![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iemand die in het onderwijs zit, of bij de administratie van een school kan dat misschien toelichten. Ik ben er te lang uit. En dan heb je nog een verschil tussen de procedure en de praktijk. Laatst gewijzigd door parsprototem : 25 april 2012 om 09:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het inbinden van vrouwenvoeten in China eertijds is indd een cultureel gegeven. Maar ik bekijk het globaal zo: cultuur en religie zijn gemixt. In Cuba bv heb je een katholieke beleving gemixt met animistische elementen. Elders ook. Voor mij is dat in principe geen obstakel. De religie is m.i. wel een obstakel als die een drager is van gebruiken die nu niet meer door de beugel kunnen (vroeger ook niet, hé). Ik val dus de uitdrager aan. Infrastructuur, doctrine, structuur gericht op een fundamentele denigrering van vrouwen overgoten met een gemoedelijk sausje. Laatst gewijzigd door parsprototem : 25 april 2012 om 10:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vele Europese mannen zijn besneden en niet op grond van religieuze regels. Ik hoor mijn zoon niet klagen. En zijn lief ook niet. Een vrouwelijke besnijdenis vergelijken met een mannelijke vind ik dus niet zinvol, zelfs absurd. Volledig met je eens dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als IK het zou zeggen, zat ik achter tralies. lees gerust de hoofdstukken 5, 8 en 9 even rap door en je weet waarover ik het heb. Niet veel werk: de koran zelf is slechts 75 enkele A4 pagina's in ARIEL10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is er een Nederlandse vertaling ? Zijn de uitgaven betrouwbaar of echt of zijn er ook niet originele uitgaven met afwijkingen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
in 't Nederlands: http://www.kuran.nl/kuran/kuran_index.htm in 't Engels: http://quod.lib.umich.edu/k/koran/browse.html In 't Frans: http://www.hisnulmuslim.com/coran/ http://www.intratext.com/IXT/FRA0015/_INDEX.HTM En nog veel meer... http://www.lexilogos.com/coran.htm Betrouwbaar? Wie zal 't zeggen, na zoveel eeuwen? En vertalen uit het oude Arabisch.... ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 25 april 2012 om 11:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om een idee te geven. Van internet; BBC News. Wednesday, February 17, 1999 Published at 00:34 GMT World: Europe Woman jailed for 48 circumcisions Mali women enter the trial of ''Mama Greou'' A Malian woman has been jailed for eight years for circumcising 48 girls following a Paris trial which pitted French law against African tradition. The BBC's Jennifer Chevalier reports from Paris: "An exceptional trial from beginning to end" The court also convicted more than two dozen parents who took their girls to Hawa Greou for genital mutilation. Most received suspended prison terms. The prosecution was the largest brought against the practice of female circumcision in France and the first to be tried by a woman, Judge Martine Varin. It was also the first to be triggered by the complaint of a victim, Mariatou Koita, a French woman of Malian origin. Her mother, Cisse, who was one of the defendants, was jailed for two years. The practice was outlawed in France in 1984 Ms Koita, 23, a law student in Paris, demanded to see a judge five years ago after Ms Greou went to her parents' flat to circumcise her younger sister. She recognised Ms Greou as the woman who had circumcised her a decade earlier, when she was eight. "My mother said she was taking us to have injections," she said. "But then I heard Sira [another sister] scream." "There were several women. Two forced me to lie down, one held my legs, the other my arms. The third bent down and circumcised me.'' 'The way my grandmother did it' After Ms Koita filed her complaint, investigators identified dozens of girls between the ages of one month and 10 years who had been taken to "Mama Greou" for the operation. Circumcision is often carried out with crude instruments They also found razor-blades, creams and compresses at her home. Ms Greou reportedly told police: "I do it the way my mother and my grandmother did it. I cut the clitoris, I take clean earth and I mould it into a charm that I place on the child's sex." Her lawyer Jean Chavais did not contest the facts, but said circumcision was a deep-rooted African custom that the justice system was not well equipped to fight. Ms Greou, who charged about $30 to $80 for each circumcision, apologized at the beginning of her trial. "I am sorry if I caused any harm," she said. "It is a custom, I did not do it maliciously. Now I understand - now we must stop.'' Female circumcision became a crime in France in 1984, but it was not until 1991 that the first conviction was handed down. The practice has been carried out on tens of millions of girls in Africa, the Middle East and Asia. But the procedure has been banned in several African nations including Senegal, Burkina Faso, the Central African Republic, Ghana and Togo. Een proces jaren geleden al. Ik vraag me af hoe het nu zit met de constante instroom van nieuwe mensen uit die vrouwenbesnijdenis gevoelige landen. Wie kan dat nu nog bijhouden? Laatst gewijzigd door parsprototem : 25 april 2012 om 11:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de Franse Kasimirskivertaling op pag 508. Verschillend lettertype en -grootte kan veel doen maar niet in die mate. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lees maar eens in de thread 'douchetoezicht' Laatst gewijzigd door filosoof : 25 april 2012 om 11:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat er zo met die Koran wordt 'gezwaaid' ... is op z'n minst gezegd verontrustend. Van al dat 'zwaaien' (Rode boekje in China... culturele revolutie...) komt niet veel goeds. Ik geloof niet in het massazwaaien met boekjes. Welke boejes dat ook zijn. Mocht je hoofdstukken 5,8 en 9 bij de hand hebben en als het niet te veel moeite is, kan je ze me dan opsturen via een pb? Ik heb geen Koran in huis. Ik wil er wel eentje kopen, maar welke versie/uitgave moet ik dan kopen, vertaald uiteraard? Hoe kan je nu achter de tralies belanden als je een geschrift van de jaren stillekes bekritiseert? Bij mijn weten maken citeren uit en bekritiseren deel uit van een universele wetenschappelijke methodiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Andere middelen, behalve preventieve campagne, zijn er niet. Ik pleit er wel voor dat vrouwelijke artsen dit doen en er tijd voor genomen wordt, heel jonge meisjes zullen dat minder confronterend vinden dan een mannelijke arts. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
-100% akkoord dat het best vrouwelijke artsen zijn, maar alle meisjes onderzoeken of alleen die met een vreemde naam of kleurtje? ![]() Ik ben niet tegen dat het voor iedereen gebeurt maar ik voorzie problemen. Zoiets?: http://www.guardian.co.uk/uk/2011/ma...ty-tests-1970s http://www.guardian.co.uk/uk/2011/ma...udices-britain Laatst gewijzigd door filosoof : 25 april 2012 om 12:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw buurman zou er berzerk van kunnen worden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat de overheid een duidelijk en streng signaal geeft dat het hier niet kan. Nu lijkt het allemaal alsof het wel kan omdat er geen aandacht aan geschonken wordt. Als je degelijke reportages wilt zien over iets als vrouwelijke besnijdenis moet je opblijven tot na 11 uur en uitkijken naar buitenlandse posten zoals ARTE, BBC 2, enz. In prime time nieuws kom je alleen de omgevallen bomen en de gaslekken tegen (meestal zonder schade) grosso modo. Dit is off-topic, sorry. Een kritische stem zal kunnen opmerken dat het aantal meisjes die hier in Europa besneden wordt zeer laag is. Dat is ook zo, denk ik. Planeetsgewijs zijn het er veel te veel. Ik vermoed dat Londen, Parijs en andere grootsteden in Frankrijk, en Duitsland er meer mee te maken hebben dan wij in Brussel en Antwerpen. Frankrijk heeft veel meer mensen uit Mali, Tsjaad, Niger, ... En hoeveel weet Jan met de pet van vrouwelijke besnijdenis af? Misschien eens een enquëte doen in een drukke winkelstraat? Volgens mij blijft vrouwelijke besnijdenis een ver-van-mijn-bed-show. Het is ook niet appetijtelijk, hé. Hirschi Ali is besneden geweest. Dat heeft ze gezegd in een intervieuw toen ze nog in Nederland was. Dat is me altijd bijgebleven. Dat feit is eigenlijk op chronischerwijze naar de achtergrond gedrongen geweest in al haar media-contacten. Misschien wilde ze dat zelf, misschien zat de calvinistische natuur van de Nederlanders er voor iets tussen. Ze heeft het in elk geval niet gemakkelijk gehad. Ik zie Hirschi Ali, zelfs in het vuur van een betoog, niet zien genieten van het leven. Dat ze de rekening heeft gepresenteerd van wat haar werd aangedaan onder het mom van cultuur en religie, werd haar ook niet altijd in dank. afgenomen. Doodsbedreigingen en voor menige Nederlander was ze een doorn in het oog omdat ze steeds hamerde op ... Ik hoop dat ze ooit presidente wordt van haar land van oorsprong. Als alle wapens verroest zijn en er geen nieuwe binnenkomen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat vele mensen hopen dat mettertijd die zaken oubollg worden en uiteindelijk verdwijnen. Jammer voor het meisje dat er nog aan blootstaat en er het slachtoffer van wordt. Zo'n landen hebben andere prioriteiten zoals werkloosheid, politieke rust ... |
|
![]() |
![]() |