![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Welk soort Europa wilt u? | |||
Een politieke unie - nadruk op buitenlands beleid, integratie, militaire macht |
![]() ![]() ![]() |
8 | 17,39% |
Een sociale unie - de sociale welvaartsstaat beschermen en solidair maken |
![]() ![]() ![]() |
5 | 10,87% |
Een louter economische unie - een beetje zoals we die nu kennen |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,70% |
Een verrijkende unie - sociaal, politiek en economie gaan samen |
![]() ![]() ![]() |
13 | 28,26% |
Geen unie - terug naar het nationalisme |
![]() ![]() ![]() |
16 | 34,78% |
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je kunt het opheffen van nationale grenzen zeer wel als "vrijhandelszone" bestempelen, misschien is dat zelfs de officiële definitie - ik kan niet alles weten; maar het soort handel dat we momenteel in die zone krijgen, is allesbehalve vrij. Er sluipen niet voor niets circa 20.000 lobbyisten in Brussel rond. En die leggen ons indirect, door hun invloed op de Commissie en dus op de Raad zeer, zeer veel verplichtingen op. Wat niet wegneemt dat de EU zelf inderdaad weinig verplichtingen heeft, een verwaarloosbare democratische verantwoordingsplicht.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Er was eens heel lang geleden een verbond dat simplisme nastreefde. Het heette dan ook Simplisties Verbond. Langzamerhand is het afgestorven. Misschien wordt het tijd voor een nieuw simplistisch/simplisties verbond. Laatst gewijzigd door Sjaax : 22 juni 2012 om 14:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het verenigd "leiderschap" verder gaat met het decimeren van de belastingsbetalers in plaats van het decimeren van de aandeelhouders(ik quote hier meneer van Overtveld),dan zal er niet zo lang meer een "Europese Unie" zijn....
We mogen nooit vergeten wie de verzamelde "bank-,ratingbureau- en zelfs een deel van de politiek vertegenwoordigen!)...tip: het is niet jan modaal met zijn beetje spaargeld en mogelijk wat centjes in een pensioenspaarfondsje en een kasbon. Vooral de kennelijke onmacht om Griekenland netjes,en desnoods met wat toegestopt zakgeld ,aan de deur te zetten(en bij deze de Griekse politici te dwingen zelf hun interne problemen ,gebaseerd op leugens,ontkenning en chantage, op te lossen) vind ik echt wel niet kunnen! Mevrouw Merckel lijkt iets zachtere standpunten in te nemen,maar ik ben niet zo zeker of de Duitse kiezer dat wel zal doen.... Ik heb overigens de eerste keuze gemaakt bij de start van het draadje.....een financiele unie is vooralsnog niet mogelijk(het is momenteel een zwam die profiteert van Duitse kassa-overschotten,en die ten onder zal gaan aan Duitse groeivertraging als we niet opletten)....er moeten wegen gevonden worden om de Euro-zone te verkleinen en wat betreft de "financieel-economische" integratie op "replay" te drukken... Laatst gewijzigd door kelt : 23 juni 2012 om 08:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() http://www.trouw.nl/tr/nl/7964/Schul...s-de-les.dhtml
Trut Lagarde ten voeten uit. Liefst zo snel mogelijk een dictatuur van de Goldman Sachs club voor gans Europa. Laat de burgers opdraaien voor al de zakkenvullende kapitalistenbonzen. Wie geeft die trut en het ganse IMF het recht om om het even welk land of Europa ook maar iets op te leggen. Dat ze haar gefraudeerde, gepikte 285 miljoen maar eerst teruggeeft, pas dan mag zulk gespuis haar mond terug opendoen, maar enkel om te zeggen dat ze blij is dat ze niet in de bak zit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik schaf toch ook geen lokale overheden af? Lokale problemen kunnen dan toch nog steeds lokaal opgelost worden? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
|
![]() Citaat:
Nu is er een monetaire unie, waar de afzonderlijke lidstaten elkaar op alle mogelijke manieren trachten te beconcurreren, omdat iedere lidstaat reeds begonnen is met een verschillend begrotingstekort, andere sociale statuten en andere belasting aanslagen. Nu zijn ze zelfs zover dat ze ieder land eerst dwingen hun ganse bevolking in de armoede te storten, enkel om de "elite", in dit geval de Goldman Sachs club zich verder te laten verrijken. Citaat:
