Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2012, 09:07   #61
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Scholieren zou ik met moeite een bron noemen, maar gelukkig is dit artikel wel gedocumenteerd.

In ieder geval denk ik dat we als mens ver genoeg technologisch ontwikkeld zijn om de foutjes van evolutie op te vangen. Iedereen verdient volgens onze sociale moraal een goed leven, inclusief zij die zich heel slecht voelen in hun lichaam. Hen helpen is in mijn ogen een absolute plicht van de maatschappij. Hen een enkele behandeling opleggen is echter een fout die religies vaak maken, beter is een aantal opties aanrijken en samen zoeken wat het beste kan.
Het helpen van die mensen, gaat automatisch door de kennis die wij hebben. In veel landen worden Transseksuelen als aanstellers gezien, dus die worden niet geholpen. Alleen wij weten, dat je er niets aan kan doen als je zo geboren word. Dus helpen wij die mensen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 11:04   #62
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Die ouders nemen de verkeerde beslissing.

Ik beklaag dit kind: Senna. Senna blijft voorlopig een penis hebben ipv een vagina. Over hormonen zullen we maar zwijgen, die zijn niet zo zichtbaar.
Zij Senna (hij Senne) zal op tijd en stond de ouders hierop afrekenen. En dan is het iets te laat.
En jij, beste belastingbetaler, zal hiervoor betalen.
Je mening is - zoals wel vaker - niet gehinderd door enige kennis terzake. Je lijkt het bestaan van genderdysforie te ontkennen. De ouders beslissen hier niets, ze laten gewoon hun kind zichzelf zijn (en het is dan ook het kind en niet de ouders dat over het eventuele vervolg zal beslissen). Het is net het onderdrukken van die eigenheid dat tot problemen leidt. De voorbeelden daarvan zijn legio.

Verder stuit het me geweldig tegen de borst dat je hier over financiële aspecten begint. Alsof het daar om gaat!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 12:04   #63
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ik beklaag dit kind: Senna. Senna blijft voorlopig een penis hebben ipv een vagina. Over hormonen zullen we maar zwijgen, die zijn niet zo zichtbaar.
Zij Senna (hij Senne) zal op tijd en stond de ouders hierop afrekenen. En dan is het iets te laat.
Heb je het artikel überhaupt gelezen? De ouders hebben er alles aan gedaan om deze beslissing uit te stellen, wat Senne/Sanne enkel ongelukkiger maakte. Na lang pushen voor een "normaal" en ongelukkig leven hebben de ouders, zoals het goede ouders betaamd, besloten om hun kind gelukkig te laten zijn. Volgens het artikel is dat ook met verve gelukt.

Er is hier overigens geen euro belastingsgeld mee gemoeid.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 21:26   #64
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anatomehelena Bekijk bericht
Zie: http://www.nieuwsblad.be/article/det...paign=regio-nb

Nemen de ouders hier de juiste beslissing?
Hoe ga je daar als ouder mee om?
Wat is de volgende stap: transseksualiteit?
Blijkbaar is dat al 2 jaar bezig, dat dit kind een meisje wilt zijn, ondanks dat de ongeving haar altijd bejegende als jongen. Ik denk dat dit geval vrij duidelijk is: dat kind voelt zich vrouwelijk, hoewel het het lichaam van een man heeft.

Ik vind het goed dat de omgeving het kind de kans geeft zich te laten ontwikkelen naar hoe het zichzelf voelt.

Maar eerlijk: ik zou het als vader erg moeilijk mee hebben te zien dat mijn zoon een vrouw wilt zijn. Anderzijds is het beter dat het al vroeg gaat gebeuren; het zou veel harder aankomen wanneer de tiener-zoon, of de volwassen zoon plots zegt: 'ik wil een vrouw zijn'.
Oud 9 juli 2012, 22:49   #65
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Je mening is - zoals wel vaker - niet gehinderd door enige kennis terzake. Je lijkt het bestaan van genderdysforie te ontkennen. De ouders beslissen hier niets, ze laten gewoon hun kind zichzelf zijn (en het is dan ook het kind en niet de ouders dat over het eventuele vervolg zal beslissen). Het is net het onderdrukken van die eigenheid dat tot problemen leidt. De voorbeelden daarvan zijn legio.

