![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Het wordt wel toegepast, MAAR ... door diegenen die God en de laatste dag vrezen, zoals in die verzen staat. Door echte moslims. Als je zegt dat die Marokkaan elke dag zat thuiskwam, dan kun je hem toch geen moslim noemen. God zegt dat alcohol verboden is en hij negeert dat verbod, hoe kun je dan verwachten dat iemand dan de andere geboden en verboden van God zal opvolgen. Hield hij het 5-dagelijks gebed? Betaalde hij armenbelasting?... Ik vind het raar dat mensen het onderscheid niet kunnen maken tussen een marokkaan en een moslim, deze 2 zijn niet gelijk. Op dit forum lopen er rond die zinnen neerzetten als bv: enkele moslimjongeren hebben een winkel beroofd. Die zin is gewoon contradictisch. Eén van de slechtste dingen in de Islam is stelen en het is duidelijk verboden, de straf hiervoor is het afhakken van de hand. Dus iemand die van stelen zijn dagelijkse bezigheid maakt kun je toch geen moslim noemen wat hijzelf ook moge beweren. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Partijlid
|
![]() Een uitspraak van de profeet is:
Ik vrees niet voor de islam van de joden, christenen,... maar ik vrees voor de islam van diegenen die zich ermee aanroepen. in arabisch (klinkt ook veel beter): Laa achaafoe 'anil islaam min a'daa-ih, walaakin achaafoe 'anil islaam min ad'iaa-ih. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Partijlid
|
![]() 58
1. Allah heeft het woord gehoord van degene die met u aangaande haar man twistte en tot Allah klaagde. En Allah heeft uw gesprek gehoord. Voorwaar, Allah is Alhorend, Alziende. 2. Degenen onder u, die hun vrouwen moeders noemen - dezen zijn hun moeders niet; hun moeders zijn alleen degenen die hen baarden, - en voorzeker zij zeggen iets onbetamelijks en een leugen; doch Allah is Verdraagzaam, Vergevensgezind. 3. Degenen, die hun vrouwen moeders noemen en willen terugnemen wat zij zeiden, moeten hiervoor een slaaf bevrijden voordat zij elkander aanraken. Dit is een vermaning voor u. En Allah is goed op de hoogte van hetgeen gij doet. 4. Maar wie geen slaaf vindt, laat hem twee achtereenvolgende maanden vasten, voordat zij elkander aanraken. En wie dat niet doen kan, moet zestig arme mensen voeden. Dit is een bevel, opdat gij moogt geloven aan Allah en Zijn boodschapper. Dit zijn de verordeningen van Allah; en er is een pijnlijke straf voor de ongelovigen. 65 1. O, profeet, indien gij van de vrouwen scheidt, scheidt dan van haar voor de vastgestelde periode en berekent de periode, en vreest Allah uw Heer. Verdrijft haar niet uit haar vertrekken, noch behoeven zij uit zichzelf weg te gaan (vóór de bepaalde termijn) tenzij zij zich openlijk onbetamelijk gedragen. Dit zijn Allah's vastgestelde grenzen; en wie de door Allah bepaalde grenzen overschrijdt doet zeker zijn eigen ziel onrecht aan. Gij weet niet; misschien zal Allah daarna iets beters teweegbrengen. 2. Als zij dan haar termijn bereikt hebben, neemt haar op een vriendelijke manier terug, of scheidt van haar op een behoorlijke wijze en roept twee rechtvaardigen vanuit uw midden tot getuigen en laat dit een ware getuigenis zijn voor Allah. Dit is een vermaning voor hem die in Allah en de laatste Dag gelooft. En voor hem die Allah vreest, zal Hij een uitweg bereiden. 6. Herbergt haar (van wie gij scheidt) in de huizen waar gij vertoeft, overeenkomstig uw middelen; en doet haar geen kwaad om het haar moeilijk te maken. En als zij zwanger zijn, onderhoudt haar tot zij verlost zijn. En als zij haar kind voor u zogen geeft haar vergoeding en beraadslaagt tezamen in vriendelijkheid; maar als gij het lastig voor elkander maakt laat dan een andere vrouw het kind zogen. 7. Laat hij die overvloed heeft geven uit zijn overvloed. En laat hij wiens middelen beperkt zijn, geven overeenkomstig hetgeen Allah hem heeft gegeven. Allah belast geen ziel boven hetgeen Hij haar heeft gegeven. Allah zal weldra verlichting verlenen na ongemak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze krijgt onderhoudsgeld als ze zwanger is, en ze wordt vergoedt als ze haar kind zoogt. (gedurende maximum twee jaar!) Maar als ze lastig doet dan laat ge gewoon iemand anders het kind zogen en dan kan de moeder de pot op! Voil�* Citaat:
Wat hebben moslima's het toch veel beter dan die westerse vrouwen nietwaar.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font] [font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font] [font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font] [font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font] [font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ge wilt het maar niet begrijpen: 2 jaar zogen staat der niet omdat er daarna een transfer zou plaatsvinden, maar omdat er nu eenmaal 2 jaar gezoogd moet worden om gezondheidsredenen. Wilt gij dat dervan van maken wat ge ervan gemaakt hebt. Doe maar, ik breek mijn hoofd er niet over. Drie keer herhaald is meer dan genoeg. Dan negeert gij koppig volgend vers: [2.241] And for the divorced women (too) provision (must be made) according to usage; (this is) a duty on those who guard (against evil). ...dat duidelijk tegenspreekt dat een vrouw eerst zwanger zou moeten zijn om alimentatie te ontvangen. Dan het criterium "als ze braaf" zijn...Nog zo'n circe/usproduct. Er mag niets teruggenomen worden wat aan de vrouw geschonken is...heb ik ook al een paar keer moeten herhalen. J�*j en jij alleen spreekt in termen van beter. Ik geef gewoon uitleg. Ik denk dat als deze regels nageleefd zouden worden, wat duidelijk niet het geval is, anders zou jij ook niet met zo'n immense vooroordelen en frustraties zitten, dan zouden moslimas heel gelukkig zijn. Gelukkiger dan Westers vrouwen weet ik niet. Ik denk dat ze allebei even gelukkig kunnen zijn, zie je, niet iedereen is met hetzelfde gelukkig. Koop mij bijvoorbeeld een ketting of een ring en ge maakt mij kwart gelukkig, maar koop mij ne goeie Kerastase shampoo en ik ben in de 7e hemel. Zie je, de een wat de ander niet. En dus denk ik dat een Westerse vrouw best heel gelukkig kan zijn in een leven waar zij vrij kan gaan en staan waar ze wil zonder iemand verantwoording verschuldigd te zijn. Net zoals een moslima heel gelukkig kan zijn binnen haar zelfgekozen (!) huwelijk met haar rechten en vooral: met een man die die rechten respecteert...uiteraard. Bijna vergeten: Wat met huisgerief...Wel als je in beschouwing neemt dat het de man is die financieel verantwoordelijk is voor het huis en dus ook inrichting en accessoires en onderhoud van de vrouw, is het antwoord dat die spullen bij de man blijven, want de vrouw kan opnieuw trouwen (in de islam heb je namelijk geen buitenechtelijke relaties) en dan moet zij niet terug opnieuw kopen, zoals jij suggereert, maar haar tweede echtgenoot neemt die taak op zich, zie je? Zij moet dus nooit opnieuw kopen omdat dat simpelweg haar taak niet is. De man is/was traditioneel de kostwinner. Vandaag zou ik dat in het geval van de werkende moslima niet meer zo eerlijk vinden, maar er is al naar gevraagd door mensen aan geleerden en blijkt dat ook al werkt de vrouw, zij bepaalt zelf of ze wil bijdragen of niet. De financiële verplichting tot onderhoud van het huis en de ten lastes blijft een taak van de man...Ik heb dit laatste ook maar horen zeggen, dus weet niet in hoeverre verschillende geleerden het hierover eens zijn, maar je kan altijd eens proberen bij de Egyptische schriftgeleerde Al-Qardawi, is een goeie naar het schijnt, in het Engels wel. Ik kan je wel zeggen hoe wij het hier doen: ik studeer, heb wel wat zakgeld, maar das van mij. Man betaalt dus alles, ik schiet wel eens bij als hij bijvoorbeeld een doos melk is vergeten te halen of andere kleinigheden, maar hij vraagt of eist het nooit. Veelal zeg ik: haal mij dit of dat, want das op. Schoolzaken worden betaald van studiebeurs. Nu, als ik begin te werken wil ik graag alles laten storten naar gemeenschappelijke zichtrekening, houden daar een spaarbedrag van af, ook een vast equal bedrag naar persoonlijke zichtrekeningen voor persoonlijke bestedingen zodat overblijft: bedrag voor huiselijke kosten...eerlijk verdeeld dus. Heb ik geen probleem mee. Als we scheiden: God verhoede !- dan verkopen we wat gemeenschappelijk gekocht is en delen de opbrengst. Maar ja, wij zijn dan ook de jongere generatie, ik weet niet hoe de ouderen het doen...Wij spreken heel openlijk over vanalles en nog wat. Heb ook jouw vragen ivm scheiding ooit opgebracht in gesprek, heb hem-sorry-echt doen lachen met dat je 2-jaar-zogen-en-dan-overdracht...maar goed, je kan niet alles weten he. Stel je voor. Fijn met je gesproken te hebben.* [size=2]*Behalve die ene keer dat je met kuttenverkoop replyde...dat was minder.[/size] Doei
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font] [font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font] [font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font] [font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font] [font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font] |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een vrouw die zelfstandig wil wonen en haar eigen boontjes doppen heeft dus geen kans in de islam. Zij moet kreperen. Gelijkheid van de seksen is voor het Westen een elementaire beschavingsnorm. Vade retro IB! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Zoals ik al zei: Zet je bril op; deze post begint met "Circe,...".
||
![]() |
![]() |