Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 1 juli 2012, 08:24   #61
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
De vrouwen in kwestie zijn degene die de revolutie tegen Moebarak hebben vergist met een revolutie tegen de waarden & normen van Egypte, en hierbij dus denken dat de besluiering niet meer zou hoeven.

De arabische lente is er eentje tegen de corrupte politiek, niet tegen Islam!
Probeer jij op dit forum onvrijwillige besluiering te verdedigen?
Francientje is offline  
Oud 1 juli 2012, 08:48   #62
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Probeer jij op dit forum onvrijwillige besluiering te verdedigen?
In tegenstelling tot de hautaine vlaming, probeer ik louter om net niet mijn waarden & normen op te dwingen aan de rest van de wereld....

Cru gezegd, de meeste midden-oosterse landen in deze wereld (die trouwens europa uitdwergen in zoals omvang als bevolkingsaantal) willen helemaal niet zijn zoals Europeanen en de levensstijl die ze hebben gemaakt in die niche, extreem-west op de eurazische plaat. Ik heb daar overigens ook geen behoefte toe, als ik zie hoe de westerse normen uitdoven in de overspoeling met normen uit het midden-oosten.

Maar om toch uw vraag te antwoorden, ik ben helemaal tegen onvrijwillige besluiering. Ik geloof trouwens ook dat dat helemaal niet nodig is. Dit is zo'n voorbeeld:

http://smiley036.wordpress.com/2012/...-haar-verhaal/
Oud 1 juli 2012, 08:59   #63
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Teveel jonge mannen
die niet aan een vrouw kunnen geraken omdat daar véél geld voor nodig is.
Wat is véél geld? En, reken je per uur aan?
Kasumi is offline  
Oud 1 juli 2012, 09:30   #64
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
In tijden van oorlog kan je maar beter niet als Westerse spion(ne) verdacht worden.
Typische moslim lulkoek.
Piero is offline  
Oud 1 juli 2012, 09:31   #65
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is véél geld? En, reken je per uur aan?
Typische moslim lulkoek
Piero is offline  
Oud 1 juli 2012, 09:32   #66
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze heeft dat zelf gezocht door daar ook te zitten rondlopen in de decadente westerse "kledij", of voor wat die 2 lapjes stof moeten voor door gaan.

Egypte is een islamitisch land, waar kuisheidsregels gelden voor respectabele vrouwen. Ze heeft er zich gedragen & gekleed zoals een hoer, ze is ook zo behandeld geweest.
Typische moslim lulkoek. Rot maar op naar Egypte.
Piero is offline  
Oud 1 juli 2012, 09:33   #67
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
In tegenstelling tot de hautaine vlaming, probeer ik louter om net niet mijn waarden & normen op te dwingen aan de rest van de wereld....

Cru gezegd, de meeste midden-oosterse landen in deze wereld (die trouwens europa uitdwergen in zoals omvang als bevolkingsaantal) willen helemaal niet zijn zoals Europeanen en de levensstijl die ze hebben gemaakt in die niche, extreem-west op de eurazische plaat. Ik heb daar overigens ook geen behoefte toe, als ik zie hoe de westerse normen uitdoven in de overspoeling met normen uit het midden-oosten.

Maar om toch uw vraag te antwoorden, ik ben helemaal tegen onvrijwillige besluiering. Ik geloof trouwens ook dat dat helemaal niet nodig is. Dit is zo'n voorbeeld:

Ja wel, whatever. Ik weet wel dat in diverse hotels in muslimlanden vaak
een plaatje hangt bij de receptie: 'take your nikaab off' , dit om te kunnen
registreren. Zelf draag ik in al die landen gewoon: een jean, een tuniekbloes
en ik heb altijd een sjaaltje bij de hand.
Nu goed, een poos geleden dwaalde ik in Marokko rond. Ik werd verondersteld daar een familiegraf te vinden op de Joodse begraafplaats
van Essaouiria. Die begraafplaats, zo ontdekte ik ter plaatse, lag buiten de
stad en om erbij te komen hoorde je je te wenden tot de enige rabbijn
die Essaouria nog rijk is. Ik betaalde dus een gids om me naar het adres van
die rabbijn te brengen. Omdat ik drie keer niets afwist van de rabbijn in kwestie knoopte ik , net als in moskeeen en ook diverse synagogen, mijn shawl over mijn hoofd. Tot bittere ergernis van mijn gids die plots begon
te spuwen over 'in Europa verdragen jullie het allemaal niet, en hier trouwens
ook niet. Maar dan wil madam met die rabbijn praten en zie wat ze doet. bla bla bla.'
Ik vond dat verschrikkelijk onrechtvaardig zijnertwege.
Francientje is offline  
Oud 1 juli 2012, 09:33   #68
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Typische moslim lulkoek
Die Piero toch. Uw plaat blijft hangen. Zet eens wat leukers op.
Kasumi is offline  
Oud 1 juli 2012, 09:35   #69
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Typische moslim lulkoek.

Eerst de verkrachting in Egypte goedkeuren, zogenaamd vanwege kledingvoorschriften en dan beweren dat je geen waarden en normen wil opdringen aan de rest van de wereld. Rot maar op naar Egypte.
Piero is offline  
Oud 1 juli 2012, 09:36   #70
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die Piero toch. Uw plaat blijft hangen. Zet eens wat leukers op.
Als jij eens een keer iets verstandigs schrijft misschien.
Piero is offline  
Oud 1 juli 2012, 09:42   #71
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Als jij eens een keer iets verstandigs schrijft misschien.
Oeiejoei. Er is precies een snaarke geraakt bij den Piero. Zo hevig jong! Heeft de pastoor aan uw piemelke gefriemeld vroeger?
Kasumi is offline  
Oud 1 juli 2012, 09:43   #72
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welnee. Voor zover ik weet heeft Egypte dus een serieus probleem. Teveel jonge mannen
die niet aan een vrouw kunnen geraken omdat daar véél geld voor nodig is.
Het ene leidT tot het andere.
Doordat ik in Mohammedanië heb geleefd en gewerkt, vind ik dit soort uitspraken behoorlijk naïef. Denk jij soms dat getrouwde of oudere mannen zich in die landen beter gedragen dan jonge ongehuwde mannen?

Deze landen zijn polygaam en dat betekent niet in de eerste plaats dat de meeste mannen meer dan één echtgenote hebben; dat is inderdaad te duur en te moeilijk. Het betekent echter wel dat wie 'trouwt', dezelfde dag nog op zoek mag gaan naar nog een vrouw en nog een en nog een. Het betekent dus ook, dat alle vrouwen voor elke man loslopend wild zijn dat er zelf maar voor moet zorgen dat het niet geschoten wordt.

In de meeste Arabische landen maken de meeste vrouwen van de nood een deugd en prostitueren zich; zo houden ze er tenminste een centje aan over. Krijgen ze een huwelijksaanzoek, laten ze zich operatief een maagdenvlies inbouwen. Bovendien wordt prostitutie erg in de hand gewerkt door de anonimiteit van de sluier en de hoofddoek. In sommige landen, zoals Egypte, worden ze echter besneden, en dat schijnt ook hun neiging tot prostitutie te beperken. Het maakt de mannen aldaar echter niet minder roof- en verkrachtzuchtig.

