Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 mei 2012, 21:20   #61
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Hoe zit het eigenlijk bij spierziekten als ALS en Ziekte van Steinert ( Dystrophia myotonica)
Als één van de ouders bij de Ziekte van Steinert het heeft is de kans 50% dat kinderen het ook krijgen
(Zover ik weet heeft 1 op de 8000 mensen Steinert)

Stel bij ouders waar het bij beiden in de familie voorkomt (of inteelt) neemt het percentage (>50%) dan ook toe? Zou denken van wel?
De ziekte van Steinert is (volgens wikipedia) een dominante aandoening, je hebt de ziekte al als één van beide genen die je voor het betrokken eiwit hebt de foute variant is. Je krijgt bij de bevruchting één van de twee genen voor dit eiwit van je vader en één van de twee van je moeder. Heb je één zieke ouder dan heb je 50% kans dat zij het verkeerde gen doorgeven. Bovendien lijkt een fout gen bij overerving makkelijker fout gekopieëerd te worden waardoor de ziekte in de volgende generatie vaak erger is.

Als beide ouders de ziekte hebben neemt je risico toe. Er is dan 75% kans dat je de ziekte hebt, want er zijn vier mogelijkheden: Een gezond gen van pap en een gezond gen van mam = gezond, ziek van pap gezond van mam = ziek, ziek van mam gezond van pap = ziek, ziek van beiden = ziek. Omdat de aandoening dominant is is het echter geen verborgen gebrek. Als de ziekte bij jou in de familie voorkomt heb je misschien wel een aantal risicofactoren in je DNA die ervoor kunnen zorgen dat je kind makkelijker die ziekte oploopt etc (vaak zijn er bij genetische ziektes meerdere genen betrokken, hoe indirect dan ook), maar het gen voor de ziekte zelf draag je niet bij je, en geef je niet door zoals iemand die de ziekte wel heeft hem zou doorgeven.

ALS is (voor zover ik kan vinden) een ingewikkelder verhaal, waarbij meerdere factoren een rol spelen. In vijf procent van de gevallen betreft het een erfelijke variant, die samenhangt met meerdere genen. Die erfelijke variant zou door inteelt inderdaad meer kunnen voorkomen, in families waarin de foute genen de ronde doen.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 15 mei 2012 om 21:25.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 21:24   #62
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
Het enige dat je met deze rassenvermenging krijgt is dat eigenschappen met recessieve alellen zoals blauwe ogen en blond haar verdwijnen.
Deze eigenschappen verdwijnen meer en meer. En eenmaal weg kunnen ze niet meer terugkomen.
Net als de genetische aandoeningen die het probleem vormen bij inteelt kunnen deze eigenschappen wel degelijk terugkomen. Als je twee half-blanke ouders hebt hebben deze een kans van 25% op een blank kind, en een kans van 50% op een donker kind dat zelf blanke kinderen kan krijgen. Indien de genen voor een blanke huid en blonde haren niet voor een evolutionair nadeel zorgen (bijvoorbeeld doordat de betreffende families in een heel zonnig land wonen, door een toekomstig anti-blond schoonheidsideaal of door beschuldigingen van vreemdgaan) blijven de genen in een stabiele verhouding aanwezig in een gemenge populatie, en zit er dus af en toe een blank kind tussen de nieuw geborenen.
Oud 15 mei 2012, 21:52   #63
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
De ziekte van Steinert is (volgens wikipedia) een dominante aandoening, je hebt de ziekte al als .

Bedankt voor je uitleg. Heb zelf geen spierziekte, maar heeft te maken met m`n beroep.
Er me nooit over gebogen met welk percentage het toe zou kunnen nemen ingeval beide families.
Stelde de vraag impulslef, er me eens wat verder in verdiepen.

