![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Yep Pietje onze Leopold heeft het daar goed verkloot
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#63 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#66 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Als we allemaal zo zouden redeneren als u kunnen we nu veel overheids en andere centen uitsparen door het sociale zekerheids systeem maar onmiddellijk af te schaffen. Ieder voor zich, en niemand voor een ander. Doe zo verder dries, dat is zeker de weg die we moeten volgen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Europees Commissaris
|
![]() Naast de drang om mensen een schuldgevoel aan te praten, kan u blijkbaar nog niet al te best lezen wat een ander schrijft ook niet.
Ik schrijf nergens dat we de 3de wereld maar aan haar lot moeten overlaten - integendeel, al de maatregelen die ik voorsta zouden de 3de wereld een enorme welvaartsgroei opleveren -, ik heb echter absoluut geen behoefte aan iemand die mij probeert een schuldgevoel aan te praten omwille van iets dat "mijn volk" of nog erger "de voorouders van mijn volk" zou(den) hebben gedaan. De enige op wie zulke moraliserende praat een invloed heeft zijn mensen die er reeds net zo over denken als u. Indien u dus denkt met zulke retoriek mensen te overtuigen van de noodzaak om iets te verbeteren aan de situatie van de 3de wereld bent u grondig mis.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Burger
|
![]() ik wil helemaal niemand met een schuldgevoel opzadelen. Maar het is gewoon een feit dat de graad van onze welvaart nauw in verband staat met de graad van uitbuiting van de 3e wereld nu en in het verleden. Ik pleit ook niet voor het op gang brengen en onderhouden van geldstromen naar de 3e wereld. Het wordt gewoon tijd dat we onze verantwoordelijkheid opnemen en die mensen de kansen geven waar ze recht op hebben oa eerlijke concurentie posities, eerlijke lonen, onderwijs en scholing op een degelijk gestructureerd niveau. Want op het einde van de rit is iedereen gebaat bij een wereld waar welvaart evenredig verdeeld is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nog voorbeelden? De USA, ongeveer het rijkste land ter wereld, heeft imho nooit wingewesten gekend zoals Europa. Waarom is het dan rijker? Andersom zijn de inwoners van de ex-USSR, zowat de grootste kolonisator ter wereld, niet direct gekend omwille van hun grote rijkdom. Oppassen met "feiten" dus...
![]() |
![]() |
#70 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Ten tweede is amerika zelf een gekoloniseerd land waar de inheemse bevolking verdreven en uitgemoord is. het is gekoloniserd geweest door enerzijds mensen met geld die daar konden doen en laten wat ze wilden en dus op die mannier relatief makkelijk nog meer geld maken en anderzijds door mensen van wie de situatie in europa uitzichtloos was en daar gratis land kregen (dus vaak niet moesten pachten zoals in europa) en als gevolg met een zeer beperkt startkapitaal een winstgevende landbouw onderneming opstarten.Amerika was zeker in die periode zelfonderhoudend, het geld rolde maar bleef in dezelfde grote portefeuille. Terwijl europa in die periode meer en meer de kant van de industrialisering opging en er voor landbouw steeds minder plaats en aandacht was. Waardoor europa voor zijn basisbehoeften steeds meer afhankelijk werd. dit is natuurlijk een veel te simplistische uitleg voor wat een complex en lang proces is geweest en er komt ook veel meer bij kijken dan ik hier kom aan te halen (oa klimaat, patriotisme, verdeeldheid in europa, ...). Citaat:
Het wordt niet alleen tijd dat wij (het westen) onze verantwoordelijkheden inzaken opnemen maar ook de leiders (en de bevolking) van de derde wereld landen moeten dat doen want alleen samen kunnen we iets veranderen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() cynicus:
"Toen Congo nog in de handen was van onze dappere kolonialen, waren de Congolezen er veel beter aan toe dan nu. Afrika zou beter af zijn met een soort verlicht, humaan kolonialisme. Dat zou een win-winsituatie betekenen voor kolonisator en gekoloniseerde". _________ Het kolonialisme is begonnen met Christoforo Colon (Colombus), en het is grosso modo geëindigd met de terugtrekking van de Engelsen uit hun overzeese gebieden. Kolonisator en gekoloniseerde zijn begrippen uit de dustbin van de geschiedenis. Verlicht, en humaan, daarentegen, dat kunnen we altijd gebruiken. Hoewel het niet goed overeenkomt met uw cynisme. Eno2 |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Speculatie onuitroeibaar?
Geeft niet. Zoals criminaliteit. Blijven bestrijden. Het belangrijkste is, dat ze belast wordt. Het gaat om een valuta-flow van 1500 miljard dollar per dag. (bron: Ellwood-globalisering) Alleen derivaten zouden belast worden |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De Tobin taks wordt duidelijk enkel verdedigd door idioten die niet het flauwste benul hebben waarover het gaat en die door erover te zeveren zich onsterfelijk belachelijk maken. Laat die vandermaelen maar rondhossen, tegen dat de taks er komt is hij al volledig achterhaald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tobin is toch al dood
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Net zoals wanneer je bankbriefjes bijdrukt. En het fundamentele probleem van de derde wereld, nl dat de meeste mensen ginder geen rotte frank hebben omdat ze geen rotte frank aan meerwaarde produceren heb je er niet mee opgelost.
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het creëren van supplementaire belastingsinkomsten creëert inflatie? Zouden we dan de (goede) belastingsinning beter niet afschaffen? De meerwaarde wordt door het westen afgeroomd door roof van hun gronsdtoffen en door uitroeiïng van hun sunsistentie-cultuur, terwijl anderzijds tariefbarrières en subsidies zorgen voor de onmogelijkheiid om met hun goedkope landbouwproducten te concurreren in het westen. Ze worden ook met dumpingpraktijken genekt. Met Tobin zou een werkelijke structurele institutionele bijdrage van het Westen op gang kunnen komen, ipv allerlei min of meer verkapte vormen van betutteling en liefdadigheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar zijn taksidee leeft. Het zal natuurlijk moeten ingevoerd worden op het niveau van de instituties van het Imperium en niet in, door en voor België (en Frankrijk) waar het al goedgekeurd is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Chirac heeft in Davos een taks voorgesteld op kapitaalbewegingen. Voorziene opbrengst: 10 miljard euro. Moet helpen om de Millennium-doeleinden te halen tegen 2015 (halvering van de armoede wereldwijd).
Een dergelijke 'bekering' van Davos en annexatie van het anders-globalisme doet mij denken aan president Lyndon Johnson die in volle Civil Rights Battle, uitriep: We shall overcome. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister-President
|
![]() Ik weet niet of jullie iets van economie kennen, maar de tobintaks is gewoon een ridicule taks. Dit zal alleen een inkrimping van de economie tot gevolg hebben.
|
![]() |
![]() |