![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou me erin verdiepen als ik u was, zo zijn er veel van die kleinigheden. Zoals bijvoorbeeld, als die van ons ergens in huis haar parfum gebruikt, dan proef ik dat op mijn tong. Mijn tong is zo gevoelig daarvoor dat als ze dat te dicht doet bij mij ik moet overgeven. Ik ken nergens de weg, als ik ergens ben waar ik nog nooit geweest ben, ook in gebouwen en dergelijke, dan loop ik totaal verloren. Als ik bijvoorbeeld nu weet dat ik morgen naar Brussel moet, dan slaap ik vannacht niet van de stress dat dit meebrengt. Ik kan ergens 5 jaar wonen en twee straten verder verloren lopen.
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Iets dat ik typisch deed tot voor kort (ik bedoel vooral tot puberjaren) was mij fixeren op extreme microdetails (bv dat ene stukje grind in een betonmuur) en die dan proberen herkennen een half uur later.
Op den duur was het zoeken naar details die ik niet meer herkende.
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
![]() dat is compleet tegenovergestelde van mij. Zo weet ik heel weinig straatnamen maar herken ik alles uit mijn geboortedorp, waar anderen enkel op straatnamen functioneren. Ik kan vaak (ook in buitenland) visueel mijn weg vlug terugvinden. Duif? ![]() Zo rij ik vaak met GPS in een godvergeten gat ergens naartoe en rij zonder GPS terug. Ik kan visueel geheugen omzetten naar ad hoc getekende kaart in mijn hoofd. Afstanden (groot en klein) schat ik altijd het meest correct in binnen een groep mensen. Nochtans is foto / visueel geheugen blijkbaar net Aspergereigenschap?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 15 februari 2012 om 17:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Wat mij juist heel goed helpt bij mijn beroep.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 15 februari 2012 om 17:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
zo kan ik zelfs in een stadje waar ik nog nooit geweest ben vrij goed oriënteren en de weg vinden. Ik loop nooit verloren (ook wel misschien omdat ik uitstekend kan kaartlezen en voortdurend een soort van GPS in mijn kop heb zitten die me daarbij helpt). @ steben: als ik het zo hoor denk ik dat je eerder een lichte vorm van apserger hebt, zoals ik.
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. Laatst gewijzigd door Schelfie : 15 februari 2012 om 17:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik in bouw werkte, men pikte mij op alle dagen en we reden maanden aan een stuk alle dagen naar een werf in Luik. Op zekere dag vertelde de baas me dat ik morgen alleen moest rijden met de camionet, want mijn werkmakker die normalerwijze reed was ziek. Toen ik hem zei dat ik de weg niet kende moest hij smakelijk lachen, zijn verstand was daar te klein voor. De dag daarna kwam ik om 10.30 aan op de werf inplaats van 07.30, ik had uren aan het rondrijden geweest voor ik het vond. Hij kwaad dat ik te laat was. En gisteren vond je het nog zo grappig zei ik hem... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Xenophon : 15 februari 2012 om 17:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#70 |
Staatssecretaris
|
![]() Hoe loop je verloren? Is dat omdat je gewoon geen aandacht schenkt of kan schenken aan de omgeving? Als het een onbekende omgeving is ben je toch automatisch aan het opletten, anders stap je maar wat lukraak rond? En een bekende, die ken je.
Ik ben twee keer verloren gelopen in mijn leven; één keer op een onbekend superdruk strand toen ik 4 was, en toen ik 5 was op een marktplein in Italië vond ik mijn ouders niet meer terug. Ik ben toen blijkbaar in mijn buggy gaan zitten (waar ik zelf mee op wandel was) en rustig een tukje gedaan in volle overtuiging dat het allemaal goed kwam. En dat deed het ook, ze hadden mij gedurende mijn hele trip in de gaten gehouden. ![]() Daarna nooit meer niet geweten waar ik precies was tov de dingen in de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 15 februari 2012 om 17:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik in een straat loop die ik niet ken, en ik draai me om, dan weet ik niet ofdat ik van links of van rechts die straat ben ingelopen.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De VDAB - zo is me verteld, bekijkt Asperger als een beperking, als je werkt zoekt bijvoorbeeld, dan kan je daar baat bij hebben. En er is geen pilletje ofzo, er is niets aan te doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oh, en in mijn binnenste weet ik dat hij ook prijs heeft, de kenmerken zijn er.
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dit kan bedrijven overtuigen om je aan te nemen.
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() Compensatie- en vervangmechanismes leren lost niet alles op maar helpt.
Laatst gewijzigd door filosoof : 15 februari 2012 om 17:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Klinefelter |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dit zag ik zeker twee keer in de sportschool. Maar waar houdt gewone dikte op en begint Kinefelter? Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 15 februari 2012 om 18:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |