![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een bedrijf stuurt iemand op zakenreis, als die in zijn persoonlijke tijd een visitatie bij een prostituée wil afleggen, heeft het bedrijf daar toch ook geen zaken mee?
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stel je ziet als leiding één kind een ander kind slaan in een speeltuin. Dan communiceer je om te beginnen met het meppende kind: je roept hem/haar bij zich of roept hem/haar toe dat hij/zij dat niet meer mag doen. Misschien dien je dat meerdere malen te doen... Maar als het slagende kind écht niet luistert, vind ik een corrigerende tik wel op z'n plaats. Tot het kind ophoudt met het andere kind te slagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat hier niet om volwassenen die alleen voor zichzelf kunnen beslissen, maar om (minderjarige) kinderen -en die hebben terecht veel minder recht op zogenaamde privé-momenten, zeker op een school, kamp,... want ouders sturen hun kinderen daar niet heen voor groepsmasturbaties. Een jongen mag ook niet plots beginnen masturberen in een klaslokaal als er niemand is, en bij betrapping niet berispt willen worden maar eisen dat hij in z'n recht was omwille van een "privé-moment". Naar wat voor situaties ga je dan evolueren ?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan wordt het wel heel absurd als je dan nog zelf begint te slaan, de boodschap naar het kind is dan, ik mag wel slaan en jij niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk mag ik mijn kind een corrigerende tik geven als het nodig mocht zijn. Omgekeerd kan het kind mij niet corrigeren en bijgevolg dus ook niet slaan. Laatst gewijzigd door Mam : 9 april 2012 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit zijn toch moeilijke situaties die niet roepen om een "berisping"? Zelfs op kamp als je geïsoleerd in een groepsbezigheid zit, zijn er toch privé-momenten (op toilet, in de douche, slapen) waarbij de "kampbezigheid" niet effectief bezig is? Nog moeilijker bijvoorbeeld is een groepsreis met school. Toen wij met het zesde middelbaar op Italiëreis gingen waren er bijster weinig koppeltjes, maar in mijn klas waren de enige twee andere leerlingen een koppel sinds het derde middelbaar (moet mij weer overkomen...). Jongens sliepen uiteraard met jongens en meisjes bij meisjes, maar niemand keek vreemd op als tijdens een middagpauze voor het avondeten het koppel zich even terugtrok in één van de kamers (om whatever te doen - het hoeft niet altijd een harde neukpartij zijn, sommige mensen hebben ook een normale behoefte om gewoon even samen te zijn) terwijl de rest zich amuseerde in een andere kamer. Wat zouden leerkrachten daar nu op moeten zeggen? Goed, dit gaat dat over 17/18-jarigen, maar verplaats de context naar 12/14-jarigen heb je hebt hetzelfde maar dan een trapje lager op de volwassenheid-onschuldverliesgraad.
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, een klas van 3: het superkoppel en ik. Voor de meerderheid van de lessen zaten we samen met een klas van 11 (met wie we ook de titularis deelden).
![]() |
![]() |
#72 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
De leiding hoeft dan helemaal niet voor elk kind een afzonderlijke standaard te hanteren. Citaat:
Ik heb het trouwens helemaal nog niet over straffen maar over het trekken van duidelijke richtlijnen, reglementen of grenzen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=20 Lees het artikel. Laatst gewijzigd door Mam : 9 april 2012 om 13:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De één vindt groepsmasturbaties normaal, de andere niet. Zolang dat niemand ze ontdekt, is er ook geen vuiltje aan de lucht. In dit geval gaat het om de evt reactie van de leiding op een kamp waar het dus wel wordt gezien. Ik vind dat de leiding dan zeker geen signaal van "acceptatie" mag geven aan die kinderen... Voor je weet, doen ze het elke avond, escaleert het, etc... Dat was mijn punt. Laatst gewijzigd door Mam : 9 april 2012 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Komaan zeg, je gaat nu toch niet doen of er geen verschil is tussen een masturbatie in de privacy van je eigen gezelschap en een groepsmasturbatie? Laatst gewijzigd door Mam : 9 april 2012 om 14:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() En dan? Men mag als kamporganisator toch algemene regels vastleggen - los van de kampactiviteiten? Als de organisator wil dat er gedurende het hele verloop van het kamp: geen alcohol wordt genuttigd, niet wordt gerookt, geen groepsmasturbatiesessies plaatsvinden,... mag dat toch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
|
![]() Citaat:
a) het organiseren van kampactiviteiten b) het faciliteren van basisbehoeftes (eten, slapen, ontlasten, wassen, etc.) Zolang masturbatiesessies niet als activiteit worden ingelast of worden gefaciliteerd is dat voor mij voldoende. Roken lijkt mij schadelijk genoeg voor een verbod. Van groepsmasturbatie is nog niemand ziek geworden bij mijn weten. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |