Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2012, 20:04   #61
smosty
Banneling

Standaard

Citaat:
Superstaaf
Dat is allemaal geen haar gekker dan elk ander geloof.

Poseren als God is inderdaad niet gek, als je alleen maar wil mega-troolllololen, dat heb ik al duizend keer gezegd.
Het is ook een superpretentieuze pose. We zijn allemaal kinderen van God. Geen Goden. Gelukkig maar.

Laatst gewijzigd door smosty : 16 mei 2012 om 20:05.
smosty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 20:15   #62
smosty
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Misschien moet je hem eens aardig vragen om zich tot zijn eigen draden te beperken anders?
Je bedoelt hier zeker Harry? We waren over die andere Nederlandse megatrol bezig, die komt haast niet buiten zijn eigen draden.

Citaat:
Stop in ieder geval met het gebruiken van het woord trol.
In beide gevallen is dat dubbel en dik het juiste woor, ze zijn ook beide in een lange lijst fora als dusdanig gebannen, mijn terminologie is dus allesbehalve origineel.

Citaat:
Veel te veel mensen maken iedereen uit voor trol, het woord verliest zijn waarde en is er eens een echte eikel aanwezig dan krijg je die niet geband omdat niemand meer weet hoe irritant echte trollen zijn
De waarheid is dat mega-trollen ook mega-aanhang hebben.
Men is hier veel strenger voor serieuze mensen die serieuze kritiekvoeren over serieuze onderwerpen. Dat is `pas bloedgevaarlijk.

Citaat:
mars tegen woordmisbruik!
OK best, je hebt gelijk dat iedereen hier iedereen trol noemt, meestal heel onterecht. Tegenover de twee geciteerde megatrollen vind ik de benaming volkomen terecht en bewezen. Let wel dat ik ze geen voeding geef. Ik reageer niet op hun posts en ook niet of nauwelijks in hun draden.
Ik trol ze dus niet.
Oud 16 mei 2012, 20:25   #63
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smosty Bekijk bericht
Poseren als God is inderdaad niet gek, als je alleen maar wil mega-troolllololen, dat heb ik al duizend keer gezegd.
Heb je ooit aan Mij gevraagd of ik bezig ben met trollollen?
Waar haal je die conclusie vandaan?
Citaat:
Het is ook een superpretentieuze pose. We zijn allemaal kinderen van God. Geen Goden. Gelukkig maar.
De kinderen van Goden zijn ook goden, zoals de kinderen van de katten ook katten zijn.
Gelukkig maar.....
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 20:25   #64
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Mooie woordspeling, Harrie.
Zelfs al vind ik niet alles wat je schrijft even zinnig, je verwoordt het toch vaak grappig, poëtisch, en met gloed.
Niet versagen, blijven gaan met die banaan!
Dank je wel Superbanaan.....
Oud 16 mei 2012, 20:30   #65
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mja, Staaf houdt nu eenmaal niet van dakende
wat is dakende?
Citaat:
inhoud, alleen van genietbare retorische zinswendingkjes en fiorituren (=> veel noten op de zang)
zo te zien hou jou niet van duidelijk schrijven en ook zeker niet van inhoudelijk reageren.
Oud 16 mei 2012, 20:46   #66
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is ook een superpretentieuze pose.
Wat is daar pretentieus aan?
Als je weet hoe ik over goden denk, dan laat je het in mijn bijzijn wel achterwege om je als god voor te stellen.

Maar in dit subforum moet alle religieuze onzin kunnen.
En zeker Harrie.
Megalomaan, maar zonder een greintje pretentie.
En neen, het is geen contradictie.

Leve Harrie!
Citaat:
We zijn allemaal kinderen van God.
Ik niet want dan was ik jouw broer.
En dat is nu eenmaal niet mogelijk en vooral van mijn kant niet wenselijk.
Dat begrijp je wel.
Oud 16 mei 2012, 20:50   #67
smosty
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is daar pretentieus aan?
Als je weet hoe ik over goden denk, dan laat je het in mijn bijzijn wel achterwege om je als god voor te stellen.

Maar in dit subforum moet alle religieuze onzin kunnen.
En zeker Harrie.
Megalomaan, maar zonder een greintje pretentie.
En neen, het is geen contradictie.

Leve Harrie!
Ik niet want dan was ik jouw broer.
En dat is nu eenmaal niet mogelijk en vooral van mijn kant niet wenselijk.
Dat begrijp je wel.
Natuurlijk begrijp ik dat, broere. Daarvoor heb je me teveel het hele verbale en pictorale scheldwoordenboek naar de kop gegooid. Dat daakt natuurlijk.

Je bent vooral anti- egalitair ingesteld, vandaar dat je geen kinderen van God wil zijn.

Denk er maar eens over na.

Harrie interesseert mij alleen ivm falende mod.

Laatst gewijzigd door smosty : 16 mei 2012 om 21:00.
Oud 16 mei 2012, 21:01   #68
smosty
Banneling

Standaard

Misschien heeft God wel met een kat gepaard en Harrie gemaakt
Dat zou dan verklaren, dat hij zeven forumlevens heeft

Laatst gewijzigd door smosty : 16 mei 2012 om 21:02.
Oud 16 mei 2012, 21:55   #69
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zijn allemaal kinderen van God.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
"There is probably no God; so stop worrying and enjoy your life."

vwala:
"There is no God; so stop worrying and enjoy your life."

Citaat:
Geen Goden. Gelukkig maar.
gelukkig !!

Citaat:
Kortom: hij is een sympathieke kerel, met een hoekje af, die verder geen kwaad in zin heeft, en heel wat minder last berokkent dan de meeste fanatieke aanhangers van andere religies, die om onbegrijpbare redenen wél serieus genomen worden..

Ook al waar.
hij is een sympathieke kerel, met 2 hoekjes af

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 22:02   #70
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal me maar inhouden om te schrijven waarmee god gepaard heeft om jou te maken.
Ik mag je immers niet meer persoonlijk beledigen van een van die klotemods hier.
Oud 16 mei 2012, 22:12   #71
smosty
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zal me maar inhouden om te schrijven waarmee god gepaard heeft om jou te maken.
Ik mag je immers niet meer persoonlijk beledigen van een van die klotemods hier.
Euh... met mijn moeder, ongetwijfeld.

Ik pretendeer geen Goddelijke Afkomst. Dus moet er niet gespeculeerd worden over mijn Goddelijke Verwekking.

En bedankt voor de berichtgeving. Ik had niet mogen denken dat jouw inspiratie opgedroogd was.
Oud 16 mei 2012, 22:26   #72
smosty
Banneling

Standaard

Ja zeg Cookie, we zijn allemaal kinderen van God, of we zijn allemaal Broeders (Fraternité...), or mother nature's sons, dat is allemaal even egalitair. Als antiklerikaal moet ik dat de gelovigen toegeven, dat ze daar een lovenswaardig dogma aan hebben.
Oud 17 mei 2012, 03:30   #73
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja zeg Cookie, we zijn allemaal kinderen van God, of we zijn allemaal Broeders (Fraternité...), or mother nature's sons, dat is allemaal even egalitair.
http://filesforum.politics.be/showpo...6&postcount=69

Citaat:
Als antiklerikaal moet ik dat de gelovigen toegeven, dat ze daar een lovenswaardig dogma aan hebben.
Oh ????

breedbandwurger 1967

Oud 17 mei 2012, 19:22   #74
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beter met een kat dan met een rat...

Laatst gewijzigd door harriechristus : 17 mei 2012 om 19:23.
Oud 17 mei 2012, 21:11   #75
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

oe is't mi-aaaauw

breedbandwurger 1967

Oud 23 april 2013, 14:43   #76
Belask0
Banneling

Standaard

je zit er 3 jaar naast
Belask0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2013, 01:12   #77
Calvinist
Banneling

Standaard

Christenen moeten altijd op de wederkomst voorbereid zijn. In Matteüs hoofdstuk 24, vers 42-44 staat namelijk dat Jezus terugkomt als een dief in de nacht, dus volkomen onverwacht: "42 Wees dus waakzaam, want jullie weten niet op welke dag jullie Heer komt. 43 Besef wel: als de heer des huizes had geweten in welk deel van de nacht de dief zou komen, dan zou hij wakker gebleven zijn en niet in zijn huis hebben laten inbreken. 44 Daarom moeten ook jullie klaarstaan, want de Mensenzoon komt op een tijdstip waarop je het niet verwacht."

adat Jezus zichtbaar zal terugkeren op aarde, zal Hij met zijn leger van eerder opgenomen christenen (bij de opname van de gemeente) ten strijde trekken tegen de antichrist met zijn leger op Armageddon, een gebergte in Megiddo. Jezus zal deze strijd winnen volgens Openbaring van Johannes hoofdstuk 17, vers 14: "Ze binden de strijd aan met het lam, maar het lam zal hen overwinnen. Want het lam is de hoogste heer en koning, en wie hem toebehoren, wie geroepen zijn en uitgekozen, zijn trouw."
Vervolgens zal Satan voor een periode van 1000 jaren worden opgesloten: "1 Ik zag een engel uit de hemel neerdalen met de sleutel van de onderaardse diepte en zware ketenen in zijn hand. 2 Hij greep de draak, de slang van weleer, die ook duivel of Satan wordt genoemd, en ketende hem voor duizend jaren. 3 Hij gooide hem in de diepte, sloot de put boven hem en verzegelde die, opdat de volken niet meer door hem misleid zouden worden tot de duizend jaar voorbij waren; daarna moet hij korte tijd worden losgelaten." (Openbaring 20:1-3). Dit is het begin van het Duizendjarig rijk. Satan is dan met een grote keten vastgebonden en in een diepe afgrond gegooid. Maar daarna zal het volgende met satan gebeuren: 7 Wanneer de duizend jaar voorbij zijn, zal Satan uit zijn gevangenis worden losgelaten. 8 Dan gaat hij eropuit om de volken aan de vier hoeken van de aarde, Gog en Magog, te misleiden. Hij brengt hen voor de strijd bijeen, een menigte zo talrijk als zandkorrels aan de zee. 9 Ze trekken op, over de hele breedte van de aarde, en omsingelen het kamp van de heiligen en de geliefde stad. Maar vuur daalt neer uit de hemel en verteert hen. 10 En de duivel, die hen misleidde, wordt in de poel van vuur en zwavel gegooid, bij het beest en de valse profeet. Daar zullen ze dag en nacht worden gepijnigd, tot in eeuwigheid. (Openbaring 20:7-20)
Voor de mensen die in Jezus geloven, zal er een heel mooie tijd aanbreken vergelijkbaar met de hemel op aarde. Dit wordt beschreven in Jesaja hoofdstuk 11, vers 9: "9 Niemand doet kwaad, niemand sticht onheil op heel mijn heilige berg. Want kennis van de HEER vervult de aarde, zoals het water de bodem van de zee bedekt." Verder zullen dieren die elkaar voorheen zouden hebben opgevreten, nu samen in harmonie leven. En wilde dieren zullen ook geen mensen meer aanvallen.
Calvinist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2013, 06:42   #78
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist Bekijk bericht
Christenen moeten altijd op de wederkomst voorbereid zijn. In Matteüs hoofdstuk 24, vers 42-44 staat namelijk dat Jezus terugkomt als een dief in de nacht, dus volkomen onverwacht: "42 Wees dus waakzaam, want jullie weten niet op welke dag jullie Heer komt. 43 Besef wel: als de heer des huizes had geweten in welk deel van de nacht de dief zou komen, dan zou hij wakker gebleven zijn en niet in zijn huis hebben laten inbreken. 44 Daarom moeten ook jullie klaarstaan, want de Mensenzoon komt op een tijdstip waarop je het niet verwacht."

adat Jezus zichtbaar zal terugkeren op aarde, zal Hij met zijn leger van eerder opgenomen christenen (bij de opname van de gemeente) ten strijde trekken tegen de antichrist met zijn leger op Armageddon, een gebergte in Megiddo. Jezus zal deze strijd winnen volgens Openbaring van Johannes hoofdstuk 17, vers 14: "Ze binden de strijd aan met het lam, maar het lam zal hen overwinnen. Want het lam is de hoogste heer en koning, en wie hem toebehoren, wie geroepen zijn en uitgekozen, zijn trouw."
Vervolgens zal Satan voor een periode van 1000 jaren worden opgesloten: "1 Ik zag een engel uit de hemel neerdalen met de sleutel van de onderaardse diepte en zware ketenen in zijn hand. 2 Hij greep de draak, de slang van weleer, die ook duivel of Satan wordt genoemd, en ketende hem voor duizend jaren. 3 Hij gooide hem in de diepte, sloot de put boven hem en verzegelde die, opdat de volken niet meer door hem misleid zouden worden tot de duizend jaar voorbij waren; daarna moet hij korte tijd worden losgelaten." (Openbaring 20:1-3). Dit is het begin van het Duizendjarig rijk. Satan is dan met een grote keten vastgebonden en in een diepe afgrond gegooid. Maar daarna zal het volgende met satan gebeuren: 7 Wanneer de duizend jaar voorbij zijn, zal Satan uit zijn gevangenis worden losgelaten. 8 Dan gaat hij eropuit om de volken aan de vier hoeken van de aarde, Gog en Magog, te misleiden. Hij brengt hen voor de strijd bijeen, een menigte zo talrijk als zandkorrels aan de zee. 9 Ze trekken op, over de hele breedte van de aarde, en omsingelen het kamp van de heiligen en de geliefde stad. Maar vuur daalt neer uit de hemel en verteert hen. 10 En de duivel, die hen misleidde, wordt in de poel van vuur en zwavel gegooid, bij het beest en de valse profeet. Daar zullen ze dag en nacht worden gepijnigd, tot in eeuwigheid. (Openbaring 20:7-20)
Voor de mensen die in Jezus geloven, zal er een heel mooie tijd aanbreken vergelijkbaar met de hemel op aarde. Dit wordt beschreven in Jesaja hoofdstuk 11, vers 9: "9 Niemand doet kwaad, niemand sticht onheil op heel mijn heilige berg. Want kennis van de HEER vervult de aarde, zoals het water de bodem van de zee bedekt." Verder zullen dieren die elkaar voorheen zouden hebben opgevreten, nu samen in harmonie leven. En wilde dieren zullen ook geen mensen meer aanvallen.
Dikke zever.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2013, 10:01   #79
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tevergeefs zullen de christenen wachten (evenals de Joden), want die ouwe Jezus heeft nooit bestaan en harriechristus, die de ware nieuwe Jezus is, willen ze niet erkennen.

Het is altijd weer dezelfde tragiek dat het verleden de toekomst niet ziet.
Oud 24 april 2013, 10:02   #80
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist Bekijk bericht
Christenen moeten altijd op de wederkomst voorbereid zijn.
Dan moeten ze het verleden los laten en open staan voor de toekomst.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be