![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vindt je die woorden beter passen voor het initiatief dat daar doorgang vindt?
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Misschien was het dit wel, geen idee van ... ![]() Link
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik stem niet.
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het zou me overigens niet verwonderen als de EU ook betrokken was bij wanbeleid m.b.t. Roma, of het onderwerp van de vorige of de volgende draad. De EU moeit zich met vrijwel alles, zonder dat zij daar onze toestemming voor heeft.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 17 augustus 2013 om 20:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hecht veel belang aan het behoud van taal en cultuur van volkeren overal, maar men moet ook realistisch zijn. Een nomadenbestaan in een stedelijk volgebouwd land met regels die volledig haaks staan op die cultuur is niet houdbaar. Dan is het aan hen om uit te wijken naar streken waar ze wel hun cultuur kunnen behouden.
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als zigeuner zijn inhoudt dat je grof vuil overal wegzwiert en dan weer verder trekt, om maar één voorbeeld te noemen, dan is het inderdaad tegen onze wet.
We kunnen hen ook leren om afval te scheiden en op de juiste plaatsen te deponeren, maar dan vind jij dat dat een aanval is op hun cultuur.
![]() |
#70 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik grof vuil op straat smijt overtreed ik de wet. Als een Roma grof vuil op straat smijt overtreedt hij ook de wet, maar jij vindt dat hij daarvoor niet gestraft moet worden want het zit in zijn cultuur. Ik mag wel gestraft worden want het zit duidelijk niet in mijn cultuur, maar ik doe dat dus nooit. Dus, mogen Roma in België vervuilen, bedelen zonder vergunning, zich parkeren zonder toestemming op privé terrein enz..., allemaal omdat dit nu éénmaal in hun eeuwenoude cultuur zit. Of niet ? Als Innuït naar hier komen moeten we dan zeehonden reservaten oprichten zodat ze hier volgens hun tradities kunnen jagen ? (En ook wat ijsberen importeren zodat ze hun reflex van op hun hoede zijn niet verliezen.)
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 17 augustus 2013 om 21:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan gooien we wat euro's op den toog.