Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2012, 13:16   #61
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
'Individuele' sport, tennis.

Bah, al dat nationalisme en politiek in de sport!
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 13:26   #62
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Mens, wat ben jij verzuurd.

Hij heeft gelijk. Dat is net als wanneer men in de Waalse Pijl kleine pagadders Waalse vlaggetjes in de hand zouden stoppen en waarmee ze dan moeten gaan leuren. Gilbert wint de Waalse Pijl, maar wat er in de kranten komt is die pagadder met de Waalse vlaggetjes. Dat heeft niets met het evenement te maken en niets met sport. Het is verkapt aan politiek doen, zeker in bepaalde milieus.

Politiek moet buiten de sport blijven en de sport buiten de politiek. En dat is echt het laatste wat ik hierover zeg.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 april 2012 om 13:32.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 16:03   #63
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En wanneer gaat ge nu eens een degelijk antwoord geven?

Ik ga hier mijn tijd niet meer verliezen. Keuvel nog maar wat an.

Op wat moet ik dan een antwoord geven? ik heb je hier alvast nog geen enkele vraag zien stellen. Ik stel alleen vast dat je het normaal vindt dat er voor voetballers met een Belgische vlag gezwaaid wordt, maar dat je het niet normaal vindt dat er voor Wielrenners in de ronde van Vlaanderen met een Vlaamse vlag gezwaaid wordt.

Maar goed, stel je vraag en ik zal ze met plezier beantwoorden, maar vragen achter antwoorden terwijl je niks gevraagd hebt, tjah....
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 19:02   #64
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Prachtige prestatie. Tom Boonen is terug in form!
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 19:03   #65
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Prachtige prestatie. Tom Boonen is terug in form!
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 19:50   #66
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Mens, wat ben jij verzuurd.
La vérité blesse.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 20:19   #67
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
En het zal niet het laatste zijn dat hij om zeep helpt.

Hij deed het al met Humo. Pikte de helft van hun personeel in. Hun nieuwe blad was echter geen succes. Dus werd het gestopt. En Humo is nu een schaduw van zichzelf; een vodje, overeind gehouden door enkele bloedrode prutsers. Balans is zoek. Kwaliteit is weg.

Hij deed het met De Ronde. Dat parcours trok op geen zak. Maar we weten intussen waar het om gaat. Dat werd in de pers duidelijk door die berichten ivm "feestdorpen" en "toeschouwers in de toekomst laten betalen". Geen wonder dat alvast 1/4e van de dagtoeristen afhaakte.

En nu gaat hij het doen op TV. Wacht maar af.
Maar nu zal het toch wel pijn doen voor Vandenhautte, dat hij de Humo om zeep helpt, daar ligt niemand wakker van, maar van de koers en zeker de grootste Vlaamse koers, daar zal Vandenhautte niet goed van zijn.

Toch moet gezegd dat ook het vorige parcours zijn minpunten had, vorig jaar kwam er ook een groep van 40-50 man aansluiten op de muur, hetzelfde zag je dit jaar. Het is een beetje de ziekte van het huidige wielrennen die speelt, altijd maar wachten, wachten...

Maar toch hebben die lussen mij ook geërgerd, er zijn meer dan voldoende mooie hellingen in de Vlaamse Ardennen en de Zwalmstreek, dat men er geen criterium moet van maken.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 20:21   #68
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Hij heeft gelijk. Dat is net als wanneer men in de Waalse Pijl kleine pagadders Waalse vlaggetjes in de hand zouden stoppen en waarmee ze dan moeten gaan leuren. Gilbert wint de Waalse Pijl, maar wat er in de kranten komt is die pagadder met de Waalse vlaggetjes. Dat heeft niets met het evenement te maken en niets met sport. Het is verkapt aan politiek doen, zeker in bepaalde milieus.

Politiek moet buiten de sport blijven en de sport buiten de politiek. En dat is echt het laatste wat ik hierover zeg.
Ben daar niet mee eens. Bekijk eens de Olympische Spelen van 1936, een parel !

Oud 2 april 2012, 20:29   #69
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Spijtig voor Tom, maar dit was niet de Ronde Van Vlaanderen.
Dit blijft voor mij wel de Ronde, vergeet niet dat vroeger de aankomstplaats tot 1961 in Wetteren lag, die mensen die toen wonnen verdienden het ook te winnen.

Start en aankomstplaats maken mij niets uit, het is hetgeen er tussen ligt dat telt. Oudenaarde verdient wel beter dan hetgeen ze uitgetekend hebben.

Waarom niet de Koppenberg als scherprechter voor de Ronde Van Vlaanderen ? Ligt op 5 kilometer van Oudenaarde !

Oud 2 april 2012, 20:30   #70
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
'Individuele' sport, tennis.

Arme, arme System...
Oud 2 april 2012, 20:31   #71
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Politiek moet buiten de sport blijven en de sport buiten de politiek.
Waarom?
Oud 2 april 2012, 20:47   #72
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Maar nu zal het toch wel pijn doen voor Vandenhautte, dat hij de Humo om zeep helpt, daar ligt niemand wakker van, maar van de koers en zeker de grootste Vlaamse koers, daar zal Vandenhautte niet goed van zijn.

Toch moet gezegd dat ook het vorige parcours zijn minpunten had, vorig jaar kwam er ook een groep van 40-50 man aansluiten op de muur, hetzelfde zag je dit jaar. Het is een beetje de ziekte van het huidige wielrennen die speelt, altijd maar wachten, wachten...

Maar toch hebben die lussen mij ook geërgerd, er zijn meer dan voldoende mooie hellingen in de Vlaamse Ardennen en de Zwalmstreek, dat men er geen criterium moet van maken.
De ziekte van het huidige wielrennen zijn de 'oortjes'. Het haalt de laatste grein intelligentie uit de sport!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 06:03   #73
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:

Waarom niet de Koppenberg als scherprechter voor de Ronde Van Vlaanderen ? Ligt op 5 kilometer van Oudenaarde !
Zoals ik al zei in een andere draad, plaats een VIP-tent op de Koppenberg en die dondert meteen naar beneden.

Wetteren is al 50 jaar geleden. Alleen zestigers kunnen zich dat nog vaag herinneren, al de jongere generaties zijn opgegroeid met het beeld van de Muur.
Waarom zou de groep voor de Muur niet meer mogen samenkomen ?
Cancellara en Chavanel leken naar de overwinning te snellen, maar plots smolt hun voorsprong spectaculair en leken ze wel een inzinking op de Muur te krijgen. Maar wie zaten er uiteindelijk in Meerbeke weer in de kopgroep ? Dezelfde twee met Nuyens.

Ik vind dat laatste stuk na de Bosberg tot Meerbeke perfect. Een glooiend landschap, tussen de huizen en de open velden. Een secondenspel.
Oud 3 april 2012, 09:02   #74
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vorig jaar was er wel al heel wat actie voor de Muur. Chavanel was namelijk ontsnapt en Cancellara reed Boonen uit de wielen op de Leberg. Het is pas dankzij de inzinking van Cancellara dat de achtervolgende groep kon aansluiten aan de voet van de Muur.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 11:30   #75
Lamme Goedzak
Burgemeester

Lamme Goedzak's schermafbeelding

Standaard

het wordt nog mooier : Gilbert wordt wereldkampioen!
Oud 3 april 2012, 14:27   #76
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Zoals ik al zei in een andere draad, plaats een VIP-tent op de Koppenberg en die dondert meteen naar beneden.
Dat is niet waar. De Paterberg is ongeveer even stijl als de koppenberg. (20% tov 22% op het stijlste stuk) en daar zetten ze ook een VIPtent. Het hoogteverschil wordt overwonnen via palen.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=NP383C37

Het is gewoon zo dat de open vlakte boven aan de kwaremont zich veel beter leent tot het plaatsen van gigantische structuren. Geen enkele andere heuvel is daar beter geschikt voor, maar met de stijlte heeft het weinig van doen.

Citaat:
Wetteren is al 50 jaar geleden. Alleen zestigers kunnen zich dat nog vaag herinneren, al de jongere generaties zijn opgegroeid met het beeld van de Muur.
Binnen 10 jaar spreekt ook niemand meer van de Muur. Er wordt altijd tegengeprutteld bij de minste verandering, maar mensen vergeten snel, zeer snel

Citaat:
Ik vind dat laatste stuk na de Bosberg tot Meerbeke perfect. Een glooiend landschap, tussen de huizen en de open velden. Een secondenspel.
Het laatste stuk was allesbehalve perfect, maar het had ook veel te maken met de tegenwind die daar stond. Toch moet daar aan gesleuteld worden. Stel nu dat er eentje alleen wegraakt op de Paterberg dan haalt die nooit alleen de finish als daar achter 3 of 4 man zitten. Vroeger kon dat wel. Dus er moet zeker gesleuteld worden aan de finish.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 3 april 2012, 16:24   #77
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

individuele sport zonder landenploegengevoel?
think again.

WK 2005. Boonen wint als "belg" binnen de belgische ploeg. Zonder die ploeg zou hij niet gewonnen hebben.
Draad zit weer vol met recuperatoren en wielrennenhaters.
Beide gekenmerkt door gebrek aan kennis.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 3 april 2012 om 16:25.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 16:27   #78
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Ik ben het niet eens met het feit dat dit geen Ronde van Vlaanderen zou zijn. Dat was het wel.
Het concept met de muur en bosberg is er pas gekomen na 1975.
Met andere woorden: Magni en co tot Merckx hebben dan zogezegd ook geen "echte" Ronde gewonnen.
Wederom: wat een blijk van gebrek aan kennis.

Ik ben het wel eens met de vraag om de Muur weer op te nemen en misschien 2 keer over Oude Kwaremont te rijden. Of 1 keer.
Kwaremont + Paterberg werkt wél. Alleen hoeft het maar echt op 18km van de finish.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 3 april 2012 om 16:29.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 18:38   #79
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Nog zo een 'politiek geladen' foto!
Die Vlaams-nationalisten toch!
Ik zeg het je: ze hebben hem WEER die vlagjes bewust in zijn handen gestopt!
Het is een complot!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 18:42   #80
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Nog zo een 'politiek geladen' foto!
Die Vlaams-nationalisten toch!
Ik zeg het je: ze hebben hem WEER die vlagjes bewust in zijn handen gestopt!
Het is een complot!

Als je die foto bekijkt zie je dat Boonen echt wel scherp staat in vergelijking met de vorige 2 jaar.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be