![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
SINT-LAUREINS 6.592 100,0% 94,6% 5,4% 5,1% 0,3% 0,0% (0.3 zijnde de mensen van niet-europese afkomst) http://www.npdata.be/Data/Vreemdelin...aal/index.html u kan deze gegevens ook zelf opslaan en sorteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo'n 1,3 miljoen allochtonen hebben bij de verkiezingen op 14 oktober stemplicht. Dat is 16,7 procent van de stemplichtigen in ons land. Dat blijkt uit berekeningen van socioloog Jan Hertogen
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...nen_stemplicht helemaal NIET weinig...
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() ik ga ervanuit dat men in die cijfers "europa" als "de europese gemeenschap" beschouwt, of wil je aantonen dat het turkse Werelddeel van Europa ook in de cijfers van "Europa" vervat zit?
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 8 mei 2012 om 21:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onder "Europeaan" zou ik verstaan de leden van de Raad van Europa of minstens al zij die door de Europese Unie als mogelijke lidstaten worden aanzien - waaronder, uiteraard, Armenië en Turkije. Het lijkt inderdaad sterk dat Turkije wat dat betreft niet in de definitie zal gerekend worden, dus ook Armenië niet. Dan moet je echter een onderscheid maken tussen "EU-onderdanen" en "Andere Europeanen" zoals vaak wordt gedaan (om toch nog wat Zwitsers te pesten). Indien je enkel "Europeaan" en "niet-Europeaan" vermeldt, ben je per definitie verplicht naar de politieke situatie te kijken en dan kun je niet anders dan concluderen dat zowel Armenië als Turkije volwaardige leden van de Raad van Europa zijn.
Laatst gewijzigd door lombas : 8 mei 2012 om 21:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Raad van Europa heeft niks te maken met de Europese unie. Het gaat hier niet over MOGELIJKE kandidaten, maar over leden van de Europese Unie. Nog een paar jaar geduld schat, en dan zijn de meeste witten dood of geëmigreerd en heb je het voor het zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door lombas : 8 mei 2012 om 21:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() inderdaad. Dus turken en armeniers, georgiers en zo nog wat leden van het Europese werelddeel behoren dus NIET tot de categorie "niet-europese migranten"! wat een goed nieuws is dat hé.
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 8 mei 2012 om 22:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je schijnbaar probleem met Armeniërs begrijp ik niet meteen, maar kom.
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In feite zijn alle exemplaren van de "Homo Sapiens" afstammelingen van een klein groepje "Afrikanen"... Maar er is hoop voor diegenen die een "wetenschappelijke basis" willen geven aan discriminatie op basis van herkomst : sommige "Homo Sapiens" hebben een deeltje DNA van de "Homo Neanderthalensis" in Europa zou het om ca. 40% van de huidige totale bevolking gaan ; we kunnen dus op basis hiervan de bevolking van Europa geweldig reduceren en terug op autarktische economische systemen overschakelen. Survival International zal dit alvast een prettige gedachte vinden : het beschermen van de "europese neanderthalerstammen" tegen de rest van de mensheid.
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dan kan je ook stellen dat alle hondenrassen in feite afstammelingen zijn van de wolf.
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunt u even het verband leggen met DEZE discussie? En wie probeert hier een wetenschappeijke basis voor discriminatie te vinden?? O f schiet u verbaal graag in eigen voet? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Vanuit welke hoek is dit onderzoek? Ik namelijk wel graag aanstippen dat mijn ervaring is dat de Vlaming het aantal vreemdelingen onderschat in sommige wijken, districten of deelgemeenten. Het percentage in de gemeente Genk bv, laat staan bepaalde sociale wijken of côté's ervan, deze zijn vaak volledig "gekleurd". De hele provincie Limburg kent een relatief groot aandeel migranten, door zijn mijn-historiek. Bepaalde wijken of delen van Brussel, denk maar aan Sint-Joost-ten-Node (+95%) vreemdelingen, hebben ook verrassend veel migranten als inwoners. Cijfers waar de gemiddelde Vlaming niet van op de hoogte is. Dit soort onderzoek, al heb ik de werkelijke paper niet gelezen, sluit volgens mij zeker geen vraag-effecten af en zou wel eens overeen kunnen stemmen met een representatief beeld van het aantal vreemdelingen in België als geheel. Het totale percentage zal denk ik toch wel rond de 25 �* 30% liggen? Het hangt ook van de gebruikte definitie af natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 11 mei 2012 om 21:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Uit zijn (of is het haar?) ik kan dit helaas niet afleiden uit de naam
![]() samenvatting leiden we af: Citaat:
Dan heb ik een idee voor de Belgische overheid: misschien niet aan de vooroordelen verlagen kant werken door proberen in te spelen op het idee van de burger op een manier zoals reclame wordt aangepakt, �* la grootscheepse campagnes �* la "moet een migrant voetballer zijn om aanvaard te worden?" (niet letterlijk geciteerd), maar wel door ervoor te zorgen dat het gedrag wijzigt van deze personen zodat zij minder in het oog springen in statistieken of het straatbeeld. Een modus operandi die me niet zo ver gezocht lijkt?
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Migrant =/= kleurling =/= 'vreemdeling' =/= niet-Belg =/= ... (om even wat verkeerde interpretaties aan te halen) Hoe kan het gemiddelde hoger liggen dan het hoogste van de willekeurig gekozen gepeilde gemeenten? Die kans is kleiner dan een miljoenste van een percent. Jij bent één van de Vlamingen die het aantal migranten sterk overschat. Laatst gewijzigd door Robinus V : 11 mei 2012 om 21:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |