![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oh wacht, je meende het niet ernstig, je bent aan het trollen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Denkt Bart nu echt dat ik een idioot ben? Wat interesseert mij bij gemeenteraadsverkiezingen hetgeen er nationaal gedaan wordt? Niks nul den botte. Voor mijn part mogen ze den Bart in Antwerpen burgemeester maken als. Maar de stem die ik einde van het jaar uitbreng zal een stem zijn voor een persoon waarvan ik denk dat die "in mijn gemeente" nuttig werk zal verrichten.
Ik ben trouwens eens gaan kijken naar het plaatselijk NVA bestuur. Ik ken wergeteld één persoon met naam. Omdat die toevallig klasgenoot was van een van mijn kinderen. Nu ben ik iemand die héél veel mensen in deze gemeente kent. Dat lijkt me dus niet van aard dat zij hier veel stemmen gaan halen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Kan men via de gemeenteraadsverkiezing de partijen straffen voor hun nationaal beleid? Ja. Verder weet ik niet hoe dat zit met de rest van de gemeenten, maar bij mij (een kleine gemeente) is er nauwelijks verschil tussen de programma's van de verschillende partijen. Hier en daar wat andere accenten. Bij grote steden ligt dat wel anders. Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar ik denk toch dat Pajoske meer in het Baldewijns-kamp zit. Die komt al eens op bezoek in het OPZ van Rekem zie je.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Geldt die "regel" ook omgekeerd of niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Ik bedoel als de N-VA niet de score haalt die ze vorige keer haalt...of dat de andere partijen erop vooruit gaan; kunnen we dan aannemen dat "de mensen" het nationaal beleid goed vinden? Ik vraag het maar hé... ?
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als de score veel lager is dan de laatste federale verkiezingen, dan is de lokale verankering nog niet helemaal waar ze moet zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Niet met zekerheid nee. Maar stel nu dat CD&V zwaar verliest in quasi alle gemeenten dan is de kans wel groot dat dat iets met het federale (of Vlaamse) beleid te maken heeft.
Laatst gewijzigd door mkb : 4 maart 2012 om 20:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
* Brussel kwijt * de rand kwijt * een groot deel van de (ex)Belgische staatsschuld dragen.... Dat is, in de drie gevallen, in de praktijk nu reeds zo, en daar heeft de N-VA niet voor gezorgd. Het is derhalve aan de partijtjes die het zo ver hebben laten komen om verantwoording af te leggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Als de CD&V zwaar verliest in veel van haar gemeenten kan je gewoon aannemen dat de CD&V niet meer zo aantrekkelijk is (bvb. de kritiek van Torfs). Kan helemaal los staan van wat ze nationaal doen. Wat jij er van wenst te maken is erg tendentieus... dat weet je toch? Maak niet de fout alle regio's etc. door elkaar te halen. Het succes van de N-VA federaal zal helemaal niet gespiegeld worden in haar score volgend jaar. Terugkoppelen naar dat federale niveau (en dan nog erger naar de PS) voor gemeentelijke verkiezingen was een zwaktebod van De Wever. De N-VA zal wel wat plekjes innemen waar ze er niet waren maar daarom terug de score van twee jaar terug? Ik denk het niet... en vooral... en dit is belangrijk veel inzetten op concrete dossiers en kennis niet zozeer op partijbelangen. Die zullen gemeentelijk toch minder spelen... men zoekt daar namelijk vooral de juiste persoon als behoeder van de gemeente.
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vorige verkiezingen deed hij dat wel, toen was N-VA nog "groen". Ondertussen hebben ze bij meerderheid ingestemd met de vlaamse begrotingsmaatregelen. Wat kunnen ze nu doen hé ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
|
![]() Citaat:
Maar ALS men nu ooit splitst is men Brussel kwijt, de rand en zal Vlaanderen een groot stuk van de staatsschuld moeten dragen. Dat staat in de sterren geschreven... De internationale gemeenschap zal daar wel op toezien. Het splitsingsdiscours is dan ook absurd, gevaarlijk en ronduit belachelijk. Het brengt ons nergens... constructiever is te werken met wat nu voor handen is en daar een leefbare, efficiënte en succesvolle zaak van te maken en dat is, of je het nu graag hebt of niet, de parlementaire federale democratie België.
Laatst gewijzigd door largo_w : 4 maart 2012 om 21:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Stellen dat de N-VA daarvoor verantwoording zal moeten afleggen is lachwekkend, vermits het duidelijk is dat het de regimepartijtjes zijn die het zo ver hebben laten komen, sinds lang voordat er van een N-VA sprake was. |
|
![]() |
![]() |