![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tomm : 11 april 2012 om 03:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Bouterse vormt deel van ons dekolonisatie proces
Voor de weinige mensen met hersenen. Bouterse kwam via democratisch en eerlijk verlopen verkiezingen aan de macht. Zijn tegenstander Venetiaan had dus een persoon tegenover zich waarvan de hele wereld te horen krijgt dat hij een gevaarlijke drugshandelaar is en een massamoordenaar. En toch ziet Venetiaan kans van zo een kandidaat te verliezen. Dat zegt toch wel iets over het vertrouwen dat Surinamers van 0-100 jaar in Bouterse hebben. Natuurlijk hebben wij te maken met een duivelsdilemma, maar we hoeven niet te kiezen voor een nog groter kwaad, namelijk dat er chaos ontstaat of dat Suriname weer door Venetiaan zal worden geregeerd. De nabestaanden van slachtoffers van December 82 verdienen alle respect en compassie, maar ze moeten wel begrijpen dat hun bondgenootschap met Nederland, de voormalige kolonisator en erfvijand van het Surinaamse volk, hen niet erg populair maakt bij de gemiddelde, politiek bewuste Surinamer. Ik hoop op een Surinaams gebaseerde stichting die alle Surinaamse martelaren zal gedenken, en niet alleen ijvert om de gekozen regering omver te werpen. Hopelijk zal god ons gedenken en ervoor zorgen dat Bouterse nog heel lang Suriname zo succesvol zal besturen. Het zal jullie wel opgevallen zijn dat ik steeds onder mijn eigen naam op het internet opinies geef. Ik verberg mij niet achter maskers. En nu heb ook een reisverbod opgelegd zodat ik mijn gedachtengoed niet kan delen met de Surinamers, voor wie ik het allemaal doe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bouterse vormt deel van ons dekolonisatie proces Voor de weinige mensen met hersenen. Bouterse kwam via democratisch en eerlijk verlopen verkiezingen aan de macht. Zijn tegenstander Venetiaan had dus een persoon tegenover zich waarvan de hele wereld te horen krijgt dat hij een gevaarlijke drugshandelaar is en een massamoordenaar. En toch ziet Venetiaan kans van zo een kandidaat te verliezen. Dat zegt toch wel iets over het vertrouwen dat Surinamers van 0-100 jaar in Bouterse hebben. Natuurlijk hebben wij te maken met een duivelsdilemma, maar we hoeven niet te kiezen voor een nog groter kwaad, namelijk dat er chaos ontstaat of dat Suriname weer door Venetiaan zal worden geregeerd. De nabestaanden van slachtoffers van December 82 verdienen alle respect en compassie, maar ze moeten wel begrijpen dat hun bondgenootschap met Nederland, de voormalige kolonisator en erfvijand van het Surinaamse volk, hen niet erg populair maakt bij de gemiddelde, politiek bewuste Surinamer. Ik hoop op een Surinaams gebaseerde stichting die alle Surinaamse martelaren zal gedenken, en niet alleen ijvert om de gekozen regering omver te werpen. Hopelijk zal god ons gedenken en ervoor zorgen dat Bouterse nog heel lang Suriname zo succesvol zal mogen besturen. Het zal jullie wel opgevallen zijn dat ik steeds onder mijn eigen naam op het internet opinies geef. Ik verberg mij niet achter maskers. En nu heb ook een reisverbod opgelegd gekregen zodat ik mijn gedachtengoed niet kan delen met de Surinamers, voor wie ik het allemaal doe. Kwakoe: ter herdenking aan de afschaffing van de slavernij welke op woensdag 1 juli 1863 plaatsvond, hoewel de slaven nog verplicht tien jaar op de plantages moesten blijven werken, tegen betaling. Het beeld heet Kwakoe want de afschaffing vond op een woensdag plaats. Blijkbaar is Nederland altijd een slavenhoudende natie gebleven, wat wij vandaag ook zien met de grootscheepse vrouwenhandel en de vreselijke behandeling van Poolse en Roemeense arbeiders in Nederland. Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 12 april 2012 om 10:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() ![]() Braziliaanse goudzoeker in Suriname. ![]() Nog een Braziliaanse goudzoeker in Sur. Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 12 april 2012 om 14:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
"Nederlanders ook geloven dat hun land en regering een soort goden van eerlijkheid en egaliteit zijn" Zie je ze vliegen of zo? De eerste Nederlander die dat gelooft moet nog geboren worden De staat een Holocaust plannen??? Kunnen ze in de leer bij Bouterse om de praktijk te leren. Ook schriftelijke cursussen in het Nederlands ![]() De politiek geeft wel wat aandacht aan die Bouterse, maar niet meer dan in de marge. Inbeelding als je denkt dat het in Nederland werkelijk speelt. De vorige generatie Nederlanders weet nog wel wat van Suriname, de huidige weet nauwelijks waar het ligt. Laat staan dat ze erin geïnteresseerd zijn. In feite is de politiek er minder in geïnteresseerd dan het lijkt. Waarom er soms wat aandacht voor is? Simpelweg omdat er in Holland bijkans meer Surinamers wonen dan in Suriname zelf. Het merendeel van hen dat in NL woont moet weinig van hem hebben. Al zijn ze daar nogal voorzichtig in, soort angst als het over Bouterse gaat. Rara …Hoe zou dat nu komen ![]() Of politici er werkelijk in geïnteresseerd zijn? Suriname scoort niet, Nederlanders interesseert het niet … ergo, geen politicus heeft het in z’n mandje zitten. Behalve een verdwaalde regeringsfunctionaris/minister die te pas of te