Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2012, 14:52   #61
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik zie dat hier weer vollop genuanceerd wordt...

Ikzelf vind het een zeer moeilijke kwestie. Als je dat verhaal van die baby hoort die bijna een jaar een doodsstrijd geleverd heeft die toch niet te winnen viel, dan stel ik mij daar toch vragen bij. Waarom die kleine zo onnodig laten afzien en waarom die ouders mee door de hel laten gaan? Dat is toch nergens voor nodig? In dat specifieke geval ben ik dus 100% pro euthanasie. Ik zou het niet aankunnen om mijn dochter zo te zien lijden als je weet dat het toch hopeloos is.

Het probleem met wetgeving daaromtrent is natuurlijk dat de mens altijd zal proberen om de wetgeving te misbruiken. Dat is altijd zo en dat zal met euthanasie niet anders zijn. Vandaar dat het ook zo een moeilijke zaak is. Inspraak van de behandelende arts is alvast van primordiaal belang.
Het is gewoon een besparingsplan. De rusthuizen kunnen het nu al niet meer aan en vele ouderen worden er bij wijze van spreke gewoon mishandeld en ondervoed ...nu, wegens personeelsgebrek, geldgebrek, goesting gebrek en toezicht gebrek.

En dat gaat de komende jaren alleen nog maar erger worden.
Als je kan snoeien in het aantal mensen in verzorging is dat een serieuze besparing.

En meer moet je er niet achter zoeken.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 15:01   #62
cheverrant
Partijlid

Standaard

Wie er dan al niet meer achter zoekt, is daaraantoe. Waarom er veel moet afgedokt worden voor sociale zekerheid, is een andere. Menselijkheid doet niet meer terzake (alhoewel het dat wel zou moeten); alleen onverschlligheid is nog aan de orde.
cheverrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 15:08   #63
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cheverrant Bekijk bericht
Wie er dan al niet meer achter zoekt, is daaraantoe. Waarom er veel moet afgedokt worden voor sociale zekerheid, is een andere. Menselijkheid doet niet meer terzake (alhoewel het dat wel zou moeten); alleen onverschlligheid is nog aan de orde.
Menselijkheid doet wel degelijk ter zake. De vraag die we ons echter moesten stellen is of we tegen gelijk welke prijs mensen in leven moeten houden die in wezen niet meer dan een plant zijn. Hetzelfde voor euthanasie bij kinderen. Is het nuttig om kinderen die terminaal zijn hun leven te rekken terwijl hun resterende tijd zal bestaan uit het lijden van helse pijnen. Wie is er dan onverschillig, de persoon die zo iemand weg laat rotten, of de persoon die er een einde wil aan maken.

De dag dat ik mijn eigen dochter niet meer herken mogen ze mij stante pede een spuitje geven.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 7 mei 2012 om 15:09.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be