Cheers Adrian

ALS is inderdaad een wat ander geval. Duurt ook vrijwel een jaar voordat men erachter is en de diagnose gesteld kan worden.
De hartspier raakt echter niet aangedaan, integenstelling tot de ziekte van Steinert (puur een spierziekte).
Vrijwel altijd overlijdt iemand met Steinert daar het hart het opgeeft, de hartspier raakt namelijk ook aangedaan.

Laatst gewijzigd door Adrian M : 15 mei 2012 om 21:59.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 21:56   #64
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Bedankt voor je uitleg. Heb zelf geen spierziekte, maar heeft te maken met m`n beroep.
Er me nooit over gebogen met welk percentage het toe zou kunnen nemen ingeval beide families.
Stelde de vraag impulslef, er me eens wat verder in verdiepen.

Cheers Adrian
Graag gedaan.

(De "je" in het artikel was niet aan jou persoonlijk gericht, het bekt gewoon lekkerder dan "men" of "iemand".)

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 15 mei 2012 om 21:56.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 22:09   #65
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Simulaties tonen dat in het jaar 2200 het mensenras een mix zal zijn gedomineerd door Aziaten en Afrikanen - zogenaamde "blasians" (black-asians").

Ik moet zeggen, laat maar komen.

En geloof het of niet: in Congo lopen ze al volop rond. De massa Chinezen die daar werkt laat heel schone mensjes achter.

Wat denkt u van zo'n hybridiserings-scenario, waarin het blanke ras nagenoeg geen rol meer speelt?
Kleine slimme Chinezen, en grote sterke zwarten zouden inderdaad een goed uitgebalanceerde hybride kunnen geven . Waarom niet ?
Maar waarom zouden de blanken geen rol meer moeten spelen ?
Er zijn nog heel veel blanken, en een groot deel daarvan verlangt niet vermengd te worden met andere menselijke varianten.
Alhoewel de meest aantrekkellijke vermenging voor mij persoonlijk die van blanken en aziaten is. Vooral wat vrouwen betreft.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 22:11   #66
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Het zal voor de blanken niet anders zijn hoor, er zijn nu reeds overal in het Westen gemeenschappen van Chinezen, maar die blijven voorlopig onder elkaar.

Over een aantal jaar, wanneer de middenklasse in China economisch is 'ontwikkeld', dan heb je honderden miljoenen mensen die gaan beginnen reizen, waaronder tientallen miljoenen zich in het Westen gaan vestigen.

Eigenlijk allemaal niet zo erg. What's in a colour.
Dat Chinezen zich hier komen vestigen vind ik niet zo erg. Zolang er maar niet nog meer arabieren en zwarten afkomen.
Oud 15 mei 2012, 22:12   #67
Adrian M

Standaard

Citaat:
Net als de genetische aandoeningen die het probleem vormen bij inteelt kunnen deze eigenschappen wel degelijk terugkomen. Als je twee half-blanke ouders hebt hebben deze een kans van 25% op een blank kind, en een kans van 50% op een donker kind dat zelf blanke kinderen kan krijgen. Indien de genen voor een blanke huid en blonde haren niet voor een evolutionair nadeel zorgen (bijvoorbeeld doordat de betreffende families in een heel zonnig land wonen, door een toekomstig anti-blond schoonheidsideaal of door beschuldigingen van vreemdgaan) blijven de genen in een stabiele verhouding aanwezig in een gemenge populatie, en zit er dus af en toe een blank kind tussen de nieuw geborenen.
Vermoed dat je gelijk hebt. In Afghanistan komen bijvoorbeeld ook kinderen voor met groene of blauwe ogen.
Een voorbeeld daarvan is die beroemde foto van een Afghaans meisje met licht groene ogen.

Laatst gewijzigd door Adrian M : 15 mei 2012 om 22:17.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 22:22   #68
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Vermoed dat je gelijk hebt. In Afghanistan komen bijvoorbeeld ook kinderen voor met groene of blauwe ogen.
Een voorbeeld daarvan is die beroemde foto van een Afghaans meisje met licht groene ogen.
Afganen stammen dan ook ( gedeeltelijk ) af van Arische nomaden. Dezelfden die ooit Indië binnenvielen.
Oud 15 mei 2012, 22:28   #69
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Simulaties tonen dat in het jaar 2200 het mensenras een mix zal zijn gedomineerd door Aziaten en Afrikanen - zogenaamde "blasians" (black-asians").

Ik moet zeggen, laat maar komen.

En geloof het of niet: in Congo lopen ze al volop rond. De massa Chinezen die daar werkt laat heel schone mensjes achter.

Wat denkt u van zo'n hybridiserings-scenario, waarin het blanke ras nagenoeg geen rol meer speelt?
1. Uw titel is verkeerd. Er is met zekerheid 1 mensensoort. Allicht -er zijn voldoende aanwijzingen- bestaan er daaronder diverse mensenrassen.
2. Dat u als extreem-links sujet tegen verscheidenheid bent is logisch. Ik beschouw menselijke verscheidenheid als een rijkdom en zie bijgevolg liever geen vermenging tot allemaal één en hetzelfde.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 22:35   #70
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Een blanke die lang onder de Afrikanen vertoeft praat toch anders over de Afrikanen dan C2C doet, maargoed dat is mijn ingeving.
Ik ken er een paar, doorgaans wantrouwen die zwarten. Niet dat ze ze haten, maar ze nemen ze niet au serieux, en passen er voor op.
Oud 15 mei 2012, 22:58   #71
thefishdoesntthink
Gouverneur

thefishdoesntthink's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht

Er is helemaal niks mis met "color" (dat weten de meeste mensen al)
er is iets mis met IQ (afrikaans gemiddeld 70/80, aziatisch gemiddeld 110 of zoiets)
“Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
― Albert Einstein
Oud 16 mei 2012, 00:58   #72
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Ik ken er een paar, doorgaans wantrouwen die zwarten. Niet dat ze ze haten, maar ze nemen ze niet au serieux, en passen er voor op.
Ik ben er een van (...)
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 01:08   #73
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Bekijk bericht
Het enige dat je met deze rassenvermenging krijgt is dat eigenschappen met recessieve alellen zoals blauwe ogen en blond haar verdwijnen.
Deze eigenschappen verdwijnen meer en meer. En eenmaal weg kunnen ze niet meer terugkomen.
Mensen met echt natuurlijk (licht) blond haar zie je maar heel weinig. En deze minder voorkomende eigenschappen zijn zaken die je moet koesteren.

Een mix van verschillende rassen is op sommige vlakken wel superieur, maar in die superioriteit. moet je ook niet in overdrijven.
In Latijns Amerika geldt hoe blanker hoe beter, hoe zou me niets verbazen dat juist daar een grote vraag is naar arisch zaad of eitjes (..) Hoeveel vrouwen van mij niet een kind willen, enkel omdat ik lelieblank ben. Wellicht dus dat kunstmatige inseminatie bepaalde delen in de wereld zal doen verblanken.
Oud 16 mei 2012, 06:41   #74
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Ik denk dat 'blanke uit de hogere middenklasse' een ietsje waarschijnlijker is.
heu ja... die mannen met dat blauw bloed! ja d�*t is inteelt �* volonté natuurlijk.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 06:42   #75
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Afrikanen een IQ van 70-80!?
Een idioot getal! Op dat niveau zouden de bevolkingsgroepen in Afrika niet eens kunnen functioneren of instand gebleven zijn.

70-80 zou inhouden:
IQ waarden volgens Resing & Blok: Zwakbegaafd
IQ-waarden volgens Wechsler WAIS-III: Lichte verstandelijke beperking

Betwijfel of de stelling hoog IQ te maken zou hebben met specifiek opleiding?
Waarom bestaat zo’n club of vereniging met mensen met een hoog IQ dan uit zo’n gemêleerd gezelschap? Van bouwvakkers tot hoogopgeleide mensen.
om te gaan jagen en verzamelen hoef je geen iq van 140 te hebben.
maar tot nader order verdwaal ik liever in de brousse in gezelschap van een afrikaan met 80 dan in gezelschap van een chinees met 140.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 16 mei 2012 om 06:59.
Oud 16 mei 2012, 06:43   #76
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
De mens is niet meer dan een soort.
In welke zin zou er verschil moeten tussen mensen en dieren?

Als met het fokken van dieren, beste eigenschappen, dit wel opgaat.
Waarom zou dit voor de mens dan niet gelden?
Ofwel als men de beste eigenschappen van Jappen, Chinezen, Blanken, Afrikanen, Indianen en Eskimo’s en etc. bij elkaar gooit …….
Volgens mij krijg je dat een stratier.
Oud 16 mei 2012, 07:07   #77
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
In Latijns Amerika geldt hoe blanker hoe beter, hoe zou me niets verbazen dat juist daar een grote vraag is naar arisch zaad of eitjes (..) Hoeveel vrouwen van mij niet een kind willen, enkel omdat ik lelieblank ben. Wellicht dus dat kunstmatige inseminatie bepaalde delen in de wereld zal doen verblanken.
In veel delen van de wereld zie je een dergelijk schoonheidsideaal, mogelijk deels veroorzaakt door het feit dat veel TV-sterren, muzikanten en modellen blank zijn. Vooral voor vrouwen geld in bijvoorbeeld India vaak "hoe lichter hoe beter". Google maar eens op "Indian beauty". Ze hebben de poederdoos duidelijk al kunnen vinden.
Oud 16 mei 2012, 07:38   #78
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In veel delen van de wereld zie je een dergelijk schoonheidsideaal, mogelijk deels veroorzaakt door het feit dat veel TV-sterren, muzikanten en modellen blank zijn. Vooral voor vrouwen geld in bijvoorbeeld India vaak "hoe lichter hoe beter". Google maar eens op "Indian beauty". Ze hebben de poederdoos duidelijk al kunnen vinden.
In India is dat wel voornamelijk vanwege het kastenstelsel en slechts in tweede instantie door Westerse invloed. Ook in Oost-Azië en dergelijke wordt een lichte teint traditioneel geassocieerd met de aristocratie, zoals bij ons vroeger ook het geval was.

Maar inderdaad, bepaalde Europese trekken worden hoog aangeschreven in een groot deel van de wereld. Het lijkt me dan ook vrij onwaarschijnlijk dat die ooit volledig zullen verdwijnen.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 08:00   #79
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
om te gaan jagen en verzamelen hoef je geen iq van 140 te hebben.
maar tot nader order verdwaal ik liever in de brousse in gezelschap van een afrikaan met 80 dan in gezelschap van een chinees met 140.

In de 'brousse' blijf ik liever alleen ....... Zowel de Afrikaan als de Chinees zijn ware paniekelingen in moeilijke omstandigheden. Wat mij betreft blijven ze weg.
Oud 16 mei 2012, 12:01   #80
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
In de 'brousse' blijf ik liever alleen ....... Zowel de Afrikaan als de Chinees zijn ware paniekelingen in moeilijke omstandigheden. Wat mij betreft blijven ze weg.
Ik weet niet jij verstaat onder moeilijke omstandigheden (..) Hierop mijn visie, een menselijk brein is te vergelijken met een harde schijf, hoe meer je erin propt hoe trager die gaat werken. Een ongeletterde Afrikaan die in de rimboe woont, heeft een lege schijf, en kan dus razendsnel in noodsituaties op reflexen reageren. Een Chinees daarentegen, die tijdens zijn lagere schooltijd honderden karakters heeft moeten stampen, zijn/haar harde schijf zit vol, en reageert veel trager in noodsituaties. Overal in de wereld het verkeer, staan Chinezen erom bekend dat ze rijden als dweilen, wellicht dat dat ook met die trage volle harde schijf te maken heeft, maargoed nogmaals dat betreft mijn ingeving.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 16 mei 2012 om 12:23.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be