Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2012, 21:04   #61
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Voor de gemiddelde somaliër zal het plots regenen als het regent. Klimatoloog of geen klimatoloog.
Neen. Ze kijken uit naar de regen na lange tijd van droogte. De regen komt dus helemaal niet "'plots". Ik durf wel te stellen dat de gemiddelde Somaliër een betere gevoel heeft met weersveranderingen dan jij.

Citaat:
Dat een regering een premier heeft heb ik nergens tegengesproken meneer de man met de ongelooflijk veel hersencellen maar desalniettemin niet in staat om zonder aanmatigend te worden een discussie te voeren. Niemand zegt dat BDW die premier moest zijn. Gewoonlijk doet de partij die de premier levert meer toegevingen. Blijkbaar is dat alleen zo voor een Vlaamse partij.
Gaat u beledigen omdat uw argumenten geen steek houden ?
Gaat u daarom ook plots (oei daar heb je dat enge woord weer) Pol erbij halen.
qed.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 21:06   #62
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die dragende economie is er al. Werklozen krijgen nu ook een uitkering om niets te doen. En er zijn vacatures die niet ingevuld geraken.
Dus de N-VA stelt voor om alle werklozen in overheidsjobs te storten en de bedrijven te verplichten hun vacatures in te vullen met werklozen ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 29 april 2012, 21:08   #63
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
pfff, denk je dat echt ?
Ik verkies het gebruik van zijn echte naam. Dat doe ik voor alle politici.
Je moet eerst opzoeken hoe je zijn echte naam spelt. Dus kan je hem beter aanduiden met hete Pol wat zijn gekende bijnaam is.

Oud 29 april 2012, 21:12   #64
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Neen. Ze kijken uit naar de regen na lange tijd van droogte. De regen komt dus helemaal niet "'plots". Ik durf wel te stellen dat de gemiddelde Somaliër een betere gevoel heeft met weersveranderingen dan jij.

qed.
niks qed.
en
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 21:13   #65
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus de N-VA stelt voor om alle werklozen in overheidsjobs te storten en de bedrijven te verplichten hun vacatures in te vullen met werklozen ?
www.n-va.be.
Met kleuteren help ik u niet dat zou u ondertussen al moeten weten.
Oud 29 april 2012, 21:14   #66
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Je moet eerst opzoeken hoe je zijn echte naam spelt. Dus kan je hem beter aanduiden met hete Pol wat zijn gekende bijnaam is.
Oud 29 april 2012, 21:30   #67
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De Quick is al lang genoeg in de politiek om niet naïef meer te zijn.

Dat Qieken gaat nu brugpensioen goedkeuren voor mensen van 52 jaar. Maar hij bindt daar een voorwaarde aan vast: ze moeten werk zoeken. En de RVA gaat dat controleren.

Tot zover geloof ik hem nog. De RVA zal die mensen wel iets of wat opvolgen, en misschien hier en daar zelfs wat dreigen of grommen.

Waar zit het addertje onder het gras ?
In Walenland natuurlijk.

Daar gaan ze nu ook brugpensioen vanaf 52 jaar goedkeuren, voor Arcelor Mittal. Natuurlijk voor veel meer mensen. En daar gaat men de controle op zijn Waals uitvoeren. Genoeg PS-gekleurde ambtenaren om dat heel sociaal te doen.

Een schande.

Voor brave mensen de pensioenleeftijd opschuiven naar de 65 toe, maar voor een paar gepriviligeerden een win for life toekennen vanaf 52 alstublieft.

De Quick: een minister van de partij "Open naar de PS-VLD

link: http://www.standaard.be/krant/tekst/...=krantenkoppen

titel: Geen rust bij brugpensioen op 52
Bekaert eerste testcase voor regeringsbeleid

wat tekst voor als links morgen niet meer werkt:
Je vooroordelen zouden wel iets achterhaald kunnen zijn. Vergelijk de cijfers eens:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Nieuwsblad, 25 juni 2011 :
Aantal sancties tegen werklozen verdrievoudigd
...
In Vlaanderen zijn 222 werklozen geschorst, in Wallonië 6.194 mensen. Opvallend is de toename van sancties in Wallonië. In 2003 was er nog de wanverhouding van 3.449 sancties van de VDAB tegen 186 in het Waalse gewest. In 2010 is die verhouding omgekeerd, met méér sancties in het zuiden dan in het noorden.
...
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110625_005

Laatst gewijzigd door filosoof : 29 april 2012 om 21:32.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 21:54   #68
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je vooroordelen zouden wel iets achterhaald kunnen zijn. Vergelijk de cijfers eens:
Ongelooflijk hoe naïef !!

De laatste tijd hebben de Franstaligen exact één jaar van hun tien jaren achterstand tegenover de Vlamingen ingehaald.

Doet me denken aan het gestoef van de minderheids-meerderheidspartijen. Ons jaarlijks aangroeiend tekort is iets beter dan dat van vele buurlanden.
Maar ze vergeten handig te vermelden dat wij nog vele vele jaren zo moeten beter doen, eer we onze globale staatsschuld op het niveau van de geviseerde landen zullen krijgen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 21:57   #69
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Of hoe men met statistiek alles kan bewijzen. Gaat het om nominaal meer sancties of % meer sancties? Is er in Vlaanderen al eerder een strikt beleid gevoerd, waardoor er sowieso minder sancties nu worden gevolgd als gevolg van het reeds jaren uitgestippelde parcours?

Enz.

Allemaal vragen die men eerst even moet beantwoorden vooraleer men conclusies trekt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 22:21   #70
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De Quick is al lang genoeg in de politiek om niet naïef meer te zijn.

Dat Qieken gaat nu brugpensioen goedkeuren voor mensen van 52 jaar. Maar hij bindt daar een voorwaarde aan vast: ze moeten werk zoeken. En de RVA gaat dat controleren.

Tot zover geloof ik hem nog. De RVA zal die mensen wel iets of wat opvolgen, en misschien hier en daar zelfs wat dreigen of grommen.

Waar zit het addertje onder het gras ?
In Walenland natuurlijk.

Daar gaan ze nu ook brugpensioen vanaf 52 jaar goedkeuren, voor Arcelor Mittal. Natuurlijk voor veel meer mensen. En daar gaat men de controle op zijn Waals uitvoeren. Genoeg PS-gekleurde ambtenaren om dat heel sociaal te doen.

Een schande.
Voor brave mensen de pensioenleeftijd opschuiven naar de 65 toe, maar voor een paar gepriviligeerden een win for life toekennen vanaf 52 alstublieft.

De Quick: een minister van de partij "Open naar de PS-VLD

link: http://www.standaard.be/krant/tekst/...=krantenkoppen

titel: Geen rust bij brugpensioen op 52
Bekaert eerste testcase voor regeringsbeleid

wat tekst voor als links morgen niet meer werkt:
Oplossing : volledig pensioen ( minstens 1500 euros per maand ) vanaf 50 jaar, voor iedereen, ongeacht hoeveel jaar je gewerkt hebt, en of je wel degelijk gewerkt hebt.
Je hebt nu éénmaal mensen die lang ziek geweest zijn, lang naar school gegaan zijn, meerdere jaren in het gevang gezeten hebben, jarenlang gereisd hebben in het buitenland zonder daar te werken, zonder nog maar te spreken over de mensen die thuisbleven om hun kinderen op te voeden...
Dus : 50 jaar, volledig pensioen, en plaats voor de jeugd.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 22:23   #71
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Afgunst tegenover mensen van boven de 50 die hun job verliezen...

Dat kan er bij mij niet in.
Ik begrijp dat ook niet. ZO kwaadaardig zijn ?!!
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2012, 23:24   #72
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Afgunst tegenover mensen van boven de 50 die hun job verliezen...

Dat kan er bij mij niet in.
Het is een rot systeem.

Ten eerste omdat het duidelijk niet iedereen gegund is. Brugpensioen is alleen weggelegd voor degenen bij grote bedrijven.

Ten tweede omdat het compleet onbetaalbaar is.

Het heeft niks met agfunst te maken, wel met een protest tegen een systeem dat geen enkel perspectief biedt om te werken.

Ik zou als ik nu 52 zou zijn en op brugpensioen gezet worden / gaan daar zelf al weinig vertrouwen in hebben.

I.e. als ik 78 wordt (gemiddelde) ga ik erop moeten rekenen dat dat brugpensioensysteem mij nog 26 jaar lang gaat onderhouden. Fat chance of that happening.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 29 april 2012 om 23:24.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be