![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nu spreekt iedereen slecht Engels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
daar zeg je wat! ik woon hier in een wijk met als straatnamen Disraeli, Venetia en Coningsby (als in zijn boeken), en (Lord of) Beaconsfield je kan me dus benjamin noemen als je wil ![]()
![]() |
![]() |
#65 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
langsheen de taalgrens kunnen meer dan 95 percent van de daar wonende mensen het goed met mekaar vinden... enkel wat zichzelf interessant vindende extremisten komen er keet scheppen... neem zo bijvoorbeeld Sint-Genesius-Rode dat ik heel goed ken... er is sinds meer dan 30 jaat een goed draaienede Franstalige Curtuurvereniging met eigen huis en daar is nooit kweddel... van Vlaamse kant zijn de originele inwoners niet geïnteresseerd, want zij hebben hun grond duur kunnen verkopen en verdienen in de handel... van Vlaamse zijde is men er nooit, door grote verdeeldheid van de overblijvende "Vlamingen" of ingeweken extremisten, in geslaagd ook maar enkele jaren een Vlaams cultuurhuis draaiende te houden... en dan maar tempeesten op de de onwil van de naar daar gelokte Franstaligen... ik krijg binnenkort een bladzijde van het tijdschrift van het Davidsfonds uit de 40'er jaren waarin in het Frans astublieft aan de brusselaars aangeboden werd de gronden te komen kopen en er te bouwen... maar ja... de echte waarheid krijgt haar rechten niet meer hier... en de originele echte Vlamingen van St-Genesius-Rode, die lachen zich een bult... dit is maar een voorbeeld onder vele... en daarom is de Vlaamse Leeuw een kreupel beest zonder klauwen en een tandenloze mond...
![]() |
![]() |
#66 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Economisch heeft het Frans nooit enorm veel voorgesteld. Het is geen handelsnatie en evenmin het rijkste land van Europa, laat staan de andere Franstalige gebieden in de wereld... En met een sneltrein vaart is het Frans aan het verdwijnen uit Afrika of valt het jullie niet op dat Verhofstadt zich wat belachelijk maakte in Afrika om Frans te spreken als daarna hun eigenste president het spreekgestoelte betreed en z'n volk in het Engels aanspreekt... Kabila z'n Frans in onze senaat was ook met bergen haar op. De nieuve leiders daar in Afrika zijn Engelstalig. |
||
![]() |
![]() |