![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Ben je bereidt om 40 uur te werken voor een zelfde loon ? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
53 | 40,77% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
77 | 59,23% |
Aantal stemmers: 130. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er hangt ook veel van je job zelf af, ik werk zelf 50 tot 60u/week + nog eens gemiddeld 2u/dag in de wagen, maar ik vind mijn werk gewoon ook interessant + ik heb een faillissement meegemaakt en daarna kijk je toch wel even anders aan tegen 'werk' hebben, wat ik persoonlijk daarvoor altijd als vrij vanzelfsprekend beschouwde. Ik kan je dus wel volgen, maar het verwondert me geenszins dat veel mensen daar anders tegenoverstaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister
|
![]() Wat ik mij afvraag...
Op de vraag "Ben je bereid om 40 uur te werken voor een zelfde loon ?" heeft nu 60% "nee" geantwoord. Er werd niet gevraagd of we het leuk zouden vinden, wel of we bereid zouden zijn... Moet ik dit dan interpreteren als dat 60% ontslag gaat nemen ofzo? Nogal radicaal ![]()
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Ik doe nu al een 40 uren week maar krijg 6 dagen inhaalrust (waar van twee betaald). Op andere bedrijven is dat dikwijls twaalf dagen, bij ons hebben ze liggen knoeien met onze 20 minuten schoftijd. Waar het nu op neerkomt is dus eigenlijk dat ze ons zes dagen verlof willen afnemen. Een aantal jaar geleden is het bedrijf door de oprichters verkocht voor 6 miljard BEF waarna ze zich voor 2 miljard terug inkochten. Vroeger werkten we in een echte heksenketel, het kon niet snel genoeg, overuren (12-16 uur), .... Doch toen het bedrijf verkocht werd hebben wij daar niets van gemerkt. Onze inspanningen werden niet beloond. We bouwden tesamen lieten ze ons geloven, de vruchten echter ... . En zo zal het overal wel zijn. Een nonkel werd door een Amerikaans bedrijf twee jaar voor hij op brugpensioen kon ontslagen, ze moesten hem nog drie jaar uitbetalen binnenkort dopt hij met alle gevolgen voor zijn pensioen, hij werkte 30 jaar voor dat bedrijf. Iedereen kent wel enkele verhalen zo. We worden gewoon uitgebuit door onze medemensen door een altijd maar meer systeem.
Ik heb wel ja gestemd, al doe ik het met tegenzin want ik geloof niet meer in de goede bedoelingen van de werkgever. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Skaldis, werk je soms bij DE in de nachtploeg. daar gebruiken ze juist dezelfde truk.
De ochtend en avondploeg hebben 30 minuten betaalde schattijd, de nachtploeg niet. Toch doen de 2 andere ploegen 39 uur per week, en krijgen ze 6 dagen compensatie.-waarvan 2.5uur betaalde pauze De nachtploeg doet er 40 uur per week, en toch krijgen die maar 6 dagen compensatie- waarvan 3 vastgelegd als brugdag. De uitleg, "jamaar per dag ben je 24 minuten aan het eten rond 2 uur 's nachts." Bof ,ik lig er niet wakker van. Mijn loon ligt er op het einde van de maand, en ik vind het voldoende om die nadeeltjes te compenseren. Maar geef de grote firma's nog een vingertje toe en ze nemen op termijn de hele arm. Helaas, als ze die arm niet krijgen, dan zijn ze naar een streek waar ze lichamen kunnen misbruiken. Oftewel, in dit geval zullen we wat moeten geven.
![]() |
#67 |
Vreemdeling
|
![]() ok. ik werk nu 38 uur voor 1000 euro. gewoon jobke als bediende in brussel.
jij werkt wel 55 uur.... leuk voor jou! maar word je evenweinig betaald ook als je nu 38 uur zou werken??? als het loon redelijk is en ik bv kan toekomen tot het eind van de maand. ok. maar ik kom zelfs niet toe. ik kan me zelfs geen nieuwe kledij aanschaffen of zo. ik werk ook graag... veel liever als alle dagen moeten thuiszitten. maar uitsloven voor een armoedig loontje? ze laten ons meer uren werken voor hetzelfde loontje. ik durf wedden dat jij geen 1000 euro verdiend voor je 55 uren! wat als ze tegen jou zeggen dat je hetzelfde loon mag behouden voor maar 38 uren... kgeef een klein voorbeeldje van mensen met kinderen die naar een pleegmoeder gaan. ze moeten die 2 uur meer betalen van hunzelfde loontje... en voorwat? zodat het bedrijf wat beter zit?
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, als ze nu eerlijk zouden zijn, die bazen zouden ze gewoon zeggen, je doet maar dagen van 7.5 uur, dus 37.5 uur per maand. En geen compensatiedagen, want je brengt dat half uurtje dat je gaat eten toch niks op.
En ik zou geloven dat ze daar verder mee komen dan zo raar mogelijke constructies uit te denken om hun zucht naar winst te verbloemen.
![]() |
#71 |
Schepen
|
![]() Ik weet niet of ik bereid zou zijn om 40u/w te werken, ik vrees dat ik dan nogal snel uitgeblust zou zijn..
![]() |
#72 |
Vreemdeling
|
![]() ![]() zeg dat tegen al de mensen die bij de mutualiteit werken. om daar te werken moet je wel presteren, geloof me. maar over het loon valt niet te spreken.
![]() |
#73 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik werk nu reeds meer dan 40 uur. Dus voor mij zou het loonsverhoging zijn.
![]() |
#74 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() voor mij is het goed om 40u te werken,maar wel met de belofte dat geen geen enkelle frank naar de walen zou gaan
![]() |
#75 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() ik vind dat we mensen die langer willen werken aan hetzelfde loon die kans moeten geven. maar van de meeropbrengst voor het bedrijf moet een groot deel naar de sociale zekerheid gaan.
mensen die dolgraag werken zoals TomB en Anjerant zullen ongetwijfeld staan springen om langer te mogen werken aan hetzelfde loon. puur om het plezier van het werken natuurlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() ik werk wel 50 uur voor het zelfde loon
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() ik zie hier veel mensen die op salaris staan klagen over hun loon tov de uren die ze erin steken.
De deal die een werkgever met een gesalarieerde sluit is echter simpel: Je krijgt een bepaalde verantwoordelijkheid en voert die uit tegen betaling van een maandelijks loon. Gespendeerde uren hebben daar niets mee te maken. Ik zie niet goed in wat die mensen hun probleem is, het is vrij simpel om als goede employee meer verantwoordelijkheden op te nemen tegen meer betaling, of minder tegen minder betaling. Navenant uw competentie heeft zo iedereen zijn niveau van verantwoordelijkheid dat hij kan afhandelen in een bepaalde tijdslimiet. Dat het op een bepaald niveau economisch aantrekkelijker wordt om een deel te delegeren spreekt voor zich.
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |