![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Worden de vlamingen nog gediscrimineerd in Brussel? | |||
Neen |
![]() ![]() ![]() |
22 | 29,73% |
Ja |
![]() ![]() ![]() |
52 | 70,27% |
Aantal stemmers: 74. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Staatssecretaris
|
![]() quote willem
Da-d-es allemô flave kil! Vertaling voor de West vlamingen en de limburgers ![]() merci astemblieft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Burgemeester
|
![]() Vraagske:
Wie van al die dat gestemd hebben wonen in Brussel? Werken in Brussel? Shoppen af en toe in Brussel? Komen überhaupt wel eens in Brussel?[/quote]
[SIZE=1]De figuranten zijn gemaakt voor de grote massascènes. Geen van hen wou ooit een oorlog maar zij betaalden wel de prijs. En aan het einde van de film zie je alleen de grote namen. Dat zijn de helden van het jaar die de geschiedenis bepalen. (Stef Bos)[/SIZE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
8) Ik heb heel lang in Brussel gewoond. En ik mis Brussel heel erg. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Burgemeester
|
![]() Ik heb altijd aan de rand gewoond, maar zit eigenlijk het grootste deel van de tijd in Brussel; heb er school gelopen en werk er nu.
Brussel heeft een plaatsje in mijn hart. ![]()
[SIZE=1]De figuranten zijn gemaakt voor de grote massascènes. Geen van hen wou ooit een oorlog maar zij betaalden wel de prijs. En aan het einde van de film zie je alleen de grote namen. Dat zijn de helden van het jaar die de geschiedenis bepalen. (Stef Bos)[/SIZE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
8) Heb school gelopen in Anderlecht. En heb onlangs nog avondschool gelopen, in Vilvoorde 8) Idd, Brussel is een kei-gezellige stad 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#68 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest is ieder in België, overeenkomstig de gorndwettelijke bepalingen, vrij in het taalgebruik. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was dus de meerderheid die zich diende aan te passen omdat de minderheid dit verwachtte. Waarmee je 'argument' waardeloos wordt.
![]() |
![]() |
#77 |
Minister
|
![]() ooit... en dat was wanneer?
Die minderheid werd meerderheid door demografische evolutie, nog voor van aanpassing sprake was...
![]() |
#78 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik ben er 6 jaar 1 geweest, en hoe vaak heb ik discriminatie gevoeld? welgeteld 1 keer, aan het metroloket, en dat was het nog volgens mij omdat die kerel te lui was om terug te geven op mijn biljet van 2000 bef voor de rest? niks dan positieve ervaringen
![]() |
![]() |
#79 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ooit waren de nederlanders een minderheid in zeeuws-vlaanderen ooit waren de fransen een minderheid in Rijsel wat is jouw "plan of action" voor al deze zaken? ah juist, aan wal blijven staan, zoals alle goeie stuurlui
![]() |
![]() |
#80 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Kont ge dan bij alle openbare instellingen in het Nederlands terecht zoals vereist door de wet. Ook op bus en tram met de conducteurs. Bus en tram of de MIVB zijn een openbare instelling. Ook in de ziekenhuizen? Dit zijn openbare instellingen Ook bij de gemeentebesturen? Ik ben in Elsene groot geworden en herinner mij dat de politie hem kwam halen omdat hij belasting op de vuilbakken niet wou betalen omdat er geen Nederlandstalige formulieren waren. Ze hebben er an speciaal laten drukken. Geen discrimatie? Dromen is mooi maar uw moedertaal gebruiken in een tweetalige stad is ook zeer mooi. Zijt ge zeker dat ge at altijd gedaan hebt of hebt ge maar als een nederige Vlaming gebogen?
Gij dacht, o lijdzaam volk, dat 't gruwelijk getij der oude tyrannie voor immer was voorbij Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Willem Elsschot (In Bormsgedicht) |
||
![]() |
![]() |