Behalve zijn zeer sympathieke christelijke inwoners is Egypte dan ook een hopeloos geval waar we het best een stevige prikkeldraad omheen zouden zetten zodat ze onder elkaar hun problemen kunnen 'oplossen'. En hier niet binnen laten, natuurlijk!
Oud 1 juli 2012, 10:01   #73
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Doordat ik in Mohammedanië heb geleefd en gewerkt, vind ik dit soort uitspraken behoorlijk naïef. Denk jij soms dat getrouwde of oudere mannen zich in die landen beter gedragen dan jonge ongehuwde mannen?
Jonge ongehuwde mannen die niet aan een vrouw kunnen komen vormen
waar ter wereld dan ook een enorm probleem.
Getrouwde of oudere mannen... die zijn wat ze zijn. En dat is ook zo overal
ter wereld hetzelfde. Je hebt er goeie en slechte tussen. Maarre...ze worden
niet langer bezeten door hun hormonen.
En ja 't zal wel zijn dat polygamie nog altijd bestaat. Maar het wordt wel een
erg dure zaak. Kijk het even na, o.k.
Francientje is offline  
Oud 1 juli 2012, 10:12   #74
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja wel, whatever. Ik weet wel dat in diverse hotels in muslimlanden vaak
een plaatje hangt bij de receptie: 'take your nikaab off' , dit om te kunnen
registreren. Zelf draag ik in al die landen gewoon: een jean, een tuniekbloes
en ik heb altijd een sjaaltje bij de hand.
Nu goed, een poos geleden dwaalde ik in Marokko rond. Ik werd verondersteld daar een familiegraf te vinden op de Joodse begraafplaats
van Essaouiria. Die begraafplaats, zo ontdekte ik ter plaatse, lag buiten de
stad en om erbij te komen hoorde je je te wenden tot de enige rabbijn
die Essaouria nog rijk is. Ik betaalde dus een gids om me naar het adres van
die rabbijn te brengen. Omdat ik drie keer niets afwist van de rabbijn in kwestie knoopte ik , net als in moskeeen en ook diverse synagogen, mijn shawl over mijn hoofd. Tot bittere ergernis van mijn gids die plots begon
te spuwen over 'in Europa verdragen jullie het allemaal niet, en hier trouwens ook niet. Maar dan wil madam met die rabbijn praten en zie wat ze doet. bla bla bla.'
Ik vond dat verschrikkelijk onrechtvaardig zijnertwege.
Ik vind zijn opmerkingen dom, brutaal en onbeschoft. Het bevestigt de voorgaande negatieve oordelen over moslims. Voor vrouwen is geen enkele moslimstaat is een rechtsstaat. Dames zijn daar overgeleverd aan willekeur, straatterreur en volkstribunalen.
Piero is offline  
Oud 1 juli 2012, 10:35   #75
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jonge ongehuwde mannen die niet aan een vrouw kunnen komen vormen
waar ter wereld dan ook een enorm probleem.
Getrouwde of oudere mannen... die zijn wat ze zijn. En dat is ook zo overal
ter wereld hetzelfde. Je hebt er goeie en slechte tussen. Maarre...ze worden
niet langer bezeten door hun hormonen.
En ja 't zal wel zijn dat polygamie nog altijd bestaat. Maar het wordt wel een
erg dure zaak. Kijk het even na, o.k.
Een moslimman mag zoveel sexslavinnen hebben als ie kan vangen op zijn rooftochten en die zijn allemaal gratis.

http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=80

Citaat:
ex-moslim: Mohammed heeft slaven genomen en verhandeld. Slavernij bestaat dus in de Islam voor eeuwig en is enkel onder druk van het Westen ook in islamitische landen afgeschaft. Slavernij kan dus op elk moment terug ingevoerd worden. Verder mogen slavinnen en vrouwelijke krijgsgevangenen door hun moslim eigenaar verkracht worden mits bepaalde “regels” te volgen

Vrouwen moeten hun man gehoorzamen en als de man vreest dat zij niet gaat gehoorzamen kunnen er klappen vallen (Koran 4:34

de Shafi'i school stelt onomwonden dat de enige rol die een echtgenote heeft, het seksueel bevredigen van haar man is. En via de bruidschat krijgt zij hiervoor een eenmalige betaling. Dit doet mij denken aan het oudste beroep van de wereld

http://www.exmoslim.org/getuigenisse...il%202008.html

Laatst gewijzigd door smiley : 1 juli 2012 om 10:40.
smiley is offline  
Oud 1 juli 2012, 11:09   #76
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat is een fabeltje van het westen, bedoeld voor interne westerse consumptie, gebaseerd op verkeerde fundamentele veronderstellingen over de "lentes" in het midden-oosten, en veralgemenings-zucht. Ik zeg niet dat het daar allen peis & vree is op dat plein, maar als vrouw-seule in grote steden, bv. Brussel, is het dat ook niet.

Het heeft maanden geduurd voor men over de atrociteiten van de libische "rebellen" begon te melden om dezelfde reden (onwetendheid, ongeloof, en verkeerde veronderstellingen)
Yeah right, Brussel een grote stad.
Misschien gewoon aan Le Monde antwoorden wat je bezwaren zijn tegen het daar vermelde rapport, en waarop jij je baseert. Op niks zo te zien.
Conscience is offline  
Oud 1 juli 2012, 11:28   #77
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Ik vind zijn opmerkingen dom, brutaal en onbeschoft. Het bevestigt de voorgaande negatieve oordelen over moslims. Voor vrouwen is geen enkele moslimstaat is een rechtsstaat. Dames zijn daar overgeleverd aan willekeur, straatterreur en volkstribunalen.
Ik ben het niet met je eens. Niet dat ik de opmerkingen van mijn gids
apprecieerde maar goed, ik heb erger, véél erger meegemaakt in Europa

In dit geval lag de schuld bij mij. Ik had gewoon dat sjaaltje moeten omwinden voordat ik op die gids beroep deed en hij zou er geen woord over gezegd hebben.
Betreffende moslimdames ...Ik ben er verre van overtuigd dat je gelijk hebt
(behalve betreffende landen als Afganistan onder de Talibans en diverse
onbeschaafde stammen in Pakistan). Ik bedoel maar: ze staan niet aan te
schuiven, in tegenstelling met dames uit Thailand, China en Rusland , om een
Europeaan of een Amerikaan aan de haak te kunnen slaan. En ze lopen er
ook niet allemaal gesluierd bij. Een nstuk of wat bleken hun echtgenoot overigens goed onder de knoet te hebben.
East is east, west is west zoals ze zeggen.
Francientje is offline  
Oud 1 juli 2012, 11:52   #78
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben het niet met je eens. Niet dat ik de opmerkingen van mijn gids
apprecieerde maar goed, ik heb erger, véél erger meegemaakt in Europa

In dit geval lag de schuld bij mij. Ik had gewoon dat sjaaltje moeten omwinden voordat ik op die gids beroep deed en hij zou er geen woord over gezegd hebben.
Dus een man heeft zich wel degelijk te moeien over de kleding van een vrouw, geen enkel probleem, tenzij het een westerling betreft die terecht een hoofddoek of boerka wenst te verbieden (lees, de islam tegenwerken). Dan is het kot te klein.

The Hijab, a Political Weapon and Form of Sexual Abuse, Should Be Outlawed
http://www.memri.org/report/en/print3419.htm

Citaat:
Betreffende moslimdames ...Ik ben er verre van overtuigd dat je gelijk hebt
(behalve betreffende landen als Afganistan onder de Talibans en diverse
onbeschaafde stammen in Pakistan).
'Profeet' mohammed was dan ook een onbeschaafde immorele bedoeien.

Citaat:
Ik bedoel maar: ze staan niet aan te
schuiven, in tegenstelling met dames uit Thailand, China en Rusland , om een
Europeaan of een Amerikaan aan de haak te kunnen slaan.
Nogal wiedes. Europeanen en Amerkanen zijn niet-moslims. Verboden terrein voor moslima's. Waar moslima's wel op azen (indien ze internet hebben) zijn moslims in Amerika en Europa.

Citaat:
En ze lopen er
ook niet allemaal gesluierd bij. Een nstuk of wat bleken hun echtgenoot overigens goed onder de knoet te hebben.
East is east, west is west zoals ze zeggen.
Dat is dan te danken aan de kolonisatie destijds van westerse mogendheden die hen enige moraliteit had gebracht en die er o.a. ook de slavernij had afgeschaft want in de islam ligt de vrouw onder de knoet van de man. De islam is een manvriendelijke ideologie ook al trachten sommigen vandaag u iets anders wijs te maken.

http://exmoslim.org/vrouw%20in%20de%...0deel%201.html

Laatst gewijzigd door smiley : 1 juli 2012 om 12:00.
smiley is offline  
Oud 1 juli 2012, 15:14   #79
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind zijn opmerkingen dom, brutaal en onbeschoft.Het bevestigt de ... [zever, en meer hautain gezever ]
Zucht... Vlamingen... je bevestigt ook veel hoor

Laatst gewijzigd door Raven : 1 juli 2012 om 15:14.
Raven is offline  
Oud 1 juli 2012, 15:29   #80
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ja, wat Vlamingen zijn de enige Europeanen die dat belachelijk gedrag vinden. Of, hoe de immigrant meer vervlaamst (i.e. weinig mobiel) is dan hij/zij denkt, maar dan met behoud van zijn/haar verder primitieve levensvisie.

Laatst gewijzigd door Weyland : 1 juli 2012 om 15:30.
Weyland is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be