Verder stuit het me geweldig tegen de borst dat je hier over financiële aspecten begint. Alsof het daar om gaat!
Beste Edina. Die ouders laten dit kind niet zichzelf zijn. Het gaat om een kind dat zich als kind anders gedraagt dan wat ouders van de kind-seksegenoten verwacht. Een kind met een penis, maar dat wel met poppen wilt spelen of een rokje wilt dragen, moet plotsklaps met een meisjesnaam worden aangesproken en als dusdanig worden behandeld en aanvaard omdat die ouders vinden dat het kind zich als een meisje gedraagt. Misschien dat die ouders een geslachtsverandering overwegen moest het wettelijk worden toegestaan. Wie weet. Edina, het zijn sukkels van ouders.

Laatst gewijzigd door Rudy : 9 juli 2012 om 22:50.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 22:50   #66
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste Edina. Die ouders laten dit kind niet zichzelf zijn. Het gaat om een kind dat zich als kind anders gedraagt dan wat ouders van de kind-seksegenoten verwacht. Een kind met een penis, maar dat wel met poppen wilt spelen of een rokje wilt dragen, moet plotsklaps met een meisjesnaam worden aangesproken en als dusdanig worden behandeld en aanvaard omdat die ouders vinden dat het kind zich als een meisje gedraagt. Misschien dat die ouders een geslachtsverandering overwegen moest het wettelijk worden toegestaan. Wie weet. Edina, het zijn sukkels van ouders.
Jij ook. Ik heb medelijden met je kinderen. Diepe, oprechte medelijden.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 23:03   #67
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volharden is de boosheid dus, ik had niets anders verwacht hoor. Informeer je misschien eens deftig over genderdysforie. Het gaat niet om zich anders gedragen dan verwacht. Het gaat om gedurende lange tijd te kennen geven dat je liever een ander geslacht zou hebben. Dat jij dat verschil niet inziet, is jouw probleem. Denk je nu echt dat die mensen nergens professioneel advies hebben ingewonnen ofzo? Dat die over één nacht ijs zijn gegaan?

Je onderschrift is om te lachen, veronderstel ik?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2012, 17:42   #68
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Volharden is de boosheid dus, ik had niets anders verwacht hoor. Informeer je misschien eens deftig over genderdysforie. Het gaat niet om zich anders gedragen dan verwacht. Het gaat om gedurende lange tijd te kennen geven dat je liever een ander geslacht zou hebben. Dat jij dat verschil niet inziet, is jouw probleem. Denk je nu echt dat die mensen nergens professioneel advies hebben ingewonnen ofzo? Dat die over één nacht ijs zijn gegaan?

Je onderschrift is om te lachen, veronderstel ik?
Edina. Denk van mijn onderschrift wat jij wilt, voor uw rekening. Het onderschrift staat er al enkele jaren, en ik koester nog steeds het libelare gedachtengoed waar individuele ontwikkeling en het ondernemerschap belangrijk zijn. Vooral het individidueel aspect met het recht op zelfontwikkeling. Daarom vind ik het kind in kwestie, zich van geen kwaad bewust, hoe het zich gedraagt met welke naam ook, te belangrijk. Als dat kind ooit een andere naam overweegt, later, dan is dat een keuze van dat kind, terecht. Dat jij vindt dat ouders zich ondertussen betuttelend mogen opstellen tegenover dat kind is uw probleem, meer zelfs: het zal plots de gemeenschap zijn die zal mogen opdraaien voor een paar zelfverklaarde bakfietsvlamingen zoals u.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be