![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Minister-President
|
![]() [quote="Bobke"]
Citaat:
Wel die logica die de tweede uitleg neemt voor de eerste ![]() Citaat:
![]() ![]() ja, bloklogica dus... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij het arrest wel gelezen hebt zal het voor u een koud kunstje zijn om de betreffende tekst hier even te quoten. Ik wacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Er bestaat maar 1 soort, meerdere rassen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wanneer gaan we al die hondenrassen eens afschaffen ?
zou daar geen rechter voor te vinden zijn ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() zelfs dit kent hij niet ! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
en je kan hem toch wel zelf opzoeken zeker ? nu ja, een woordenboek gebruiken lukt ook niet echt goed... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() alee, bewijs ne keer "manifest" ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() BG, als je van iets niets afweet, zwijg je beter. Zoniet maak je je, zoals hier nu het geval is, oeverloos belachelijk. Whoisy heeft overschot van gelijk. Er bestaat één mensensoort, en er bestaan meerdere menselijke rassen. 1) Een soort is een groep individuen die : a) onderling kan voortplanten b) en waarvan de nakomelingen onderling interfertiel zijn (maw : nakomelingen moeten vruchtbaar zijn) Het paard en de ezel zijn dus afzonderlijke soorten. Zij kunnen onderling voortplanten, maar hun nakomelingen (muildieren / muilezels) zijn niet vruchtbaar. Paard / ezel vormen dus niet één soort, maar twee. De mens is wél één soort, want alle rassen kunnen onderling voortplanten, én de nakomelingen zijn interfertiel. 2) Wanneer binnen een soort verschillende groepen individuen onderscheiden kunnen worden op basis van anatomische, fysiologische of morfologische kenmerken, dan spreekt men bij ALLE diersoorten van rassen. Volgens jouw bovenstaande onzin dus bij alle dieren, maar niet bij de mens. ![]() 3) Dat er geen verschillen zouden zijn behalve de huidskleur is makkelijk te weerleggen. De verschillen tussen de menselijke rassen zijn even groot als die tussen pakweg paarde-, hoender- of runderrassen. In het kader van racisme-debatten is het onderwerp een geladen materie geworden, maar de biologische verschillen tussen de rassen ontkennen is een grove misvatting. Er zijn wel degelijk meer verschillen dan huidpigmentatie, hoewel moet gezegd worden dat dit uiteraard het meest opvallende kenmerk is. De beenderstructuur en de gestalte is een typisch voorbeeld. Aziatische types hebben gemiddeld een significant kleinere gestalte dan blanken en zwarten. Ook de beenderstructuur verschilt significant. Om niet het cliché-voorbeeld boven te halen (schedelstructuur blank – zwart) eens een andere studie : Citaat:
Zo werd reeds uitgebreid onderzoek uitgevoerd naar de betere fysieke conditie van zwarten in de topsport. De fysiologische factoren die verantwoordelijk waren bleken te zijn : - een lager lichaamsvetgehalte - Een hogere verhouding witte/rode spiervezels. Witte spiervezels zijn verantwoordelijk voor krachtige, kortdurige lichaamsinspanningen, terwijl rode instaan voor langdurig volgehouden uithoudings-inspanningen. - Meer haarvaten per spiervezel. - Hoger uithoudingsvermogen dankzij een lagere melkzuurspiegel in het bloed, én een hogere oxidatieve capaciteit van de spieren. Maar de verschillen kunnen nog subtieler en onopvallender zijn. De resistentie tegen ziektes is daar een voorbeeld van : zwarten zijn bijvoorbeeld gevoeliger aan borstkanker, terwijl mensen van het aziatische type net veel beter bestand zijn tegen longkanker. Ik citeer een studie uitgevoerd in Colorado : Citaat:
Citaat:
Enfin, op basis van dergelijke verschillen klasseert men eender welke diersoort op in rassen. Jij niet blijkbaar... En nu in d ehoek, en zonder eten naar bed. Zo'n onzin verkopen... Tsss ! Groeten, A. brama, bioloog.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Parlementslid
|
![]() Even aanvullen :
De 'moderne mens' (Homo sapiens sapiens) heeft zich verbreid over heel de wereld. Deze verbreiding heeft geleid tot een negental geografische kernen van menselijke aanwezigheid, die ontstaan hebben gegeven aan de 9 menselijke rassen van de soort 'Homo sapiens sapiens' : (1) Afrikaans, (2) Amerikaans Indiaans, (3) Aziatisch, (4) Australisch, (5) Europees, (6) Indisch, (7) Melanees, (8) Micronees en (9) Polynesisch. Meer uitleg nodig ? Steeds welkom ... 8) Of ga eens hier kijken : hier !. Daar heb ik het eerder al eens allemaal uitgeschreven voor niet-weters-waarover-ze-spreken. ![]()
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gij doet een bewering dus verwacht ik wat hulp van uwentwege. Wat er mis is aan mijn gebruik van het woordenboek is mij niet helemaal duidelijk. Ik hoef uit verschillende verklaringen toch niet noodzakelijk deze te pikken die in uw kraam past ? Die over de insecten is hier niet echt van toepassing denk ik. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister-President
