Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2012, 16:39   #61
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ga stakende cipiers niet te allen tijde verdedigen,
maar hier past toch enige nuance:

die cipiers weten goed genoeg dat als zijzelf hem geen eten brengen, het de hoofdcipier is die het doet, en als die ook weigert: de directeur kan niet weigeren.

De weigering van de cipiers is dus niet te beschouwen als een inhumane actie.

Heel die affaire geeft wel aan dat ... justitie mankt langs alle kanten.
Er zijn geen degelijke afspraken, geen fatsoenlijke procedures ... het loopt altijd maar blok.

.
Die cipiers, die zijn niet aan het staken, de andere gevangene geven ze wel eten.

Bij mij zou het simpel zijn, je weigert uw werk te doen, één oplossing, sofort ontslag.
Oud 29 juni 2012, 16:39   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Welk alternatief stel jij dan voor ?
Farid laten doen of Farid volkomen plat spuiten ?
Oh ik vind het poepsimpel:

we vragen aan een psychiater (goed op tijd, niet gelijk nu dat de situatie al veel te lang aangesleept heeft ... bla bla ...)
"dr., de Farid gedraagt zich toch zo moeilijk, kijk eens aan. Is die mens in staat om gelukkig te zijn? Is die niet ziek? Doet gij daar eens iets aan."

En als die psychiater geen pillen, spuiten, poederke voor in zijn eten ..., weet, dan kent niemand een betere oplossing, en dan kan die psychiater de dwangbuis voorschrijven.
(ik ben niet medisch geschoold; ik weet niet of iets in de aard van een lobotomie, of enig ander alternatief, geschikt is. Dan wel wettelijk toegestaan ...)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 16:43   #63
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

we vragen aan een psychiater (goed op tijd, niet gelijk nu dat de situatie al veel te lang aangesleept heeft ... bla bla ...)
"dr., de Farid gedraagt zich toch zo moeilijk, kijk eens aan. Is die mens in staat om gelukkig te zijn? Is die niet ziek? Doet gij daar eens iets aan."

En als die psychiater geen pillen, spuiten, poederke voor in zijn eten ..., weet, dan kent niemand een betere oplossing, en dan kan die psychiater de dwangbuis voorschrijven.
(ik ben niet medisch geschoold; ik weet niet of iets in de aard van een lobotomie, of enig ander alternatief, geschikt is. Dan wel wettelijk toegestaan ...)

.
Het heeft met het gedrag van Farid niets te maken. Het is een conflict tussen de directie en de cipiers over de man zijn overplaatsing, en Farid moet daar voor boeten volgens de cipiers.
Oud 29 juni 2012, 16:53   #64
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

.
er hangt onweer in de lucht... mensen beginnen heeel vreemde dingen te schrijven...

Laatst gewijzigd door peter1962 : 29 juni 2012 om 16:54.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 17:04   #65
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het heeft met het gedrag van Farid niets te maken. Het is een conflict tussen de directie en de cipiers over de man zijn overplaatsing, en Farid moet daar voor boeten volgens de cipiers.
wat is dat voor zever: hij moet bijna elke drie maanden worden verplaatst omdat de cipiers het niet langer met die gek kunnen uithouden. Hij heet niet voor niks Farid Le Fou zeker hé. Voor mijn part: dwangbuis en isoleerkamer. Zal rap gedaan zijn.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 29 juni 2012 om 17:05.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 17:05   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
er hangt onweer in de lucht... mensen beginnen heeel vreemde dingen te schrijven...
Ge moogt eens opzoeken in welk jaar een Nobelprijs geneeskunde uitgereikt werd voor ... lobotomie.
Ik ben wel akkoord dat het lang geleden is.

En ik heb enige nuance geschreven in mijn post.

Laat jouw onweer maar vlug overrazen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 29 juni 2012, 17:15   #67
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
wat is dat voor zever: hij moet bijna elke drie maanden worden verplaatst omdat de cipiers het niet langer met die gek kunnen uithouden. Hij heet niet voor niks Farid Le Fou zeker hé. Voor mijn part: dwangbuis en isoleerkamer. Zal rap gedaan zijn.
Het komt me voor alsof je over de gevangenis weinig kennis hebt, de termen "isoleerkamer" en "dwangbuis" zijn zaken die in het Belgische gevangeniswezen niet bestaan.

En dat de man elke drie maand wordt overgeplaatst dient enkel om hem te koeioneren.
Oud 29 juni 2012, 17:37   #68
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het komt me voor alsof je over de gevangenis weinig kennis hebt, de termen "isoleerkamer" en "dwangbuis" zijn zaken die in het Belgische gevangeniswezen niet bestaan.

En dat de man elke drie maand wordt overgeplaatst dient enkel om hem te koeioneren.
isoleerkamer en dwangbuis zijn inderdaad termen uit de psychiatrie, daar hoort ie vast thuis.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 17:40   #69
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
isoleerkamer en dwangbuis zijn inderdaad termen uit de psychiatrie, daar hoort ie vast thuis.
u bent psychiater ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 17:45   #70
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar zijn we het eens, en dan weten we gelijk vanwaar de problemen komen.

Want psychiatrische patienten horen niet thuis in de gevangenis. En al zeker niet om gekoeioneerd te worden door pseudo SS cipiers.
Oud 29 juni 2012, 22:20   #71
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaja, dat geloof ik graag. Alleen was dat de kern van het probleem niet.

Het ging erover wanneer Farid overgeplaatst wordt, de directie had dat geregeld, die zeiden dat hij volgende week op transfair ging.

Waarop de cipiers dan weer riepen, wij zijn hier de baas en niet de directie en wij geven hem geen eten meer.

Ik zeg dan dat iedereen - zeker zij die opgesloten zitten, recht op eten heeft. Wat sofort vertaald werd als "Xenophon kiest de kan van de crimineel."

Omdat ik voor een menswaardige behandeling opteer kies ik de kant van de crimineel, het zij dan maar zo.
Ik vind ook dat hij moet gevoederd worden, maar wat moet men met hem aanvangen indien hij gewelddadig te keer gaat , cipiers aanvalt en/of de inboedel kapot slaagt ? Want dat kan toch niet ?
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 22:24   #72
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:

.
Lobotomie, en andere chirurgische ingrepen van dit kaliber, zijn verminkingen en streng verboden.
Maar uiterst agressieve klanten zou de psychiater wel op chemische wijze moeten kunnen kalmeren, voor zijn eigen veiligheid, die van de mede-gevangenen en die van het gevangenispersoneel.
Oud 29 juni 2012, 22:28   #73
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Daar zijn we het eens, en dan weten we gelijk vanwaar de problemen komen.

Want psychiatrische patienten horen niet thuis in de gevangenis. En al zeker niet om gekoeioneerd te worden door pseudo SS cipiers.
OK, we zijn er : Farid is echt " Fou ", en heeft zijn plaats niet in een gevang. Hij moet in een psychiatrische instelling geplaatst worden.
Waarom gebeurt dit niet ? Kan de gevangenisdokter geen rapport maken, een psychiatrisch onderzoek voorschrijven ?
Oud 29 juni 2012, 22:32   #74
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Lobotomie, en andere chirurgische ingrepen van dit kaliber, zijn verminkingen en streng verboden.
Maar uiterst agressieve klanten zou de psychiater wel op chemische wijze moeten kunnen kalmeren, voor zijn eigen veiligheid, die van de mede-gevangenen en die van het gevangenispersoneel.
Wat nu streng verboden is, moet misschien dringend aan een grondig onderzoek onderworpen worden.

Onze maatschappij is verre van perfect en ideaal.
Blijkt dus dat onze Farid wel een straf probleem is voor simpele en eenvoudige laaggeschoolde aangeworven cipiers, die 's avonds ook maar naar huis gaan om in peins en vree met de vrouw en de kindjes de dag aangenaam beëindigen.

Zou het een groot verschil geven, mocht hij een straf probleem worden voor psychiatrische verpleegsters van niveau A1 (bachelor), die 's avonds ook maar naar huis gaan om in peins en vree met meneer en de kindjes de dag aangenaam te beëindigen?

.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 29 juni 2012 om 22:34.
Oud 30 juni 2012, 00:03   #75
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
OK, we zijn er : Farid is echt " Fou ", en heeft zijn plaats niet in een gevang. Hij moet in een psychiatrische instelling geplaatst worden.
Waarom gebeurt dit niet ? Kan de gevangenisdokter geen rapport maken, een psychiatrisch onderzoek voorschrijven ?
Twee woorden, "geen geld."

In Belgie zit de meerderheid van de psychiatrische patienten gewoon opgesloten in de gevangenis.
Oud 30 juni 2012, 00:05   #76
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat nu streng verboden is, moet misschien dringend aan een grondig onderzoek onderworpen worden.

Onze maatschappij is verre van perfect en ideaal.
Blijkt dus dat onze Farid wel een straf probleem is voor simpele en eenvoudige laaggeschoolde aangeworven cipiers, die 's avonds ook maar naar huis gaan om in peins en vree met de vrouw en de kindjes de dag aangenaam beëindigen.

Zou het een groot verschil geven, mocht hij een straf probleem worden voor psychiatrische verpleegsters van niveau A1 (bachelor), die 's avonds ook maar naar huis gaan om in peins en vree met meneer en de kindjes de dag aangenaam te beëindigen?

.
Wat denk je zelf?

In het eerste geval wordt hij gekoeioneerd door de cipiers, in het tweede geval zou hij onderzocht en behandeld kunnen worden.

Zou dat verschil maken?
Oud 30 juni 2012, 00:08   #77
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Lopen cipiers echt gevaar als ze gevangenen hard zouden aanpakken?
Kunnen ze dan echt rekenen op wraak of blijft het bij stoere maar vooral loze bedreigingen?
Het kan.
Ik heb in detentie gezeten en eens een wreed ambetant nieuwe cipier geweten die eens zijn "wetten" ging stellen.
Een uur later wisten we zijn huis adres en wisten we hem te vertellen wat in zijn dakgoot ging liggen.
Een dag later heeft hij zijn overplaatsing gevraagd en gekregen.
Jawel...cipiers en ook agenten moeten zich gedragen. En dan zijn er geen wederzijdse problemen.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 01:23   #78
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
politics.be: de plaats waar men op basis van een koosnaampje het onderscheid denkt te kunnen maken tussen krankzinnigheid en psychopathie. Heerlijk, toch.
Oud 30 juni 2012, 01:27   #79
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

En los daarvan moet die mens natuurlijk gevoederd worden (al zou ik de term 'voederen' liever voorbehouden voor leuke wezens, nl. dieren).

Misschien moeten ze eens investeren in een cel met een eenvoudige sasdeur om te voorkomen dat hun pollekes afgebeten worden door één of andere onnozelaar.
Oud 30 juni 2012, 11:27   #80
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat denk je zelf?

In het eerste geval wordt hij gekoeioneerd door de cipiers, in het tweede geval zou hij onderzocht en behandeld kunnen worden.

Zou dat verschil maken?
Geregeld een elektroshock als therapie op zijne afgeschoren schedel: yes !!

.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be