Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2012, 10:06   #61
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ervaring hé. ik gebruik het als voorbeeld waarom vrouwen het op een bepaald moment welletjes vinden.
Het cafébezoek is in 10 jaar tijd meer dan gehalveerd.
Ik durf wedden dat amper 10% van de mannen wekelijks op café zit.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 10:09   #62
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Het cafébezoek is in 10 jaar tijd meer dan gehalveerd.
Ik durf wedden dat amper 10% van de mannen wekelijks op café zit.
ik zeg toch niet dat d�*t die uithuizigheid enige reden is? Alcoholisme kan je ook gerust binnenshuis beoefenen hoor.

Feit blijft dat de meeste vrouwen het wangedrag van de man veel minder accepteren , net omdat ze hem financieel niet nodig hebben, en meestal omdat hij zijn deel van de huishoudelijke taken ook niet opneemt.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 21 maart 2012 om 10:10.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 10:25   #63
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ik zeg toch niet dat d�*t die uithuizigheid enige reden is? Alcoholisme kan je ook gerust binnenshuis beoefenen hoor.
Feit blijft dat de meeste vrouwen het wangedrag van de man veel minder accepteren , net omdat ze hem financieel niet nodig hebben, en meestal omdat hij zijn deel van de huishoudelijke taken ook niet opneemt.
En waarom zou een vent kunnen beginnen zuipen?
het gezaag, de jalouzie en de gehele waaier van psychoterror waar vrouwen zo bedreven in zijn. (als ge dan toch in clichés wilt praten).
wilt gij de venten de kost geven die dik tegen hun goesting pa geworden zijn?

itt 50j geleden zijn vrouwen financieel onafhankelijk dus kunnen ze zelf voort maar ik heb toch een paar lieven gehad die het niet wilden afmaken uit schrik wat de omgeving zou denken. dat heeft dan geduurd tot zij het uit maakten (zou het in een huwelijk ook zo zijn?)

voor huishoudelijke taken moetenn vrouwen bij zichzelf te rade gaan.
als ze hun zoontje niet leren zelf te strijken dan zal hij het niet kunnen later.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 10:38   #64
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fantoom Bekijk bericht
In 70% van de gevallen schijnt de vrouw het initiatief te nemen om te scheiden.

Hoe zou dat komen?
mannen zijn kinderen zoland die buiten kunnen spelen is het zo erg niet waar je naar huis gaat.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 10:51   #65
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
voor huishoudelijke taken moetenn vrouwen bij zichzelf te rade gaan.
als ze hun zoontje niet leren zelf te strijken dan zal hij het niet kunnen later.
hierin kan ik je gelijk geven.

Ik ben zelf echter de laatste generatie die huwde met mannen die door thuisblijvende moeders werden opgevoed. Na mijn generatie gingen de meeste moeders ook uit werken en begonnen jongens (de latere echtgenoten) in te zien dat de huishoudelijke taken moesten verdeeld worden.
Niet dat er ondertussen nog steeds uitzonderingen zijn: maar die (jonge) gasten hebben een serieus probleem om hun relaties in stand te houden, daar de moderne vrouwen het gewoonweg niet meer aanvaarden dat de verantwoordelijkheid voor de huishoudelijke taken bij de vrouw alleen ligt..

Het grofste (waargebeurde) staaltje van mannelijke waanzin dat ikzelf meemaakte was als volgt:

Een bevriend koppel had dezelfde droom om een eigen zaak op te richten:

- de twee heren planden om samen die eigen zaak op te starten, met bureel
- beide koppels hadden kinderen
- beide heren hadden buitenshuiswerkende goed verdienende vrouwen
- bedoeling was dat in eerste instantie het loon van de vrouwen als buffer kon dienen om de eerste maanden waarbij ze geen of weinig inkomen hadden, te overbruggen

so far so good.

en nu komt het:
- bij de bespreking van hoe ze kostenbesparend konden werken, kwam uiteraard ook de kostprijs voor het onderhoud van het bureel ter sprake

wel, mannetje twee vond het dan niet meer dan normaal dat de "vrouwen" (die dus al voor het gezin, de kinderen, het privé huishouden, én het inkomen moesten zorgen - want daarvoor hadden de mannetjes natuurlijk geen tijd meer) na hun werkuren buitenshuis wel even eens gemakkelijk het bureel mochten komen schoonmaken alvorens huiswaarts te keren en daar te gaan koken voor man en kinderen, schoonmaken en zijn hemden strijken!

Onnodig te vertellen dat dit het absolute einde was van een jongensdroom. Ik herinner me niet meer wat ik heb geantwoord, maar ik heb dat koppel nooit meer teruggezien!

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 21 maart 2012 om 10:59.
Oud 21 maart 2012, 11:13   #66
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Cynara

we zouden samen eens naar een middelbare schooltje moeten gaan en eens polsen hoeveel jongens uit het 5e en 6e een hemd kunnen strijken, stofzuigen of een patat kunnen koken.
15% �* 20% lijkt me een héél optimistische schatting.

ik ken er genoeg die alleen wonen maar wel bij ma gaan eten, bomma doet de was en komt 1x per week kuisen. tsja, eventuele lieven vinden dat niet tof (schoonmoedercomplex) maar jongen kan het echt niet.
Oud 21 maart 2012, 11:20   #67
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Cynara

we zouden samen eens naar een middelbare schooltje moeten gaan en eens polsen hoeveel jongens uit het 5e en 6e een hemd kunnen strijken, stofzuigen of een patat kunnen koken.

ik ken er genoeg die alleen wonen maar wel bij ma gaan eten, bomma doet de was en komt 1x per week kuisen. tsja, eventuele lieven vinden dat niet tof (schoonmoedercomplex) maar jongen kan het echt niet.
Vraag dan ook direct hoeveel van de meisjes er een aardappel kunnen schillen en koken.
Het aantal jongens die een huishouden kunnen runnen ligt hoger dan het aantal meisjes die het nog kunnen.
En vraag dan ook direct eens hoeveel van de jongeren er nog een nagel in een plank kunnen slagen.

Binnen mijn familie en ex-schoonfamilie hebben ze bijna allemaal pas na het alleen gaan wonen, leren koken en kuisen. En dat is geen uitzondering.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 11:22   #68
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Cynara

Citaat:
Precies of meisjes dit wel kunnen.
Oud 21 maart 2012, 11:23   #69
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het aantal alcoholisten is tussen de vrouwen even hoog als bij de mannen.
Vergis je dus niet, er bestaat geen onderscheid in de verslavingen.

En als man helpen in het huishouden???

Wat je ook doet, het is toch nooit voldoende en goedgenoeg voor de dames.
Oud 21 maart 2012, 11:25   #70
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
't Ja, volgens sommige worden meisjes met die vaardigheden geboren.
Oud 21 maart 2012, 11:30   #71
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Vraag dan ook direct hoeveel van de meisjes er een aardappel kunnen schillen en koken.
Het aantal jongens die een huishouden kunnen runnen ligt hoger dan het aantal meisjes die het nog kunnen.
En vraag dan ook direct eens hoeveel van de jongeren er nog een nagel in een plank kunnen slagen.

Binnen mijn familie en ex-schoonfamilie hebben ze bijna allemaal pas na het alleen gaan wonen, leren koken en kuisen. En dat is geen uitzondering.
Dit klopt.
Maar laten we het eens anders bezien, en ik denk hierbij aan een of andere ministerin van gelijke kansen, weet niet meer dewelke.

Het ging hem over het uitbesteden van de huishoudelijke taken. Daar moet dus een mentaliteitsverandering in gebeuren. Vroeger bakten de (huis) vrouwen het brood, kweekten de eigen groenten in de moestuin, naaiden de kleding van het hele gezin en breiden 's avonds sokken en truien voor iedereen.

Het brood halen we al lang bij de bakker, de groenten bij de groenteman of supermarkt, de kleding in de winkel. Het maken van de confituur is evenmin een bezigheid waar de buitenshuiswerkende moeder zich nog na 21.00 h. even mee gaat bezighouden.
De avondmaaltijd hoeft al lang niet meer door moeder de vrouw gekookt worden, want velen hebben hun warme maaltijd op het werk of op school, of desnoods in de cafetaria van de supermarkt.

