Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Bent u intiem geschoren?
Ja, ik heb een biljarttafeltje om u tegen te zeggen 8 36,36%
Deels, wat bijgetrimd 7 31,82%
Nee, alles hangt nog aan mijn eksternest 7 31,82%
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2012, 23:03   #61
Anatomehelena
Banneling

Standaard

Preutehaar
Anatomehelena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 11:21   #62
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Eigenlijk wel. Het is alleen geen dehumaniserende term. Het is van een minder ergere orde, maar het overvloedige gebruik ervan duidt wel op de marginaliteit van de persoon volgens mijn bescheiden mening, of op een spraakgebrek of accent uiteraard (indien het geen geschreven taal betreft)
Het is een uiting van anti-Vlaams racisme of van Vlaamse minderwaardigheidsgevoelens dat een regionaal gekleurd accent zou wijzen op marginaliteit. In mijn Oost-Vlaams geboortedorp wordt er b.v. dikwijls niet geaspireerd: "go nor uis", "nen elikopter", ... Waarom zou dit minderwaardig zijn?

Of neem nu het West-Vlaams. Mijn passieve kennis ervan is beperkt, maar als ik West-Vlaamse vrienden onder elkaar hoor spreken, dan hoor ik een erg plastische taal met eigen wendingen. Het zou mij pijn doen mocht deze diversiteit verdwijnen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 11:22   #63
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het is een uiting van anti-Vlaams racisme of van Vlaamse minderwaardigheidsgevoelens dat een regionaal gekleurd accent zou wijzen op marginaliteit. In mijn Oost-Vlaams geboortedorp wordt er b.v. dikwijls niet geaspireerd: "go nor uis", "nen elikopter", ... Waarom zou dit minderwaardig zijn?
Ik spreek niet over een accent. Lees dezelfde post. Het gaat wel degelijk over de schrijfwijze en dat op consequente schaal.

Laatst gewijzigd door Weyland : 27 juni 2012 om 11:22.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 11:24   #64
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Nietzsche is het voorbeeld waarover ik spraak van de lag die bij de proleten blijft hangen in de historische cyclus der schaamhaarappreciatie.
Ah, jij vindt vrouwen met okselhaar aantrekkelijk?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 11:27   #65
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik spreek niet over een accent. Lees dezelfde post. Het gaat wel degelijk over de schrijfwijze en dat op consequente schaal.
Deze specifieke schrijfwijze ('ollander') is bovendien zo goed als altijd pejoratief bedoeld.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 11:37   #66
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ah, jij vindt vrouwen met okselhaar aantrekkelijk?
Je weet vrij weinig, naar mijn bescheiden mening. Vroeger trokken mannen het zich niet eens aan toen het niet zeldzaam was, wist je dat? Bovendien durf ik wedden dat de reden dat je zo reageert vooral aangeleerd is en niets anders. Voor de rest beeldt je je wellicht ook ronduit lelijke slonzige vrouwen in die zo zijn en die zijn sowieso onaantrekkelijk.

Ik wil dit echter niet in een fotodraad veranderen, wel weet ik dat ik geen zeldzaamheid ben die zo denkt...

Laatst gewijzigd door Weyland : 27 juni 2012 om 11:46.
Oud 27 juni 2012, 11:39   #67
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht

Of neem nu het West-Vlaams. Mijn passieve kennis ervan is beperkt, maar als ik West-Vlaamse vrienden onder elkaar hoor spreken, dan hoor ik een erg plastische taal met eigen wendingen. Het zou mij pijn doen mocht deze diversiteit verdwijnen.
Dat dialectische verschillen tot minderwaardigheidsgevoelens zouden leiden is eerder het gevolg van francofoon-Belgische propaganda (die boeren zijn te lomp om elkaar te verstaan dus moeten ze maar Frans leren). Iets dat zeer typisch Frans is, daar gruwt men van patois.
Haast niemand in Nederland maakt er een drama van dat daar dialecten bestaan. Niemand in de Engelstalige wereld doet dat. In Duitsland is het Laagduits erkend als streektaal.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 11:54   #68
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je weet vrij weinig, naar mijn bescheiden mening. Vroeger trokken mannen het zich niet eens aan toen het niet zeldzaam was, wist je dat? Bovendien durf ik wedden dat de reden dat je zo reageert vooral aangeleerd is en niets anders. Voor de rest beeldt je je wellicht ook ronduit lelijke slonzige vrouwen in die zo zijn en die zijn sowieso onaantrekkelijk.

Ik wil dit echter niet in een fotodraad veranderen, wel weet ik dat ik geen zeldzaamheid ben die zo denkt...
Vroeger liepen er ook veel meer besnorde oudere vrouwen rond. Eigenlijk ook een niet-abnormaal verschijnsel. Door een wijziging in het hormonaal evenwicht groeit het lichte dons, dat veel meisjes en jonge vrouwen op de bovenlip vertonen, uit tot een authentieke beharing. Tegenwoordig zorgen die oudere vrouwen er meestal ook wel voor dat ze daar geëpileerd worden.
Oud 27 juni 2012, 11:55   #69
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Laten we de dialectdiscussie voor wat die is in deze draad. Dat kan pagina's lang over virtueel niets gaan, onze cultuur kennende. Slecht idee.
Oud 27 juni 2012, 12:01   #70
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Vroeger liepen er ook veel meer besnorde oudere vrouwen rond. Eigenlijk ook een niet-abnormaal verschijnsel. Door een wijziging in het hormonaal evenwicht groeit het lichte dons, dat veel meisjes en jonge vrouwen op de bovenlip vertonen, uit tot een authentieke beharing. Tegenwoordig zorgen die oudere vrouwen er meestal ook wel voor dat ze daar geëpileerd worden.
Okselhaar groeit bij vrouwen zo al sinds de vroege puberteit en heeft weinig met androgyniteit te maken. Let wel, ik weet wel dat okselhaar bij jonge vrouwen in films (en in het echte leven) nog vaak voorkwam tot de late jaren '80. Renée Soutendijk had het nog in de film Spetters, en zij was toen een sekssymbool (het belette haar niet). Nochtans is ontharing een fenomeen dat al bestaat sinds de Oudheid in de Westerse beschaving, en men maakt de denkfout het met moderniteit of betere hygiëne te vereenzelvigen.

Laatst gewijzigd door Weyland : 27 juni 2012 om 12:10.
Oud 27 juni 2012, 12:28   #71
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Laten we de dialectdiscussie voor wat die is in deze draad. Dat kan pagina's lang over virtueel niets gaan, onze cultuur kennende. Slecht idee.
(ik gebruik Ollander inderdaad enkel als ik iemand wil beledigen)
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 12:29   #72
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Okselhaar groeit bij vrouwen zo al sinds de vroege puberteit en heeft weinig met androgyniteit te maken. Let wel, ik weet wel dat okselhaar bij jonge vrouwen in films (en in het echte leven) nog vaak voorkwam tot de late jaren '80. Renée Soutendijk had het nog in de film Spetters, en zij was toen een sekssymbool (het belette haar niet). Nochtans is ontharing een fenomeen dat al bestaat sinds de Oudheid in de Westerse beschaving, en men maakt de denkfout het met moderniteit of betere hygiëne te vereenzelvigen.
Mannen onthaarden zich in veel fases van de geschiedenis ook.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 12:30   #73
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dit alles ontken ik niet, alleen het zit er in zoverre ingebakken dat ik het ranzig vind.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 13:30   #74
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom mag men een regionale taal niet schrijven?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 27 juni 2012, 13:41   #75
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Dat dialectische verschillen tot minderwaardigheidsgevoelens zouden leiden is eerder het gevolg van francofoon-Belgische propaganda (die boeren zijn te lomp om elkaar te verstaan dus moeten ze maar Frans leren). Iets dat zeer typisch Frans is, daar gruwt men van patois.
Haast niemand in Nederland maakt er een drama van dat daar dialecten bestaan. Niemand in de Engelstalige wereld doet dat. In Duitsland is het Laagduits erkend als streektaal.
Inderdaad. Ook in Italië maakt niemand een probleem van die verscheidenheid: het Romeins is zeer specifiek, om nog te zwijgen van het Siciliaans of het Sardisch.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be