Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2007, 01:14   #61
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Ben jij dan een Afro-European?
Ik zou mijzelf nooit zo omschrijven, maar technisch gezien zou men mij wel zo kunnen noemen. Ik denk echter dat de meeste mensen die een "kunstmatige" term als Afro-Europeaan gebruiken dit exclusief gebruiken voor onze zwarte medemens. Men zou mij dan een Euro-Afrikaan of zelfs een Euro-Afrikaanse Europeaan kunnen noemen, maar dat klinkt zo mogelijk nog lomper.

Noem een doorsnee Afrikaner trouwens nooit Europees, dat wordt nogal eens verkeerd opgevat.
Oud 25 november 2007, 07:45   #62
Gargamel
Banneling

Standaard

Ga eens naar Guadaloupe of Jamaica,zolang je de € laat rollen geen probleem.Maar probeer je zich er maar eens voorgoed te "installeren".Je zal dorie snel weten wat racisme is tegenover blanken.

Laatst gewijzigd door Gargamel : 25 november 2007 om 07:46.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2007, 12:38   #63
abi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Afrikaanse jongerenbendes in Brussel beschieten elkaar

-
Prachtig multicultureel schouwspel
abi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2007, 12:49   #64
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Ik zou mijzelf nooit zo omschrijven, maar technisch gezien zou men mij wel zo kunnen noemen. Ik denk echter dat de meeste mensen die een "kunstmatige" term als Afro-Europeaan gebruiken dit exclusief gebruiken voor onze zwarte medemens. Men zou mij dan een Euro-Afrikaan of zelfs een Euro-Afrikaanse Europeaan kunnen noemen, maar dat klinkt zo mogelijk nog lomper.

Noem een doorsnee Afrikaner trouwens nooit Europees, dat wordt nogal eens verkeerd opgevat.
En een Egyptenaar noemen we dan een non-Afro-African.
Oud 25 november 2007, 13:34   #65
Pies Descalzos
Burgemeester

Pies Descalzos's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pies Descalzos
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pablex Bekijk bericht
aangezien niemand dit tegenspreekt neem ik aan dat het dus klopt
Het is beter om 'zwarte' te zeggen. Dat is neutraal en correct.
Oud 25 november 2007, 17:01   #66
Elio di Supo
Banneling

Standaard

"Zwarte" of "neger", wat is nu eigenlijk het verschil? Beiden verwijzen naar de huidskleur. Net zoals het woord "blanke" dit doet. Als we "blank" ook als racistisch gaan bestempelen dan doen we constant aan zelf-racisme.

Dit gezegd zijnde begin ik stilaan de indruk te krijgen dat er een soort begrippenoorlog aan de gang is. In de VS begint men "christmas" ook als politiek incorrect te beschouwen en wordt het gebruik van het neutralere "happy season's greetings" gepromoot ipv "happy christmas". Elke verwijzing naar eigenheid of traditie wordt op die manier een taboe.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 25 november 2007 om 17:02.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2007, 17:11   #67
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abi Bekijk bericht
Prachtig multicultureel schouwspel

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HLN
74 kinderen vermist in Soedan na activiteiten Ark van Zoë
De Soedanese regering heeft vandaag gezegd dat er nog 74 kinderen vermist worden na de activiteiten van de Franse hulporganisatie de Ark van Zoë. Die organisatie wordt beschuldigd van poging tot ontvoering van 103 kinderen in Tsjaad en Soedan.
Multicultureel "schouwspel" hier verder lezen:
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_659046.html
Ik herinner me dat een belgische "observator" van een soortgelijke "organisatie" op TV ook zijn zegje kwam doen, terwijl de Fransen van L'Arche de Zoë op de aankomst van hun "buit" stonden te wachten op het vliegveld van ( ik meen Reims): hij wou hetzelfde organizeren. Sindsdien hoorde ik daar niets meer over.

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 november 2007 om 17:13.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2007, 17:41   #68
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Afro-Amerikanen, Afro-Europeanen, Euro-Afrikanen, Afro-Aziaten, Asio-Afrikanen, Asian-Americans.....

Het begint een beetje gekunsteld te lijken en leidt op den duur tot een Babelse spraakverwarring. Maar dat is waarschijnlijk dan ook de bedoeling. Het gebruik van deze termen begint zodanig omslachtig te worden dat men ze op den duur beter laat vallen en geen enkel onderscheid begint te maken. Het vaststellen van een onderscheid, hoe neutraal dan ook, wordt dan een racisme op zichzelf ook al spreek je er geen oordeel over uit.

Het is interessant om zich te bevragen wat daar achter steekt. Meer dan waarschijnlijk het streven naar een culturele homogeniteit voor de ganse wereldbevolking. Het ondermijnen van het concept van de natie-staat is één ding, maar evengoed wordt het begrip "volkseigen" evenzeer ondermijnd. Het aan de gang zijnde internationalisme botst op verschillende plaatsen op verzet. Dit verzet wordt door het establishment en de mainstream media dan ook bestreden met een scala van technieken gaande van "ridiculisering" tot "diabolisering".

Uiteindelijk moeten we allemaal evolueren tot wereldburgers. Hoe dit er in de praktijk moet uitzien blijft vooralsnog onduidelijk, hoewel er een aantal theorieën circuleren die suggereren dat er al een "groot plan" klaarligt dat men stapsgewijze ten uitvoer wil brengen. Ik wil hier niet dieper op ingaan omdat het risico bestaat dat men dan al snel vervalt in samenzweringstheorieën.

Ik kan enkel vaststellen dat bepaalde internationale organisaties zoals WTO en de Wereldbank vooral blijk geven van een (ultra?)liberale economische visie. Uiteraard onderschrijf ik de stelling dat internationale samenwerking wenselijk is en dat het probleem van de opwarming van de aarde enkel op internationaal vlak kan aangepakt worden. Of dit een breekijzer moet zijn voor het opgeven van (nationale) soevereiniteit is echter ook iets waarbij men vragen moet stellen.

De multiculturele Amerikaanse samenleving is geëvolueerd naar een schijndemocratie met een verre van gedifferentieerd politiek landschap. Coalities worden er niet gemaakt en enige nuance geven aan je stem is ook niet mogelijk. Ook wordt de Amerikaanse democratie gekenmerkt door sterk gemediatiseerde verkiezingscampagnes die hallucinant veel geld kosten en de verkozene schatplichtig maken aan de industriële lobby die deze campagne hebben bekostigd. Met een wereldregering zal het al niet veel beter gesteld zijn vrees ik.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2007, 18:08   #69
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Statistisch gezien loopt een Vlaamse vrouw véél meer kans thuis mishandeld te worden dan in gelijk welke straat of metro in dit land.
je moest eens weten welk vrouwen er vooral in vluchthuizen zitten
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2007, 11:51   #70
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Hehe... weer zo'n topic uit het politiek incorrecte verleden van Mitgard...
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2007, 17:09   #71
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
je moest eens weten welk vrouwen er vooral in vluchthuizen zitten
vooral blonde vrouwen, van scandinavische afkomt...Iedereen weet dat!
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2007, 15:31   #72
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
"Zwarte" of "neger", wat is nu eigenlijk het verschil? Beiden verwijzen naar de huidskleur. Net zoals het woord "blanke" dit doet. Als we "blank" ook als racistisch gaan bestempelen dan doen we constant aan zelf-racisme.

Dit gezegd zijnde begin ik stilaan de indruk te krijgen dat er een soort begrippenoorlog aan de gang is. In de VS begint men "christmas" ook als politiek incorrect te beschouwen en wordt het gebruik van het neutralere "happy season's greetings" gepromoot ipv "happy christmas". Elke verwijzing naar eigenheid of traditie wordt op die manier een taboe.
Kaaskop, keeskop..........man....wat ik hier niet allemaal naar mijn hoofd krijg geslingerd.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be