Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2012, 13:45   #61
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Somers stelt voor om 'lokdames' in te zetten tegen jongeren die bepaalde vrouwen lastig vallen. Dit wilt dus zeggen dat die jongeren vrouwen aan vallen die hoerig gekleed zijn waardoor ze dergelijke reactie's oproepen.

Dan vind ik dat het vooral de dames zijn die verantwoordelijkheid op zich moeten nemen met zich niet te hoerig te kleden.
Hoeveel keer ik tot mezelf denk van: 'hoe hoerig en sletterig is de deze nu 'gekleed''? En dan zullen ze verwonderd zijn dat ze reactie's krijgen.
Van zo'n uitspraken krijg ik het hoor...
Laat de mensen toch dragen wat ze willen (en dan heb ik het ook over hoofddoeken!) en andere mensen hoeven daar geen opmerkingen over te maken, laat staan te intimideren of handtastelijk te worden!

Zelfs als mensen zich "hoerig" of "sletterig" wensen te kleden: wat raakt jou dat?

Je bent waarschijnlijk ook van het idee dat een meisje met minirok dat verkracht wordt het zelf gezocht heeft zeker?
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 13:57   #62
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Somers stelt voor om 'lokdames' in te zetten tegen jongeren die bepaalde vrouwen lastig vallen. Dit wilt dus zeggen dat die jongeren vrouwen aan vallen die hoerig gekleed zijn waardoor ze dergelijke reactie's oproepen.

Dan vind ik dat het vooral de dames zijn die verantwoordelijkheid op zich moeten nemen met zich niet te hoerig te kleden.
Hoeveel keer ik tot mezelf denk van: 'hoe hoerig en sletterig is de deze nu 'gekleed''? En dan zullen ze verwonderd zijn dat ze reactie's krijgen.
Met zo een criminele prietpraat uit je botten te slagen, ben je volgens mij medeplichtig aan elke verkrachting gepleegd door een religieus waanzinnige op vrouwen die volgens hem hoeren en sletten zijn.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 13:58   #63
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Van zo'n uitspraken krijg ik het hoor...
Laat de mensen toch dragen wat ze willen (en dan heb ik het ook over hoofddoeken!) en andere mensen hoeven daar geen opmerkingen over te maken, laat staan te intimideren of handtastelijk te worden!

Zelfs als mensen zich "hoerig" of "sletterig" wensen te kleden: wat raakt jou dat?

Je bent waarschijnlijk ook van het idee dat een meisje met minirok dat verkracht wordt het zelf gezocht heeft zeker?
Nee hoor, de mensen mogen echt dragen wat ze willen en ik ben de laatste om hen hierover aan te spreken.

Maar ik mag wél een mening over die kledij hebben, en van sommige meisjes vind ik het nogal hoerig overkomen. En ik mag het lelijk of mooi vinden.

En ik zeg ook niet dat het hun eigen fout is wanneer ze werden lastig gevallen, maar enkel dat zij er altijd bewust moeten van zijn dat er nog altijd mensen rondlopen die direct doen wat hun impulsen hen ingeven, en zich niet kunnen bedwingen. Ook dat er mensen zijn die wel graag hun mening op anderen opleggen, vaak op dwingende wijze.
Oud 17 juni 2012, 13:59   #64
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Met zo een criminele prietpraat uit je botten te slagen, ben je volgens mij medeplichtig aan elke verkrachting gepleegd door een religieus waanzinnige op vrouwen die volgens hem hoeren en sletten zijn.
Hou toch eens op met zo de onnozelaar uit te hangen.
Oud 17 juni 2012, 14:19   #65
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Hou toch eens op met zo de onnozelaar uit te hangen.
Hoor wie spreekt ! Je bent hier verdorie godsdienstige zotten die vrouwen aanrandden aan het goedpraten.
En dan zou IK het zijn die de onnozelaar uithangt. Snap je eigenlijk wel wat je zelf schrijft ?
Oud 17 juni 2012, 14:22   #66
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Nee hoor, de mensen mogen echt dragen wat ze willen en ik ben de laatste om hen hierover aan te spreken.

