![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]() Zielige discussietechniek. U speelt freerider en als je dat aanklaagt, ben je vol van jaloezie.
Misschien eens nadenken over de Walen. N-VA zegt dat ze profiteren en klaagt dit aan, maar nu doet u net hetzelfde.... Kom, voor de laatste keer: wat vindt u een billijke vergoeding voor iemand die bv. 5000 kWh op het net zet en er ook 5000 kWh afhaalt? Gratis? Laat me niet lachen. Snij de kabel dan maar door en dan eens zien wie er piept als het donkere dagen zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mijn vrouw wilde, de kop zot gemaakt door kennissen, verleden jaar ook zonnepanelen laten leggen. Ik heb haar geantwoord dat die subsidie van Vlaanderen kwam. Dat ik de Vlaamse overheid voor gen haar vertrouw, en dat ze ons binnen de kortste keren in het zak zouden zitten. Want alles wat de Vlaamse overheid in handen krijgt kost ons veel geld.
Ik heb haar enkel dagen geleden aan mijn woorden herinnerd. Ze is nu heel tevreden dat ik haar toen overtuigd heb. Wat we zelf doen....trekt op geen kl*ten. En de meerderheid van de Vlaamse bevolking ziet niet in dat dit alles verdoken belastingen zijn. En schuiven de schuld op de energiemaatschappijen. Dat krijg je er van als je steeds oogkleppen draagt. Laatst gewijzigd door pajoske : 29 mei 2012 om 21:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Niemand heeft iemand verboden er ook te installeren nietwaar ? Dus niet lullen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je weet toch dat ik voor elke kW die ik terug stuur die ik niet opgebruik ik niets krijg, terwijl zij deze wel doorverkopen ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() Er al eens aan gedacht dat de mensen die het meeste lijden onder de hoge energieprijzen geen mogelijkheden hadden/hebben om zulke investeringen te doen?
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() dikke X2
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enfin, tis makkelijker een generator te installeren en ze met hunne meter gewoonweg buiten te gooien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 29 mei 2012 om 22:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Maar niet iedereen kreeg subsidie. Iemand meet dak dat iets meer naar het Noorden gericht was bv niet.
Laatst gewijzigd door pajoske : 29 mei 2012 om 22:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Zonnepanelen bij particulieren en bedrijven en windmolens gaan een gemiddeld gezin nog eens extra per jaar belasten met 160 a 200 euro per jaar.
Freya doet alles om dit bedrag in te perken om niet nog meer gezichtsverlies te lijden voor de spa. Het kan dus 2 kanten op. Ofwel rekenen ze alles door naar de consument zonder zonnepanelen en stijgt de rekening zwaar , ofwel proberen ze nog zoveel mogelijk geld te halen bij de eigenaars van zonnepanelen om de eindafrekening te minderen bij de consument zonder. Het zal waarschijnlijk gedeelde pijn zijn .... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1. Ik de overheid niet vertrouwde 2. Het een idiote oplossing is voor een kunstmatig gecreërd probleem Door veel zagen van mijn vrouw, heb ik uiteindelijk eens een paar berekeningen laten maken en waarachtig. Er was serieus wat aan te verdienen, meer dan wat ik voor mijn geld op de bank kreeg. Bijgevolg heb ik het gedaan, omdat ik vond dat de overheid maar niet zo idioot moest zijn om met zo'n plan naar buiten te komen. Ze hebben nu inderdaad vastgesteld dat het niet werkt. En wat nu ? Ze schuiven de schuld af op de eigenaars van de zonnepanelen, terwijl ze zelf de schuld ervan zijn. Ik ga wat minder overhouden, maar het kan in feite niet wat hier gebeurt. Afspraken zijn afspraken. Na vijf jaar subsidies (nu 6 jaar) is mijn investering terubetaalt en dan metertje buiten. Gevolg : 7 certificaten per jaar minder om te verkopen aan de producenten zodat die kunnen voldoen aan hun eis om een minimum aan groene energie te produceren En : ik stoot met mijn generator nog meer CO2 uit dan ooit tevoren en het kost me geen moer meer dan wanneer ik de stroom van het niet zo afnemen, met al die gefantaseerde kosten Laatst gewijzigd door Stingray : 29 mei 2012 om 22:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() ik zou het logischer vinden dat de mensen die energie op het net steken daar distributiekosten voor betalen net zoals bij het afnemen van energie. wie dus niet meer produceert dan hij verbruikt met zonnepanelen zou niet mogen betalen. voor zoiets is natuurlijk een next gen teller nodig die we in vlaanderen pas over een aantal jaar zullen zien verschijnen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Maarem we krijgen de politiekers die we verdienen ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens, als ik teveel heb omdat dat jaar de zon wat teveel geschenen heeft, dan zet ik wel wat electrische vuurtjes om het op te maken als het moet. Enfin ik doe het met een electrische boiler en spaar nog wat stookolie uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling