Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juli 2012, 04:37   #61
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Mijn idee. Iedereen doet wat hij wil. Maar de gemeenschap mag hiervan geen hinder ondervinden, en moet er ook de last, de kosten, niet van dragen.
Als we dit op roken projecteren, dan komt dit neer op niet roken in een gezelschap van nietrokers, en tabak zodanig belasten dat ze de kosten voor de gemeenschap dragen (behandeling hartziekten, longkanker...).
Maw roken in openbare gebouwen, plaatsen dus niet, wegens het fenomeen van meeroken.
Bij frieten bestaat meeeten niet. Dus geen probleem om frieten op te dienen in openbare plaatsen.
Maar calorierijk voedsel brengt wel een kost voor de gemeenschap teweeg (hartziekten, suikerziekte...). En hiervoor een "calorietaks" invoeren zou wel te verdedigen zijn (dat de regering hier nog niet aan heeft gedacht - veronderstel dat er veel frieteneters tussen de ps-kiezers zitten).
Ok, maar dan krijgen rokers wel meer pensioen , want ze leven minder lang. Al die gezonden die te lang leven en alzo onze pensioenkassen plunderen , gedaan daarmee.
Als gij niet voor mijn gezondheid wil betalen , wil ik niet voor uw pensioen betalen.
Faire deal vind ik.

Laatst gewijzigd door Pericles : 3 juli 2012 om 04:41.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2012, 05:19   #62
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coldwave Bekijk bericht
Zoals in Nederland, waar terug gerookt mag worden in kroegen zonder personeel? Zoals in Duitsland, waar terug gerookt mag worden in kleine kroegen inclusief personeel? Zoals in Oostenrijk, waar zo'n 80% van de kroegen het verbod aan hun laars lapt? Zoals in Portugal en Spanje, waar je mag roken en blowen in clubs ondanks verbod?

En hier is de realiteit ook dat in zeer veel nachtcafé's na een bepaald uur de asbakken terug op tafel verschijnen, en zolang er een markt voor is gaat dat nooit verdwijnen. Zulke wetten zorgen er alleen maar voor dat het gezag van de overheid wordt uitgehold, en da's een heel kwalijke zaak voor wetten die wel belangrijk zijn.

Wetten hebben draagvlak nodig, deze heeft dat duidelijk niet.
²

Ik had ook al minstens 6 café's kunnen 'verklikken' maar toadat de verzuurde anti-rokers massaal terugkeren zoals ze zelf als hoofdargument hebben aangehaald, zal ik nooit een zaak 'verklikken'...

Wij hebben één dorpscafé en dat sluit na 60 jaar haar deuren in augustus...dank u wel healtische extremisten
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2012, 06:39   #63
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ok, maar dan krijgen rokers wel meer pensioen , want ze leven minder lang. Al die gezonden die te lang leven en alzo onze pensioenkassen plunderen , gedaan daarmee.
Als gij niet voor mijn gezondheid wil betalen , wil ik niet voor uw pensioen betalen.
Faire deal vind ik.
...en moeten de rokers ook betalen voor het opkuisen van de peuken overal, voor de afwezigheid op hun werk wegens behandeling van hartziekten en kankers...
Maw maak de berekening eens volledig. Voor mij geen probleem.
Maar kan men ook de frieteters meer pensioen gaan geven omdat ze vroeger sterven
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2012, 06:52   #64
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
...en moeten de rokers ook betalen voor het opkuisen van de peuken overal, voor de afwezigheid op hun werk wegens behandeling van hartziekten en kankers...
Maw maak de berekening eens volledig. Voor mij geen probleem.
Maar kan men ook de frieteters meer pensioen gaan geven omdat ze vroeger sterven
Betalen de festivalgangers ook voor hun openbaar zwerfvuil ?

Welke afwezigheden ? de meeste gezondheidsklachten van rokers komen pas na hun pensioen en bij de vroegere gevallen overlijden ze meestal vrij snel..

Betalen de duizenden skiïers,voetballers,paardrijders,snelheidsduivels ,dronkaards ook voor hun gebroken been-afwezigheid ?

Peuken zijn niet zo proper maar toch trap ik er 100 keer liever in dan in achtergelaten drol of kauwgum

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 3 juli 2012 om 06:53.
Oud 3 juli 2012, 07:50   #65
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals in Nederland, waar terug gerookt mag worden in kroegen zonder personeel? Zoals in Duitsland, waar terug gerookt mag worden in kleine kroegen inclusief personeel? Zoals in Oostenrijk, waar zo'n 80% van de kroegen het verbod aan hun laars lapt? Zoals in Portugal en Spanje, waar je mag roken en blowen in clubs ondanks verbod?

En hier is de realiteit ook dat in zeer veel nachtcafé's na een bepaald uur de asbakken terug op tafel verschijnen, en zolang er een markt voor is gaat dat nooit verdwijnen. Zulke wetten zorgen er alleen maar voor dat het gezag van de overheid wordt uitgehold, en da's een heel kwalijke zaak voor wetten die wel belangrijk zijn.

Wetten hebben draagvlak nodig, deze heeft dat duidelijk niet.
Bij het overgrote deel v.h. publiek heeft een wet die de gezondheid (ons hoogste goed) beschermt wél een draagvlak !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2012, 08:24   #66
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Bij het overgrote deel v.h. publiek heeft een wet die de gezondheid (ons hoogste goed) beschermt wél een draagvlak !

welk overgroot deel ?
Dat deel dat vroeger,nu en straks niet naar de kroeg gaat en dus nooit een risico heeft gelopen ?
Oud 3 juli 2012, 08:35   #67
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De anti's gaan toch beter hun best moeten doen.

Nu zien we enkel tegenwerk van een paar cafébazen die hun boete niet betalen. Wellicht omdat ze het failliet zien aankomen, wegens andere feiten (ja, wegens andere feiten, duur personeel, personeel wil niet werken op uren dat anderen zich amuseren, veranderend vrijetijdspatroon, hoge belastingen ....) en dan is die boete toch niet meer inbaar.

Ik denk niet dat er één politieke partij is die iets over het roken zegt in hun kiesprogramma's.

En naar ik mijn lokale politiekers ken, zie ik de meeste rokers achtereenvolgens in 1) het Belang, 2) de sossen, en 3) de tsjeven (maar niet de vrouwelijke tsjeven).

Het minste rokers zie ik bij de nva.

Allez, hoe zien jullie de plaatselijke politiekers?
En wie weet welke hoge piefen in de politiek wel of niet roken ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2012, 11:24   #68
Coldwave
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Ik denk niet dat er één politieke partij is die iets over het roken zegt in hun kiesprogramma's.

Hoezo? Deze wet was toch democratisch gestemd?
Coldwave is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2012, 11:26   #69
Восход-1
Banneling

Standaard

Gezien het niveau van de rokers hier is rokers pesten een schitterend idee.

Zo kan men de wet invoeren waarbij voor iedereen die wil roken op straat verplicht op 3 meter voor hem een persoon loopt met een rode vlag om aan te kondigen dat de roker achter hem een sigaret heeft opgestoken.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2012, 11:37   #70
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

1 klein vraagje :
Ik heb de indruk dat er nu meer vrouwen dan mannen zijn die roken. Ben ik mis ? Indien niet, hoe zou dat komen ?
Oud 3 juli 2012, 12:49   #71
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoezo? Deze wet was toch democratisch gestemd?
Ben ik niet duidelijk genoeg?

Er is momenteel geen enkele politieke partij die aankondigt om te pogen de wetten ivm beperkingen op het roken terug te schroeven.

Als je dus wilt ijveren om die wetten terug geschroefd te krijgen via een stemming in het parlement, dan is er nog wat werk voor de boeg: parlementairen en partijen overtuigen ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 3 juli 2012, 12:51   #72
preferredprivatecare
Vreemdeling

Standaard port saint lucie home care

Ondanks deze medicaties nog steeds last van lichte ontstekingen in mijn ... Ik ben het hier zelf niet mee eens. ... Maar ik was dus benieuwd, zijn er mensen die ook veel ... Niet zo lang geleden heb ik hier een draadje over gestart. .... Net als bij stoppen-met-roken geeft het lichaam het verkeerd aan: het ...
preferredprivatecare is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2012, 12:51   #73
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
De anti's gaan toch beter hun best moeten doen.

Nu zien we enkel tegenwerk van een paar cafébazen die hun boete niet betalen. Wellicht omdat ze het failliet zien aankomen, wegens andere feiten (ja, wegens andere feiten, duur personeel, personeel wil niet werken op uren dat anderen zich amuseren, veranderend vrijetijdspatroon, hoge belastingen ....) en dan is die boete toch niet meer inbaar.

En naar ik mijn lokale politiekers ken, zie ik de meeste rokers achtereenvolgens in 1) het Belang, 2) de sossen, en 3) de tsjeven (maar niet de vrouwelijke tsjeven).

Het minste rokers zie ik bij de nva.

Allez, hoe zien jullie de plaatselijke politiekers?
En wie weet welke hoge piefen in de politiek wel of niet roken ?

.
Hoezo de anti's ?..ik ben pro..

In de 'bruine' volkscafé's zijn er geen andere redenen...als uw clienteel voor de helft bestaan uit rokers moeten erg een andere redenen zijn..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 3 juli 2012 om 12:52.
Oud 3 juli 2012, 12:52   #74
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Ik moet zeggen, ik begrijp de psychologie van de verklikker niet. Die komen hier vertellen dat ze mensen erbij lappen alsof het iets is om trots op te zijn.
Oud 3 juli 2012, 12:55   #75
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Gezien het niveau van de rokers hier is rokers pesten een schitterend idee.Zo kan men de wet invoeren waarbij voor iedereen die wil roken op straat verplicht op 3 meter voor hem een persoon loopt met een rode vlag om aan te kondigen dat de roker achter hem een sigaret heeft opgestoken.
Dan mogen alle linksen hier rustig afgekletst worden als het 'niveau' de enige reden is...
Oud 3 juli 2012, 12:56   #76
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door preferredprivatecare Bekijk bericht
Ondanks deze medicaties nog steeds last van lichte ontstekingen in mijn ... Ik ben het hier zelf niet mee eens. ... Maar ik was dus benieuwd, zijn er mensen die ook veel ... Niet zo lang geleden heb ik hier een draadje over gestart. .... Net als bij stoppen-met-roken geeft het lichaam het verkeerd aan: het ...
dat is allemaal uit schuld schoofzak..met uw rookdraden...
Oud 3 juli 2012, 13:05   #77
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik moet zeggen, ik begrijp de psychologie van de verklikker niet. Die komen hier vertellen dat ze mensen erbij lappen alsof het iets is om trots op te zijn.
Er is veel onbegrip in deze wereld.

Maar criminelen erbij lappen, dat zou iedereen moeten waarderen.

.

Oud 3 juli 2012, 13:25   #78
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Betalen de festivalgangers ook voor hun openbaar zwerfvuil ?
Kom, op zwerfvuil staan boetes. De overheid schiet tekort.
Citaat:
Welke afwezigheden ? de meeste gezondheidsklachten van rokers komen pas na hun pensioen en bij de vroegere gevallen overlijden ze meestal vrij snel..
De pensioenleeftijd wordt wel opgetrokken (of misschien beter gezegd, bevestigd) naar 65 jaar, en niet verlaagd naar 40 jaar.
Citaat:
Betalen de duizenden skiïers,voetballers,paardrijders,snelheidsduivels ,dronkaards ook voor hun gebroken been-afwezigheid ?
We zouden ze misschien beter ook laten betalen, tenminste als er onverantwoorde risico's mee gepaard gaan. Maar doet uiteindelijk niets terzake. Als de rokers de kosten eigen aan hun rookgedrag niet willen dragen, dan moet men het roken maar verbieden. Er zijn zoveel drugs verboden, dus tabak kan er ook maar bij.
Citaat:
Peuken zijn niet zo proper maar toch trap ik er 100 keer liever in dan in achtergelaten drol of kauwgum
Ook daarop staan boetes. Dat de overheid er niet in gelukt om de wet te doen naleven, dan is dat een ander probleem.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2012, 13:30   #79
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is veel onbegrip in deze wereld.

Maar criminelen erbij lappen, dat zou iedereen moeten waarderen.

.
Waarom?
Oud 3 juli 2012, 13:30   #80
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kom, op zwerfvuil staan boetes. De overheid schiet tekort.

De pensioenleeftijd wordt wel opgetrokken (of misschien beter gezegd, bevestigd) naar 65 jaar, en niet verlaagd naar 40 jaar.

We zouden ze misschien beter ook laten betalen, tenminste als er onverantwoorde risico's mee gepaard gaan. Maar doet uiteindelijk niets terzake. Als de rokers de kosten eigen aan hun rookgedrag niet willen dragen, dan moet men het roken maar verbieden. Er zijn zoveel drugs verboden, dus tabak kan er ook maar bij.

Ook daarop staan boetes. Dat de overheid er niet in gelukt om de wet te doen naleven, dan is dat een ander probleem.
Als men de wet niet kan doen naleven, welk nut heeft die wet dan?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be