Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2012, 11:29   #61
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Je had je uiteenzetting moeten beginnen met onderscheid tussen gebruik en misbruik.

Nu stel je het gelijk, wat je ganse betoog onderuit haalt.
Groot gelijk. Je moet van alles met mate genieten (zelfs water kan giftig zijn). Er zijn bovendien studies die uitwijzen dat een beperkt gebruik van bier en/of wijn gezond is.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2012, 11:29   #62
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Niet waar, honkbalknuppels zijn veel steviger en beter afgewerkt, en ook beter beschikbaar. Deze knuppels worden gebruikt voor amusement, maar een klein deel ervan wordt gebruikt voor geweldsdelicten. Ik heb dat laatste met mijn eigen ogen eens gezien.
dus nu moet je geloven dat als er geen honkbalknuppels waren, die hooligans niet in staat waren om een stevige tak in het bos te zoeken... En ze vinden zeker geen tak met kleine scherpe zijtakjes (een goed afgewerkt wapen)...
Ik geloof dat niet meteen.
Oud 12 juni 2012, 11:30   #63
eno2
Banneling

Standaard

Stop alcohol dat gaat niet. Punt.

Stop alcohol, dat gaat alleen bij jezelf.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2012, 11:31   #64
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
dus nu moet je geloven dat als er geen honkbalknuppels waren, die hooligans niet in staat waren om een stevige tak in het bos te zoeken... En ze vinden zeker geen tak met kleine scherpe zijtakjes (een goed afgewerkt wapen)...
Ik geloof dat niet meteen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2012, 11:33   #65
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Beste mensen,

Negeer de autist.
Ik wens niet vergeleken te worden met die "mr. Verbieden".
Oud 12 juni 2012, 11:34   #66
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Groot gelijk. Je moet van alles met mate genieten (zelfs water kan giftig zijn). Er zijn bovendien studies die uitwijzen dat een beperkt gebruik van bier en/of wijn gezond is.
En verdomd lekker!

Ik kan zo enorm genieten van een uitstapje ergens te doen, en daar op een terrasje een lekkere duvel te drinken.
Oud 12 juni 2012, 11:35   #67
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Groot gelijk. Je moet van alles met mate genieten (zelfs water kan giftig zijn).
het punt is de verkoop. Ik als verkoper kan niet weten of mijn klant alcohol verantwoord gaat drinken. Ik ken wel de statistieken, minstens 1 klant op 10 gaat alcolohilisme risico hebben.
De vergelijking met water gaat niet op. Probeer mijn argumentatie in mijn openingspost maar eens toe te passen op water. Je zult snel zien waar de redenering dan mank loopt.

Citaat:
Er zijn bovendien studies die uitwijzen dat een beperkt gebruik van bier en/of wijn gezond is.
ja, een klein positief effect voor hart- en vaatziekten, dat in de huidige samenleving (met de huidige consumptiehoeveelheden) teniet gedaan wordt door de negatieve gevolgen van kanker, leverziekte, ongevallen,... Er zijn gezondere middelen tegen hart- en vaatziekten dan alcohol, met minder schadelijke risico's. Dus we hebben twee producten. In de eerste zitten gezonde stoffen in, maar zit ook alcohol in, dat schadelijk is. In de tweede zitten enkel gezonde stoffen in. Jij als dokter, welk product zou jij aanraden?
Oud 12 juni 2012, 11:39   #68
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja, een klein positief effect voor hart- en vaatziekten, dat in de huidige samenleving (met de huidige consumptiehoeveelheden) teniet gedaan wordt door de negatieve gevolgen van kanker, leverziekte, ongevallen,... Er zijn gezondere middelen tegen hart- en vaatziekten dan alcohol, met minder schadelijke risico's. Dus we hebben twee producten. In de eerste zitten gezonde stoffen in, maar zit ook alcohol in, dat schadelijk is. In de tweede zitten enkel gezonde stoffen in. Jij als dokter, welk product zou jij aanraden?
alcohol

aangezien studies duidelijk hebben aangetoond dat het effect van alcohol op hart- en bloedvaten niet vervangen kan worden door een aangepast dieet, beweging, een combinatie van beiden of andere zaken

de wetenschap spreekt je tegen. en die data negeer je omdat ze niet in je kraam passen. Maar dat zal je ook wel weer kunnen verantwoorden door zelfverzonnen "ethische" criteria

Citaat:
moderate drinking is beneficial to heart health, resulting in a sharp decrease in heart disease risk (40%-60%).
dat is geen klein, positief effect

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 12 juni 2012 om 11:40.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2012, 11:40   #69
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het punt is de verkoop. Ik als verkoper kan niet weten of mijn klant alcohol verantwoord gaat drinken. Ik ken wel de statistieken, minstens 1 klant op 10 gaat alcolohilisme risico hebben.
De vergelijking met water gaat niet op. Probeer mijn argumentatie in mijn openingspost maar eens toe te passen op water. Je zult snel zien waar de redenering dan mank loopt.

hallo?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
is de consumptie van alcohol een symptoom van een diepere oorzaak of is het de enige oorzaak van die problemen?
Oud 12 juni 2012, 11:41   #70
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
....