onpas, in de marge, het maar eens naar voren haalt (In het achterhoofd, Surinamers in Nederland) Verzoening? Zaak voor Suriname zelf om op te lossen. Rare zaak echter, als men verzoening zoekt en de oorzaak van het gezeik laat voor wat het is. Open en eerlijke verkiezingen. Dat zegt dan wel heel wat over de Surinamers zelf zou ik zo zeggen. Iemand met 15 moorden op z’n geweten … nou ja, jullie zaak Waarom zou je hem nodig hebben? Er is genoeg potentieel in Suriname om de zaak weer op de rit te krijgen, daar heeft men niet slechts één iemand voor nodig. Een rechtszaak beginnen en vooraf amnestie regelen. Waarom dan nog een rechtszaak beginnen? Zonde van het geld! In plaats van zulk geld domweg weggooien, kunnen er noodzakelijke zaken mee gedaan worden door de Surinaamse regering. Hollanders en nog invloed op -/in Suriname? Inbeelding … waarom zouden ze? Ze zijn blij dat ze ervan af zijn. Er valt niks te halen. Suriname gaat geheel z’n eigen gang. Bouterse zoekt het nu bij z/n vriendje Chavez .... soort zoekt soort. Chavez z’n andere vriendje, Khadaffie, ligt inmiddels overigens onder de zoden. Op het nippertje niet aan gort gebombardeerd door een Belgische F16 (Hingen te vroeg of net te laat boven hem). Slavenhandel … ja hoor. Bijkans vergeten zeker dat nogal wat slaven gewoon gekocht werden van de bevolking in Afrika zelf. Ze hoefden vaak niet eens de moeite te doen om ze te roven daar volken zelf slaven hielden. Ook blanken werden verhandeld als slaven … midden oosten. Moorse schepen gingen destijds op expeditie en haalden ze weg o.a. van Ijsland, vervolgens verkocht in het midden oosten. Europese piraten waren zelfs niet te beroerd om daar ook blanken te verkopen als het zo uitkwam. Zowel onder zwarten als blanken en Chinezen was dit in die tijd een geaccepteerde norm. Normen veranderen, wat we vandaag als voor geaccepteerd houden, worden we over 100 jaar om veroordeeld. Ofwel, wat jij en ik nu normaal vinden, zullen ze ons over 100 jaar een kop kleiner om kunnen maken Laatst gewijzigd door Adrian M : 9 mei 2012 om 01:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() rot op met die onzin. ik lees het echt niet hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Tja, wat denk je? Je plaatst onzin, dus kun je ook repliek verwachten. De Surinamers waar ik mee werk geven een heel wat ander beeld dan je hier probeert te verkopen. Al ik moet kiezen tussen jou waarheid en die van hen geef ik m’n collega’s toch echt wel het voordeel van de twijfel boven onzinnig geleuter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken er toch alvast een paar. En zelfs nog veel meer Vlamen die dat oprecht denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En deze informatie is dus belangrijk voor mij? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Lieverd, ik ben toch blij met jou op dit forum, want ik begrijp deze witte vogels helemaal niet. Alsof er iets met hun hersenen aan de hand is. Waar ik in duidelijke eenvoudige taal mijn verhaal doe, kunnen ze het gewoon niet snappen. Ze zien zichzelf als vredesduiven, terwijl Nederland elke dag moslims in Afghanistan aan het vermoorden is: vrouwen, kinderen en bejaarden. Maar dan, volgens de Nederlanders; hebben de moslims het gedaan. Maar hoe dan? Marcheren er moslims door onze straten? Worden er Nederlanders op grote schaal gebombardeerd? Neen. De Nederlanders, deze grote christenen, vermoorden over de hele wereld mensen en niemand, behalve Egmond Codfried, die bezwaar daartegen durft te maken, en krijgt dan een reisverbod, zoals de joden die in 1941 kregen van hun christen regering..
Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 10 mei 2012 om 15:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() http://www.volkskrant.nl/vk/nl/10464...erproces.dhtml
Arme schat, als ze terugkomt gaat haar familie haar ritueel slachten. Morgen is de dag van de waarheid en zal Mw. Montnor besluiten of het 8 december proces voortgang zal hebben. Als ze een echte en oprechte Surinaamse is zal ze het proces stopzetten, want als Surinaamse zal ze niet willen dat wij chaos krijgen en Suriname als Nederland en de rest van Europa, een bananenrepubliek, zal worden. Ze zal als een echte moeder over haar volk waken. In Suriname heerst er geen financiële crisis, slapen de mensen rustig in hun bedden, zonder constante berichten van crisis en derde wereld oorlog, en instorting van de eurozone, waardoor ik al maanden hartkloppingen heb. De mensen die het zo goed zouden menen met Suriname hebben de verkiezingen van Bouterse verloren, het Surinaamse volk wil ze niet hebben. En straks bij de volgende verkiezingen kunnen ze weer met hulp van Nederland de hele wereld vertellen hoe slecht, hoe vreselijk Bouterse is, en ze zullen weer verliezen. Wat men eindelijk moet snappen is dat het om de economie gaat: It's the economy stupid. Als Nederland zich nou even druk zou maken om haar eigen toko, dan zaten wij niet in deze shit. Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 10 mei 2012 om 15:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Veel Vlamingen die dat oprecht denken? Dat zullen dan waarschijnlijk een paar Vlamingen zijn die geloven dat hun land en regering ook een soort goden van eerlijkheid en egaliteit zijn ![]() |
|
![]() |
![]() |