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ach ja het onderscheid feno geno type is natuurlijk wat moelijk he ... de huidige medische wetenschap opvolgen eveneens... Maar ziehier ; http://www.aprgroup.nl/pdftvb/203/eenras.pdf veel plezier 8) |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() alee, vermits ge zo blijft aandringen... EEN STUKJE uit het arrest (de rest mag je echt ZELF wel eens zoeken he) 2.3.3. Nopens het kennelijk en herhaaldelijk aanzetten tot haat in de omstandigheden van het artikel 444 van het Strafwetboek. Uit de door de rechtstreeks dagende partijen overgelegde stukken blijkt ontegensprekelijk dat de politieke partij het Vlaams Blok bij het voeren van haar propaganda, zowel voor als hangende de geïncrimineerde periode, op openlijke en systematische wijze het zogenaamd 'zondebokmechanisme' hanteert. Er wordt in de aldus naar het groot publiek toe gevoerde propaganda permanent een hatelijk beeld van de 'vreemdelingen' opgehangen, teneinde bij de bevolking (al dan niet latent reeds aanwezige) gevoelens van vreemdelingenhaat aan te wakkeren, te onderhouden en op de spits te drijven, met als achterliggende bedoeling het behalen van stemmen en, na een desgevallend overweldigend electoraal succes, de op het vlak van de 'vreemdelingenpolitiek' voorgestelde zeer verstrekkende discriminerende voorstellen ook in de praktijk te kunnen omzetten. Het beeld dat aldus van de 'vreemdelingen' wordt opgehangen is dat van de vreemdelingen als misdadigers verantwoordelijk voor het gevoel van onveiligheid bij de eigen bevolking ingevolge allerhande criminaliteit, van de vreemdelingen als broodrovers verantwoordelijk voor de werkloosheid bij de eigen bevolking, van de vreemdelingen als profiteurs van de sociale voorzieningen op kosten van de hardwerkende eigen bevolking, van de vreemdelingen als bevoordeeld door de multiculturele maatschappij, gepromoot door de klassieke partijen, ten nadele van de eigen bevolking, die door zelfde klassieke partijen in de kou wordt gelaten, en van de vreemdelingen als ingevolge hun cultuur, godsdienst en gewoontes onintegreerbare fanatiekelingen, die een bedreiging vormen voor de eigenheid en de cultuur van het eigen volk. De door het Vlaams Blok hierbij aangebrachte feiten, cijfermatige gegevens en statistisch materiaal strekken er duidelijk niet toe de bevolking louter te infomeren of op te komen tegen bepaalde wantoestanden, hetgeen uiteraard is toegelaten, doch wel degelijk, gelet op de systematische en eenzijdige wijze waarop deze gegevens worden aangebracht en op de daarbij gehanteerde slogantaal of sarcasme, de bevolking aan te zetten tot vreemdelingenhaat en deze ook warm te maken voor de voorgestelde discriminerende maatregelen. Het door racisme en xenofobie ingegeven karakter van de verspreide publicaties wordt voorts nog aangescherpt door de inlassing van talrijke spotprentjes en foto's, er toe strekkende een belachelijk (omwille van onder meer uiterlijk en kledij), negatief of bedreigend beeld van de 'vreemdelingen' te geven, alsmede door bepaalde teksten, die, mede ingevolge de woordkeuze en formulering, een ten aanzien van de 'vreemdelingen' uitgesproken hatelijk karakter hebben. Deze hatelijke beeldvorming van de 'vreemdelingen' is ook een permanent gegeven in de door het Vlaams Blok gevoerde propaganda. Het beeld wordt daadwerkelijk ingehamerd bij de bevolking. In bepaalde krantjes wordt daar haast op ieder blad en/of zelfs meerdere malen per blad opnieuw op teruggekomen. De geviseerde 'vreemdelingen' zijn, afgezien van de illegalen en de Afrikanen in het algemeen, de overgrote groep van de allochtone bevolking van het land, namelijk de zogenaamde 'gastarbeiders', meer bepaald de Noord-Afrikanen en de Turken, zowel van de eerste, de tweede als de derde generatie, zonder onderscheid naar hun verblijfstatuut en ongeacht zelfs de desgevallend inmiddels door hen verworven Belgische nationaliteit. Teneinde te verhelpen aan al de aldus voorgehouden aan de vreemdelingen toe te schrijven miserie van het eigen volk, worden door de politieke partij het Vlaams Blok diverse discriminerende maatregelen voorgesteld, welke allen een gemeenschappelijk einddoel hebben, namelijk de terugkeer naar de landen van herkomst van het allergrootste gedeelte van de allochtone bevolking. Nopens de aldus door het Vlaams Blok geformuleerde voorstellen en de evolutie in het programma zal verder worden ingegaan onder 2.3.4. Thans wordt het systematisch ophangen van een hatelijk beeld van de 'vreemdelingen' verder besproken. Alle teksten die hier op wijzen kunnen uiteraard niet worden aangehaald. De hiernavolgende ten exemplatieve titel aangehaalde en van de politieke partij het Vlaams Blok en haar geledingen uitgaande teksten, welke maar een greep zijn uit talrijke andere teksten met een zelfde draagwijdte, kaderen allen in de systematisch tegen de 'vreemdelingen' gevoerde haatcampagne en dienen dan ook in dit kader te worden gelezen. Ze zijn evenwel van aard het hierboven uiteengezette afdoend te illustreren. enjoy ! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Wat jouw "prof" Verbrugh daar schrijft, is dat er helemaal geen hondenrassen, paardenrassen, enz... bestaan. Nog korter gezegd : hij pleit voor een vervanging van het begrip 'ras' door het begrip 'etnische afkomst'. Dat etnische afkomst nu juist bepalend is voor het kenmerk 'ras' vergeet hij voor het gemak even. Ik zie het al voor me : een pekinees noemen we vanaf nu een "hond van aziatische afkomst", terwijl een poedel een "hond van franse komaf" is en een duitse herder "hond van mideuropese afkomst". Enfin, overnieuw dus. Ik houd me doelbewust niet bezig met het citeren van belangengroepen. Mijn citaten komen uit Nature, Science, American Scientist, ... Dan verwacht ik van jou op zijn minst een zelfde inspanning. Tenzij je me de officiële publicatie van de bevindingen van prof. Verbrugh kan meegeven. En die zal je niet vinden in zo'n Erasmus-pdf'ke, wees gerust... 't Ware gemakkelijk. Met de Antifa-site als onweerlegbare bron kan ik op die manier ook bewijzen dat FDW destijds de rechterhand van Adof Hitler was, en eigenhandig de gaskraantjes opendraaide. ![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Minister-President
|
![]() even een tussendoortje
een gele labrador en een bruine labrador Verschillend ras voor jou ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar allez, als geduldig persoon herhaal ik het graag : enkel een onderscheid maken op basis van pigmentatie is larie en apekool. Het geheel van fysiologische processen en anatomische/morfologische kenmerken in jouw voorbeeld is quasi gelijk. Wat jij beschrijft is intraspecifieke variatie. ![]() Indien nog vragen : graag van een iets hoger niveau. 8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Parlementslid
|
![]() Pee Es : ik wil even reageren op het "artikel" (
![]() Wat de man schrijft stemt geheel overeen met wat ik in de afzonderlijk aan jou gerichte topic al schreef ivm met de toegenomen mobiliteit van de mens. Hij stelt dat er geen rassen bestaan omdat ze constant vermengen. Maarre... wat-ie vergeet is het volgende : als je twee rassen wil mengen moet je wel eerst twee rassen hebben. Bovendien stel ik vast dat hij onder meer het Polynesische ras wél erkent (louter omdat die mensen minder mobiel zijn). Er loopt één en ander mank in zijn redeneringen. Om het kort te stellen : Geografisch geïsoleerde populaties evolueren tot rassen, en uiteindelijk tot soorten. Dat erkent-ie alvast. Hij zegt : er bestaan geen rassen. Dat is niet correct. Wat wel correct is : de bestaande rassen zullen door de huidige mobiliteit van de menselijke soort niet verder kunnen evolueren tot afzonderlijke soorten. Meer valt daar niet over te zeggen.
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dacht u soms dat de jongen van een kat plots palingen waren omdat ze in een viswinkel ter wereld kwamen ? ![]() De kinderen van een Belg van Marokkaanse origine worden Belg door afstamming. De kinderen van een Belg die in een hotelkamer in China ter wereld komen blijven Belg door afstamming. Wat is daar mis mee? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vermits je hem zo goed kent, graag zijn link met de aangehaalde belangengroep dat er helemaal geen hondenrassen en paardenrassen bestaan , waar zegt hij dat ? hij stelt alleen dat je absoluut wetenschappelijk niet kan stellen dat er rassen binnen de soort Homo sapiens zijn hij stelt als microbioloog alleen vast dat alle 85 % van alle verschillen worden waargenomen Binnen dezelfde groep en dat slechts 5 % van alle menselijke variaties corresponderen op een zelfde continent en nog geen 10 % van alle variaties is toe te schrijven aan verschillen tussen continenten. de verschillen die jij aanhaalt van bijv paardenrassen zijn beduidend groter. een herdershond , chihuahua , en maltezer zijn dezelfde soort maar een verschillend ras. een zwarte en een goudbruine dobermann pinscher , een verschillend RAS voor jou ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
dus een zwarte en een blanke verschillen voor jou GENETISCH dus evenzeer als een bv een pinscher en een dwergpoedeltje. Meen je toch niet hoop ik, het geheel van fysiologische processen tussen een zwarte en een blanke is dus volgens jou zo dermate verschillend als het aangehaalde voorbeeld ![]() dan te weten dat een donkerharige blanke buur meer genetisch met mij scheelt dan bijv een welbepaalde aziaat , een welbepaalde zwarte, met zijn naaste gebuur, ook al heeft dit krek hetzelfde haar |
||
![]() |
![]() |