Daarna kan men beginnen bouwen aan een sociale, financiële, economische en monetaire Unie, waar iedere lidstaat zijn begroting op orde heeft en pas kan aansluiten als ze er volledig mee akkoord gaan dat ze in de ganse unie dezelfde voorwaarden aan houden. Dat zul je met de huidige Goldman Sachs club nooit gereed krijgen, omdat ze er alle baat bij hebben dat de lokale politici, tegen elkaar blijven afbieden, om zoveel mogelijk economische voordelen en rijkdom voor henzelf te behalen. Dat natuurlijk op de kosten van hun burgers en hoe groter de unie, hoe meer concurrentie er ontstaat. Weg met dat vehikel zoals het nu is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat is het PVDA-standpunt daaromtrent, eigenlijk? Jij bent de PVDA niet, maar als lid weet je dat misschien. Het is me duidelijk dat de PVDA de huidige situatie aanklaagt, maar het is me niet duidelijk wat ze concreet willen DOEN. Zolang ze geen concrete voorstellen doen waar ik achter kan staan, en niet enkel over het EINDdoel, kunnen ze naar mijn stem fluiten op Europees vlak, omdat ik dan denk dat ze Europa onderuit zouden willen halen. De verkiezingen van 2014 komen dichterbij, dus ik moet me beginnen informeren over partijen en niet enkel mijn eigen standpunten verdedigen zonder aan partijpolitiek te denken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vind je het niet erg gemakkelijk om te roepen dat de huidige EU afgebroken moet worden en dan opnieuw opgebouwd. Wat met de munt? Opnieuw nationale munten invoeren? Wat met het vrij verkeer? Opnieuw douanecontroles instellen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Niet te verwonderen dat de eu uitgespuwd wordt in fatsoenlijke landen als je weet dat gesjeesde bedriegers �* Verhofstadt er een inkomen in gevonden hebben.
Laat voor mijn part de boel maar in mekaar stuiken, het is onbegonnen werk daar nog iets deftigs van te maken met zo'n gasten aan boord Laatst gewijzigd door born2bewild : 24 juni 2012 om 08:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het klopt wel dat de opbouw van een nieuwe EU, vanaf de grond, veel meer werk zal vergen dan het hervormen van de bestaande EU. De nodige hervormingen zijn echter zo ingrijpend dat de antidemocratische weerstand pas overwonnen zal kunnen worden in een andere situatie. Hopelijk roept de crisis die situatie in het leven. Want we hebben een EU nodig, maar niet deze.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 24 juni 2012 om 10:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 |
Minister
|
![]() Nog andere " waardevolle " bijdragen te leveren ?
![]() Blijf u maar braaf uitsloven voor een pervers systeem dat in een doodlopend straatje zit als u dat belieft, ik pleit er voor om dit een halt ! toe te roepen. Met mensen zoals jou is dat natuurlijk zoals tegen de wind in zeiken.
![]() |
#76 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een gemeenschappelijk wettig betaalmiddel is niet mogelijk, juist. Een unie zonder wettig betaalmiddel (die in die zin financieel zou zijn) is natuurlijk wel mogelijk en zelfs de enige oplossing.
Tenzij je de belangen van de bankiers en de overheid boven die van het volk stelt. Welke belangen de EU dient, was te voorspellen toen we zagen hoe de referenda in Ierland, Frankrijk en Nederland door de antidemocratische maffia de facto ongeldig werden verklaard. Wie nu nog denkt dat daar in Brussel, Straatsburg en Luxemburg iets wezenlijks voor de gewone man wordt gedaan, is naïef. KEN UW VIJAND!
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Zodat de interne concurrentie tussen de lidstaten uitgesloten word. Wat heb je aan een monetair geheel, waar iedere lidstaat zich steeds verder buigt voor het grootkapitaal, door het sociale, fiscale en economische tegen elkaar uit te spelen en een verarming van de bevolking doorvoert. Ze veroorzaakt enkel een neerwaartse spiraal voor het inkomen van de bevolking van alle lidstaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Europees Commissaris
|
![]() Tom van Doormaal heeft op Sargasso een kritiek op de PVV geschreven. Die is goed bruikbaar, hoewel te redundant naar mijn smaak, om de euroscepticus te karakteriseren. Ik heb het stuk ingekort en enigszins aangepast:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |