![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wij hebben het hier over bevoegdheden, waarvan we wel de lasten maar niet de lusten krijgen. Gemeentelijk hebben ze inderdaad opcentiemen, niet voor de bovoegdheid maar om centen in de kas te krijgen. Verwerpelijk? Misschien wel, maar dat is hier niet aan de orde.
|
|
|
|
#62 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wij hebben het hier over bevoegdheden, waarvan we wel de lasten maar niet de lusten krijgen. Gemeentelijk hebben ze inderdaad opcentiemen, niet voor de bovoegdheid maar om centen in de kas te krijgen. Verwerpelijk? Misschien wel, maar dat is hier niet aan de orde.
|
|
|
|
#63 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#64 |
|
Minister-President
|
U kent ongetwijfeld de perceptie en zelfs de officiële visie die wij hebben omtrent België : een Franstalig land. Ikzelf heb steeds gedacht dat dit onjuist is, maar de feiten dwingen mij om te aanvaarden dat ik mij vergis. Tot zover mijn inderdaad "valse perceptie".
|
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb sterk de indruk dat het OVLD, SP.A en CD&V zijn.
|
|
|
|
#66 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#67 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is al 50 % meer dan het vooropgestelde doel en ze hebben amper 12,50% binnen.
|
|
|
#68 |
|
Minister-President
|
Goh... wanneer komen de mensen op straat zeg.
|
|
|
#69 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar toch wil ik je aandacht vestigen op een "foutje" in het bedrag dat nog moet bespaard worden. Gelukkig kunnen belgicisten niet goed rekenen. |
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik vraag me af waarom ik me soms waag aan pogingen om tot volwassen discussies te komen.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het verbaast me ook niets dat de typische kaakslagflamingant U volledig gelijk geeft in Uw visie die een fundamenteel verkeerde perceptie is. Deze kaakslagflaminganten die vertegenwoordigen maar de kleine minderheid van de bevolking en door het anti-establishment gevoel bij de bevolking krijgen deze een grote hefboom. Als er in Griekenland nu een separatistische partij zou zijn met een charismatische leider alla BDW dan zou deze electoraal kunnen bereiken op een paar jaar wat BDW in zijn meer dan 10 jaar in de politiek heeft bereikt. Dit zou echter geenszins bewijzen dat de meerderheid van de bevolking in Griekenland separatistisch zou wezen.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 7 maart 2012 om 12:16. |
|
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Als jij mag beweren dat het federale dat doet, naar de gemeenschappen, moet je ook maar zo volwassen zijn de discussies te voeren over alle aspecten van verantwoordelijkheid en niet enkel over die, die jou goed uitkomen. Luister naar mijn woorden, maar kijk niet naar mijn daden. |
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Of de maatschappelijke of zeg maar “communautaire” verhoudingen in België al dan niet “beter” kunnen worden is derhalve een totaal irrelevante vraag : die maatschappelijke verhouding, zegge het feit dat de Belgische Franstalige minderheid de ruime Vlaamse meerderheid monddood houdt, zou slechts kunnen veranderen indien de Vlamingen uiteindelijk een minimum aan assertiviteit durven betonen. Quod non, dus. Maar mij hoeft dat geen zorg te wezen, hoor : ik leef in een democratisch land. |
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Mag u uw eigen taal spreken? Werd u in het Nederlands onderwezen? Bent u rijker dan uw Franstalige landgenoot? Mag u stemmen op Nederlandstalige partijen? Mag u uw eigen cultuur uitdragen? Het antwoord op al de vragen is ja. Hoe slaagt u er in u nog steeds aan te voelen dat u "onder de sloef ligt"? Als u dan toch kwaad wil zijn op iets of iemand, wees dan kwaad op de incompetentie van De Wever, niet op de Franstaligen.
|
|
|
|
#75 |
|
Minister-President
|
p.s. Get over it...
|
|
|
#76 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Mogen we dat systeem veranderen, als we dat niet democratisch vinden? Hoe is dat niet onder de sloef liggen? Omdat onderwijs in eigen taal niet (meer) verboden is? Het zou er aan ontbreken. |
|
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#78 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Hahahaha
Hij stelt nog voorwaarden ook! Hij heeeft nog niet door wat 100% wil zeggen blijkbaar! ![]()
|
|
|
#79 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door SDG : 7 maart 2012 om 15:03. |
|
|
|