht in de vroege jaren tachtig, dat beestje werkt nog altijd.
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() April 1986, Amerikaanse agressie versus Libië, bombardement op Tripoli.
![]() Begin de jaren '80: doorbraak van de Oi-muziek en de skinhead subcultuur. Veelal gaan optredens gepaard met massale rellen oa tav Pakistanen en andere Aziaten. Een deel (eigenlijk een minderheid) van de skinheads hangt het National Front aan. Documentaire van de BBC, 1981, over The 4 Skins en de problemen rond Oi-optredens |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben zo geboren.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik heb die pas in de jaren '90 leren kennen. mijn vrienden waren daar bezeten van. dus in de jaren '90 de oudere albums leren kennen (ik moest wel). En daar zitten héél veel lekkere dingen tussen.
![]() |
#78 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De eerste aanzetten tot postrock werden al in de jaren '80 gegeven door o.a. Talk Talk met "Spirit of Eden" (1988). Wat toen nog een curiosum leek, een plaat die op zichzelf stond, wordt 24 jaar later bijna unaniem gezien als een van de definiërende albums van het genre. Opkomst, ontwikkeling en/of commerciële doorbraak van de techno, house, ambient en hiphop. Bovendien was ook de "pop" nadrukkelijk anders dan in de jaren zeventig: zowel inhoudelijk (gebruik van keyboards en synthesizers, nadrukkelijke afstand van de blues- en rockbasis die in de jaren zeventig nog domineerde) als vormelijk (opkomst van een videoclipcultuur die later niet meer werd geëvenaard). Natuurlijk, hoe langer er muziek is, hoe minder makkelijk het wordt om nog met iets volstrekt nieuws voor de dag te komen. Uiteindelijk zijn echte revoluties in de muziek zeldzaam. Er is eerder sprake van gestage ontwikkeling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Senna, Prost en Co: coureurs met een eigen wil en eigen karakter, in tegenstelling tot de voorgeprogrammeerde robotjes die nu achter het stuur zitten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Geen nood. Ik maak dezelfde "ontwikkeling" door. Blijven stilstaan vanaf eind jaren negentig. Af en toe pik ik nog wel eens iets nieuws op, maar de voorbije 14 jaar ben ik toch vooral wat ik al (oppervlakkig) kende meer gaan uitdiepen.
|
![]() |
![]() |