![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind helemaal niet dat hij een slechte dokter is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is 'partaaj', nie 'partei', snuggere.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou dat het gevolg van indoctrinatie zijn grote Jack? Je weet wel, veel van de mensen die steeds weer "VB = Duitse oorlogsmisdadigers" roepen, die schijnen dat ook werkelijk zelf te geloven.
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() duitse tirades in een echo-kamer?
Laatst gewijzigd door born2bewild : 25 februari 2012 om 12:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() wat ik altijd zo zielig vind is dat soort mensen die zichzelf op tinternet gesofisticeerder proberen voor te doen dan ze in feite zijn
Laatst gewijzigd door born2bewild : 25 februari 2012 om 15:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Mutualiteiten? Wat zouden die zich bezig houden met inspecteren? In een normaal systeem zou een verzekeringsinstelling die de mutualiteiten pretenderen te zijn dat moeten doen, om te controleren of er schade is die verzekerd moet worden. Ons systeem van ziekteverzekering is er een waarbij de mutualiteiten een doorgeefluik zijn. Het is het RIZIV, een overheidsinstelling, die eigenlijk betaalt. Meer nog, de mutualiteiten hebben er baat bij dat er zoveel mogelijk geld doorgegeven wordt, aangezien per terugbetaalde prestatie een commissie aan vast hangt. De mutualiteit spoort zorgverstrekkers dan ook regelmatig aan niet-terugbetaalde prestaties (prestaties die niet opgenomen zijn in de ziekte- en invaliditeitswet, en dat zijn er heel wat) anders te attesteren (bv. een esthetische ingreep als levensreddende ingreep te attesteren). Er is bovendien een oorlog aan de gang tussen de mutualiteiten onderling, vooral de OZ en de CM gunnen elkaar het licht in de ogen niet en willen overkomen als "mutualiteit waarbij je veel terugkrijgt", waarbij de CM, als ik de verhalen van mijn klanten mag geloven, de vuilste trucs uithaalt en de Neutrale en Liberale mutualiteiten de zaak relatief eerlijk spelen. In deze zaak van €5 voor een vals doktersbriefje hebben de mutualiteiten niets te controleren. Ten eerste is dit geen prestatie uit de ZI-wet (nogal wiedes) en zal dit in het zwart afgerekend worden. En als de mutualiteit toch een rol te spelen heeft, zou ze die artsen eerder aanmanen een consultatie te attesteren en dus door de gemeenschap te laten betalen dan ze te vermanen omdat ze valse verklaringen afleggen. D�*t is ons ziektesysteem, door sommigen om onduidelijke redenen (conditionering?) als het beste van de wereld bestempeld. Gelukkig is er wél een controlesysteem ingebouwd in ons ziekteverzekeringssysteem en dat is vanuit het RIZIV zelf, de instelling die betaalt. Deze heeft een aparte dienst die zich bezig houdt met de controle op artsen en mutualiteiten, de DGEC (Dienst Geneeskundige Evaluatie en Controle). En die zullen zich ongetwijfeld bezig gaan houden met deze wansmakelijke praktijken. Maar de mutualiteiten: laat me niet lachen! Ik hoop dat je nu beter begrijpt hoe ons systeem in elkaar zit? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Zie mijn vorig bericht: ziekenfondsen hebben hier niets mee te maken.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar hey, dat zijn de goei, want die geven ons de centjes. Terwijl dat eigenlijk het RIZIV is die de centjes geeft, maar dat laat ons stoïcijns koud, all hail het doorgeefluik. Mooie sier maken terwijl de ander de rekening betaalt, terwijl er serieus wat aan de klepel blijft hangen. En toch hoor je nooit kritiek op de mutualiteiten. Selectieve verontwaardiging noem ik dat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Brother Paul zijn voorstel is dus nog niet zo slecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Denk toch een 1 seconde na, vooraleer zulke kortzichtige onnozele opmerkingen te maken... ![]() Wat wil je eigenlijk ? Ziekenverlof afschaffen, zoals in de lage loon landen, of hier , een dikke eeuw terug ? Sociale wetten afbreken, dat is rechts & ultraliberale prietpraat ! Schaam je , obscurantist ! Laatst gewijzigd door den dinges : 25 februari 2012 om 17:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar dat zijn natuurlijk uitzonderingen, en de meeste mensen zijn écht wel ziek, als ze naar de dokter gaan. Laatst gewijzigd door den dinges : 25 februari 2012 om 17:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een dokter is niet in dienst van de bazen, en het Groot Kapitaal, hij is daar om op uw gezondheid te letten, en u te verzorgen zo je ziek bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Citaat:
Enerzijds wil ik u bedanken om de toestand van de honderdduizenden selfstandigen, hun partners en hun kinderen te schetsen. Daategenover staat dan weer dat ik zo het gevoel heb dat u zelfstandigen niet als "mensen" beschouwt... Citaat:
Maar om uw hilarische achterlijke argumentjes even te gebruiken: volgens u zitten er op bureau's, bouwwerven, werkplaatsen enz geen zelfstandigen? Bent u ook zo'n lid van de NSBAP (zoals Pietje hier) die enkel de binnenkant van hun vakbondscentrale heeft gezien? Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 25 februari 2012 om 17:49. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
In tweede lijn is dat al veel minder zo, daar zitten volgens mij hoofdzakelijk zieken (of zij die zich laten screenen voor een of andere verzekering). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de zuilen zijn vakbond en ziekenbond Moest ik een wet maken, dan zou het totale transparantie zijn waar iemand zijn roots liggen. Het kan niet dat de helft van de regering uit zuilen bestaat. Dat zou defacto verboden moeten zijn In tijden van crisis zou defacto alle ministerile posten van riziv - ziekenbond - vakbond - pensioenen moeten bediend worden door een 'zuil-maagd'
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 25 februari 2012 om 18:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Studiedag: Individuele financiële verantwoordelijkheid van de Belgische ziekenfondsenhttp://www.riziv.be/information/nl/s...dy11/index.htm Het budget voor de ziekteverzekering wordt verdeeld tussen de landsbonden van ziekenfondsen, deels in functie van hun aandeel in de uitgaven en deels in functie van het risicoprofiel van hun leden. Hiermee wil men vermijden dat ziekenfondsen met meer zieke en oudere leden benadeeld zouden worden ten opzichte van ziekenfondsen met veel gezonde leden.http://www.cm.be/nl/100/ziekteverzek...delijkheid.jsp Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |