![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://www.regiojobs.be/jobs/artikel...en/651026.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door MIS : 11 april 2012 om 20:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat geldt in het algemeen, al zijn er natuurlijk steeds specifieke knelpunt beroepen. Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan het tekort aan ingenieurs bijvoorbeeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Of een gebrek aan economen ? Ingenieurs kunnen we ook goed gebruiken om het overheidsapparaat te vereenvoudigen, dat spreekt denkelijk voor zich.
Laatst gewijzigd door MIS : 11 april 2012 om 21:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een ex-medestudent/ingenieur van me kwam terug van zijn sollicitatie met een gigantisch schema. Hij was naar huis gestuurd omdat hij er niets van snapte. Eén blik en ik zag het al terwijl ik "slechts" pba deed op dat moment. Jaja ingenieurs =) Ik ben gestopt met ingenieur omdat ik er niets nuttigs leerde ondanks meerdere 19/20 scores. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens wat gaat een heel slimme bedrijfsleider met prachtige ideeen doen indien hij niemand heeft die het voor hem wil maken of uitvoeren ? Wel momenteel is er te weinig maatschappelijk sovenistisch belang en hebben die afgestudeerden geen scrupules om de middenvinger op te steken naar de arbeidersklasse , en laat zijn product in vb Azië maken , maar vergeet dat hij dan gelijktijdig zijn afzetmarkt zonder werk zet en dat zijn mooi product in zijn omgeving geen koopkracht meer heeft . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Leergierige gemotiveerde mensen die op de werkvloer mee bouwen aan toekomst en perspectief , die worden voor 30 % gevormt in hun studie maar zonder 70 % mentale karaktervorm komen ze nooit . en juist die doorzetters daar zijn er te weinig van . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De switch naar pba is het slimste wat ik ooit had kunnen doen. De master die binnen handbereik lag, slechts 2 vakken in schakeljaar, kan me gestolen worden. Ik ga mijn diploma toch niet minder waard maken zeker ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik moet vaak samenwerken met jonge ingenieurs en dat klikt wondergoed. Die jongens hebben waardering voor mijn ervaring. Zij leren van mij en ik van hen. Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 12 april 2012 om 07:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nee! Inzicht, hard werk met hand en hoofd en niet tevreden zijn met de eerste beste job. DAT is wat mij dergelijke dingen oplevert.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 12 april 2012 om 07:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Fred. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 12 april 2012 om 12:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister-President
|
![]() Vrouwelijke stropkes zijn de mooiste meisjes van gans Vlaanderen. Zeg dat ik het gezegd hebben. Sexy accent, volle lippen, mooie krullen. Jummie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Europees Commissaris
|
![]() Yup, zo gaat het vaak.
Maar bon, het is wel misschien zo dat sommige mensen met een diploma zullen neerkijken op arbeiderkes, maar omgekeerd is het evengoed zo dat arbeiders denigrerend doen over ingenieurs, louter uit afgunst. Is praktijk belangrijk? Onmiskenbaar. Op de werkvloer doe je relevante ervaring op en stoot je op problemen die je in de boeken niet had kunnen voorzien. Is theorie belangrijk? Absoluut. De theorie achter de praktijk is eveneens essentieel en vormt logischerwijze de basis. In het ideale geval leer je dus eerst de theorie en ga je daarna over op de praktijk. Je begint dan best ook op het laagste niveau ( tussen de arbeiders ) en doorloopt dan vervolgens alle trapjes. Op die manier kan je uitstekend werk leveren. Meteen overgaan op de praktijk (zonder theorie) of enkel de theorie kennen zijn verre van ideaal, omdat men geen weet heeft van bepaalde factoren. Burgerlijk ingenieur is een zware studie, weliswaar enorm theoretisch en dat is meteen het zwakke punt van de richting. Industrieel ingenieur is een studie van hoog niveau die wat meer op de praktijk gericht is. Er zijn een hoop diploma’s die waardeloos zijn, maar wat je op zijn minst kan zeggen van de ingenieurs diploma’s is dat ze een bewijs zijn van enige competentie ( dit is mij overigens bevestigd door iemand die zich bezig houdt met aanwervingen ). Logisch ook, want zonder inzicht geraak je niet aan deze diploma’s – en inzicht is net zo essentieel in eender welk domein. Geef mij dus maar een ingenieur die ook met zijn handen durft werkt, die is geld waard. Want dat is het grote verschil; een ingenieur moet in staat zijn om het werk van een arbeider te doen, maar het omgekeerde kan niet gezegd worden. Dit gezegd zijnde zullen er allicht arbeiders zijn die het verstandelijk inzicht hebben om een ingenieursdiploma te halen maar dit om welke reden dan ook nooit gehaald hebben. Wat de lonen en carrière mogelijkheden betreft; een diploma is een toegangsticket en zonder diploma geraak je vaak maar tot een bepaald niveau omdat een diploma dan een vereiste is. Een carrière uitbouwen heeft vooral ook te maken met inzet, zich te pletter werken en vriendjespolitiek. Vandaar dat men vaak ziet dat “niet de meest bekwame” ( <= om het zacht uit te drukken ) mensen doorstoten tot hoge functies. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Predieken over mensenrechten , racisme en respect , en langs een zogenaamde beleefde manier elkaar financieel uitbuiten en afslachten . Schaamteloosheid is blijkbaar het enige wat overblijft bij studeren . Elkaar uitbuiten en studeren hoe je dat moet plaatsen om door de maatschappij aanvaardbaar aan te voelen . dat noemd " wetgeving " |
|
![]() |
![]() |