Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 maart 2012, 20:17   #61
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Naaktrecreatie daarentegen draagt bij tot de gezondheid, wellness en de feel good van het individu. Als men met zijn naaktheid en met zijn gedrag niet provoceert en aanstoot geeft, so what ...?
...om vervolgens iedereen die er wel aanstoot aan geeft te brandmerken als "paterke", "verzuurd" of "pilaarbijter".

Ik heb zo iets van: doe maar. Maar wel op plaatsen duidelijk aangegeven en niet zichtbaar vanuit openbare plaatsen. Prima. Doe maar. Wat is het probleem? Oh ja, dat de gemeenschap mee de factuur moet dragen zeker...
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 20:25   #62
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
...om vervolgens iedereen die er wel aanstoot aan geeft te brandmerken als "paterke", "verzuurd" of "pilaarbijter".

Ik heb zo iets van: doe maar. Maar wel op plaatsen duidelijk aangegeven en niet zichtbaar vanuit openbare plaatsen. Prima. Doe maar. Wat is het probleem? Oh ja, dat de gemeenschap mee de factuur moet dragen zeker...

Subsidies aanvragen bij Joke Schauvlieghe!

Oud 26 maart 2012, 20:35   #63
bartelx
Parlementslid

bartelx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

10 % van de gemeenschap is niet zo maar iets wat je in een getto moet gaan opsluiten. Strandconcessies met duidelijk afgebakende zones voor textiel en voor naakt. Transparante regeling en hij die niet geconfronteerd wil worden met naakt wordt met een aantal borden gewezen op de "zone naaktstrand", en vice versa.

Voor wat de factuur door de maatschappij betreft. Even veel als voor een andere "geklede" strandbezoeker. M.n. investeren in reindheid (afvalverwerking en strandopruiming) en veiligheid (toezicht in het toeristisch seizoen). Niet meer en niet minder als op de textielstranden.

Laatst gewijzigd door bartelx : 26 maart 2012 om 20:37.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2012, 20:46   #64
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Uit wat zou dat blijken? => bijkomende mogelijkheden en aanbod, waardoor onze kust aantrekkelijker wordt voor toeristen (m.n. naturisten/nudisten) die er nu onvoldoende hun gading vinden.

Vermits de Britse enquête over naturisme een potentieel van om en bij 10 % aangeeft, zitten er dus redelijk wat potentiële naaktrecreanten bij die toersiten die onze kust aandoen.

Bredene kan op piekdagen op het naaktstrand max. 3000 personen aan en is duidelijk te beperkt om de behoefte voor naakte strandrecreatie op te vangen. Er zijn bijgevolg meer naaktstranden langsheen de Belgische kust (en op binnenwater) nodig.
Oud 26 maart 2012, 21:10   #65
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ook in het gerechtsgebouw van Brussel ?

Daarvoor moet je in Gent zijn, dacht ik.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 00:41   #66
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Daarvoor moet je in Gent zijn, dacht ik.
In Gent is alles mogelijk.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 06:18   #67
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
In het openbaar dient iedereen zich te houden aan goed zedelijk gedrag, ...
Op een naaktstrand ligt iedereen rustig te zonnen, of maakt een wandeling, of zwemt of amuseert zich met de typische strandactiviteiten.
Activiteiten zoals op een textielstrand, zonder aanstoot te geven en niet met de bedoeling om te chockeren. Men is alleen maar in z'n uppie.

M.i. een goed zedelijk gedrag.

De toevallige passant kan middels borden gewaarschuwd worden voor de aanwezigheid van bloot. Aldus kan niemand ongewild geshockeerd en geconfronteerd raken en wordt er niet ongewild aanstoot gegegeven.

Dit is volledig conform de wetgeving. .

Laatst gewijzigd door bartelx : 27 maart 2012 om 06:26.
Oud 27 maart 2012, 09:14   #68
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit wat zou dat blijken? => bijkomende mogelijkheden en aanbod, waardoor onze kust aantrekkelijker wordt voor toeristen (m.n. naturisten/nudisten) die er nu onvoldoende hun gading vinden.
Wie zegt dat? Lijkt mij een beetje een argument on the fly...

Citaat:
Vermits de Britse enquête over naturisme een potentieel van om en bij 10 % aangeeft, zitten er dus redelijk wat potentiële naaktrecreanten bij die toersiten die onze kust aandoen.
Britten, jij extrapoleert die 10% altijd naar ons Belgen, terwijl je zelf zegt dat er ginder meer een naaktcultuur is. Gesteld dat die studie betrouwbaar is en alle naaktlopers uw mening delen. Tsja...

Citaat:
Bredene kan op piekdagen op het naaktstrand max. 3000 personen aan en is duidelijk te beperkt om de behoefte voor naakte strandrecreatie op te vangen. Er zijn bijgevolg meer naaktstranden langsheen de Belgische kust (en op binnenwater) nodig.
Voor mij mag er gerust een extra stuk naaktstrand komen, maar ik zou je wel eens willen aanraden op piekdagen langs een "gewoon" stuk strand te wandelen. Daar is de capaciteit ook nogal verzadigd.
Oud 27 maart 2012, 09:18   #69
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op een naaktstrand ligt iedereen rustig te zonnen, of maakt een wandeling, of zwemt of amuseert zich met de typische strandactiviteiten.
Activiteiten zoals op een textielstrand, zonder aanstoot te geven en niet met de bedoeling om te chockeren. Men is alleen maar in z'n uppie.

De toevallige passant kan middels borden gewaarschuwd worden voor de aanwezigheid van bloot. Aldus kan niemand ongewild geshockeerd en geconfronteerd raken en wordt er niet ongewild aanstoot gegegeven.

Mits dit in goed afgebakende zones gebeurt heb ik er niets op tegen hoor. Alleen vind ik niet dat er extra geld voor moet voorzien worden (bv aanleg van nieuwe terreinen op kosten van de belastingbetaler) of dat het maar moet kunnen overal in recreatiedomeinen of stranden gelijk waar.

Dat er dan een extra stukje strand naar de naaktlopers gaat: prima. Of de redders op naakte of geklede mensen moeten letten, maakt niet uit.

Fair enough?
Oud 27 maart 2012, 21:00   #70
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Mits dit in goed afgebakende zones gebeurt heb ik er niets op tegen hoor. Alleen vind ik niet dat er extra geld voor moet voorzien worden (bv aanleg van nieuwe terreinen op kosten van de belastingbetaler) of dat het maar moet kunnen overal in recreatiedomeinen of stranden gelijk waar.

Dat er dan een extra stukje strand naar de naaktlopers gaat: prima. Of de redders op naakte of geklede mensen moeten letten, maakt niet uit.

Fair enough?
Ik denk dat we het eens zijn.
Oud 27 maart 2012, 21:09   #71
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Britten, jij extrapoleert die 10% altijd naar ons Belgen, terwijl je zelf zegt dat er ginder meer een naaktcultuur is. Gesteld dat die studie betrouwbaar is en alle naaktlopers uw mening delen. Tsja...
Als je er ook nog het saunagebruik (naakt) als naaktrecreatie meerekent zou het percentage Belgen dat al eens aan naaktrecreatie heeft gedaan hoger dan 10% kunnen uitkomen.

Wat betreft aard en type van naaktrecreatie, daar zullen inderdaad verschillende meningen en behoeften over bestaan. Van wellness en saunagebruik, over naaktstranden aan zee en op binnenwater, naar besloten naturistenterreinen en campings, met zwemavonden voor naturisten, naakte fiets- en wandeltochten,... Een gans pallet aan mogelijkheden voor de liefhebbers. Saunagebruik en naaktstranden lijkt me toch stilaan common good te worden.

Het lijkt me aangewezen om hierover eens een enquête te organiseren op één of ander vakantiesalon.

Laatst gewijzigd door bartelx : 27 maart 2012 om 21:09.
Oud 27 maart 2012, 21:28   #72
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als je er ook nog het saunagebruik (naakt) als naaktrecreatie meerekent zou het percentage Belgen dat al eens aan naaktrecreatie heeft gedaan hoger dan 10% kunnen uitkomen.
Dan zit je onmiddellijk aan minstens 50% van de bevolking daar sauna een typische vrouwenuitstap onder vriendinnen is. Voor zover ik weet onder mijn vriendinnen is letterlijk iedereen al naar een sauna geweest. Onder de mannen is dat wat minder gemeengoed daar ze enkel met een vrouw zouden willen gaan. Maar indien mogelijk schiet je daarmee makkelijk tot een grote meerderheid.

Wat naaktrecreatie is, lijkt dan ook voor interpretatie vatbaar. Is naakt in huis lopen naaktrecreatie? Ik vind het persoonlijk nogal relax om op een vrije dag naakt thuis te blijven. Zorgt ook voor minder was
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 21:58   #73
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naturist Bekijk bericht
Schoonheid van een mens zit hem in de persoon zelf niet aan de buitenkant of aan iemands lichaam verbonden.
Lelijke monsters onder de boerka. Mooie meisjes in hun blote !

Laatst gewijzigd door den dinges : 27 maart 2012 om 21:59.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 22:03   #74
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En den dinges beslist wie leijk is en wie niet?
Goe bezig.
Natuurlijk
De staat moet mij een job als ambtenaar geven, en op mijn bureau worden toelatingen verstrekt aan wie naakt op de openbare weg wil lopen. Die mensen moeten wél eerst gekeurd worden ( door mij ) en wie te lelijk is volgens mij krijgt géén toelating want blote monsters op straat , dat is slecht voor het toerisme.
Oud 27 maart 2012, 22:07   #75
Naturist
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Dan zit je onmiddellijk aan minstens 50% van de bevolking daar sauna een typische vrouwenuitstap onder vriendinnen is. Voor zover ik weet onder mijn vriendinnen is letterlijk iedereen al naar een sauna geweest. Onder de mannen is dat wat minder gemeengoed daar ze enkel met een vrouw zouden willen gaan. Maar indien mogelijk schiet je daarmee makkelijk tot een grote meerderheid.

Wat naaktrecreatie is, lijkt dan ook voor interpretatie vatbaar. Is naakt in huis lopen naaktrecreatie? Ik vind het persoonlijk nogal relax om op een vrije dag naakt thuis te blijven. Zorgt ook voor minder was
Ow he Sauna bezoek is niet meer Typisch vrouwenuitstap je ziet er ook heel wat mannen. En ja de meeste sauna's gaat men volledig naakt he dus eigenlijk is het ook Naturisme.
Naturist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 22:08   #76
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
En als uw buurman of -vrouw naakt in hun tuin zouden zitten of lopen? Heeft u daar een probleem mee?
Mijn buurvrouw, tot daar aan toe, dat zou me nog wel kunnen behagen, maar haar vent ?! Dat die maar aangekleed blijft !
Oud 27 maart 2012, 22:16   #77
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naturist Bekijk bericht
Naturisme heeft niets te maken met stijf staan of Erecties of seks. Naturisme is gewoon een vorm van jezelf zijn. Wij lopen graag rond zonder kleren aan en voelen er ons vrij door. Net zoals bepaalde Moslims hoofddoeken dragen en zich daarbij vrij voelen waar ik dus ook totaal geen probleem met heb. Want het is een deel van de mensheid en van jezelf. Naturisten hun vrijheid afnemen is zelfde als aan banden leggen van vrije meningsuiting en dus eigenlijk Discriminatie.
Zeg, gebeurt dat nooit dat als een naturist een naturiste tegenkomt die hij leuk vind, dat hij dan een duidelijk zichtbare erectie krijgt ? En wat vind men dan van zoiets in het naturistisch milieu ? Onbeleefd, ongepast ? Of normaal ?
Of heeft het zich van een naakte schone na verloop van tijd geen enkel effect meer op naturisten ? Zelfs als er ééntje ligt te zonnen met haar benen wijdopen ?
Oud 27 maart 2012, 22:21   #78
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Zuipen brengt maatschappelijke overlast met zich, via de sociale zekerheid betalen we mee aan alle gezondheidsproblemen die door zuipen ontstaan en het kan dat medemensen door een zatte medemens in gevaar worden gebracht.

Naaktrecreatie daarentegen draagt bij tot de gezondheid, wellness en de feel good van het individu. Als men met zijn naaktheid en met zijn gedrag niet provoceert en aanstoot geeft, so what ...?

Een vergelijking met (coma)zuipen (eigenlijk bedoelt u in het openbaar uw goesting doen) gaat omwille van de maatschappelijke gevolgen niet helemaal op.
Wat belet zo een naturist zich straalzat te zuipen ? Of zijn dat heiligen misschien ? En dan krijg je met poedelnaakte zatlappen te maken, die in groepjes door de straten zwerven elk week-end...
Oud 27 maart 2012, 22:24   #79
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

OK voor naaktstanden. Maar op de openbare weg ? Er lopen daar ook kinderen rond. Wat ga je bvb met mensen aanvangen die naakt rond scholen hangen ?
Oud 27 maart 2012, 23:47   #80
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
OK voor naaktstanden. Maar op de openbare weg ? Er lopen daar ook kinderen rond. Wat ga je bvb met mensen aanvangen die naakt rond scholen hangen ?
Er werd hier geenszins een pleidooi opgezet voor aanstootgevend gedrag, perversiteiten in de openbaarheid of overlastgedrag (met of zonder broek maakt in deze niet uit). Uiteraard dat dergelijk gedrag niet tolereerbaar is, naturist of niet. Dat hoeft geen discussiepunt te zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be