Fuck you.
liefst een argument geven als je het niet eens bent. Want anders wordt het oneerlijk; ik heb de moeite genomen om mijn standpunt te beargumenteren. Als je enkel fuck you zegt, in plaats van een argument, wil dat zeggen dat je geen argument hebt, want anders had je dat wel gegeven. Als je een troef kunt uitspelen, moet je niet een slag laten liggen, tenzij je wil verliezen.
Oud 12 juni 2012, 11:41   #71
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
alcohol

aangezien studies duidelijk hebben aangetoond dat het effect van alcohol op hart- en bloedvaten niet vervangen kan worden door een aangepast dieet, beweging, een combinatie van beiden of andere zaken

de wetenschap spreekt je tegen. en die data negeer je omdat ze niet in je kraam passen. Maar dat zal je ook wel weer kunnen verantwoorden door zelfverzonnen "ethische" criteria

Het gezondheidseffect van een paar glazen alcohol is onlangs definitief weerlegd naar ik meen door het verhoogd (mond)kankerrisico als ik me goed herinner.

Laatst gewijzigd door eno2 : 12 juni 2012 om 11:41.
Oud 12 juni 2012, 11:44   #72
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Hoeveel bejaarde tantes zoeken niet hopeloos verlichting in de drank?
Als dat werkelijk zo is, dan is de vraag eerder waarom ze die verlichting nodig hebben.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2012, 11:44   #73
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het gezondheidseffect van een paar glazen alcohol is onlangs definitief weerlegd naar ik meen door het verhoogd (mond)kankerrisico als ik me goed herinner.
definitief? Denk je?
Oud 12 juni 2012, 11:45   #74
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
liefst een argument geven als je het niet eens bent. Want anders wordt het oneerlijk; ik heb de moeite genomen om mijn standpunt te beargumenteren. Als je enkel fuck you zegt, in plaats van een argument, wil dat zeggen dat je geen argument hebt, want anders had je dat wel gegeven. Als je een troef kunt uitspelen, moet je niet een slag laten liggen, tenzij je wil verliezen.
Gelieve dat soort gescheld niet te citeren, dan kan niemand het voor Wolleke Bol hoognodige R.D. gebruiken

Laatst gewijzigd door eno2 : 12 juni 2012 om 11:46.
Oud 12 juni 2012, 11:45   #75
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
1) een utilitaristische overweging: is een verbod op alcohol schadelijker? Dat is zeer moeilijk te beargumenteren.
Ja hoor, al was het maar omdat in geval van zo'n verbod mensen zoals u als eerste gelyncht zullen worden.
Oud 12 juni 2012, 11:46   #76
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Als dat werkelijk zo is, dan is de vraag eerder waarom ze die verlichting nodig hebben.
2

overdadig consumeren van genotsmiddelen zoals alcohol zijn een symptoom, niet het probleem zelf.

verbied maw die genotsmiddelen en het probleem blijft bestaan.
Oud 12 juni 2012, 11:48   #77
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
alcohol

ik was niet op de hoogte van zo'n studie, maar zelfs dan: die voordelen wegen dus op tegen de risico's van alcoholisme?

Citaat:
de wetenschap spreekt je tegen. en die data negeer je omdat ze niet in je kraam passen.
maar zo kan ik ook zeggen dat jij de wetenschap rond alcoholisme negeert.
Beargumenteer eerst eens dat dat genot en die gezondheidsvoordelen een netto stijging van totaal welzijn oplevert. Ik vind dat nog steeds niet evident, gezien de risico's van alcoholisme. Ik was op de hoogte van een studie waar het éne postieve balkje van de gezondheidsvoordelen van alcohol op hart- en vaatziekten kleiner was dan de negatieve balkjes van de risico's op kanker, ongevallen,...

Citaat:
Maar dat zal je ook wel weer kunnen verantwoorden door zelfverzonnen "ethische" criteria
als jij andere zelfverzonnen ethische criteria hebt, wil ik die dan wel eerst horen. Jij gebruikte net een argument van gezondheid. Nu, gezondheid is nu net iets dat ook een belangrijke plaats heeft in mijn ethiek, want gezondhed heeft te maken met welzijn, en dat is belangrijk.

Citaat:
dat is geen klein, positief effect
[/quote]
nu nog beargumenteren dat het een groter positief effect is dan de negatieve van alcoholisme
Oud 12 juni 2012, 11:48   #78
eno2
Banneling

Standaard

Lynchen
Lafaard
huis platgooien
Fuck you

Dat is zo de discussiestijl van Bolleke Wol

Ik begrijp niet waarom die zo kan doorgaan??

Dan schijnt het nog om een dubbelnicker te gaan ook nog...
Oud 12 juni 2012, 11:49   #79
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het antwoord is simpel: van mijn bier blijft ge af. Net als van mijn koffie, mijn chocolade, mijn frieten en mijn hypothetische sigaretten moest ik roken.
Oud 12 juni 2012, 11:50   #80
eno2
Banneling

Standaard

Alcohol biedt verlichting: door nog zwaardere problemen te veroorzaken (raken de originele op de achtergrond)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be