Normaal dan dat de kinderen niet meer opgeleid worden in de ambachtelijke taken die vroeger door de huishoudster werden uitgevoerd. Net zomin als dat er nog nagels in planken worden geklopt of aan tuinonderhoud wordt gedaan (ook al zo'n uitstervende bezigheid).

en zo behoren strijken en poetsen ondertussen tot het domein van de werknemers die zich middels dienstencheques daarvoor aanbieden.
Wil men nog wat quality time overhouden voor de kinderen, dan lijkt het me doodnormaal dat men zulke zaken uitgeeft, net zoals het brood, de pasta, de kleding etc...

Zelf dacht ik al een hele tijd om een zaakje met verse soep op te starten. Te laat: ook dat kan je nu gewoon in de supermarkt gaan kopen, net zoals de voorbereide slaatjes voor één persoon of de pastamaaltijden en andere opwarmdingen.

Ze gaan er nog spijt van krijgen dat ze hun vrouwen "for granted" vonden, maar dat is nu te laat.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 21 maart 2012 om 11:33.
Oud 21 maart 2012, 11:40   #72
giserke
Banneling

Standaard

Het probleem is dat stellingen van Freud teveel waarde toegekend krijgen.
Oud 21 maart 2012, 11:48   #73
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit klopt.
Maar laten we het eens anders bezien, en ik denk hierbij aan een of andere ministerin van gelijke kansen, weet niet meer dewelke.

Het ging hem over het uitbesteden van de huishoudelijke taken. Daar moet dus een mentaliteitsverandering in gebeuren. Vroeger bakten de (huis) vrouwen het brood, kweekten de eigen groenten in de moestuin, naaiden de kleding van het hele gezin en breiden 's avonds sokken en truien voor iedereen.

Het brood halen we al lang bij de bakker, de groenten bij de groenteman of supermarkt, de kleding in de winkel. Het maken van de confituur is evenmin een bezigheid waar de buitenshuiswerkende moeder zich nog na 21.00 h. even mee gaat bezighouden.
De avondmaaltijd hoeft al lang niet meer door moeder de vrouw gekookt worden, want velen hebben hun warme maaltijd op het werk of op school, of desnoods in de cafetaria van de supermarkt.

Normaal dan dat de kinderen niet meer opgeleid worden in de ambachtelijke taken die vroeger door de huishoudster werden uitgevoerd. Net zomin als dat er nog nagels in planken worden geklopt of aan tuinonderhoud wordt gedaan (ook al zo'n uitstervende bezigheid).

en zo behoren strijken en poetsen ondertussen tot het domein van de werknemers die zich middels dienstencheques daarvoor aanbieden.
Wil men nog wat quality time overhouden voor de kinderen, dan lijkt het me doodnormaal dat men zulke zaken uitgeeft, net zoals het brood, de pasta, de kleding etc...

Zelf dacht ik al een hele tijd om een zaakje met verse soep op te starten. Te laat: ook dat kan je nu gewoon in de supermarkt gaan kopen, net zoals de voorbereide slaatjes voor één persoon of de pastamaaltijden en andere opwarmdingen.

Ze gaan er nog spijt van krijgen dat ze hun vrouwen "for granted" vonden, maar dat is nu te laat.
Nu begrijp ik waarom ik wel met 1 inkomen goed kan leven en de rest nog niet rond komt met 3 inkomens, ze besteden al het werk uit en zijn dan verwonderd dat ze op het einde van hun loon nog maand overhouden.

Mijn kinderen moeten zelf hun brood kunnen bakken en daar zelf de oven voor kunnen bouwen, dochter of zoon, maakt geen verschil.
Oud 21 maart 2012, 11:56   #74
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn kinderen moeten zelf hun brood kunnen bakken en daar zelf de oven voor kunnen bouwen, dochter of zoon, maakt geen verschil.
ik hoop dat je hen ook al hebt leren klompen maken, touwen draaien, pottenbakken en ketellappen?
om maar niet te vergeten dat ze moeten leren hoe ze de tuin moeten omspitten (twee spades diep), groenten kweken en koren maaien (nadat ze hun eigen zeis hebben leren wetten) Verder leren ze dan ook nog eens dorsen ( het kaf van het koren scheiden) alvorens ze hun graan in de molen gaan malen zeker?