Maar ik mag wél een mening over die kledij hebben, en van sommige meisjes vind ik het nogal hoerig overkomen. En ik mag het lelijk of mooi vinden.

En ik zeg ook niet dat het hun eigen fout is wanneer ze werden lastig gevallen, maar enkel dat zij er altijd bewust moeten van zijn dat er nog altijd mensen rondlopen die direct doen wat hun impulsen hen ingeven, en zich niet kunnen bedwingen. Ook dat er mensen zijn die wel graag hun mening op anderen opleggen, vaak op dwingende wijze.
DIE mensen moeten dan aangepakt worden, NIET vrouwen die luchtig gekleed wensen rond te lopen.
En kerels die hun primaire impulsen niet kunnen bedwingen moet men onschadelijk maken. Door ze op te sluiten, of terug naar hun land te sturen indien het vreemden zijn.

Laatst gewijzigd door Aligator : 17 juni 2012 om 14:23.
Oud 17 juni 2012, 14:29   #67
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Zielig... je bent al even erg als sommige baarddragers uit Pakistan...
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 14:38   #68
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar denk jij dat je leeft ? In de middeleeuwen, of in een religieus waanzinnig Zandbakland ?
.
Ik opteer voor de middeleeuwen.
Zijn bijna ziekelijke verafgoding van een monarchie is daar een perfect voorbeeld van.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 15:23   #69
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
DIE mensen moeten dan aangepakt worden, NIET vrouwen die luchtig gekleed wensen rond te lopen.
En kerels die hun primaire impulsen niet kunnen bedwingen moet men onschadelijk maken. Door ze op te sluiten, of terug naar hun land te sturen indien het vreemden zijn.
Daarmee ben ik helemaal akkoord, maar helaas, we weten allemaal dat dit niet zo gemakkelijk gaat. Als je weet dat inbrekers quasi gewoon vrijuit gaan. Zware aanslagen op mensen worden nauwelijks bestraft, hoe zou je dan verwachten dat mannen gestraft worden omdat ze schunnige praat verkopen aan luchtig geklede vrouwen.

DUS, iedere vrouw moet weten dat, wanneer ze in een buurt komt dat gekend staat met dergelijke jongeren, ze beter een knoopje meer dichthoudt. Want zij zal hen niet kunnen tegenhouden.
Oud 17 juni 2012, 15:36   #70
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Goed initiatief. Proficiat Bart.
Jammer dat we steeds moeten wachten tot een paar maand voor de verkiezingen voor al deze prachtige initiatieven.
Oud 17 juni 2012, 15:38   #71
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Jammer dat we steeds moeten wachten tot een paar maand voor de verkiezingen voor al deze prachtige initiatieven.
Das ook waar.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 17:30   #72
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vrouwen mogen mooi en aantrekkelijk gekleed lopen, maar sommige vrouwen lopen er bij als echte goedkope sletten. Een broekje uit een lichte stof, die heel nauw aansluit/spant aan de dijen en zo de vormen zo natuurlijk mogelijk weergeeft. Had die broek een vleeskleur dan denk je dat ze naakt lopen.

Sletterigheid is nooit waardig. Sletterigheid en waardigheid schreeuwen tegen elkaar, zijn elkaars uiterste tegenpolen. Dus sletterige vrouwen moeten niet verwachten als waardige 'dame' bejegend te worden.
Is dit nu een waardige dame of een slet ?

En kan een slet wel Commander of the Order of the British Empire worden ?
Oud 17 juni 2012, 17:35   #73
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Alsof ze bij de Mechelse politie iets in huis hebben dat als 'lokdame' kan functioneren
Oud 17 juni 2012, 17:56   #74
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Ik zie geen probleem in het voorstel. Wie vrouwen met respect behandelt, heeft hier geen last van.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 18:14   #75
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vrouwen mogen mooi en aantrekkelijk gekleed lopen, maar sommige vrouwen lopen er bij als echte goedkope sletten. Een broekje uit een lichte stof, die heel nauw aansluit/spant aan de dijen en zo de vormen zo natuurlijk mogelijk weergeeft. Had die broek een vleeskleur dan denk je dat ze naakt lopen.

Sletterigheid is nooit waardig. Sletterigheid en waardigheid schreeuwen tegen elkaar, zijn elkaars uiterste tegenpolen. Dus sletterige vrouwen moeten niet verwachten als waardige 'dame' bejegend te worden.
Oh, het gaat u om de waardigheid van de dames? Jij zou niet eens waardigheid herkennen moest het in je neus bijten!

Behoor jij misschien ook tot de fashion police?

Denk er het jouwe van wanneer een meisje/vrouw passeert die in jouw ogen sletterig gekleed is maar laat het daar bij of wil je soms dat vrouwen jou 's morgens bellen om kledingadvies te vragen aan jou om 'sletterigheid' te vermijden en die dag dan recht te hebben op een waardige behandeling?

En op welke behandeling hebben vrouwen dan recht volgens jou indien ze niet waardig genoeg gekleed zijn??? Verbale verwijten? En afhangende van de kledij mogen ze zich zelfs aan verkrachting verwachten?

Kom af en toe 's uit je grot of moet ik de prehistorie bellen om hen te melden dat ze hun gedachtengoed in de 21ste eeuw vergeten zijn?
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 18:44   #76
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
hij komt er vooral 10 jaar te laat mee opzetten....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 18:48   #77
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Daarmee ben ik helemaal akkoord, maar helaas, we weten allemaal dat dit niet zo gemakkelijk gaat. Als je weet dat inbrekers quasi gewoon vrijuit gaan. Zware aanslagen op mensen worden nauwelijks bestraft, hoe zou je dan verwachten dat mannen gestraft worden omdat ze schunnige praat verkopen aan luchtig geklede vrouwen.

DUS, iedere vrouw moet weten dat, wanneer ze in een buurt komt dat gekend staat met dergelijke jongeren, ze beter een knoopje meer dichthoudt. Want zij zal hen niet kunnen tegenhouden.
DUS, je raad is ons te onderwerpen aan hun slecht gedrag ? Dames, willen julie veilig zijn ? Trek een boerka aan. Zoiets ?
Sorry hoor, maar ik vind het een slechte oplossing.
Eerder zouden we een énorme minirok-betoging moeten houden, die met muziek door de onguurste allochtonenbuurten trekt. Uiteraard moeten onze zeer luchtig geklede dames begeleid worden door even veel potige autochtone mannen voor de gelegenheid.
D�*t zou goed zijn.
Oud 17 juni 2012, 19:02   #78
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bent dus geenszins vertrouwd met de situatie in Mechelen...

Anders zou u dergelijke onzin niet schrijven...

Het is nog altijd onze stad waar onze wetten en regels gelden mijn beste...

Iedere kultuurverrijker die de aanblik van een meisje in zomerjurk niet kan verdragen moet hier maar opzouten...

Begrepen...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 19:20   #79
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
DUS, je raad is ons te onderwerpen aan hun slecht gedrag ? Dames, willen julie veilig zijn ? Trek een boerka aan. Zoiets ?
Sorry hoor, maar ik vind het een slechte oplossing.
Eerder zouden we een énorme minirok-betoging moeten houden, die met muziek door de onguurste allochtonenbuurten trekt. Uiteraard moeten onze zeer luchtig geklede dames begeleid worden door even veel potige autochtone mannen voor de gelegenheid.
D�*t zou goed zijn.
2!!!
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2012, 19:27   #80
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Is dat geen entrapment (ik ken de Nederlandse term eerlijk gezegd niet)?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be