Allemaal leuke dingen voor den mensch. Wij noemen dat hier "hobby" tegenwoordig.
Oud 21 maart 2012, 11:57   #75
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu begrijp ik waarom ik wel met 1 inkomen goed kan leven en de rest nog niet rond komt met 3 inkomens, ze besteden al het werk uit en zijn dan verwonderd dat ze op het einde van hun loon nog maand overhouden.
en bovendien werk je ook nog eens van 7 uur 's morgens tot 7 uur 's avonds bij de boer als knecht zeker?
Oud 21 maart 2012, 12:36   #76
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
meisjes hebben Meus en Jongens Nigella om te leren koken

ik denk dat redeneren in clichés zinloos
werkt het niet gaat een koppel uiteen en wie het uitmaakt doet er mi niet toe.

redenen om te breken of samen te gaan zijn altijd persoonlijk en het is aan het individu om grenzen te zetten.

ook al overdrijft jantje een beetje, een punt heeft hij wel als je ziet hoe mensen panikeren met die dienstencheques.
vroeger bestonden die cheques ook niet, net zoals ouderschapcongé, deeltijds, loopbaanonderbrekingen en talloze ander systemen.
de was en kuis gebeurde toen ook en ma werkte ook gewoon (vanaf jaren 70 zeker)
Oud 21 maart 2012, 12:49   #77
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
meisjes hebben Meus en Jongens Nigella om te leren koken

ik denk dat redeneren in clichés zinloos
werkt het niet gaat een koppel uiteen en wie het uitmaakt doet er mi niet toe.

redenen om te breken of samen te gaan zijn altijd persoonlijk en het is aan het individu om grenzen te zetten.

ook al overdrijft jantje een beetje, een punt heeft hij wel als je ziet hoe mensen panikeren met die dienstencheques.
vroeger bestonden die cheques ook niet, net zoals ouderschapcongé, deeltijds, loopbaanonderbrekingen en talloze ander systemen.
de was en kuis gebeurde toen ook en ma werkte ook gewoon (vanaf jaren 70 zeker)
en net die dubbele job is ma ondertussen héél erg beu! vandaar de mentaliteitsverandering. Uiteindelijk heeft de periode dat de vrouwen automatisch twee jobs moesten uitvoeren ook niet zo lang geduurd: heel snel werd er verondersteld dat de man het huishoudelijk werk mee moest delen. Vandaar de verhoogde neiging van vrouwen om er een punt achter te zetten als het mannetje enkel een blok aan het been dreigt te worden en de toestand "hef je voeten eens op zodat ik eronder kan dweilen" uit de hand loopt.

Of wil jij ook nog terug naar de tijd dat ma buiten haar 40 uren week en de huishouding, koken, was, plas, strijk nog eens bij de bomma's moest gaan kuisen?
Oud 21 maart 2012, 13:40   #78
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom ga jij er van uit dat mannen tijdens hun huwelijk veel op café gaan?
Dat is persoonlijke ervaring veralgemenen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 13:50   #79
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vandaar de verhoogde neiging van vrouwen om er een punt achter te zetten als het mannetje enkel een blok aan het been dreigt te worden en de toestand "hef je voeten eens op zodat ik eronder kan dweilen" uit de hand loopt.
Het kan natuurlijk ook omgedraaid zijn
een vent die echt alles zelf kan die heeft het vrouwtje nog maar voor 1 ding nodig. En neen, dat is niet het wekelijkse gezeur omdat er teveel voetbal op tv is
Oud 21 maart 2012, 13:52   #80
giserke
Banneling

Standaard

Nog eens een stok in het kiekenkot gooien.

http://zurevla.nl/2007/06/29/hans-teeuwen-jaloers/
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be